Haaveena Mendoza!

MIlli

Oletteko käyneet Argentiinassa, erityisesti Mendoza kiinnostaa. Minkä hintainen matka oli ja mistä sen hankitte? En tarvitse mitään valmiiksi räätälöityä matkaa välttämättä, riittä kun saan lennot ja paikan, missä yöpyä. Ja muutenkin kokemuksia, kannattaisko lähteä!

12

3569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyntöapumies

      Lennot löytyy esim. ebookersista. 1000 eurolla saa menopaluun Buenos Airesiin. Jos menet vasta kun siellä on kesälomat ohi (esim. maaliskuun puolivälissä), hotellimajoitus löytyy varmasti paikan päältä ilman etukäteisvarausta (10-20USD yöltä). Ebookers:ssa tarjous 1150 eurolla lennot neljän yön majoitus. Melko hyvä tarjous, ja helpottaa alkuun pääsemistä kun ei tarvitse ensimmäisenä etsiä hotellia. Jonkun verran säästää kyllä jos katselee sieltä jonkun halvemman hotellin.

      BA:sta Mendozaan pääsee hyvin bussilla. Mendozasta voit pistäytyä bussilla myös Santiago de Chilessä. Andien ylitys on näkemisen arvoinen. Bussimatka BA:sta Mendozaan n. 80USD, Mendozasta Santiagoon 40USD (molemmat hinnat meno-paluu).

      Parin viikon matkalle budjetti vois olla n.
      - lennot 1000e
      - majoitus 14x15e = n. 200e
      - bussimatkat n. 120e
      - pizzat, pihvit ja punaviini 10e/päivä = 150e

      1500 eurolla pärjää siis pari viikkoa hyvin. Vähemmälläkin pärjää esim. jos ei syö pihviä joka päivä. Eläminen ja syöminen on varsin edullista, 10 euroa päivässä riittää päivittäiseen isoon pizzaan, isoon pihviin sekä isoon pulloon punaviiniä ja muutamaan kupilliseen kahvia, teetä tai mateeta.

      Nuo eivät ole vielä ihan viimeisen päälle vedettyjä hintoja. Halvinta mahdollista lentoa ja halvinta mahdollista majoitusta etsien varmaankin pystyy säästämään vielä paljon. Itse ostin vuosi sitten ebookersista pelkät lennot (850e), kaiken muun varasin paikan päällä. 500 euron matkakassasta sain hankituksi myös riittävät tuliaiset ja hieman jäi vielä kassan pohjalle. 2 viikoksi riitti siis loistavasti. Jos pistäydyt BA:sta Coloniassa (Uruguay), varaudu siihen että se on tosi kallis paikka.

      • lento BA:iin

        Buenos Airesiin 845 euroa flexible-lippu joka siis on voimassa vuoden.


      • kyntöapumies
        lento BA:iin kirjoitti:

        Buenos Airesiin 845 euroa flexible-lippu joka siis on voimassa vuoden.

        Ei tullut alkup. viestistä esille onko kysyjä oikeutettu kyseiseen lippuun. Jopa jotkut ikäloput 35-vuotiaatkin saattavat matkustella jos vain rollaattorille löytyy tilaa lentokoneesta, mutta eivät varmastikaan matkusta Kilroyn flexibleillä.


      • Hepsantuu

        Olipa hyvä viesti! Siihen ei itselläni olen muuta lisättävää kuin omat esimerkkini hinnoista.

        Itse maksoin 30 pesoa (8.5 euroa) hotellihuoneesta Mendozan keskustassa. Tässäkin, halvimmassa, hintaluokassa on valinnavaraa.

        Kala-aterioista ilman juomia olen BA:ssa ja Mendozassa maksanut 7 - 8 pesoa (reilut kaksi euroa).

        Mendoza on miellyttä kokemus valtavan, tosin valtavuudessaan upean Buenos Airesin, jälkeen. Kaupunki on mukava, mutta itse kyllästyisin siellä jos olisin useamman päivän. Kaupunki kun nähty päivässä.

        Suosittelen myös Chilen puolella pistäytymistä, mutta Santiagon sijaan valitsisin boheemin Valparaíson, joka ei ole kuin puolitoista tuntia Santiagoa pidemmällä. Mendozasta pääsee suoralla bussiyhteydellä tai vaihtamalla Valparaísoon.

        Omaa matkaani voi seurata osoitteessa:
        http://www.livejournal.com/users/hepsantuu/


      • kyntöapumies
        Hepsantuu kirjoitti:

        Olipa hyvä viesti! Siihen ei itselläni olen muuta lisättävää kuin omat esimerkkini hinnoista.

        Itse maksoin 30 pesoa (8.5 euroa) hotellihuoneesta Mendozan keskustassa. Tässäkin, halvimmassa, hintaluokassa on valinnavaraa.

        Kala-aterioista ilman juomia olen BA:ssa ja Mendozassa maksanut 7 - 8 pesoa (reilut kaksi euroa).

        Mendoza on miellyttä kokemus valtavan, tosin valtavuudessaan upean Buenos Airesin, jälkeen. Kaupunki on mukava, mutta itse kyllästyisin siellä jos olisin useamman päivän. Kaupunki kun nähty päivässä.

        Suosittelen myös Chilen puolella pistäytymistä, mutta Santiagon sijaan valitsisin boheemin Valparaíson, joka ei ole kuin puolitoista tuntia Santiagoa pidemmällä. Mendozasta pääsee suoralla bussiyhteydellä tai vaihtamalla Valparaísoon.

        Omaa matkaani voi seurata osoitteessa:
        http://www.livejournal.com/users/hepsantuu/

        Mielestäni voisit lakata mainostamasta matkakertomussivuasi näillä palstoilla. Sehän ei ole matkakertomus vaan kokoelma kertomuksia siitä miten etelä-amerikkalaisen miehen elin käyttäytyy sinun suussasi tai päinvastoin. Nuo linkitykset voisit rajoittaa jonnekin K18-palstalle. Tunne vastuusi siitä että tarinat eivät päädy alaikäisten luettavaksi.

        Koska tiedämme että kuvaamallasi seksuaalikäyttäytymisellä laajennat etelä-amerikkalaisen miehen seksuaalista kokemuspiiriä HIV-viruksella, on sen mainostaminen ehkä hieman tarpeetonta. Paljon parempi on mainostaa vaikkapa sivustoa
        http://aidstukikeskus.fi/news.php

        Typerys. Ääliö. Idiootti. Valitse vapaasti.


      • Nimetön
        kyntöapumies kirjoitti:

        Mielestäni voisit lakata mainostamasta matkakertomussivuasi näillä palstoilla. Sehän ei ole matkakertomus vaan kokoelma kertomuksia siitä miten etelä-amerikkalaisen miehen elin käyttäytyy sinun suussasi tai päinvastoin. Nuo linkitykset voisit rajoittaa jonnekin K18-palstalle. Tunne vastuusi siitä että tarinat eivät päädy alaikäisten luettavaksi.

        Koska tiedämme että kuvaamallasi seksuaalikäyttäytymisellä laajennat etelä-amerikkalaisen miehen seksuaalista kokemuspiiriä HIV-viruksella, on sen mainostaminen ehkä hieman tarpeetonta. Paljon parempi on mainostaa vaikkapa sivustoa
        http://aidstukikeskus.fi/news.php

        Typerys. Ääliö. Idiootti. Valitse vapaasti.

        Epämiellyttävä viesti.

        Se, että sinun maailmasi ei kohtaa omaani, se, että pidät erilaisista asioista, ei oikeuta sinua osoittamaan sormellasi minua, haukkumaan nimillä ja tuomaroimaan. Viestisi kielii epäkohteliaisuudesta ja ilkyedestä (mikä ei ole luettavissa omasta viestistäni tai päiväkirjasta).

        Mikään pakko ei ole lukea matkapäiväkirjaani. Kenekään. Kirjoitan rehellisesti siitä mitä näen ja koen. Jos silmäsi tarttuvat vain seksuaalisiin kohtaamisiin miesten kanssa, se ei ole minun vaan sinun rajoittuneisuutta.


      • kyntöapumies
        Nimetön kirjoitti:

        Epämiellyttävä viesti.

        Se, että sinun maailmasi ei kohtaa omaani, se, että pidät erilaisista asioista, ei oikeuta sinua osoittamaan sormellasi minua, haukkumaan nimillä ja tuomaroimaan. Viestisi kielii epäkohteliaisuudesta ja ilkyedestä (mikä ei ole luettavissa omasta viestistäni tai päiväkirjasta).

        Mikään pakko ei ole lukea matkapäiväkirjaani. Kenekään. Kirjoitan rehellisesti siitä mitä näen ja koen. Jos silmäsi tarttuvat vain seksuaalisiin kohtaamisiin miesten kanssa, se ei ole minun vaan sinun rajoittuneisuutta.

        Suvaitsemattomuus on ymmärtämättömyyttä. Mikä hämmästyttävintä - minun suvaitsemattomuuteni on sinun ymmärtämättömyyttäsi.

        Etkö sinä ymmärrä ihan yksinkertaista tekstiä: enhän minä sinun elämäntapavalintojasi moiti, hauku tai tuomitse. En minä sinun matkapäiväkirjaasikaan moiti, hauku tai tuomitse. Minä moitin haukun ja tuomitsen sen että levität tuota linkkiä palstalla, jolle se ei kuulu.

        Minulla ei ole vain oikeutta tuomita ja moittia sinua tuollaisesta. Minulla on vastuuntuntoisena ihmisenä velvollisuus siihen.

        Tarkkaan ottaenhan sinulla ei ole mitään käsitystä siitä mikä osa sinun maailmastasi mahdollisesti kohtaa minun maailmani. Oletkos hieman ennakkoluuloinen vai muuten vain rajoittunut persoona ?

        Hah, kirjoitain rehellisesti siitä mitä näen ja koen. Aaah ... minkä saarikosken maailma onkaan menettänyt sinussa. Tai siis olisi menettänyt, jos olisi saanut valita ...


      • Hepsantuu
        kyntöapumies kirjoitti:

        Suvaitsemattomuus on ymmärtämättömyyttä. Mikä hämmästyttävintä - minun suvaitsemattomuuteni on sinun ymmärtämättömyyttäsi.

        Etkö sinä ymmärrä ihan yksinkertaista tekstiä: enhän minä sinun elämäntapavalintojasi moiti, hauku tai tuomitse. En minä sinun matkapäiväkirjaasikaan moiti, hauku tai tuomitse. Minä moitin haukun ja tuomitsen sen että levität tuota linkkiä palstalla, jolle se ei kuulu.

        Minulla ei ole vain oikeutta tuomita ja moittia sinua tuollaisesta. Minulla on vastuuntuntoisena ihmisenä velvollisuus siihen.

        Tarkkaan ottaenhan sinulla ei ole mitään käsitystä siitä mikä osa sinun maailmastasi mahdollisesti kohtaa minun maailmani. Oletkos hieman ennakkoluuloinen vai muuten vain rajoittunut persoona ?

        Hah, kirjoitain rehellisesti siitä mitä näen ja koen. Aaah ... minkä saarikosken maailma onkaan menettänyt sinussa. Tai siis olisi menettänyt, jos olisi saanut valita ...

        Miten matkapäiväkirjani ei muka kuulu tälle sivulle? Tämä on matkailuaiheinen foorumi, päiväkirjani kertoo matkastani. Kauvailen Buenos Airesin kaupunkia, sen nähtävyyksiä. Kerron argentiinalaisista rockfestareista, balettiesityksestä. Kerron Buenos Airesin yöelämästä. Kerron ihmisistä, ilmiöistä.

        Jos nämä eivät sinun mielestäsi ole matkustamiseen liittyviä asioista niin mitkä sitten?

        Kerron toki myös seksuaalisista kohtaamisista. Ne ovat osa elämää, eikö?




        Viestejäsi olisi miellyttävämpi lukea, jos ne eivät olisi niin piikittelevään sävyyn kirjoitettuja.


