Algeria ja huumeet

huolestunut mamma

Olemme perheen kanssa suunnittelemassa kahden viikon matkaa Algeriaan ja huolenaiheenani on paikallisten kannabishuumeiden käyttö. Olen kuulut, että paikalliseen kulttuuriin kuuluu "normaalisti" kannabiksen käyttö. Onko asia todella näin ja käytetäänkö sitä täysin julkisesti, kuten ravintoloissa, kaduilla, yms.? En haluaisi lapsilleni näyttää huumemyönteisyyttä vaikka oltaisiinkin eri kulttuurissa.

9

6176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ibn el Bubn

Turistien hotelleissa varmaan alkoholiakin saa, mutta ei kaupoista.

• äiti

Kun ollaan kehitysmaissa huumeita käytetään myös kaduilla, en tiedä onko se laillista algeriassa vai ei. Mutta ei lapsiperheille niitä varmasti tulla tarjoamaan. Mutta tulette näkemään muutakin kurjuutta, kuten kautulapsia ja kerjäläisiä. On siinäkin varmasti lapsille selitettävää, mutta hienoa että viet heidät Afrikkaan ja heidän mailmankuvansa avautuu jo nuorella iällä. Kannattaa vaan avoimesti kertoa lapsille kaikesta näkemästänne(myös huumeista), lapset kumminkin ymmärtävät ja kaipaavat selityksiä asioille.

• Maantiedon tunnille mars

eli tässä oltiin menossa Marokkoon eikä Algeriaan nähtävästi.

• Ria Bensalah

Algeriassa kannabiksen käyttö ei todellakaan ole normaalia. Valitettavasti huumeiden käyttö on lisääntynyt Algeriassa mutta se ei ole mitään normaalia vaan siitä rankaistaan kovalla kädellä. Siis tuomiot ovat kovia. Myös homoutta ei sallita. Algeria on todella kaunis maa ja ihmiset todella ystävällisiä. Valitettavasti lentoliput ovat todella kallitta, Marokkoon ja Tunisiaan pääsee paljon halvemmalla. Turvallisuudesta, olen ollut Algeriassa 5 kertaa, myös vuonna 1994 jolloin väkivaltaisuudet olivat yleisiä ei pääkaupungissa ainakaan mitään huomannut. Mieheni veli on kyllä kaksi kertaa joutunut näkemään kuinka kaksi miestä ammuttiin päähän hänen vieressään. Mutta nyt tilanne on aivan toinen, väkivaltaisuudet ovat loppuneet ja Algeria on aloittanut uuden aikakauden. Algeria on rikas maa ja nyt vihdoinkin rahat alkavat mennä oikeisiin asioihin kuten asuintaloihin, sairaaloihin, kouluihin ja matkailuun panostetaan paljon. Algerialla on vain huonoa onnea, milloin on maanjäristys milloin tulva mutta algerialaiset ovat aina selvinneet tukemalla toisiaan. Olen näitä asioita seurannut mm. televisiosta, sillä katselen paljon Canal Algerie:ta. Kaikki vain matkalle Algeriaan !

• ALGERIANTOIVO

EI SUOMALAISIA ALGERIAAN.KIITOS

• B.A

mä oon itse algerialainen ja oon asunut suomessa 8-vuotta.
      mäkin oon menossa sinne lomalle eikä siinä huumeitten käyttö oo tavallinen asia.
      ei oo totta että julkisissa paikoissa käytetään.
      siitä saa tavallisesti rangaistusta.

• smain khiat

olen itse algerin keskuststa kotoisiin ja voin sano että ei pitä paikkassa että hashich käytö näky katukuvassa ollenkaa vaikka saatavuus on helpo mutta rangaitus kova
      terveisiin.smain khiat

• Anonyymi

Rakas mieheni.

• Anonyymi kirjoitti:

Rakas mieheni.

Hän oli isäni.

Mistä tunsit hänet?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      216
      4917
    2. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      34
      4093
    3. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      239
      3890
    4. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      135
      3087
    5. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      159
      3073
    6. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      64
      2970
    7. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      16
      2761
    8. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      69
      2625
    9. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      96
      2389
    10. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      2185
    Aihe