Kertokaas alan rekkamiehet miksi Teitä ei kiinnosta tyhjentää semien ja konttien päältä lumia ja jäitä? Luulisi sen verran olevan ammattitaitoa ja ennenkaikkea -ylpeyttä, että homma toimisi ihan itsestään. Kai Teitä viksujakin on joukossa, mutta kummasti ne välinpitämättömät kuskit jää mieleen. Kerran kun saa jäämötiköitä päällensä niin alkaa homma kummasti kiinnostamaan. Eihän se vielä mitään, jos pikkuauton päälle tulee, koska "vakuutus maksaa"(yleinen selitys), mutta mitäs sitten, jos jäät tippuu pienen koululaisen päälle... Eilen lähti risteyksessä älhoodeen semin päältä kuutio jääkimpaleita, läheltä käytti, onneks ei osunu.
Lumet pois pv:n päältä!!!
49
12911
Vastaukset
- Rauski
ite toikkaroimaa sinne... sultaki koivet poikki ku könyät sieltä alas
- Repe
Toi on kyl aika huono puolustus. Kyl joka autos pitäs tikapuut olla. Ainakin mun ajokis on. Toisaalta jos jatkuvasti ajaa kontteja, ei niitä muuhun tarvii. Lännessä oli tosin ainakin ennen teline kattoputsauksia varten, tästä päivästä ei oo tietoo kun ajohommat on ihan muualla.
- lähde ajamaan kuin
vasta sitten kun olet asianmukaisesti valmistautunut. Tämmöstä se on pölvästien meininki.
- ehdottaa
KEinot on aika vähissä ja vielä vähemmässä on aika
mennä putsailee ja hakkaamaan jäätä irti kontin katosta. Pitäisi olla joku paikka missä ajat kontin jonnekkin jossa lasketaan kuumaa vettä ja ne poistaa sitten jäät ja lumet. Tai toinen vaihtoehto että kontit on lämpimissä halleissa.
Teeppä ehdotus eduskuntaan että rekkamiehen työpäivään kuuluu lumien ja jäiden poisto konttien päältä. Se vaan poistaa myös sitten tavaran kuljetuksestakin aikaa koska ei se mikään lyhyt vartin homma ole välttämättä putsailla konttien päältä lumia ja jäitä.
Vai miten olisi harjakatto? :) Vanha hyvä keksintö.- sinun työtäsi
Älä väistä velvoitteitasi.
- .------------------
suzuki pv:kö kyseessä????
- varmasti
Oli taas aika järjetön ehdotus. Kokeilepa käydä siellä toikkaroimassa ite. Mutta kannattaa olla varovainen, ettei putoa.
- kannattaa
olla varovainen,ettei lumet putoa vikapaikkaan. Hyvällä säkällä ei tuu kun naama kipeeks,huonolla voikin jo käydä paljon pahemmin.
- näkee, miten
dorkaa ja vetämätöntä porukkaa autonratissa on roikkumassa.
- Tunnollinen k-mies
Muutamat kommentit eli vastaukset edellä olevaan osoittavat jo mikä on asenne asiaa kohtaan. EVVVK. Onko se tietämättömyyttä vai silkkaa välinpitämättömyyttä? Kun puukengät jalassa kännykkään puhuen ajelee yhdeksääkymppiä edellä ajavan puskurissa kiinni niin ei sitä edes tule huomanneeksi mitä p*skaa pv:n katolta putoilee. Rekkakuski, ei kateeksi käy kun kuolo korjaa satoaan oman idioottimaisen käytöksen takia. Huonoimmassa tapauksessa kuski jatkaa ajoaan tuomion jälkeen niinkuin ei mitään olisi tapahtunut, parhaassa tapauksessa tajuaa mitä tuli tehtyä ja vaihtaa ammattia...
- asiaan?
Vai muuten vaan loiskutat suutasi (kirjoitat).
- Tunnollinen k-mies
asiaan? kirjoitti:
Vai muuten vaan loiskutat suutasi (kirjoitat).
Sehän lähtee jo siitä, että ammattitaitoinen kuljettaja ei ota edes kyytiinsä konttia, joka on kelvoton liikenteeseen. Ai niin, ei se toimi, kun aina löytyy niitä, jotka eivät välitä muista kuin itsestään. No, entäs sitten, jos Teidän liittonne alkaisi ajamaan asiaa eli että joka terminaaliin, satamaan etc. on saatava paikka, jossa ajoneuvon saa putsattua. Helppo homma, perseet penkkiin, jos ei ala tapahtua...
- Ohjaamotarkkailija
Kyseisen "ongelman". Muistan kun satamissa ei ollut telineitä joilla pääsi isolla lastalla työntämään lumia pois ja hakkaamaan jäitä pois semien katoilta. Mutta 5v sitten ne oli ja ovat vieläkin. Tyhjiä kärryjä jokainen huolintaliike säilyttää "laudat pystyssä" jolloin katto muodostaa harjan. Sinne ei keräänny vettä joka pakkasella jäätyisi. Jolloin tämä helpottaa sitä putsaamista. Kun kärryn peräänsä ottaa.
Lastatut kärryt jotka harvoin seisoo kauaa paikoillaan eivät tuota samaa ongelmaa kuin "tyhjien kentällä" kauan seisoneet. Pakkaslumi ei haittaa eikä aiheuta vaaraa kenellekkään. Ilmavirran vaikutuksesta se putsaa kärrynkaton jo alkumatkasta.
Conteilla ei ole samaa ongelmaa jotka tulee satamista. Harvoin osuu conttia joka olisi ollut päälimmäinen. Oletan että contin nostaja huomioi jos päällimmäinen "koppa" on siinä kunnossa että,saako sitä nostettua... Nykyään kaikki "yksiköt" semit ja contit kuvataan kun ne menee ja tulee satamiin. Ja muistaakseni niistä on ohjeet miten toimia jos eivät ole "liikenteeseen" sopivia.
Mutta kotonaan olevilla kuskeilla joilla on "yksikkö" päällään tai perässä viikonloppuna,ei ole kotinurkilla välttämättä paikkaa jossa pääsisivät kattojaan putsamaan.
Laiskankin kuljettajan opettaa se kun jarrutuksessa kärryn päältä lentää ylihytin satojakiloja jäätä. Vieden mukanaan kaiken mitä katolla oli... Ja ehkä vielä hajottaen edessä pysähtyneen henkilö-auton takaikkunan tai bussin takalasin... Siinä kun menee asioiden selvittämisessä enempi aikaa kun katon putsauksessa.
P.S Ei ole osunut omalle kohdalle koskaan. Ja nykyään ei ole mahdollistakaan. - LHD:N
Kärri oli? :)
- asiallinen..
Kuinkahan me vaihdettaisiin yhteystietoja, niin ottaisin sinut joskus mukaan. Saat kokeilla sitä kattojen putsaamista. Tarjolla olisi umpi- ja pressukärryjä ja sitten meillä myös konttien kuskausta, niin saat kokeilla asiaa oikein konkreettisesti. Jos vain aikataulut sopii, niin tarjoan tämän mahdollisuuden. Tapaturmavakuutukset edellytän kuitenkin sinulla olevan.
- pönttö
Kun kerran otit ne vakuutukset puheeksi... Oletko kysynyt omasta vakuutusyhtiöstäsi, miten lienee korvauksien laita, kun se jääklimppi sieltä katolta putoaa ja tekee tuhojaan?
Vastauksissa tulee taas esille tuo km-palkkalaisten asenne 'ei kuulu mulle, kestää liian kauan, ei tuu kilometrejä'.
Meillä muuten putsataan kaikki ennen lähtöä, ja ollaan tuntipalkalla - käytännössä
pönttö kirjoitti:
Kun kerran otit ne vakuutukset puheeksi... Oletko kysynyt omasta vakuutusyhtiöstäsi, miten lienee korvauksien laita, kun se jääklimppi sieltä katolta putoaa ja tekee tuhojaan?
Vastauksissa tulee taas esille tuo km-palkkalaisten asenne 'ei kuulu mulle, kestää liian kauan, ei tuu kilometrejä'.
Meillä muuten putsataan kaikki ennen lähtöä, ja ollaan tuntipalkallaMe ei ajeta satamasta tai vastaavasta tavaraa, joten asia ei ole ihan noin. Kuinka otat lastatun kamellikarryn katolta jäät pois?
- ....
käytännössä kirjoitti:
Me ei ajeta satamasta tai vastaavasta tavaraa, joten asia ei ole ihan noin. Kuinka otat lastatun kamellikarryn katolta jäät pois?
Siis lastatun kapellikärryn tietenkin, tuli lyöntivirhe
- Ajuri
.... kirjoitti:
Siis lastatun kapellikärryn tietenkin, tuli lyöntivirhe
ota yks orsi seinästä käteen ja sillä tökit ne pois.
Helppoa ku heinäteko - sooda
Ajuri kirjoitti:
ota yks orsi seinästä käteen ja sillä tökit ne pois.
Helppoa ku heinätekoKysehän olikin lastatusta kärrystä. Ei sinne välttämättä pääse tökkimään.
- ....
Ajuri kirjoitti:
ota yks orsi seinästä käteen ja sillä tökit ne pois.
Helppoa ku heinätekoSiis kärryt ja on sananmukaisesti täysiä. Esimerkiksi sunnuntai-iltaisin lähdetään aina perjantaina lastatuilla vehkeillä ja siinä ne seisoo kaksi päivää pihalla. Toi sun viisaus ei pelaa.
- SCHEl
Ajuri kirjoitti:
ota yks orsi seinästä käteen ja sillä tökit ne pois.
Helppoa ku heinätekoMe taas ajetaan valmiiksi lastattuja kärryjä. Voivat olla lastatavana kolmekin päivää. Milläs sinä sinne täyteen kuormaan menet tökkimään?
- Ajuri
SCHEl kirjoitti:
Me taas ajetaan valmiiksi lastattuja kärryjä. Voivat olla lastatavana kolmekin päivää. Milläs sinä sinne täyteen kuormaan menet tökkimään?
sori en huomannu tota sanaa :D
- tai ainakin voit
kieltäytyä ajoon lähtemisestä jos "kamppeet" eivät ole asianmukaisessa kunnossa. Laiskuus ja vastuuttomuus ovat suurion este. POLIISI, POLIISI, onko poliisikin laiska?
- Tunnollinen k-mies
Näitä lumi- ja jääkuormaisia autoja saa sen verran läheltä seurata, että se riittää. Ulkomaan elävät uskovat kerralla, kotimaiset v**tuilevat minkä kerkeävät, ajanhukkaa, senkin ajan voisi käyttää ajoneuvon saattamisen liikennekelpoiseksi. Lienee asenne aavistuksen metsässä. Tekosyitä voi keksiä vaikka kuinka paljon, mutta oikeita syitä ei ole edes olemassa. Niinkuin sanottu niin kerran kun sen jäälastin saa niskaansa niin kummasti alkaa asia kiinnostamaan. Onkohan suomalainen kuitenkin sen verran tyhmä, että se uskoo vasta kun omalle kohdalle sattuu ja nimenomaan SATTUU? Hyvällä säkällä on silloin peltiä ympärillä, huonolla vain se ruotsalaismallinen suojakypärä eli pipo. Ei siinä paljon muuta JÄÄ jaljelle kuin omaisten suunnaton suru ja yksi hakuun tuleva työpaikka.
- YrjöJurri
Tunnollinen k-mies kirjoitti:
Näitä lumi- ja jääkuormaisia autoja saa sen verran läheltä seurata, että se riittää. Ulkomaan elävät uskovat kerralla, kotimaiset v**tuilevat minkä kerkeävät, ajanhukkaa, senkin ajan voisi käyttää ajoneuvon saattamisen liikennekelpoiseksi. Lienee asenne aavistuksen metsässä. Tekosyitä voi keksiä vaikka kuinka paljon, mutta oikeita syitä ei ole edes olemassa. Niinkuin sanottu niin kerran kun sen jäälastin saa niskaansa niin kummasti alkaa asia kiinnostamaan. Onkohan suomalainen kuitenkin sen verran tyhmä, että se uskoo vasta kun omalle kohdalle sattuu ja nimenomaan SATTUU? Hyvällä säkällä on silloin peltiä ympärillä, huonolla vain se ruotsalaismallinen suojakypärä eli pipo. Ei siinä paljon muuta JÄÄ jaljelle kuin omaisten suunnaton suru ja yksi hakuun tuleva työpaikka.
Tuossa on moni jätkä kirjoittanut mikä on todellisuus mahdollisuuksista lapioida lunta katolta. Jos ei ole mahdollisuutta ei sinne 4 m korkeuteen mennä ei kai ne kuskit mitään hämähäkkimiehiä ole. Jos taas on omistajakuski jolla on yksi tai kaksi autoa usein vielä yöt kotona, kyllä ne siellä voi kotona lumet katolta rapsia.
Kun rekkaterminaali jossa on yhtäaikaa kymmeniä jopa satoja kontteja ja kärryjä kuka ne rapsii puhtaaksi, viraileva kuskiko? - YrjöJurri
Tunnollinen k-mies kirjoitti:
Näitä lumi- ja jääkuormaisia autoja saa sen verran läheltä seurata, että se riittää. Ulkomaan elävät uskovat kerralla, kotimaiset v**tuilevat minkä kerkeävät, ajanhukkaa, senkin ajan voisi käyttää ajoneuvon saattamisen liikennekelpoiseksi. Lienee asenne aavistuksen metsässä. Tekosyitä voi keksiä vaikka kuinka paljon, mutta oikeita syitä ei ole edes olemassa. Niinkuin sanottu niin kerran kun sen jäälastin saa niskaansa niin kummasti alkaa asia kiinnostamaan. Onkohan suomalainen kuitenkin sen verran tyhmä, että se uskoo vasta kun omalle kohdalle sattuu ja nimenomaan SATTUU? Hyvällä säkällä on silloin peltiä ympärillä, huonolla vain se ruotsalaismallinen suojakypärä eli pipo. Ei siinä paljon muuta JÄÄ jaljelle kuin omaisten suunnaton suru ja yksi hakuun tuleva työpaikka.
Rekan kuljettaja kuoli pudottuaan tikapuilta
Lahdessa sattui keskiviikkona työtapaturma, jossa kuoli vuonna 1975 syntynyt orimattilalainen rekka-auton kuljettaja. Päänsä lyönyt mies kuljetettiin Päijät-Hämeen keskussairaalaan, jossa hän menehtyi saamiinsa vammoihin.
Mies oli kiipeämässä tikapuita pitkin peräkärryn reunalle, kun hän jostain syystä putosi noin kolme metriä suoraan rekan vetoaisan päälle. Onnettomuus sattui ennen aamukahdeksaa Kymijärven lämpövoimalan hiilenpurkauspaikalla, noin kolmen kilometrin päässä Lahden keskustasta. - Tunnollinen k-mies
YrjöJurri kirjoitti:
Tuossa on moni jätkä kirjoittanut mikä on todellisuus mahdollisuuksista lapioida lunta katolta. Jos ei ole mahdollisuutta ei sinne 4 m korkeuteen mennä ei kai ne kuskit mitään hämähäkkimiehiä ole. Jos taas on omistajakuski jolla on yksi tai kaksi autoa usein vielä yöt kotona, kyllä ne siellä voi kotona lumet katolta rapsia.
Kun rekkaterminaali jossa on yhtäaikaa kymmeniä jopa satoja kontteja ja kärryjä kuka ne rapsii puhtaaksi, viraileva kuskiko?Ei kai se minun vika ole, jos lainlaatija edellyttää ajoneuvoilta tiettyjä asioita. Taitaa valvonta olla liian löysää, kun asenne on päässyt kehittymään epäsuotuisaan suuntaan. Mikään asia ei parane, eikä muutu ennekuin ihmisuhreja tulee tai ennekuin kaikki alkavat ajatella samalla tavalla. Sama se on liki joka asiassa. Lakeja säädetään ja kehitellään muka ihmisten parhaaksi, mutta nykyisellä valvonnan tasolla on aivan sama mitä lainlaatija haluaa. Laeista piittamattomat rikkovat niitä, olivat ne millaisia hyvänsä, kun taas ns. mallikansalaiset tekevät juuri niinkuin pitääkin. Hyvä esimerkki on nopeusrajoitukset. Jos joku haluaa ajaa ylinopeutta niin hänelle on aivan sama onko rajoitus 20 km/h vai 80 km/h ns. satasen tiellä. Lakeja kunnioittavat ajavat kulloisenkin rajoituksen mukaan ja ne muutamat hurjastelijat saavat toiminnallaan nopeusrajoitukset alemmas, jolloin haitta (rajoituksen aleneminen)kohdistuu ainoastaan rajoitusten mukaan ajaviin. Teoria pätee aivan kaikkeen mitä laeilla rajoitetaan... LISÄÄ VALVONTAA. RAHAA SINIVUOKOILLE.
- itsesi
Tunnollinen k-mies kirjoitti:
Näitä lumi- ja jääkuormaisia autoja saa sen verran läheltä seurata, että se riittää. Ulkomaan elävät uskovat kerralla, kotimaiset v**tuilevat minkä kerkeävät, ajanhukkaa, senkin ajan voisi käyttää ajoneuvon saattamisen liikennekelpoiseksi. Lienee asenne aavistuksen metsässä. Tekosyitä voi keksiä vaikka kuinka paljon, mutta oikeita syitä ei ole edes olemassa. Niinkuin sanottu niin kerran kun sen jäälastin saa niskaansa niin kummasti alkaa asia kiinnostamaan. Onkohan suomalainen kuitenkin sen verran tyhmä, että se uskoo vasta kun omalle kohdalle sattuu ja nimenomaan SATTUU? Hyvällä säkällä on silloin peltiä ympärillä, huonolla vain se ruotsalaismallinen suojakypärä eli pipo. Ei siinä paljon muuta JÄÄ jaljelle kuin omaisten suunnaton suru ja yksi hakuun tuleva työpaikka.
Mitä sinä toisilta sellaista vaadit, mitä sinusta ei ole edes itse tekemään. Minä tosiaan otan sinut tuonne putsaamaan, mutta todellisuudessahan et sinäkään pysty siihen. Olisi aloitettu vaikka lastatusta kapelikärrystä. Olisit saanut näyttää, kuinka se putsaus tapahtuu. heh heh
- :-D
YrjöJurri kirjoitti:
Rekan kuljettaja kuoli pudottuaan tikapuilta
Lahdessa sattui keskiviikkona työtapaturma, jossa kuoli vuonna 1975 syntynyt orimattilalainen rekka-auton kuljettaja. Päänsä lyönyt mies kuljetettiin Päijät-Hämeen keskussairaalaan, jossa hän menehtyi saamiinsa vammoihin.
Mies oli kiipeämässä tikapuita pitkin peräkärryn reunalle, kun hän jostain syystä putosi noin kolme metriä suoraan rekan vetoaisan päälle. Onnettomuus sattui ennen aamukahdeksaa Kymijärven lämpövoimalan hiilenpurkauspaikalla, noin kolmen kilometrin päässä Lahden keskustasta.VOI HARMI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Tunnollinen k-mies
itsesi kirjoitti:
Mitä sinä toisilta sellaista vaadit, mitä sinusta ei ole edes itse tekemään. Minä tosiaan otan sinut tuonne putsaamaan, mutta todellisuudessahan et sinäkään pysty siihen. Olisi aloitettu vaikka lastatusta kapelikärrystä. Olisit saanut näyttää, kuinka se putsaus tapahtuu. heh heh
Tuolla ylivertaisen häikäisevällä ja logiikaltaan käsittämättömän upealla päätelmällä Sinun tulisi ottaa osaa missikisoihin, koska kuitenkin, älä väitä vastaan, katsellessasi heitä, arvostelet samalla milloin tissien kokoa ja milloin perseen leveyttä eli esität asiasta mielipiteesi. Olisi se metkan näköistä katsella töllöstä kun Suomen urho tallaa pikkiriikkisissä bikineissä makusen ja himberin silmien alla catwalkilla.....
- Ykä 59
Kovan kontin katto on jo niin korkealla, että se on verrattavissa rakenukseen ,jonka katolta lumia pudottavalla on oltava valjaat ja narumies tai sitten turvakaiteet.
Otan esimerkin vaikka Kiitolinjasta jonka kontteja ja pitkiä kärryjä vetää ulkopuolinen yrittäjä ja sen rengit. Jos ne kontit lastataan siellä Kiitolinjan terminaalissa päivällä ne lastaajat puottakoon lumet katolta, ei kai se kuski siellä yönselkään katolla toikkaroi kärryä ja konttia hakiessaa.
Pitäis näissä terminaaleissa kehittää silta, jonka ali ajetaan ennen uloslähtöä. Siellä pyörii traktorin katuharjan tyyliset harjarummut, jotka pyykkäisee lumet yhdistelmän katolta. - J.VP
Tuo asia taitaa olla suomen talvessa ikuisuuskysymys.
Joku ei ehkä välitä että tuleeko katolta jotain alas. Toisen kuskin aikataulu on liian kireä jne. Mutta varmasti suurin osa kuljettajista poistaisi lumen ja jään kärryn tai kontin katolta JOS SE OLISI TEHTÄVISSÄ ITSEÄÄN VAHINGOITTAMATTA.
Satamissa on telineet ja lastat millä homma hoituu helposti mutta muualla telineet ovat TODELLA HARVINAISIA. Tikapuiden kanssa homma ei onnistu. Jos kaadut tikkaiden kanssa tai putoat katolta niin vakuutus ei korvaa, koska ei ollut valjaita yms. Ja pakkasella pressukärryn katto on niin liukas että siellä on oikeasti hengenvaarallista liikua. Ja kärryn ollessa lastattuna ei sisälle pääse jäätä hakkaamaan
Kyllä asia on niin että suomen talvessa on välillä tiet jäässä ja kärryn katolla lunta. Molempiin tapauksiin pitää varautua ja tilannetta varoa mutta silti onnettomuuksia sattuu. Ei syy ole aina siinä ettei jotain kiinnosta. Syy on olosuhteissa.- pönttö
Varmaan ei vakuutus korvaa, jos tikkaiden kanssa lumia siivoaa. Nojatikas kun ei ole työtaso, asiasta on viime talvelta oikein ennakkopäätös.
Kaikkein helpoin tilanne on näissä isoissa firmoissa, joissa on omia kuskeja (esim. Transpoint). Sehän ei tarvi muuta kuin työsuojelunvaltuutetun ilmoituksen, että tarvitaan tämmöinen teline. Asialle on kuitenkin selkeä lainsäädännöllinen peruste, joten sitten kun ilmoitus tarpeesta on tehty, voi jo hyvin kieltäytyä ottamasta lumista konttia/kärryä kyytille jos sitä ei pääse putsaamaan. - J.VP
pönttö kirjoitti:
Varmaan ei vakuutus korvaa, jos tikkaiden kanssa lumia siivoaa. Nojatikas kun ei ole työtaso, asiasta on viime talvelta oikein ennakkopäätös.
Kaikkein helpoin tilanne on näissä isoissa firmoissa, joissa on omia kuskeja (esim. Transpoint). Sehän ei tarvi muuta kuin työsuojelunvaltuutetun ilmoituksen, että tarvitaan tämmöinen teline. Asialle on kuitenkin selkeä lainsäädännöllinen peruste, joten sitten kun ilmoitus tarpeesta on tehty, voi jo hyvin kieltäytyä ottamasta lumista konttia/kärryä kyytille jos sitä ei pääse putsaamaan.Olet joo oikeassa mutta kuten tiedetään niin suomessa liikennöi suurimmaksi osaksi "ei isojen" talojen autoja joten telineitä saa odottaa. Ja turha on mennä esim DHL:n autolla Transpointin telineelle putsaamaan jos sattuu olemaan vieraalla paikkakunnalla. Asia olisi helppo ratkaista sillä että telineitä olisi joka kylässä, mutta sitä saa odottaa kunnes helvetti jäätyy.
- meinasit...
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=532404
Kiitosta vaan, nyt on sitten vajausta miehistössä, tuukko tekee hommat, saat putsata lumet ja jäätkin.- Tunnollinen k-mies
Valitettavasti en voi ottaa omalletunnolleni kuljettajan kuolemaa vaikka haluaisitkin. Minä teen oman työni niin hyvin kuin ikinä pystyn ja siksi vaadin sitä samaa myös muilta. Ja kirjoitan mm. tänne ja ilmaisen oman mielipiteeni mielestäni erittäin tärkeästä asiasta. Elämän karuus ja julmuus yllättää juuri silloin kun sitä vähiten odottaa. Vilpitön osanottoni tapahtuneen johdosta...
- urmas ähky
Missä tilanteesa kuljettaja putosi tikkailta? Tietääkö kukaan? Oliko lumihommissa vai aukomassa jäisiä lukkoja?
- Rölli
urmas ähky kirjoitti:
Missä tilanteesa kuljettaja putosi tikkailta? Tietääkö kukaan? Oliko lumihommissa vai aukomassa jäisiä lukkoja?
"Mies oli pysäyttänyt kuorma-auton lämpövoimalan hiilenpurkupaikalle. Hänen oli tarkoitus kiivetä peräkärryn reunalle ja suolata lava, jotta kuorma ei pääsisi jäätymään." http://www.ess.fi/Article.jsp?article=72788&main=-1
- pönttö
Rölli kirjoitti:
"Mies oli pysäyttänyt kuorma-auton lämpövoimalan hiilenpurkupaikalle. Hänen oli tarkoitus kiivetä peräkärryn reunalle ja suolata lava, jotta kuorma ei pääsisi jäätymään." http://www.ess.fi/Article.jsp?article=72788&main=-1
Ujo poika maalta alkoi taas ihmetellä...
-Miksi mennä etuseinän kautta suolaamaan lavaa? Eikö hiililavalle pääse perän kautta?
-Jos on pakko mennä etu- tai sivulaidan yli, niin miksi niitä telineitä ei ole rakennettu? Tuolla voimalalla varmaan suolataan lavoja useamminkin...
-Miksi muuten suolataan purkupaikalla? Äkkiseltään luulisi, että lavan pohja suolataan ennen lastausta. Jos taas kuorman pinnan jäätymisen takia suolataan, niin eikös sekin ole vähän myöhäistä purkupaikalla?
Kuten kysymyksistä ilmenee, en ymmärrä hiilen ajosta hevon herttaista. Hiilivetyjen ajosta sitten paremminkin... Mutta kuka tietää, niin valaiskaa nyt ihmeessä ettei tarvii loppuelämäänsä tyhmänä olla. - Tunnollinen k-mies
pönttö kirjoitti:
Ujo poika maalta alkoi taas ihmetellä...
-Miksi mennä etuseinän kautta suolaamaan lavaa? Eikö hiililavalle pääse perän kautta?
-Jos on pakko mennä etu- tai sivulaidan yli, niin miksi niitä telineitä ei ole rakennettu? Tuolla voimalalla varmaan suolataan lavoja useamminkin...
-Miksi muuten suolataan purkupaikalla? Äkkiseltään luulisi, että lavan pohja suolataan ennen lastausta. Jos taas kuorman pinnan jäätymisen takia suolataan, niin eikös sekin ole vähän myöhäistä purkupaikalla?
Kuten kysymyksistä ilmenee, en ymmärrä hiilen ajosta hevon herttaista. Hiilivetyjen ajosta sitten paremminkin... Mutta kuka tietää, niin valaiskaa nyt ihmeessä ettei tarvii loppuelämäänsä tyhmänä olla.Näyttäisi siltä, että valitettavalla onnettomuudella tai työtapaturmalla ei ollut mitään tekemistä keskustelun aiheen kanssa.
- pönttö
Tunnollinen k-mies kirjoitti:
Näyttäisi siltä, että valitettavalla onnettomuudella tai työtapaturmalla ei ollut mitään tekemistä keskustelun aiheen kanssa.
Suoranaisesti ei liitykään, mutta onnettomuusmekanismi (työskennelty ilman kunnon telineitä) on aika lailla sama...
- J.VP
Tunnollinen k-mies kirjoitti:
Näyttäisi siltä, että valitettavalla onnettomuudella tai työtapaturmalla ei ollut mitään tekemistä keskustelun aiheen kanssa.
Kyllä se sen verran liittyy että täällä huudetaan lumen ja jään poistosta kärryn katolta. Kuskit yrittää selittää ,että se homma on hengenvaarallista ilman telinettä ja telineitä ei oikeastaan ole kuin satamissa ja isoimmissa terminaaleissa. Siksi se jään poisto ei ole vaan kuskin välinpitämättömyyttä vaan sitä että se jään ja lumen poisto on käytännössä mahdotonta KAIKISSA TILANTEISSA JA ODOSUHTEISSA.
- tyhmä?
kuten varmaan olet huomannut niin rekkakuskilla on aina selitys miksi juuri hän saa rikkoa lakia. ja näköjään rekkakuskin terveys on myös tärkeämpi kyin jonkun viattoman lapen joka saattaa jäädä jäitten alle.
- CoB_666
Meneppä itse kiipeilemään sinne kärryn kyljelle esim. aamulla 4-5.00 aikaan ja kokeile kuinka turvallista se on.. Niinkuin tässä keskustelussa on moneenkertaan jo kerrottu niin se on HENGENVAARALLISTA!!
- nääspoks
CoB_666 kirjoitti:
Meneppä itse kiipeilemään sinne kärryn kyljelle esim. aamulla 4-5.00 aikaan ja kokeile kuinka turvallista se on.. Niinkuin tässä keskustelussa on moneenkertaan jo kerrottu niin se on HENGENVAARALLISTA!!
ihan yhtä hengenvaarallinen se rekkamies ja rekka,oli se puukenkäpelle sisällä tai ulkona.Ulkona ollessaan se on vaaraksi itelleen,ja sisälläollessaan muille.
- Rattimatti
nääspoks kirjoitti:
ihan yhtä hengenvaarallinen se rekkamies ja rekka,oli se puukenkäpelle sisällä tai ulkona.Ulkona ollessaan se on vaaraksi itelleen,ja sisälläollessaan muille.
Ja sinä oot vaaraksi kaikille joka tilanteessa, ainakin tuolla asenteella. Hanki elämä!
- Tunnollinen k-mies
Niinkuin tuli jo aiemmin todettua niin suurin ongelma tässä asiassa on asenne. Vastaukset vain vahvistavat tuota käsitystä. Asenne, joka ei millään tavoin yritä saada muutosta aikaan vaan myöskin täydellisellä välinpitämättömyydellään saattaa kanssakulkijat todelliseen hengenvaaraan. Yhtään liioittelematta. Nimimerkkini voisi olla myös se vanha "Kokemusta on"...
- ja viimeinen kerta
Tunnollinen k-mies kirjoitti:
Niinkuin tuli jo aiemmin todettua niin suurin ongelma tässä asiassa on asenne. Vastaukset vain vahvistavat tuota käsitystä. Asenne, joka ei millään tavoin yritä saada muutosta aikaan vaan myöskin täydellisellä välinpitämättömyydellään saattaa kanssakulkijat todelliseen hengenvaaraan. Yhtään liioittelematta. Nimimerkkini voisi olla myös se vanha "Kokemusta on"...
kun putsasin lumet kärryn katolta, oli viimetalvena..varovaisesti katolla yritti liikkua mutta jalat lähti alta ja nilkka vääntyi..onneksi en sentään alas tippunu, olis käyny kylmät....
Vaikka on itsekin kokenut sen kun vastaan tulevan yhdistelmän katolta lentää jääkokkare autoa päin..
asuntoauton alkoviin mäjähti ja pieni painauma tuli
mutta annoin asian olla kun ei pahempaa käynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881651
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1791234Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789