VALTA / RAKKAUS

satu

-Jokaisessa meissä asuu pieni pressaehdokas.
-Kirjoitetaan siis runo tai aforismi ylläolevasta aiheesta. (Ihan ex tempore)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vanhemman rakkaus lasta kohtaan sisältää valtaa, hallitsemista ja huolenpitoa.
Kahden aikuisen välinen rakkaus taas on vailla vallankäyttöä, vapaaehtoista, joskin sekin sisältää huolenpitoa.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

14

1016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääsky64

      hyvä tunne että haluan kokea se kaikissa muodoissa. Ihmisellä pitää olla joku lähellä että voi antaa rakkautta.
      Rakkaus on kuin sisällä lentelis perhonen. Koko ajan ei voi elää siinä tunteessa voi kävellä puuta kohti.

      lapsen lapselle30.10.2003.

      Minä olen syntynyt tänne olemaan,
      kuin kukkanen kasvamaan,
      teidän iloksenne saavuin
      minua saatte rakastaa.

      Enkelin sain seurakseni,
      Luojan luota lähteissäin,
      siipiensä suojassa kuljen
      minä läpi elämän.

      • Sens-Ori

        Olen hiljaa odotellut noita spontaaneja runoja.
        Upeaa ja lisää meikäläiselle, jonka sormet näppivät vain faktaisia asioita.


    • Aina kun runoista puhutaan, niin minähän innostun.

      Vallattoman valta

      Mä olen ihan vallaton,
      siis valtaa ilman aivan.
      Mutta yhtään en ole vallaton
      leikkimielinen vain - saihan.

      En ole ees palstalla tälläkään
      edes minkäänlainen "pressa",
      enkä pyydä ketään äänestämään
      vie äänestyslipun vessa.

      Mutta saanhan silti palstalla
      joskus runoja kirjoitella,
      sanoilla hiuka leikkiä -
      ikäänkuin iloitella.

      Nyt runoratsuni väsyy taas
      ja sanamatka loppuu,
      se nukkuu Unen Satumaas
      onnellisna ilman hoppuu.

    • Tuo Vallan Rakkaus
      voi olla tuhoisa pakkaus.

      Ihmiset alleen orjuuttaa:
      Vangit maan
      oottaa vapauttaan

      Mutta Rakkauden Valta
      tulvii Jouluna kaikkialta.
      Ovista ja ikkunoista

      Valoa ei moista
      nähty ennen.
      Loista, loista!

      Kahleet kirpoaa,
      nyt juhlaan käydä saa.

      • Sens-Ori

        Ihailen teitä sanan sankarittaret ja sankarit!
        "sanan matka päättyy...." siinä on syviä merkityksiä minullekin - tosikolle.

        Kiitokset!


    • fiiuliN

      Miksi olet niin levoton,ihminen,
      etkö löydä sä paikkaasi lain.
      Sä kuulutko joukkoon sielujen
      jotka lepoaan löydä ei vain.

      Sä muistele polkuja riemujen
      jätä murheesi menneisiin öihin.
      Pois unohda tuskat kaipausten,
      ne upota unhon suohon.

      Älä sure kiertoa kohtalon
      se on kaikilla edessämme
      Älä kaipaa mennyttä, rauhaton,
      elät haaveissa, muistoissamme.

    • Meill on akkavalta, totes ukko,
      silloin pihalla kiekaisi kukko.

      Piipun nysää imee
      sitten tulee pimee.

      Eukko kulta pullat paistoi,
      ukko niitä maistoi.

      Rakkauven mäiskeen
      tuns ukko poskellansa räiskeen.

      Eukko kun tunteensa tuikkasi
      suukkosen suulle suikkasi

      • Tuhlaa rakkautta
        sytytä tuikkuja.
        Kutsu tontut ja enkelit kylään.
        Kata pöytä sydämen kammariin,
        anna onnen ja unien tulla.


      • muori67 kirjoitti:

        Tuhlaa rakkautta
        sytytä tuikkuja.
        Kutsu tontut ja enkelit kylään.
        Kata pöytä sydämen kammariin,
        anna onnen ja unien tulla.

        Onni tuli, teki pesän
        asui siinä koko kesän

        Tuhlasi rakkautta,
        sytytti tuikkuja

        Syötti tontut ja enkelit.
        Näki unta,
        tuli rakkauden valtakunta

        teki ystävyyden sillan
        yli vihan vallan.

        Hups!
        Kylläpä Enkelien vuorella sakeasti lunta työntää, missä pojat hyppelee.


    • Katleija

      Rakkauden valta

      Sinulla oli valta
      minuun.
      Olin vallaton rakkaudelle.

      • preesensissä

        Niin mielelläni julistaisin tuon kaiken preesensissä. Juuri nyt kohdistettuna juuri Häneen, juuri nyt... (toistoa)


      • Katleija
        preesensissä kirjoitti:

        Niin mielelläni julistaisin tuon kaiken preesensissä. Juuri nyt kohdistettuna juuri Häneen, juuri nyt... (toistoa)

        Preesensissä en voi sanoa, mutta ehkä konditionaalissa.


    • siviä.

      Jos joku kysyy, mitä rakkaus on, niin ei se ole muuta kuin tuuli, joka suhisee ruusuissa ja hiljenee sitten. Mutta usein se on myös ikään kuin murtumaton sinetti, joka kestää elämän ajan, kestää kuolemaan saakka. Jumala on luonut sen monenlaiseksi ja nähnyt sen kestävän ja katoavan.

      -Knut Hamsun: Viktoria

    • Huolet murheet,
      ilot surut.
      vastoinkäymiset,
      ne kaikki unohdan.

      Ensirakkaus,
      sitä en unohda

      Koskaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe