Kun on paljon puhetta, että koiria jätetään kesäkuumalla suljettuun autoon, niin tänään pöyristyin kaupoilla käydessäni!
Pieni koira oli jätetty yksin autoon. Pakkasta n. 15 astetta, autonlasit oli jo jäätyneet, joten koira oli siellä siis jo hetken ollut. Kuului vaan ulvontaa ja haukuntaa. Järkytyin!
Laminlöin vastuutani, kun en ottanut auton omistajaan/poliisiin yhteyttä.
Mielestäni koiria ei pidä talvellakaan jättää pitkäksi aikaa autoon yksin.. Todella ikävää, että jotkut aikuiset ihmiset eivät sitä tajua!
Koira autossa!
13
2913
Vastaukset
- minä.
Missä päin Suomea on nyt jo 15 astetta pakkasta? Meillä on vasta pari astetta miinuksella, asutaan Pohjanmaalla.
- minä.2
tarkotus ei ollu varastaa nimimerkkiäs... Tuli vaan joku nimi päästä. soori
- minä.
Pirkanmaalla.. Tänään päivällä oli 15 ja nyt on jo melkein 20! Kylmä!
- mindetys
Kemissäkin on tälläkin hetkellä ainakin 15 astetta. On ollut jo lähempänä kahtakymmentä.
- toffeliino
kylmä kyllä on tampereella mut ei ihan 15 astetta kuiteskaan. mielummin pakkasella autossa kun 30 asteen kuumudessa! jos äkkiä käy ostoksilla tuskin pikku koiralle kylmä tulee! onhan autoissa lämmitys!
- minä.
Autossahan ei ole lämmitystä, kun se ei ole päällä! Oletko ikinä huomannut, kuinka äkkiä auto jäähtyy pakkasella? Ja tuskin oli mikään "pikku ostoskeikka" kun lasit jo ihan umpi jäässä!
Ja täällä todellakin on se 15-20 astetta pakkasta! Että en tiedä missä päin tamperetta asut, mutta täällä meidän kotinurkilla ainakin!!!
Pitääkö se koira ehdoin tahdoin raahata mukana, jos tietää, että se joutuu kuitenkin olemaan yksin??? - Milla.MaGia
minä. kirjoitti:
Autossahan ei ole lämmitystä, kun se ei ole päällä! Oletko ikinä huomannut, kuinka äkkiä auto jäähtyy pakkasella? Ja tuskin oli mikään "pikku ostoskeikka" kun lasit jo ihan umpi jäässä!
Ja täällä todellakin on se 15-20 astetta pakkasta! Että en tiedä missä päin tamperetta asut, mutta täällä meidän kotinurkilla ainakin!!!
Pitääkö se koira ehdoin tahdoin raahata mukana, jos tietää, että se joutuu kuitenkin olemaan yksin???Eiköhän se koira pärjää autossa kerran pärjää muutenkin käydä lenkeillä suomen ilmastossa ihan talvellakin. Eihän autossa edes tuule esim.
Minkälainen koira oli kyseessä?
Minkälainen koira ei pärjää esim puolta tuntia ulkona?
Tämä on omituista. Tuskimpa se mikään karvaton koira oli.
Haukkuminen ja sellainen on vaan sitä että sillä on ikävä omistajaa siellä autossa, eihän sen omistaja välttämättä edes tiedä että koira ei osaa käyttäytyä yksin ollessaan.
Jos koiralla on kylmä se värisee ja kyyhöttäisi siellä autossa. - minä.
Milla.MaGia kirjoitti:
Eiköhän se koira pärjää autossa kerran pärjää muutenkin käydä lenkeillä suomen ilmastossa ihan talvellakin. Eihän autossa edes tuule esim.
Haukkuminen ja sellainen on vaan sitä että sillä on ikävä omistajaa siellä autossa, eihän sen omistaja välttämättä edes tiedä että koira ei osaa käyttäytyä yksin ollessaan.
Jos koiralla on kylmä se värisee ja kyyhöttäisi siellä autossa.olkaamme kaikki eri mieltä mielipiteissämme! Olen oman kantani jo keronut!
- Meillä kolme
Milla.MaGia kirjoitti:
Eiköhän se koira pärjää autossa kerran pärjää muutenkin käydä lenkeillä suomen ilmastossa ihan talvellakin. Eihän autossa edes tuule esim.
Jos koiralla on kylmä se värisee ja kyyhöttäisi siellä autossa.Joskus vaan on pakko ottaa koira mukaan,koko perhe voikin olla vaikka matkalla kaukana kotoa.Ja ollaan menossa metsä lenkille tai harrastuksiin ja siinä samalla hoitaa kauppa asiat ohi kulkiessa.
Siitä auton ikkunoiden huuruttumisesta sanoisin että kun koira hengittää sinne sisälle niin ikkunat höyrystyvät nopeastikin.Voi kokeilla itsekin pysäköidyssä autossa.Joten ymmärtämystä,eikä aina nähdä sitä kenties "olematontakin" pahaa kaikessa. - Bit
minä. kirjoitti:
Pitääkö se koira ehdoin tahdoin raahata mukana, jos tietää, että se joutuu kuitenkin olemaan yksin???Hyvin monissa autoissa on webasto, joka toimii polttoaineella. Eli lämmintä tulee sisätilaan jopa kuumuuteen asti, vaikka auto ei ole käynnissä.
- hurtta-83
Minä kerran näytin taas älynlahjakkuuteni ja koiran kans oltiin rieuhumassa koiraporukalla ja koirahan juos ja juos...ja noh sit aattelin et heitän koiran autoon ja meen itte kahveelle sisälle...ei käynyt mulla mielessä et autohan on ihan jääkylmä paikka ja takapoxissa on vain muovimatto ja sekin ihan jäässä, laittaa nyt sinne koira istumaan pitkäksi aikaa.Koira joka viellä oli ihan märkä.
Ja kun kahvetilta tulin oli koira pompannut poxista takapenkille ja tärisi aivan pirusti.
Eihän sillä siellä pihalla kylmä ollu ku juos koko ajan mut autossa joutuu istumaan paikoillaan.Ja poxissa ainakin hohtaa pohja kylmää. - Parasystävä100
Eihän kukaan tunteva ihminen jätä parasta ystävää yön yli autoon pakkasyössä? Pihalla oli koira koko yön ja vielä seuraavana päivän autossa. Pakkasta reilusti, lasit jäässä ja koira ulisi ja haukkui ton sisällä. Soitin poliisit.
- higfkkhhddf
Oli kyllä aihettakin ilmoittaa.Itse otan koiran autoon mukaan kauppareissuille, koska se tykkää olla autossa.Mutta, käyn vaan lähikaupassa, jossa ei aikaa kulu kuin 10 max 15 min.En ota mukaan jos lähen kauemmas, tai vaate yms ostoksille, kun silloin menis helposti tuntikin, ja koiralle se aika olis pakkasilla ihan liian paljon.
Jos joku jättää koiran autoon yöksi, on varmasti omistajalla jokin ongelmatilanne.Kyllähän paksuturkkinen koira toki selviää lumihangessakin, mutta ei auto ole koiran säilytyspaikka.Ja kannattaa ilmoittaa jos epäilee että eläimellä ei kaikki ole hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856294
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849