kaksoiskuvat?

sannalii

Minkälaisia ovat kaksoikuvat? Tietääkö sen varmasti kun niitä näkee? Multa on monta kertaa kysytty näenkö kaksoiskuvia ja aina olen vastannut että en kunnes sitten aloin oikein tarkkailla asiaa ja vieda yhden sormen tai kynän n. 5cm päähän silmistäni ja silloinhan se näkyy ikäänkuin kahtena. Onko tämä kaksoiskuva ja mistä se voi johtua? Olen likitaitteinen, 4 ja hajataittoa on myös hieman. "Kaksoiskuva" näkyy vain kahdella silmällä katsottuna, jos se nyt edes sellainen on....neuvoja?

2

2488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla sama

kaikilla ihmisillä on tuo ilmiö. se ei ole kaksoiskuva, vaan johtuu normaalista ilmiöstä kun silmät taittavat eri tavalla. ja sitten kun kohdistat katseen siihen taustaan niin näkyy kaksi kynää tai sormea eikös totta? hehe. älä moista huoli, se on aivan normaalia ja tapahtuu kaikilla :)

ja kyllä huomaat kun näet kaksoiskuvia, kokemuksesta sen voin sanoa. itse näin parin minuutin ajan kaikki kahtena, kun sain jonkun kipuinjenktion ulkomailla ollessani.

• erehtyä

kun näkee kaksoiskuvia.Minulla on menossa kolmas kerta.Ensimmäinen oli 1984-85 vaiheessa ja toinen 1993.Molemmilla kerroilla vaiva kesti n.1,5kk.Itsestään on mennyt ohi pikkuhiljaa.Mitään syytä,miksi silmän liikuttajalihas(_lihakset) välillä sanoo sopimujsen irti,ei ole tutkimuksissa löytynyt.Tämä kolmas kausi on alkanut viime sunnuntaina ja yhtään en osaa ennustaa kauanko kestää.Tällä kertaa oireissa vielä,että väritkään eivät näy oikein ja silmä kovasti turvoksissa ja kipeä.Näen siis kokoajan kaiken kahtena eikä vain hetkittäin.Merirosvolappu silmän päällä onneksi tuo helpotusta jonnkin verran.Harmillista vielä,että ns.terve silmä ei ole sekään ihan terve,vaan siinä on kaihi ja katselen sillä ikäänkuin muovipussin läpi.Lukeminen on kovin hidasta ja tarkkuutta vaativaa enkä voi kauaa yhtäjaksoisesti sitä tehdä.Meinaa pitkästyä sairaslomalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      57
      4604
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      154
      4218
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      67
      3852
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      125
      3810
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      47
      3644
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      78
      3464
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      98
      3031
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2875
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2706
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2414
    Aihe