olen kiinnostunut tekemään itselleni jonkun hienon kaavun rituaali tarkoituksiin. mietin vain, että minkälainen kannattaisi tehdä. haluaisin mahdollisimman näyttävän ja ei kuitenkaan liian neitimäistä. olisi hyvä, jos se olisi helppo tehdä, eikä vaatisi mitään erikoistaitoja. eli mistä kaavat, ja millainen kangas olisi ehkä tarkoitukseen sopivin?
mistä saitte?
6
685
Vastaukset
- murmelinpapana
... minkä kokoinen tuon sauvan pitäisi olla... olen lukenut muutamasta kirjasta, että semmonenjoku 30 cm, kun taas joissain kirjoissa saa sellasen käsityksen, että sauvan pitäs olla melko pitkä esim. 1,5 m. eli mikä se nyt on "oikee" mitta?
- Shadow
Kertoo paljon näistä asioista
Sauvasta se sanoo mm että sen tulisi olla pähkinäpensasta ja vain yhden vuoden kasvanut verso, joka yhdellä iskulla irroitetaan keskiviikkopäivänä aamunkoitteessa kasvista. Pituudeksi suosittavat kyynärpäästä sormenpäihin.
Mutta sinun sauvasi on tietenkin sinun sauvasi. Tee siitä sellainen kuin tuntuu oikealta.
http://members.iinet.net.au/~bill/handbook/tunic.html
tuolla tuommoinen perustunika johon voi myös tehdä hupun tai modifioida muuten. Materiaali sen mukaan mihin kaapua tarvitset. Olen kuullut että silkki tuntuu kivalta ...sametti myös.
Muutenkin käytön mukaan:)
Tuolla on vielä toinenkin ohje...
http://www30.brinkster.com/hplarp/kuinkakaapu.html - Sulwen
Sauvoja on todellakin montaa mittaa. On pitkä sauva (engl. staff), mikä on sen n. 150 cm pitkä. Ja on lyhyt sauva (engl. wand), mikä on sen n. käyttäjänsä kyynärän mittainen.
Eri lähteet antavat ko. esineille hieman erilaisia painotuksia, mutta pääpiirteissään staff on vain pitkä wand. ;)
-Sulwen
- taivaansielu
Ei muutakuin kirjastoon lainaamaan "Suuri käsityö"-lehtistä, tietty sellainen numero, missä olisi kaavat nimenomaista viittaa varten. Pienellä ajatuksenjuoksulla voit muokata kaavoja mieleisiksi. Millaista kangasta tarvitset? Juoksetko metsissä talvellakin, silloinhan pitäisi olla lämmin materiaali. Joku luonnon omahan olisi paras, kuten villa, puuvilla, pellava... Keinokuidut päällä tuskin on yhtäpaljon fiilistä olla yhteydessä luontoon.
Ompelun perustaidot kyllä tarvitset, ja jos sinulla ei ole, toivottavasti omaat hyvän opettajan lähipiiristäsi.
Sauvan pituus.. Itse kyllä kokisin hyvän sauvan mitaksi sen puolisentoista metriä. Ei olisi kivaa piirtää sauvalla ympyrää maahan kyyristellen. Tee senmittainen sauva, ettei tartte kyyristellä jne., riippuu ihan omasta pituudestasi. Mikä tuntuu hyvältä! Älä nyt usko kaikkea lukemaasi orjallisesti, oma fiilishän se on tärkeintä, eikä "oikeaoppisuus" (ellet kuulu coveniin ja noudata ryhmän sääntöjä). - murmelinpapana
kiitokset kaikille vastanneille. tästä oli suuri apu!
tusen tack! - kaapu?
Miehelle sopisi ehkä paremmin päähän jonkinlainen vanne jossa sarvet, eikä muuta, eli ilman vaatteita. Olen kerran sellaisen nähnyt TV-dokumentissa jossa kerrottiin muinaispakanoista täällä Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569