Las islas Canarias

Muistan saaria kutsutun koirien saariksi (koira=perro), saarihan on kanarialintujen saari?

En muista kokeneeni yhtä miellyttävää säätä kuin tuolla Las Palmasissa. Aurinko, joka "ehtii" Kanarialle 2 tuntia myöhemmin kuin Suomeen, lämmittää mukavasti, ei pistävästi. 2-viikon oloaikana oli joka päivä yli 20-astetta ja yötkin riittävän lämpöisiä.

Jos ajan saisi paremmin saarilla kulumaan niin muuttaisin puoleksi vuodeksi sinne. Hyvätasoisen studion (yksiön) saisi vuorattua säköineen n. 400€/kk.

Neuvokaa palstalaiset miten asia olisi järkevästi järjestettävissä! Tehän kaiken osaatte ja tiedätte.

19

1400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Josko hevonen potkaisis? En totoa.

Josko tulis lotto voitto? Ei ole riviä sisällä .

Joskos myis asuntonsa? Oi, mutta se kun ei olutkaan omani!

Joskos sanois vuokran irti. Myis tai varastois kaiken irtaimiston.

Hattu päähän ja matkalaukku käteen, niin kaikki olisi saman katon alla.
      Ja ei kun menoksi.

Kyllä Suomessa sitten mökin voi kesäksi vuokrata, kun muuttolintujen kanssa palaa?

Oiskos hyviä ideoita?

• Jotain tuontapaista olen itsekin ajatellut. Kiitos vinkeistä!

Tanssitaitoinen ja muuten mukava naisseura olisi paras ratkaisu.

• Ruuneperi kirjoitti:

Jotain tuontapaista olen itsekin ajatellut. Kiitos vinkeistä!

Mukava mielestäni olen? hah!

Tanssitaitoa puuttuu.

Lähtisiköhän Blomqvistin Åke opekseni?

Laitetaan hakuun.

• olikin
        Ruuneperi kirjoitti:

Jotain tuontapaista olen itsekin ajatellut. Kiitos vinkeistä!

tarjolla.
        Ei vain "synkannut"DDDDD

• Ajankäytössä?

Pisin yhtäjaksoinen aika kaakkois-espanjassa 3 kk.
      Ei vähäisimpiäkään ongelmia ajan kulumisen kanssa.
      En ole edes hakeutunut paikallisen suomalaisyhdyskunnan kanssa tekemisiin.
      Normaalia elämää. Ostoksilla, ruuan laittoa, kaupungilla tölläilyä, televisiota, aamulla kalasatamasta ilmaiset sardiinit ym.

Kustannuksista. Tuttavillamme on samassa kaupungissa vuokrattuna 2h k kh kaksi parveketta.
      Rannassa, keskellä kaupunkia, 11. kerroa, lasitettu kulmaparvake etelään = merelle ja kaupunkiin. Toinen parveke länteen, näköala auringon laskuun kattojen yli.
      Vuokra 400E/kk.

• Olipahan

Eipä kannata verrata canarian talvea .. hyytävän kylmää ja kosteaan espanjan talveen..

• Ajankäytössä?
        Olipahan kirjoitti:

Eipä kannata verrata canarian talvea .. hyytävän kylmää ja kosteaan espanjan talveen..

Riippuu asunnosta, sijainnista ja ilmansuunnasta.
        Varjon puolella noin on.
        Kaakkoiskulmalla päivät ihan mukavia. Öisin ulkolämmöt kyllä joulu-helmikuussa tippuvat.

• reetta2
        Ajankäytössä? kirjoitti:

Riippuu asunnosta, sijainnista ja ilmansuunnasta.
        Varjon puolella noin on.
        Kaakkoiskulmalla päivät ihan mukavia. Öisin ulkolämmöt kyllä joulu-helmikuussa tippuvat.

Tänään ystävä seilaa jossakin kohti KapVerden saaria. Lämpötila näyttää 30 päiväntasaajalla.
        Joo-o, en pidä kuumasta ja kovasta auringonpaisteesta, joten olen tyytyväinen kun sain punaset posket sivakoidessani Saimaan jäällä, -8 on mittarissa.

• reetta2 kirjoitti:

Tänään ystävä seilaa jossakin kohti KapVerden saaria. Lämpötila näyttää 30 päiväntasaajalla.
        Joo-o, en pidä kuumasta ja kovasta auringonpaisteesta, joten olen tyytyväinen kun sain punaset posket sivakoidessani Saimaan jäällä, -8 on mittarissa.

Onko Kristiina vai joku kansainvälinen risteily?
        Jos Kristiina niin toivotaan tasaisia kelejä! Jos vaikka oma vatsa kestää niin ei ole mukavaa, että suuri osa vähistä kanssamatkustajista on sairaana.

