Onko kanille kaveri huono idea?

Gretel

Hei!

minulla on n. 8kk vanha, äskettäin kastroitu luppis.

Mitäs luulette oiskohan hyvä idea hommata sille kamuksi tytsi?

Ja sitten kysymyksiä...

Kuvittelin kastroinnin rauhoittavan pupuani... Niin ei ainakaan vielä ole käynyt.(Aikaa leikkauksesta n. 1vk.) Onko mahdollista, että muutosta tapahtuu vielä?

Tarvitseeko mahd. tuleva narttu oman häkin, vai hyväksyykö uros sen välittömästi samaan häkkiin?

Kanini saa kyllä lähes aina liikkua asunnossani vapaasti, joten ei häkki(n. 45x90) ainakaan varmaan ahtaaksi kävisi.

Onko sillä väliä, onko tyttö kani kastroitu tai ei?

Jos uros ja Narttu on samassa häkissä, niin voiko olettaa, että nartun astuttua taloon, meikäläisellä ei ole enää mitään asiaa häkkiin?

Ja jos saavat olla koko kämpässä vapaana,niin ottaako tyttö senkin ikään kuin pesäkseen?

Onko tyttö kanit yleisesti hankalia/ helppoja tapauksia?

Kiitos tuhannesti!

4

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

      mulla ei oo omakohtaisia kokemuksia, mutta itellänikin on tyttö ja poikakani ja kysyin myöskin kastroimisesta eläinlääkäriltä, ja näin hän sanoi: jos kastroi toisen, nii kannataa kastroida molemmat, ku se kastroimaton ei sitten enää tiedäkään, mitä sukupuolta se kastroitu on.

      ja omakohtaisesti tiedän, että tyttökanit voivat olla hieman ärhäköitä, meidän tyttö ainaki puolustaa pesäänsä hyvin voimakkaasti ja ennen sinne ei ees kättä uskaltanu laittaa muuta ku siskoni, jonka kani tämä kyseinen neiti on. Nyt neiti on jo huomattavasti rauhoittunut.

      Enkä ny tiiä, kuinka hyvä vertaus tää on, mutta jos hevosen kastroi, voi mennä muutamiakin kuukausia, ennenkuin ruuna rauhoittuu ja tasaantuu, ja voi mennä tietenkin enemmänkin.

      Kokeilemalla saa parhaiten slville, sopivatko kanit yhteen, kannattaa antaa niitten eka haistella toisia ja sitten koittaa varovasti totuttaa yhteen, jos näyttää, että ne rupeaa tappelemaan, erota ne, mutta voihan se nahistelu tietenkin olla vaa jotai "arvopaikasta" tappelua, itse kyllä näet, milloin on oikea tappelu kyseessä.
      Ja voithan koittaa muutamien päivien päästä sitten uudestaan.

      mutta suosittelisin molempien kastroimista, naaras nimittäin todella saattaa puolustaa omaa pesäänsä.

      en tiedä tästä häkkisysteemistä, meitä ihmisiäkin on niin monenlaisia, jotkut tulevat toimeen heti ja jotkut eivät koskaan, kokeilemalla selviää, mutta muista koko ajan olla läsnä, siis aluksi, ettei toinen tapa toista.

      sekin, onko kani helppo vai hankala, riippuu pitkälti kasvatuksesta ja kanin luonteesta, ajatteleppas meitä ihmisiä, toiset on hauskoja ja mukavia toiset hiljaisia ja yrmeitä, kannattaa asettaa kanille selvät rajat, mihin saa mennä ja mihin ei, niin minäkin olen tehnyt ja heti kun pupuherrani yrittää mennä kiellettyyn paikkaan, sanon tiukasti EI ja herra pomppii silloin muualle, tietenkin herralla on sellaisiakin päiviä, että vuorotellen pitää mennä niiden kahden kielletyn paikan välillä (eli tv:n takaosan ja sänkyni alaosan, missä on palapeli ku herra kuljettaa niitä paloja mukana) ja kaataa/hyppää yli parhaimmistakin esteistä. mutta muuten kanini ovat tosi ihania, enkä vaihtaisi niitä yhtään mihinkään!!!
      kaikista ihanin tunne on se, kun makaan maassa, pupuherrani on vieressä, silitän pupuani ja se nuolee.....se on mahtavaa!!!!!!!!

      onnea yrityksellesi!!!

    • viivi

      Siinä menee monta viikkoa (olikohan n.neljä) ennen kuin kastronnin "vaikutus" alkaa näkyä. Vieläkin se voi tehdä tyttökanin raskaaksi.
      Mulla on itsellä tyttökani ja on todella kiltti ja ihana luonne =). Joskus saatetaan vähän murista kun kättä työnnetään häkkiin, mutta harvoin. Häkin ulkopuolella ollaan tosi kiltisti.
      Kastroitu uros ja leikkaamaton naarashan ovat parhaat kumppanit. En näe mitään syytä mikset voisi ottaa naaraskania kaveriksi pojallesi.

    • X

      En halua viilata pilkkua, mutta vain urokset kastroidaan ja naaraat steriloidaan. Tämä oikaisu sen vuoksi, koska jos ilmoitatte eläinlekuri asemalle tulevanne kastroimaan kanin se ymmärretään automaattisesti pojaksi. Tytön sterilointi on paljon vaativampi kuin pojan kastrointi. Onneksi suurin osa lekuriasemilla tarkistaa että olihan kyse siis tytöstä/pojasta.

    • kani rakas

      Voiko uros ja narttu kanin laittaa samaan häkkiin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11273
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3143
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2994
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2187
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1948
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1795
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1774
    8. 86
      1759
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1758
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe