allergia tulos koirasta 85,5 verikokeesta..aika paha kai..meillä koira.minulla joskus oireita aivastelu,silmissä tuntuu,nenä vuotaa.apua,kenellä tietoa siedätynkö koiralleni?oireet ei minua kovasti haittaa kun eivät ole joka päivä.koirulimme 1,8v. kertokaa omia kokemuksia...kiitos
paha koira allergia...
6
2386
Vastaukset
- carri
on että siedättyy omille koirille tai tulee ns.immuuniksi kaikille koirille vaikka testit näyttävät allergiaa.itsellä näin ja lääkärikin totesi.tosin jos ei koiraa ja näyttää allergiaa niin ei missään nimessä pitäisi hankkiakaan.lääkärini sanoi vielä että minulla näin käynyt kun olen pienen ikäni koirien kanssa aina ollut=)
- hatam
45 vuotta enkä ole siedättynyt. Voin siis kokemuksesta sanoa että eipä näytä auttavan. Oireet muuta kuin pahentuneet vuosien saatossa, enkä enää pystyisi tämän nykyisen jälkeen koiraa ottamaan vaikka tahtoisinkin.
Mä olen kyllä sitä mieltä että jos sulla on kerran allergiaa todettu, älä tee elämistäsi enää vaikeammaksi.vaihtaa rotua, tiedän omasta kokemuksesta että toiset aiheuttaa oireita mutta näiden nykyisten kanssa ei oo mitään ongelmia.
- sudenkorento75
On aika hurja tuo tulos! Viitearvo asteikolla
0-6 tuo arvo vastaa 5 luokkaa. Eri allergia on jo melkoinen. Tuskin siedätyt koirallesi jos kerta nyt jo siitä oireita saat ja jos sinulla on muita allergioita niin ne lisäävät vaan tuota ongelmaa. Nyt vaan sitten koira pois makuuhuoneesta nukkumasta (jos sitä tekee) imurointia vähintään 2 kertaa viikossa ja ilmankostuttaja. - juddha
usein monet juuri ajattelevat että kun otan koiran yms. lemmikin niin siedätyn koiran allergeeneille, mutta pitäisi muistaa että asia ei ole sama kuin siedätys hoidossa.
Siinä annetaan pieniä määriä allergeenejä ja lisätään vähitellen mutta koti ympäristössä et voi vaikuttaa merkittävästi allergeenien määrään joten "siedätyshoito" ei onnistu koska määrät tulevat epätasaisesti välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Ja kannattaa myös muistaa että kun päätät pitää lemmikin vaikka olisin allerginen sille voi vaikutus olla esim. sellainen että oletkin herkentynyt (eli oireesi pahentuneet) vaikkapa siitepölyn suhteen.
Ja vielä siitä kun kuulen monesti että "minä otan joka päivä allergia lääkettä" niin sanon vaan tähän sitä, että jatkuvassa käytöss pidemmän päälle lääke ei enää toimi!! mutta teho kyllä palaa jos pidät sen ottamisesta tauon!
mutta halusin vain muistuttaa että useimmiten oireet eivät katoa van koska koira allergisoi HITAASTI, voi parinkymmenen vuoden kuluttua vähäinen allergia siis olla pahentunut suuresti!
halusin siksi tätä muistuttaa että tiedätte pahemmatkin seuraamukset eikä aina puhuta niistä onnellisista reiteistä joilloin minä "paranin" allergiasta lemmikkini avulla!!!
onhan se siis totta että joskus oma lemmikki ei aiheuta niin paljon allergiaa kuin muut mutta nuo ensimmäiset tekstit ovat tiivistetty allergialiiton sivulta.
en siis sano että nyt luovuppa koirista koska itsekkin munun olisi vaikea edes ajatella tuollaista, itse ehkäpä tekisin kompromissin ja vaikka rajoittaisin koiran liikkumista talossa (erityisesti makuuhuoneessa) olen siis itsekin miettinyt näitä asioita.
ai niin sinun kannattaa myös muistaa että jyrsijät (kissat myös mutta vähemmän) aiheuttavat eniten allergiaan altistumusta niin suosittelen välttämään niitä ettei koira allergia pahene siitä!!!
itsellänikin oli ennen rottia mutta kun sain niistä lapsena pientä ihottumaa niin en sen takia ole enää juuri koskenut niihin ettei se siitä pahentuisi koira allergiaksi... - janina
mulla on lievä allergia. jos koira tulee esim samaan sankyyn niin alkaa kutittaa ihan hirveesti ja joskus nenä tukossa. otimme kaksi kuukautta sitten toisen koiran. eikä oireet ole pahentuneet. vuosi sitten emme enää päästänyt ensimmäistä koiraa yläkertaan jossa meillä on makuuhuone niin huomattavasti helpotti. nykyään koirat elelevät alakerrassa ja mullakaan ei oo kutinaa kun harvoin. eli jos pystyt koiraa edes makuuhuoneesta poistamaan niin helpottaa jo kummasti. niin ja ilmanpuhdistaja on hyvä olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254