Olen ilmaamassa scorppion jarruja. Onko merkitystä saillä ilmaamisen suhteen että ensin ilmaa etujarrut. Ja vasta sitten takajarrut? Tein noin ja nyt vaikka pumppaa kuinka ei takapäässä tapahdu mitään.
Sitten kyselisin scorpion lämmityslaitteesta. Tuossa aikaisemmin kyselinkin semmoisen mustan mötikän merkitystä. Joku vastasi et se liittyy jotenkin lämmitys laitteeseen. LÄhteekö tuo puhallin päälle vasta kun auto on käynnissä. Vai pitäisikö sen puhaltaa heti kun laitetaan virrat päälle?
jarrujen ilmaus
8
10952
Vastaukset
- Tankkaaja
ne takajarrut. Ja sitten uuvestaan etuj. Välillä kaadat uutta jarrunestettä. Ja sitten taas jatkat takaetutakaetu... silviissiin ne ilimat viimein lähtee! Ja loppuu, jos ei säiliö tyhjene välillä.
- Esco
Yleensä jarrut on kytketty ristikkäin. Eli vasen etu- ja oikea takajarru kuuluu samaan piiriin. Vastaavasti oik. etu ja vasen taka samaan. Eli jarrujen ilmausjärjestys on ainakin Escortissa 1. vasen etu 2. oikea taka 3. oikea etu 4. vasen taka.
- Esco
Jos Scorpiossasi on ABS:t niin sitten ilmaus voi vaatia jotain erikoiskikkoja. Lisäksi jarruneste saattaa olla jotain muuta kuin DOT4:sta.
- ongelma.
Esco kirjoitti:
Jos Scorpiossasi on ABS:t niin sitten ilmaus voi vaatia jotain erikoiskikkoja. Lisäksi jarruneste saattaa olla jotain muuta kuin DOT4:sta.
Siinä tosiaan on abs:sät. Pitääkin soittaa voortille ja kysellä.
- ratkeamassa.
Esco kirjoitti:
Jos Scorpiossasi on ABS:t niin sitten ilmaus voi vaatia jotain erikoiskikkoja. Lisäksi jarruneste saattaa olla jotain muuta kuin DOT4:sta.
Soitin Foortin huoltaan ja ne kehuivat että käy ihan DOT4 jarruneste ja pitäisi onnistua ihan perinteisesti. Onkohan se sitten vain niin, että pitää vain polkea ja polkea? Putkistot tyhjenivät tyystin koska otin jarru-satulat irti. Laitoin uudet rojut sisään. Jotenka ei kun pumppaamaan. Mut jos jollakin olisi ilmausta helpottava kikka tai vastaava juttu niin kiitos.
- monttööri
ratkeamassa. kirjoitti:
Soitin Foortin huoltaan ja ne kehuivat että käy ihan DOT4 jarruneste ja pitäisi onnistua ihan perinteisesti. Onkohan se sitten vain niin, että pitää vain polkea ja polkea? Putkistot tyhjenivät tyystin koska otin jarru-satulat irti. Laitoin uudet rojut sisään. Jotenka ei kun pumppaamaan. Mut jos jollakin olisi ilmausta helpottava kikka tai vastaava juttu niin kiitos.
Ilmaus pitää suorittaa laittamalla letku nippaan ja toinen pää jarrunestepulloon. Aina kum paine niin tulee kuplia niin kauan kuin on ilmaa.
Jos et ole ilmannut ennen niin vie auto korjaamolle jA OPI. Scorpiot ovat muuten vuodesta -85 asti aina varustettu ABS.llä.Muuten kun ilmaat niin auto sammutettuna ja korkki säiliöstä auki. - ennenkin, mutta...
monttööri kirjoitti:
Ilmaus pitää suorittaa laittamalla letku nippaan ja toinen pää jarrunestepulloon. Aina kum paine niin tulee kuplia niin kauan kuin on ilmaa.
Jos et ole ilmannut ennen niin vie auto korjaamolle jA OPI. Scorpiot ovat muuten vuodesta -85 asti aina varustettu ABS.llä.Muuten kun ilmaat niin auto sammutettuna ja korkki säiliöstä auki.en koskaan ABS jarruja. Huomasin sitten eillen että kun laittaa virrat päälle siellä pääjarrusylinterin luona alkoi jokin pörinä. Ja nesteet rupesivat "katoamaan". Hetken päästä tuo pörinä loppui ja kokeilin sitten ilmata jarrut, niin johan rupesi tulemaan tavaraa, ennen sitä ei tapahtunut mitään. Eli mistä tuo pörinä johtui? Onko siinä jokin pumppu joka täyttää itse putkistonasa?
Kyllä sieltä ilmaa sitten tuli mutta se linja täyttyi.
- sipe
...ilmata takajarruja auto käynnissä. mulla ainaki toimi tuo vaan sillä lailla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051034
- 102908
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96787- 85693
- 48645
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16580- 34506
- 25485
- 43482
- 44469