Jos kv-risteily niin sitten on alla oikea laiva, vaihtelevaa seuraa, hyvä huolto, tilaa liikkua ja hyvät iltaohjelmat!

Eikä se Kap Verde nyt aivan tasaajalla ole. Nyt on hyvä vuodenaika vierailuun. Ei ole kovin kuumaa. Ja tuuli jäähdyttää.

Jos menee lentäen niin kenttä on Salin saarella. Muistuttaa lähinnä kuun maisemaa mutta meiningiltään kyllä poikkeaa euroopasta.

• reetta2
        laiska-lasse kirjoitti:

Onko Kristiina vai joku kansainvälinen risteily?
        Jos Kristiina niin toivotaan tasaisia kelejä! Jos vaikka oma vatsa kestää niin ei ole mukavaa, että suuri osa vähistä kanssamatkustajista on sairaana.

Jos kv-risteily niin sitten on alla oikea laiva, vaihtelevaa seuraa, hyvä huolto, tilaa liikkua ja hyvät iltaohjelmat!

Eikä se Kap Verde nyt aivan tasaajalla ole. Nyt on hyvä vuodenaika vierailuun. Ei ole kovin kuumaa. Ja tuuli jäähdyttää.

Jos menee lentäen niin kenttä on Salin saarella. Muistuttaa lähinnä kuun maisemaa mutta meiningiltään kyllä poikkeaa euroopasta.

Aina sieltä viestejä tippuu kännykkääni. Aina ne risteilyt tuppaavat olemaan vähän kostean puoleisia. Olipa baatti kun baatti meri voi tehdä yllätyksiä kokeneellekin merikarhulle.
        on kv-risteily. Millä kohdin se päiväntasaaja onkaan, ylempänä vai??

Tiedän sen Kristina Cruises-aluksen, tosi pieni, muistaakseni vähän yli 100 mahtuu alukseen. Jo
        1 1/2 vrk risteily Kotka-Savonlinna teki minuun ahdistavan olon, pieni mikä pieni. Tekeehän sekin, oliko se nyt L- Palmas - Banjul, risteilyjä.

• reetta2 kirjoitti:

Aina sieltä viestejä tippuu kännykkääni. Aina ne risteilyt tuppaavat olemaan vähän kostean puoleisia. Olipa baatti kun baatti meri voi tehdä yllätyksiä kokeneellekin merikarhulle.
        on kv-risteily. Millä kohdin se päiväntasaaja onkaan, ylempänä vai??

Tiedän sen Kristina Cruises-aluksen, tosi pieni, muistaakseni vähän yli 100 mahtuu alukseen. Jo
        1 1/2 vrk risteily Kotka-Savonlinna teki minuun ahdistavan olon, pieni mikä pieni. Tekeehän sekin, oliko se nyt L- Palmas - Banjul, risteilyjä.

On kyllä käyttäytymisessä eroja! Pieni rullaa jo sellaisessa mainingissa (siis ei edes aallossa ) josta suuremmassa ei tiedä mitään.

Risteilyjen kosteus. Tarkoitatko roiskeita?! Jos et vaan mahdollista omaa tuottamusta niin sen vuoksi ei kannata kovin pitkälle lähteä.
        Itse olen viehättynyt alkoholiin mutta noilla risteilyillä rajoitin juopotteluni yhteen drinkkiin iltaohjelman aikana.
        Juomapakettia en ostanut koska se houkuttelisi juopottelemaan.

Joka aamu uudessa satamassa ja päivä maissa. Yöllä sataman vaihto. Kyllä minä tyydyn muutamaan olueeseen. On siellä niitä englantilaisia jotka eivät maissa käy.

Sijainnista: Ko. saaret sijaitsevat muistaakseni noin 1500 - 2000 km päiväntasaajasta pohjoiseen.

Mainoskatko: Helmikuisen Kanariansaarten risteilyn yhteydessä saimme lisäviikon Madeiralta, Funchalin keskustasta, vanhasta kaupungista, yht. 176E kahdelle/viikko. En malttanut olla ottamatta.

Vielä Kristiinasta. Olemme pari kertaa sattuneet kristiinalaisten kanssa samaan satamaan. Poikkeuksetta ovat kertoneet meritautijuttuja. Me emme saman aikaisesti ole havainneet suuremmilla aluksilla mitään.
        Tiedän, että kristiinalaiset närkästyvät tästä, mutta.
        Tietysti tämä kuuluisi matkailupalstalle! Stop!

• Sens-Ori

Olen tehnyt edulisuusvertailuja Pl Ingelesin/Maspalomasin vuokrahuoneistoista suhteessa valmismatkaan. Niiden mukaan valmismatka on selvästi edullisempi. Mitä pitempi matka, sitä edullisempi vaikka hintamarginaali pienenee.
      Sinäkin olisit siellä ymmärtääkseni kaamosajan?

Eihän Naantalista voi olla poissa kesällä: viihtyisä vierasvenesatamassa (jossa yövyn usein), herkullinen ja tunnelmallinen Merisali, trubaduurit pihakahviloissa jne.
      Pressan "kesämökki" hahmona taustalla ja iltavesper päätteeksi.

• En oikein ymmärrä vertailusi tuloksia. Edestakaiset lennot saanee 300e:lla. ja puolen vuoden oleskelun, vuokrineen lentoineen, hintaan 3000€. Hinta/kk siis 500€.

Olen todennut Naantalista saman. Muutin tänne keväällä 03. Venesatama palveluineen lienee Suomen paras. Olen ollut huomaavinani, että kaupunki ikäänkuin henkii poikkeuksellista ystävyyttä ja sivistystä.

• Katleija

Se koirien saari-nimitys juontaa siitä, että koira on latinaksi canis. Susi on canis lupus. En tiedä, että kumpia tänään on saarella enemmän kanarialintuja vai koiria.

• merimona1

saivat nimensä sanasta "cane", italiaksi koira.
        Kolumbushan oli syntyperältään italialainen ja purjehdittuaan ensimmäisellä matkallaan ensin Kanariansaarille siellä oli paljon villikoiria.Siksi saaria alettiin kutsua nimellä Las Islas Canarias.
        Näin muistelen oppaan kertoneen ensimmäisellä Kanarian matkallani.
        Asuin aikoinani vuoden manner Espanjassa, enkä ehtinyt ikävystyä, sillä olin työssä suomalaisella lääkäriasemalla ja minulla oli espanjalainen "perhekin". Avomies ja hänen suuri sukunsa.
        Talvi oli silloin kylmä ja sähkölämmitystä ei ollut, vaan kaasu, sillä sähkön hinta oli todella korkea.
        Kun suuri sukulaisjoukko asettui illalliselle, laitettiin ison pöydän alle, keskelle, hiilipannu täynnä kuumia hiiliä lämmittämään.

Vaikka ilmasto oli viileämpi, niin pidin ja pidän edelleenkin manner Espanjasta enemmän, sillä siellä on 'liikkumatilaa', voi käväistä Marokossa, Portugalissa ja ajella ympäri Andaluciaa löytämässä mielenkiintoisia ostoksia halvalla, ainakin silloin runsas 15 vuotta sitten.

• Klara*

Jo ainakin vuosi sitten tarjouduin lähtemään matkakumppaniksesi Kanarialle, osittain leikkimielessä, toisaalta ihan tosissani, sillä minulla oli sama ongelma: miten saada aika kulumaan vieraassa maassa, yksin.

Olen tanssitaitoinen, otan valkoviiniä rentoutuakseni, osaan jutella niitä näitä, mutta Sinä et reagoinut millään tavalla.

No, et kai silloin ollut seuraa vailla.
      Minä olisin vieläkin valmis lähtemään, mutta en yksin. Turvallisempaa olisi kumppanin kanssa.

Vietin talven 2003 mantereella, Costa Blancalla, en viihtynyt.
      Mieli tekisi saarille, nimenomaan Teneriffalle ja mieluummin Puerto de la Cruziin. Olen käynyt siellä pari kertaa ja ihastunut saaren kauneuteen.

• Sens-Ori

Hyödyllistä taustatietoa Gran Canarialta (ja muiltakin saarilta) löytyy mm. osoitteesta www.vivecanarias englanniksi ja saksaksi.
      Kannattaa katsoa matkaesitteiden lisäksi, jos oleskelee siellä pidempään.
      Asumisesta alahakusanalla "Accommodation" löytyy suomalaiselle vaatimustasolle sopivia kämppiä.
      Tiesittekö, että GC:lla tuotetaan myös laatuviinejä, mm Monte Lentiscal tilalla?

• Sens-Ori

"Las Islas Canarias" arkikielessä on epätyypillinen ilmaisu. Määräävää artikkelia ei käytetä Kanarian Saarien nimen yhteydessä yleensä, vaan ilmaisu on silloin "Communidad Canaria" (yksikössä).
      Yleinen ilmaisu arkikielessä on yksinkertaisesti "Islas Canarias", joka indefinitiiviydestä huolimatta tarkoittaa verbaalisesti saarien kokonaisuutta (vrt. Brittein saaret)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8179
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2191
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2082
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1708
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1637
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      28
      1163
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1081
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe