mistä saitte?

murmelinpapana

olen kiinnostunut tekemään itselleni jonkun hienon kaavun rituaali tarkoituksiin. mietin vain, että minkälainen kannattaisi tehdä. haluaisin mahdollisimman näyttävän ja ei kuitenkaan liian neitimäistä. olisi hyvä, jos se olisi helppo tehdä, eikä vaatisi mitään erikoistaitoja. eli mistä kaavat, ja millainen kangas olisi ehkä tarkoitukseen sopivin?

6

663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murmelinpapana

      ... minkä kokoinen tuon sauvan pitäisi olla... olen lukenut muutamasta kirjasta, että semmonenjoku 30 cm, kun taas joissain kirjoissa saa sellasen käsityksen, että sauvan pitäs olla melko pitkä esim. 1,5 m. eli mikä se nyt on "oikee" mitta?

      • Shadow

        Kertoo paljon näistä asioista
        Sauvasta se sanoo mm että sen tulisi olla pähkinäpensasta ja vain yhden vuoden kasvanut verso, joka yhdellä iskulla irroitetaan keskiviikkopäivänä aamunkoitteessa kasvista. Pituudeksi suosittavat kyynärpäästä sormenpäihin.

        Mutta sinun sauvasi on tietenkin sinun sauvasi. Tee siitä sellainen kuin tuntuu oikealta.

        http://members.iinet.net.au/~bill/handbook/tunic.html

        tuolla tuommoinen perustunika johon voi myös tehdä hupun tai modifioida muuten. Materiaali sen mukaan mihin kaapua tarvitset. Olen kuullut että silkki tuntuu kivalta ...sametti myös.
        Muutenkin käytön mukaan:)
        Tuolla on vielä toinenkin ohje...
        http://www30.brinkster.com/hplarp/kuinkakaapu.html


      • Sulwen

        Sauvoja on todellakin montaa mittaa. On pitkä sauva (engl. staff), mikä on sen n. 150 cm pitkä. Ja on lyhyt sauva (engl. wand), mikä on sen n. käyttäjänsä kyynärän mittainen.
        Eri lähteet antavat ko. esineille hieman erilaisia painotuksia, mutta pääpiirteissään staff on vain pitkä wand. ;)

        -Sulwen


    • taivaansielu

      Ei muutakuin kirjastoon lainaamaan "Suuri käsityö"-lehtistä, tietty sellainen numero, missä olisi kaavat nimenomaista viittaa varten. Pienellä ajatuksenjuoksulla voit muokata kaavoja mieleisiksi. Millaista kangasta tarvitset? Juoksetko metsissä talvellakin, silloinhan pitäisi olla lämmin materiaali. Joku luonnon omahan olisi paras, kuten villa, puuvilla, pellava... Keinokuidut päällä tuskin on yhtäpaljon fiilistä olla yhteydessä luontoon.
      Ompelun perustaidot kyllä tarvitset, ja jos sinulla ei ole, toivottavasti omaat hyvän opettajan lähipiiristäsi.
      Sauvan pituus.. Itse kyllä kokisin hyvän sauvan mitaksi sen puolisentoista metriä. Ei olisi kivaa piirtää sauvalla ympyrää maahan kyyristellen. Tee senmittainen sauva, ettei tartte kyyristellä jne., riippuu ihan omasta pituudestasi. Mikä tuntuu hyvältä! Älä nyt usko kaikkea lukemaasi orjallisesti, oma fiilishän se on tärkeintä, eikä "oikeaoppisuus" (ellet kuulu coveniin ja noudata ryhmän sääntöjä).

    • murmelinpapana

      kiitokset kaikille vastanneille. tästä oli suuri apu!
      tusen tack!

    • kaapu?

      Miehelle sopisi ehkä paremmin päähän jonkinlainen vanne jossa sarvet, eikä muuta, eli ilman vaatteita. Olen kerran sellaisen nähnyt TV-dokumentissa jossa kerrottiin muinaispakanoista täällä Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe