silikoniputket kyyneltiessä

neitonen1981

heipsan...oiskohan kenelläkään kokemusta kyyneltien silikoniputkituksesta...olen itse menossa tähän operaatioon ja haluaisin tietää miten se tapahtuu ja miten sen poisto sitten myöhemmin. Itselleni tehdään paikallispuudutuksella...

8

3884

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmälääkäri

Kyynelteihin laitetaan ohut silikoniputki ylä- ja alakyynelpisteen kautta ja solmu nenän puolelle (kyyneltiehyet vievät kyyneleet nenään). Poistettaessa katkaistaan putki ja se tulee nenän kautta pois (tai otetaan pois).

• silmät avoimena

laitettiin n. puolen vuoden ikäisenä, kun silmät rähmivät koko ajan ja mitkään silmätipat/voiteet eivät auttaneet. Kuten edellä sinulle kerottiin tuo laitto ja pois otto. Yllätys oli se, kun putkien solmu saattoi nenästä tulla ulos. Asia hoitui sillä kun nenän vartta hieroi ylöspäin niin putki siirtyi paikalleen. Putken päät ovat mustat sillä nehän on poltettu kiinni. Puoli vuotta tyttäreni piti niitä ja se aukaisi kyyneltiehyet suuremmiksi ja näin loppui meidän krooniset silmätulehdukset.

• neitonen1981

kiitos vastauksista,tosin en edelleenkään ymmärrä koko hommaa. Kuulostaa jotenkin hyvinkin epämiellyttävältä että putket valuu nenästä ja ne on poltettu jne...kauan tähän "leikkaukseen" menee aikaa...mä kammoan niin kaikkia lääkäreitä että kuulostaa jotenkin hyvin epämiellyttävältä nämä putkien poltot jne. Tehdäänkö se putkien poisto puudutuksella myöskin?

• ei auttaneet
        neitonen1981 kirjoitti:

kiitos vastauksista,tosin en edelleenkään ymmärrä koko hommaa. Kuulostaa jotenkin hyvinkin epämiellyttävältä että putket valuu nenästä ja ne on poltettu jne...kauan tähän "leikkaukseen" menee aikaa...mä kammoan niin kaikkia lääkäreitä että kuulostaa jotenkin hyvin epämiellyttävältä nämä putkien poltot jne. Tehdäänkö se putkien poisto puudutuksella myöskin?

Kauan sitten oli putket minullakin. 2 eri kertaa puoli vuotta kerralla. Minulla eivät auttaneet. Oli aika ahdasta saada toisella kertaa, lääkäri oli jo luovuttaa. Se ei satu kun on puudutus. Sitten otettiin pois niin että nipsaistiin silmäkulmasta näkyvä lenkki poikki ja sanottiin että se tulee sitten nenästä aikanaan itsekseen. ja tulikin.

• neitonen1981
        ei auttaneet kirjoitti:

Kauan sitten oli putket minullakin. 2 eri kertaa puoli vuotta kerralla. Minulla eivät auttaneet. Oli aika ahdasta saada toisella kertaa, lääkäri oli jo luovuttaa. Se ei satu kun on puudutus. Sitten otettiin pois niin että nipsaistiin silmäkulmasta näkyvä lenkki poikki ja sanottiin että se tulee sitten nenästä aikanaan itsekseen. ja tulikin.

mihin se puudutus laitettiin,tehtiinkö putkien poistokin myös puudutuksessa?

• neitonen1981
        neitonen1981 kirjoitti:

mihin se puudutus laitettiin,tehtiinkö putkien poistokin myös puudutuksessa?

sanoit että silmäkulmassa näkyvä lenkki? kuinka "näkyvä"? voinko olla ihan normaalisti sen puolen vuoden ajan vai vaatiko se jotain "erityis hoito"

• xxc

Leikkaus voidaan tehdä siis joko paikallispuudutuskessa tai nukutuksessa. Puudutuksessa lääkäri laittaa puudutuksen "täsmästi" eli leikkausalueelle. Puudutuksessa saattaa jotain aistimuksia olla, mutta kipeää ei yleensä tee. Nukutusta en itse suosittelis, jos nyt ei aivan paniikkipotilas ole.. Toimnepiteen kesto vaihtelee tietysti lääkäristä riippuen sekä siitä kuinka haasteellinen kyyneltiehyt on kyseessä, voi mennä 10min. tuntiin. Pyydä ihmeessä kevyttä rentoutuslääkitystä toimenpiteen ajaksi ellei sinulle sitä tarjota!
      Ulkoisesti ei kukaan voi sanoa, onko sinulla kyyneltieputket vai ei; älä siis kanna huolta!
      Ei leikkauksesta ainakaan haittaa ole, hyötä useimmiten!Kaikkia ei tietysti leikkaus auta lopullisesti, mutta sellaistahan elämä on!

• neitonen1981

kiitos vastauksesta,alkaa jo vähän jännitys helpottaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 81
      5037
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4268
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3058
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2596
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2247
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2221
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1850
    Aihe