Algeria ja huumeet

huolestunut mamma

Olemme perheen kanssa suunnittelemassa kahden viikon matkaa Algeriaan ja huolenaiheenani on paikallisten kannabishuumeiden käyttö. Olen kuulut, että paikalliseen kulttuuriin kuuluu "normaalisti" kannabiksen käyttö. Onko asia todella näin ja käytetäänkö sitä täysin julkisesti, kuten ravintoloissa, kaduilla, yms.? En haluaisi lapsilleni näyttää huumemyönteisyyttä vaikka oltaisiinkin eri kulttuurissa.

8

3969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ibn el Bubn

      Turistien hotelleissa varmaan alkoholiakin saa, mutta ei kaupoista.

    • äiti

      Kun ollaan kehitysmaissa huumeita käytetään myös kaduilla, en tiedä onko se laillista algeriassa vai ei. Mutta ei lapsiperheille niitä varmasti tulla tarjoamaan. Mutta tulette näkemään muutakin kurjuutta, kuten kautulapsia ja kerjäläisiä. On siinäkin varmasti lapsille selitettävää, mutta hienoa että viet heidät Afrikkaan ja heidän mailmankuvansa avautuu jo nuorella iällä. Kannattaa vaan avoimesti kertoa lapsille kaikesta näkemästänne(myös huumeista), lapset kumminkin ymmärtävät ja kaipaavat selityksiä asioille.

    • Maantiedon tunnille mars

      eli tässä oltiin menossa Marokkoon eikä Algeriaan nähtävästi.

    • Ria Bensalah

      Algeriassa kannabiksen käyttö ei todellakaan ole normaalia. Valitettavasti huumeiden käyttö on lisääntynyt Algeriassa mutta se ei ole mitään normaalia vaan siitä rankaistaan kovalla kädellä. Siis tuomiot ovat kovia. Myös homoutta ei sallita. Algeria on todella kaunis maa ja ihmiset todella ystävällisiä. Valitettavasti lentoliput ovat todella kallitta, Marokkoon ja Tunisiaan pääsee paljon halvemmalla. Turvallisuudesta, olen ollut Algeriassa 5 kertaa, myös vuonna 1994 jolloin väkivaltaisuudet olivat yleisiä ei pääkaupungissa ainakaan mitään huomannut. Mieheni veli on kyllä kaksi kertaa joutunut näkemään kuinka kaksi miestä ammuttiin päähän hänen vieressään. Mutta nyt tilanne on aivan toinen, väkivaltaisuudet ovat loppuneet ja Algeria on aloittanut uuden aikakauden. Algeria on rikas maa ja nyt vihdoinkin rahat alkavat mennä oikeisiin asioihin kuten asuintaloihin, sairaaloihin, kouluihin ja matkailuun panostetaan paljon. Algerialla on vain huonoa onnea, milloin on maanjäristys milloin tulva mutta algerialaiset ovat aina selvinneet tukemalla toisiaan. Olen näitä asioita seurannut mm. televisiosta, sillä katselen paljon Canal Algerie:ta. Kaikki vain matkalle Algeriaan !

      • ALGERIANTOIVO

        EI SUOMALAISIA ALGERIAAN.KIITOS


    • B.A

      mä oon itse algerialainen ja oon asunut suomessa 8-vuotta.
      mäkin oon menossa sinne lomalle eikä siinä huumeitten käyttö oo tavallinen asia.
      ei oo totta että julkisissa paikoissa käytetään.
      siitä saa tavallisesti rangaistusta.

    • smain khiat

      olen itse algerin keskuststa kotoisiin ja voin sano että ei pitä paikkassa että hashich käytö näky katukuvassa ollenkaa vaikka saatavuus on helpo mutta rangaitus kova
      terveisiin.smain khiat

      • Anonyymi

        Rakas mieheni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe