saatiin kastellilta tarjous 60 000 euroa, herraskartano lämmitysvalmiina. Kaupantekiäisiksi keskuspölynimuri.
Ei kalusteita, eikä koneita, portaita. Siis ihan peruspaketti. Nyt mietimmekin kuinka paljon rahaa menee kaikkeen muuhun. Suora sähkö, varaava takka, lattialämmitys, keskinkertainen sisustus, portaat, perustukset, liittymät, maatyöt. Paljon itse, Lvis-työt vieraalta. Riittääkö satku?
kastelli
24
58770
Vastaukset
- Ei sitten millään
Sarjassa kysymyksiä: "paljonko maksaa paljon?"
Turhaa täällä kyselet, saat täysin huuhaa vastauksia. Esimerkiksi maatyöt maksaa mitä maksaa, niihin et pysty vaikuttamaan jos et ole maansiirturakoitsija. Joutuuko paaluttamaan? Se on heti 5000-15000e. Jos on savimaata soraa/mursketta menee tolkuttomasti, että maaperän saa kantavaksi. Liittymien hinnat kunta/kaupunkikohtaisia.
Sitten vastaus satku ei riitä. 60 x 3 =180te, niin se vaan on. Perustuu kokemukseen. - se...
on siinä ja siinä. Eli satkuhan oli päälle eli 160000€... eikö vaan? Jos teet paljon itse ja maaperä ei tuo yllätyksiä. Saat kyllä varautua pieneen lisälainaan! ehkä jotain 20000 päälle...
- että riittääkin
Riippuu todellakin monesta asiasta, Paketistahan puuttuu tietysti perustukset, lattianvalut jne. pohjatyöt. jos perustamisolosuhteet ovat helpot ja ette ole suunnitelleet tavallista kalliimpia keittiö ja sisustusratkaisuja niin kyllä satanen riittää. Voitte itse vaikuttaa siihen omilla valinnoillanne.
- vimpula
...ei muuta kuin nimi paperiin ja hommiin.
- alkuper.
tänään siis laitettiin nimi paperiin ja rakentaminen alkaa puolen vuoden päästä. Ja toivotaan et rahat riittää...
- millään
kateeksi käy todella, olette kusessa.
- Pian omaan Kastellitaloon m...
Meillä kokonaisala 197neliöö autotallin ja varaston kanssa yhdessä tasossa.Asuinneliöitä 149. Budjetti 200 000€, josta talopaketin osuus 58 000 (sis. autotalli ja varasto). Meillä ei olis kyllä riittänyt 160 000 mitenkään, tosin sisustus on ehkä hieman yli keskitason.
- alkuperäin
asuinneliöitä 159. Tarkoitus tehdä paljon itse. Onko teilläkin paljon omaa työtä? 170 000 on maksimi mikä taloon ja kaikkiin kuluihin liittymistä lähtien saa mennä. Ja sen pitäisi sisältää myös autokatos ja varasto.
- nikkari
alkuperäin kirjoitti:
asuinneliöitä 159. Tarkoitus tehdä paljon itse. Onko teilläkin paljon omaa työtä? 170 000 on maksimi mikä taloon ja kaikkiin kuluihin liittymistä lähtien saa mennä. Ja sen pitäisi sisältää myös autokatos ja varasto.
saman kokoisen/merkkisen rakentaneena/rakennuttaneena, kumarran jos 170te teet. talon pystyy siihen rahaan tekeen, mutta katokset ym. piharakennukset tulee päälle. onnee talkoisiin.
- seeker
alkuperäin kirjoitti:
Kuinka paljon teillä meni siihen projektiin rahaa ja mitkä työt tehtiin ulkopuolisilla urakoitsijoilla.
- nikkari
seeker kirjoitti:
Kuinka paljon teillä meni siihen projektiin rahaa ja mitkä työt tehtiin ulkopuolisilla urakoitsijoilla.
ton verran on mennyt. sisäpinnat itse tehty poislukien laattahommat. hinta sisältää tontin ym.
piha on nurmikkoa ja pensasaitaa vaille valmis, mutta autotalli tarvis ens kesänä vielä tehdä niin pääsis pihan viimeistelemään. - riittää
alkuperäin kirjoitti:
Palkkaa alkajaisiksi itsellesi rakennusmestari joka laskee sulle hinta arviot. Yksistään tontin vaikutus loppuhintaan on huonoimmillaan 10000 euroa, liittymien hinnatkin liikkuu paikkakunnittain abouttiarallaa 5000 euron /- erolla joten kokemus paikallisista oloista olisi eduksi.
- seeker
nikkari kirjoitti:
ton verran on mennyt. sisäpinnat itse tehty poislukien laattahommat. hinta sisältää tontin ym.
piha on nurmikkoa ja pensasaitaa vaille valmis, mutta autotalli tarvis ens kesänä vielä tehdä niin pääsis pihan viimeistelemään."NIKKARI" Minkä talon/paketin teit? Ymmärsinkö oikein, että talosi on sisältä täysin valmis on tohon hintaa ?
- nikkari
seeker kirjoitti:
"NIKKARI" Minkä talon/paketin teit? Ymmärsinkö oikein, että talosi on sisältä täysin valmis on tohon hintaa ?
jep
- pakettia!
kastellin hinnoissa on liikaa siinä missä muissakin "paketeissa". lämmitysvalmiiksi he tekevät halutessaan sen vain viikossa tai kahdessa.
oikeasti asentajat tuskin tekevät täyttä päivää koska ovat muilla pystytystyömailla välissä. heillä on aina pari pokaa päällä samaan aikaan.
tuossa paketissa on brändin, sahaajan, myyjän ja asentajien suuret palkkiot. maksat turhasta
kyseiset tavarat tulevat paljon halvemmaksi ostaa erikseen, jos tietää suhteita ja on aikaa ajatella ja ennenkaikkea uskaltaa rakentaa itse.
pölynimuri kaupan päälle (200e) kuulostaa lähinnä vitsiltä!
vaadi leveämmät/isommat sälekaihdilliset ikkunat, seiniin ek-kova kyprokki, ei pahvisia väliovia, paremmat lauteet ja ne villat väliseiniin, koska jos ei osata vaatia, niin kaikki tulloo hiukan halvemmasta päästä.- Pikipoika 2
HUOMIO RAKENTAMISTA SUUNITTELEVAT. Lukekaa edellinen kirjoitus huolellisesti ja miettikää sen sanoma, itse olen rakentanut talon suurelementeistä, älysin vaihtaa ikkunat,ovet,väliseinälevyt,kattomateriaalin ja kilpailuttaa saman talon kolmella talotehtaalta, viimenen hintaero 6000€ samalla toimitussisällöllä. Jos otatte autotallin samalla toimitukseen verratkaa hintaa se saattaa olla yllättävän kallis (sillä korjataan talopaketin hintaa ylöspäin). Älkää tehkö myyjän hoputteluista huolimatta hätäisiä päätöksiä ei talopaketit lopu.
- jhuy
asentajilla on vain yksi ohde kerrallaan ainakin etelä suomenalueella
- Rakentaja_Marjaana
Hyvä mies. Älä ota Kastellin talotoimitusta. Olemme saaneet taistella Kastellin kanssa jo vuoden, jotta saisimme talon viimeinkin valmiiksi. Rakentamisen laatu on ollut Kastellilla kauttaaltaan heikko tai ala-arvoinen ja korjauksia on saanut tehdä joka vaiheeseen.
Toimitusviivytystä on jo vuoden verran ja moni muukin Kastellin asiakas kertoo ynseästä palvelusta.
Kastellilla suhtaudutaan erittäin ylimielisesti asiakkaisiin. Valituksiin ei vastata ja muita urakoitsijoita syytellään aiheetta.
Ole viisaampi kuin me: valitse joku muu talomerkki kuin Kastelli.- Make
Yhdyn näkemykseen. Kastelli puhuu uskovaisesti aina, että asiakkaan vika, asiakkaan vika, asiakkaan vika. Vaikka Kastellin tuote on materiaalien puolesta ok, kehotan kaikkia välttämään sitä asennuksen heikkouksien takia. Ainakin meidän kohdalla tapahtui poikkeuksetta niin että vaikka asennuksen laadussa oli puutteita, aina Kastelli pyrki selittämään että asiassa ei ole korjattavaa. Turhauttavaa. Viisas välttää Kastellia ja säästyy turhilta selityksiltä.
- Vääräuskoinen
Kastellin omistavat lestadiolaiset ja heidän tapansa on ominaista myös muille lahkon yrittäjille (Puustelli, Ruusthtolli remontit). Myynti on agressiivista ja kovaa, ei uskoisi, että ovat hengenmiehiä ja kotiinpäin vedetään sumeilematta. Myyjäorganisaatio muodostuu yrittäjistä, on irti tuotannosta ja tässä on brändin tuloksen teon vahvuus / asiakaslähtöisyyden heikkous. Mitä vaan myydään, alennukset ja palvelu on sitä parempaa mitä lähempänä olet rauhanyhdistystä ja jos olet vielä kepulainen, saat varmasti hyvää palvelua.
Eli, kun teet Kastellin, Puustellin, Ruusthollin kanssa kauppaa, liity lestadiolaiseksi ja ota kepun jäsenkortti hankkeen ajaksi! - asdf
Vääräuskoinen kirjoitti:
Kastellin omistavat lestadiolaiset ja heidän tapansa on ominaista myös muille lahkon yrittäjille (Puustelli, Ruusthtolli remontit). Myynti on agressiivista ja kovaa, ei uskoisi, että ovat hengenmiehiä ja kotiinpäin vedetään sumeilematta. Myyjäorganisaatio muodostuu yrittäjistä, on irti tuotannosta ja tässä on brändin tuloksen teon vahvuus / asiakaslähtöisyyden heikkous. Mitä vaan myydään, alennukset ja palvelu on sitä parempaa mitä lähempänä olet rauhanyhdistystä ja jos olet vielä kepulainen, saat varmasti hyvää palvelua.
Eli, kun teet Kastellin, Puustellin, Ruusthollin kanssa kauppaa, liity lestadiolaiseksi ja ota kepun jäsenkortti hankkeen ajaksi!design talon omistaa myös lestadiolaiset
- jaajo
asdf kirjoitti:
design talon omistaa myös lestadiolaiset
Suomessa on paljon isoja ja menestyviä yrityksiä jotka omistaa lestadiolainen. Lahko ei vaikuta tuotteen laatuun, toimivuuteen tai asiakaspalveluun.
- Raka
Joku laskee rankkaa huumoria, hehehehe. En ostaisi tota vaikka mitä maksettaisiin.
- sukulainen ammatiltaan rake...
ammattilaisen arvio: vaikka tekisi itse paljon, talopaketin hinnan saa kertoa noin neljällä jotta talon kokonaishinta selviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921846- 851292
- 1101133
- 761017
- 111952
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693