      • Norre
        lento BA:iin kirjoitti:

        Buenos Airesiin 845 euroa flexible-lippu joka siis on voimassa vuoden.

        Voisitteko valaista: mitä tuo Flexible-lippu oikein tarkoittaa?


      • Norre
        Norre kirjoitti:

        Voisitteko valaista: mitä tuo Flexible-lippu oikein tarkoittaa?

        Vastaanpa itse, kun sen kerran löysin www.kilroy.fi sivuilta

        "Flexible-lippu – nuorille ja opiskelijoille!
        KILROY Flexible -lippu on tarkoitettu alle 26-vuotiaille nuorille ja opiskelijoille, jotka ovat alle 29­–35 -vuotiaita (ikäraja riippuu lentoyhtiöstä). KILROY Flexible -lipulla matkustaessasi vakuutat, että olet matkan alkaessa alle 26-vuotias ja sinulla on voimassaoleva nuorisokortti (IYTC/Euro26) tai että olet päätoiminen opiskelija, ikäsi ei ylitä lentoyhtiön määräämää ylärajaa ja sinulla on voimassaoleva kansainvälinen opiskelijakortti (ISIC).

        Flexible-lippuun tarvitset voimassaolevan ISIC/IYTC/Euro26-kortin. Voit ostaa kortin varauksen yhteydessä tai hakea korttia meiltä myös varauksen jälkeen. Sitoudut pitämään korttia mukanasi matkalla aina, kun matkustat KILROY Flexible -lipulla, jonka olet ostanut joko suoraan KILROY travelsilta tai sen jälleenmyyjältä. Kortin numero on lentolipussasi, ja lentoyhtiö voi pyytää korttia nähtäväkseen. Jos kortti ei ole voimassa, kortin numero on eri kuin lipussa tai kortti on väärennetty, lentoyhtiöllä on oikeus evätä pääsy lennolle tai laskuttaa lennosta uusi täysi Economy-luokan hinta. KILROY travels ei vastaa näin syntyvistä kustannuksista tai vastuista".


      • mendozan kavija

        "10 euroa päivässä riittää päivittäiseen isoon pizzaan, isoon pihviin sekä isoon pulloon punaviiniä ja muutamaan kupilliseen kahvia, teetä tai mateeta."

        Missas soit? Minulla meni kylla tuo 10 euroa yhteen ateriaan. Eika siihen kuulunut kuin puolikaspullo punaviinia. Tuohan on jotain 35 pesoa kaiketi. Kylla pitaa Mendozassa etsia vartavasten halpa ruokapaikka etta silla parjaa paivan. Nimittain satunnainen kavija ei niita tieda eika valttamatta jaksa/viitsi kulkea ympari kaupunkia etsimassa. En ole outo kulkija Etela-Amerikassa mutta en minakaan jaksanut etsia. Ja se kupillinen kahvia maksoi kylla euron. Tama maaliskuun lopussa 2006.


      • 1/2011 BA
        mendozan kavija kirjoitti:

        "10 euroa päivässä riittää päivittäiseen isoon pizzaan, isoon pihviin sekä isoon pulloon punaviiniä ja muutamaan kupilliseen kahvia, teetä tai mateeta."

        Missas soit? Minulla meni kylla tuo 10 euroa yhteen ateriaan. Eika siihen kuulunut kuin puolikaspullo punaviinia. Tuohan on jotain 35 pesoa kaiketi. Kylla pitaa Mendozassa etsia vartavasten halpa ruokapaikka etta silla parjaa paivan. Nimittain satunnainen kavija ei niita tieda eika valttamatta jaksa/viitsi kulkea ympari kaupunkia etsimassa. En ole outo kulkija Etela-Amerikassa mutta en minakaan jaksanut etsia. Ja se kupillinen kahvia maksoi kylla euron. Tama maaliskuun lopussa 2006.

        Olisi mukava saada hotellivinkkejä ihan nimeltä..
        Netistä löytää n 30 euroa. Onko ovelta halvempia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe