heipsan...oiskohan kenelläkään kokemusta kyyneltien silikoniputkituksesta...olen itse menossa tähän operaatioon ja haluaisin tietää miten se tapahtuu ja miten sen poisto sitten myöhemmin. Itselleni tehdään paikallispuudutuksella...
silikoniputket kyyneltiessä
8
3884
Vastaukset
- silmälääkäri
Kyynelteihin laitetaan ohut silikoniputki ylä- ja alakyynelpisteen kautta ja solmu nenän puolelle (kyyneltiehyet vievät kyyneleet nenään). Poistettaessa katkaistaan putki ja se tulee nenän kautta pois (tai otetaan pois).
- silmät avoimena
laitettiin n. puolen vuoden ikäisenä, kun silmät rähmivät koko ajan ja mitkään silmätipat/voiteet eivät auttaneet. Kuten edellä sinulle kerottiin tuo laitto ja pois otto. Yllätys oli se, kun putkien solmu saattoi nenästä tulla ulos. Asia hoitui sillä kun nenän vartta hieroi ylöspäin niin putki siirtyi paikalleen. Putken päät ovat mustat sillä nehän on poltettu kiinni. Puoli vuotta tyttäreni piti niitä ja se aukaisi kyyneltiehyet suuremmiksi ja näin loppui meidän krooniset silmätulehdukset.
- neitonen1981
kiitos vastauksista,tosin en edelleenkään ymmärrä koko hommaa. Kuulostaa jotenkin hyvinkin epämiellyttävältä että putket valuu nenästä ja ne on poltettu jne...kauan tähän "leikkaukseen" menee aikaa...mä kammoan niin kaikkia lääkäreitä että kuulostaa jotenkin hyvin epämiellyttävältä nämä putkien poltot jne. Tehdäänkö se putkien poisto puudutuksella myöskin?
- ei auttaneet
neitonen1981 kirjoitti:
kiitos vastauksista,tosin en edelleenkään ymmärrä koko hommaa. Kuulostaa jotenkin hyvinkin epämiellyttävältä että putket valuu nenästä ja ne on poltettu jne...kauan tähän "leikkaukseen" menee aikaa...mä kammoan niin kaikkia lääkäreitä että kuulostaa jotenkin hyvin epämiellyttävältä nämä putkien poltot jne. Tehdäänkö se putkien poisto puudutuksella myöskin?
Kauan sitten oli putket minullakin. 2 eri kertaa puoli vuotta kerralla. Minulla eivät auttaneet. Oli aika ahdasta saada toisella kertaa, lääkäri oli jo luovuttaa. Se ei satu kun on puudutus. Sitten otettiin pois niin että nipsaistiin silmäkulmasta näkyvä lenkki poikki ja sanottiin että se tulee sitten nenästä aikanaan itsekseen. ja tulikin.
- neitonen1981
ei auttaneet kirjoitti:
Kauan sitten oli putket minullakin. 2 eri kertaa puoli vuotta kerralla. Minulla eivät auttaneet. Oli aika ahdasta saada toisella kertaa, lääkäri oli jo luovuttaa. Se ei satu kun on puudutus. Sitten otettiin pois niin että nipsaistiin silmäkulmasta näkyvä lenkki poikki ja sanottiin että se tulee sitten nenästä aikanaan itsekseen. ja tulikin.
mihin se puudutus laitettiin,tehtiinkö putkien poistokin myös puudutuksessa?
- neitonen1981
neitonen1981 kirjoitti:
mihin se puudutus laitettiin,tehtiinkö putkien poistokin myös puudutuksessa?
sanoit että silmäkulmassa näkyvä lenkki? kuinka "näkyvä"? voinko olla ihan normaalisti sen puolen vuoden ajan vai vaatiko se jotain "erityis hoito"
- xxc
Leikkaus voidaan tehdä siis joko paikallispuudutuskessa tai nukutuksessa. Puudutuksessa lääkäri laittaa puudutuksen "täsmästi" eli leikkausalueelle. Puudutuksessa saattaa jotain aistimuksia olla, mutta kipeää ei yleensä tee. Nukutusta en itse suosittelis, jos nyt ei aivan paniikkipotilas ole.. Toimnepiteen kesto vaihtelee tietysti lääkäristä riippuen sekä siitä kuinka haasteellinen kyyneltiehyt on kyseessä, voi mennä 10min. tuntiin. Pyydä ihmeessä kevyttä rentoutuslääkitystä toimenpiteen ajaksi ellei sinulle sitä tarjota!
Ulkoisesti ei kukaan voi sanoa, onko sinulla kyyneltieputket vai ei; älä siis kanna huolta!
Ei leikkauksesta ainakaan haittaa ole, hyötä useimmiten!Kaikkia ei tietysti leikkaus auta lopullisesti, mutta sellaistahan elämä on!- neitonen1981
kiitos vastauksesta,alkaa jo vähän jännitys helpottaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850