Minkälaisia ovat kaksoikuvat? Tietääkö sen varmasti kun niitä näkee? Multa on monta kertaa kysytty näenkö kaksoiskuvia ja aina olen vastannut että en kunnes sitten aloin oikein tarkkailla asiaa ja vieda yhden sormen tai kynän n. 5cm päähän silmistäni ja silloinhan se näkyy ikäänkuin kahtena. Onko tämä kaksoiskuva ja mistä se voi johtua? Olen likitaitteinen, 4 ja hajataittoa on myös hieman. "Kaksoiskuva" näkyy vain kahdella silmällä katsottuna, jos se nyt edes sellainen on....neuvoja?
kaksoiskuvat?
2
2412
Vastaukset
- minulla sama
kaikilla ihmisillä on tuo ilmiö. se ei ole kaksoiskuva, vaan johtuu normaalista ilmiöstä kun silmät taittavat eri tavalla. ja sitten kun kohdistat katseen siihen taustaan niin näkyy kaksi kynää tai sormea eikös totta? hehe. älä moista huoli, se on aivan normaalia ja tapahtuu kaikilla :)
ja kyllä huomaat kun näet kaksoiskuvia, kokemuksesta sen voin sanoa. itse näin parin minuutin ajan kaikki kahtena, kun sain jonkun kipuinjenktion ulkomailla ollessani. - erehtyä
kun näkee kaksoiskuvia.Minulla on menossa kolmas kerta.Ensimmäinen oli 1984-85 vaiheessa ja toinen 1993.Molemmilla kerroilla vaiva kesti n.1,5kk.Itsestään on mennyt ohi pikkuhiljaa.Mitään syytä,miksi silmän liikuttajalihas(_lihakset) välillä sanoo sopimujsen irti,ei ole tutkimuksissa löytynyt.Tämä kolmas kausi on alkanut viime sunnuntaina ja yhtään en osaa ennustaa kauanko kestää.Tällä kertaa oireissa vielä,että väritkään eivät näy oikein ja silmä kovasti turvoksissa ja kipeä.Näen siis kokoajan kaiken kahtena eikä vain hetkittäin.Merirosvolappu silmän päällä onneksi tuo helpotusta jonnkin verran.Harmillista vielä,että ns.terve silmä ei ole sekään ihan terve,vaan siinä on kaihi ja katselen sillä ikäänkuin muovipussin läpi.Lukeminen on kovin hidasta ja tarkkuutta vaativaa enkä voi kauaa yhtäjaksoisesti sitä tehdä.Meinaa pitkästyä sairaslomalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781