Minkäslaisia kokemuksia kyseisestä autosta? Kestävyys / kulutus ym? Löytyykö " teholastua " ja sen antama hyöty?
Nissan Almera 2.0 Gti
27
11229
Vastaukset
- Johnny
Uskomaton ajettava ja kohtuullisella hinnalla.
Esim, mutkaan saa ajaan niin lujaa kun kuskissa on kanttia, auto menee kuin juna, kuski saa lähinnä seurata "sivusta".
Ajoin ko autolla n.40tkm/2v, mitään vikoja ei kyseisenä aikana ilmennyt, km huolloilla pärjätiin.
Jos jotain negatiivista pitää hakea niin ehkä pitkät vaihdekepin liikeet ja rengasmelu, ei mitään miinuksia kuitenkaan. - Nissan kestää
TM:n vertailussa (15/97) Almera 2.0 Gti sijoittui toiseksi otsikolla "Hyvällä alustalla". Nopean ajon ominaisuuksia kiiteltiin; testaajat vetäisivät Nissanilla nopeimman kierrosajan Alastaron radalla,eroa vertailun hitaimpaan Fiat Brava HGT:n tuli yli 5 sekuntia.Varttimailin Almera meni aikaan 16.3 ,noppein Civic 16 tasan.Myös slalomissa Nissan oli nopein.Mainittakoon ,että vertailun voitti Audi A3 Turbo ,maksoi tuolloin 183800 mk ,kun toiseksi tullut Nissan vastaavasti 139000mk ja oli ylivoimaisesti vertailun halvin.
- Rex
Olen ajellut yli 50t kyseisellä -99 mallilla, eikä
ole valittamista. Kulutus maantieajossa 7,5-8 paikkeilla.
Ainut ikävä piirre on portaallinen penkin säätö.
Muuten ajossa hauska peli ja sopivilla kierroksilla
ohituksetkin hoituu hetkessä... - Pete
Tossahan on kai sama kone kuin Primera 2.0 GT:ssä? Mites Almerassa oli tehoa?
Primeran kiihtyvyydeksi on luvattu tolla 150 hv:lla vain 9,6 s 0-100 km/h, mutta huippuja jopa 218 km/h. Jos vertaa esim. uuteen 150 hv Avensikseen niin menee aika paljon ristiin jostain syystä.
Koeajoin tollasen vähän käytetyn GT Primeran ja tehoa oli ihan mukavan tuntuisesti.- Rex
Teho 143 hv/6400 rpm
Vääntö 178 Nm/4800 rpm
Kiihtyvyys 0-100 km/h 8.2 s
Huippunopeus 210 km/h
Ajelin pari vuotta Clion 1.8 16v versiolla
ja sille luvattiin 8.0 s/137hv.
Eipä perstuntumaltakaan suorituskyvyssä
ole isoja eroja, joskin
Cliossa oli jonkinverran lyhyemmät välitykset.
(Clion 5:n tuntui Almeran 4:lta...) - Pete
Rex kirjoitti:
Teho 143 hv/6400 rpm
Vääntö 178 Nm/4800 rpm
Kiihtyvyys 0-100 km/h 8.2 s
Huippunopeus 210 km/h
Ajelin pari vuotta Clion 1.8 16v versiolla
ja sille luvattiin 8.0 s/137hv.
Eipä perstuntumaltakaan suorituskyvyssä
ole isoja eroja, joskin
Cliossa oli jonkinverran lyhyemmät välitykset.
(Clion 5:n tuntui Almeran 4:lta...)Eli tehoja näyttäs olevan syystä tai toisesta hiukan vähemmän (143 vs. 150 hv). Autovistan mukaan vaan oli yllättävän kalliita noi käytetyt Almerat verrattuna GT Primeraan.
- Hinta / Laatu 10+
Oon ajellu puolessa vuodessa 20tkm ja vikoja ei ole ilmennyt. Suoritus kyvyt on ihan jees. Kulutus nyt talvella kohtalaisen raskaalla jalalla on ollut 8-9 litraa, josta huomattava osa on kaupunkiajoa. Tähän asti ainakin on kestänyt hyvin, mittarissa 58tkm. Jos joku tietää viritys "pajoista", jotka on perehtynyt nissaneihin niin tänne vaan vinkkejä!
- räplääjä
mulla on 99-mallinen gti almera.autohan on todella huippu!!olen hieman viritellyt sitä ja hyvin tuloksin.tehoputken ja poistamalla katin tuli vääntöa huomattavasti.asensin myös lastun ja ilmanputsarin.ala ja ylävääntöä on ja terävyyttä huomattavasti enemmän.kyselkää jos viritykset kiinnostaa!!!!!
- asiasta kiinnostunut
räplääjä kirjoitti:
mulla on 99-mallinen gti almera.autohan on todella huippu!!olen hieman viritellyt sitä ja hyvin tuloksin.tehoputken ja poistamalla katin tuli vääntöa huomattavasti.asensin myös lastun ja ilmanputsarin.ala ja ylävääntöä on ja terävyyttä huomattavasti enemmän.kyselkää jos viritykset kiinnostaa!!!!!
Mistä oot ostanu ja mitä maksaa lastu ja putki? Minkä merkkisiä? Onko sulla mittaustuloksia siitä, mitä siinä on tehoja tällä hetkellä? Onko peltisatsi paikalla?
- räplääjä
asiasta kiinnostunut kirjoitti:
Mistä oot ostanu ja mitä maksaa lastu ja putki? Minkä merkkisiä? Onko sulla mittaustuloksia siitä, mitä siinä on tehoja tällä hetkellä? Onko peltisatsi paikalla?
putken ja peltisatsin olen mitoittanut itse ja tehnyt.lastun ja ilmanputsarin ostin T.MUUKKOSELTA.merkki on superchips.ei ole mitattu tehoja,mutta voin kertoa,että vakioon verrattuna TÄYSIN ERI AUTO!!väsään juuri ilmanputsarille kunnon ilmanotto putkea.kuulemma tuo vääntöä lissää??ps,lupia turbolle turha hakea ei saa!!!!
- räplääjä
räplääjä kirjoitti:
putken ja peltisatsin olen mitoittanut itse ja tehnyt.lastun ja ilmanputsarin ostin T.MUUKKOSELTA.merkki on superchips.ei ole mitattu tehoja,mutta voin kertoa,että vakioon verrattuna TÄYSIN ERI AUTO!!väsään juuri ilmanputsarille kunnon ilmanotto putkea.kuulemma tuo vääntöä lissää??ps,lupia turbolle turha hakea ei saa!!!!
putken osat oli n.800mk.ja lastu ja putsari n2500mk.ja pellisatsin osat ja mitatn1000mk
- GTi -98
räplääjä kirjoitti:
putken osat oli n.800mk.ja lastu ja putsari n2500mk.ja pellisatsin osat ja mitatn1000mk
Missä päin toi Muukkonen vaikuttaa?
Osasivatko he kertoa mitä lastu suurin piirtein tuo? Missäs läänissä sun paja vaikuttaa? - räplääjä
GTi -98 kirjoitti:
Missä päin toi Muukkonen vaikuttaa?
Osasivatko he kertoa mitä lastu suurin piirtein tuo? Missäs läänissä sun paja vaikuttaa?en muista missä päin,mutta katoppa TMUUKKONEN.FI,ni siältä löytyy.pelkkä lastu ei ihmeitä taio,paitsi bensan kulutukseen.putkisto ja ilmanputsari niin huomaat eron.tosin kunnon ilmanputsari,eli direct air kit ja lastu niin auto on täysin erilainen kuin ennen!vai paja??heh,no tää on satakunnassa.
- GTi -98
räplääjä kirjoitti:
en muista missä päin,mutta katoppa TMUUKKONEN.FI,ni siältä löytyy.pelkkä lastu ei ihmeitä taio,paitsi bensan kulutukseen.putkisto ja ilmanputsari niin huomaat eron.tosin kunnon ilmanputsari,eli direct air kit ja lastu niin auto on täysin erilainen kuin ennen!vai paja??heh,no tää on satakunnassa.
Onko sun autosta mitattu tehoja noiden muutoksien jälkeen? Onko sul mailii, vois kysel vähä tarkemmin?
- räplääjä
GTi -98 kirjoitti:
Onko sun autosta mitattu tehoja noiden muutoksien jälkeen? Onko sul mailii, vois kysel vähä tarkemmin?
en viittis pistää osotetta kaikkien ihmeteltäväksi,mutta kysele täällä.käyn päivittäin näillä sivuilla.ei ole mitattu tehoja.ehkä ilmanputsarin jälkeen...
- Blower
Ei pelkällä lastulla paljoa tuollaisesta vapaatihengittävästä saa. Aivan eri juttu on, kun asennat lastun ahdettuun laitteeseen!
- GTi -98
räplääjä kirjoitti:
en viittis pistää osotetta kaikkien ihmeteltäväksi,mutta kysele täällä.käyn päivittäin näillä sivuilla.ei ole mitattu tehoja.ehkä ilmanputsarin jälkeen...
Onko sulla sininen auto? Tunnetko "torkkelin"? Jos tunnet, ni asutko samalla paikkakunnalla?
- räplääjä
GTi -98 kirjoitti:
Onko sulla sininen auto? Tunnetko "torkkelin"? Jos tunnet, ni asutko samalla paikkakunnalla?
sininen,mutta en tunne kyseistä henkilöä,ainakaan näin yhtäkkiä!
- 206
Blower kirjoitti:
Ei pelkällä lastulla paljoa tuollaisesta vapaatihengittävästä saa. Aivan eri juttu on, kun asennat lastun ahdettuun laitteeseen!
jos almera gti vs 206 gti kilpailisivat paremmuudestaan ja ulkonäöstään niin mielestäni kyllä pösö veisi voiton.. ei millään pahalla mutta itsekin olen miettinyt almera gti ostamista, mutta eikö se teidänkin mielestänne ole aivan liian pitkä, (farmari)
- Sport
206 kirjoitti:
jos almera gti vs 206 gti kilpailisivat paremmuudestaan ja ulkonäöstään niin mielestäni kyllä pösö veisi voiton.. ei millään pahalla mutta itsekin olen miettinyt almera gti ostamista, mutta eikö se teidänkin mielestänne ole aivan liian pitkä, (farmari)
vaan pösö on pätkä, Almera ´päihitti testissä myös isomman leijonan eli pösö 306:sen, eli tuohon pikku jellonaan turha ees verrata.
- Anonyymi
Sport kirjoitti:
vaan pösö on pätkä, Almera ´päihitti testissä myös isomman leijonan eli pösö 306:sen, eli tuohon pikku jellonaan turha ees verrata.
Nussikaa !!
- Hepolite
Ai ?
- Kyllä_vaan
Jep.
- Kumpi
Kumpi niistä kannattaisi sitten ottaa?
- Nussiainen
Mikä on tilanne nyt vuonna 2017 vieläkö lähtee kun kuppa Töölöstä häh ??
- Anonyymi
Vielä tuntuu Almera hyvin lähtevän nyt vuonna 2021. Uudemmat autot kun alkaa jarruttaan mutkiin niin Almerassa voi rohkeasti lisätä kaasua! Polttoaineentankkauspisteellä myös kestää vain muutama minuutti ja taas voi ilomielin jatkaa matkaa :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä tuntuu Almera hyvin lähtevän nyt vuonna 2021. Uudemmat autot kun alkaa jarruttaan mutkiin niin Almerassa voi rohkeasti lisätä kaasua! Polttoaineentankkauspisteellä myös kestää vain muutama minuutti ja taas voi ilomielin jatkaa matkaa :)
Siisti ku Civicci. Oisit lähtenyt kuskin mukaan, oisit päässyt paneeN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108