Näytöllä oli hiljaista

Katselija_

Oon tässä kytännyt yhtä läävää neukkukuutiosta. Hintapyyntö lokakuussa 185 000 euroa, nyt rommannut jo 155 000 euroon. Vieläkin tosin puolet liikaa.

Näytöllä oli äsken todella hiljaista. Vain minä, reksonalta haiseva välittäjä ja pari sunnuntaijuoppoa, jotka hekin olivat erehtyneet osoitteesta.

Alan pikku hiljaa innostua. Saatanpa heittää kokeeksi 80 000 euron tarjouksen pöytään. Näytän samalla välittäjälle ja asunnon myyjälle, kuka on asiakas ja kuka ei. Rommaus on täyttä totta ja turha on niiden itkeä, jotka eivät ehtineet myyntijunaan.

25

2237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katselija_

Olen lisäksi niin daiju, etten ymmärrä että kohta on joulu. Esitän teille taas tammikuussa joulukuun rommaustilastoja. Nyt ajattelin tuhnutella ja syödä kylmää maksalaatikkoa.

• aamuna

oli 27:llä eri näytöllä. Eikä paikalla ollut ketään muuta. Heitin ihan pokkana -70% tarjouksen. Kaupat tehdään huomenna. Maksoikon liikaa?

Ai niin, kun välittäjä luuli minun jo lähteneen se piti conffa puhelun pankinjohtajan ja pomonsa kanssa. Kaikki itki kun kauppa ei käy. Pankinjohtaja vielä valitti, että joku ostaja oli käynyt panemassa sen muijaa.

Miksi muuten haluat ostaa läävän neukkukuutiosta? Eikös teikäläisen kaltaisen talousneron kuuluisi asua hieman fiinimmin?

• Neukkukuutiosta

No kun mä haluan asua kuitenkin kaupungissa kerrostalossa. Ja muita kuin neukkukuutioita ei tässä maassa ole tarjolla.

• keväälllä jo

-90%

• antti asukas

Näytöillä on ollut hiljaista ja siellä on käynyt vain pari sunnuntaijuoppoa jo monen vuoden ajan. Lisäksi välittäjä on itsekkin supissut hiljaa, että älä vaan mene ostamaan nyt tällaista kuplahintaista läävää.
      Lähde tähän tietoon: suoli24:n keskustelupalsta.

Missäs muuten olit näytöllä aamulla, kun kello 11.35 olet jo kotona takaisin, ehtinyt avata tietsikkasi ja kirjoittaa tänne? Näytöt muuten ajoittuvat iltapäiviin oikeasti. Kirjoita seuraava "näytöillä hiljaista" juttusi tänne sunnuntai-iltana, niin siitä tulee karvan verran uskottavampi.
      Ei mulla muuta, koeta jaksaa..

• kuutioon HEH HEH

sinne vaan, puskut kohta pihalla odottaa...

• mutta rahat ei riitä

Vituttaako asua vuokralla ja tunkea rahat ihramahaisen verenimijävuokraisännän läskiperseen lihottamiseen?

• näyttöön

Meni lauantai ilta vähän pitkäksi. Oli kyllä hyvä ilta ja sain vielä fiudaakin. Rouva oli kyllä varattu ja tervehdin hänen aviomies pankinjohtajaa etupihalla. Itseäni nauratti ja häntä itketti. Lähdin siitä etsimään uutta bupia mutta eksyin asunnonvälitykseen. Hiljasta oli, välittäjän lisäksi vaan yksi kävijä minun lisäksi. Se yksikin vain fidduili välittäjälle ja hoki "kuplaa on, kuplaa on...."

• Katselija_

Kylläpä stressaantuneet tuulipuvut antoivatkin taas reipasta palautetta. Itseänikin ottaisi kuuppaan, jos olisi tullut ostettua kuplahinnalla neukkukuutio. Kohta näet saa puolet halvemmalla.

• tuhnu...

haluaa kuutioon. Tästä lienee vedettävä johtopäätös että köyhiä ovat koska pitää ihan rommausta osottaa että kuutioon pääsee.

• utelias...........

Olitko sinäkin osoitteesta erehtynyt sunnuntaijuoppo?

Kovasti ravaat näytöillä, eikö sopivaa läävää tunnu löytyvän?

• Alkuperäinen kirjoittaja

Täytyy myöntää, että kännissä olin kuin käki. Ei niitä lääviä voi selvin päin edes katsella. Kyllä sopiva läävä tulee, mutta ensin odottelen rommausta.

Tyydyttikö vastaukseni uteliasta?

• utelias...........
        Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Täytyy myöntää, että kännissä olin kuin käki. Ei niitä lääviä voi selvin päin edes katsella. Kyllä sopiva läävä tulee, mutta ensin odottelen rommausta.

Tyydyttikö vastaukseni uteliasta?

jos te olittekin väärässä huoneistossa, esittelijä ja sinä?

• huoneistossa.
        utelias........... kirjoitti:

jos te olittekin väärässä huoneistossa, esittelijä ja sinä?

Kyllä se oikea läävä oli. Neukkuseinät ja kaakelit ja väärin asennettu parketti lattiassa. Alakerrassa ilmoitustaululla uhkauksia taloyhtiön toimesta. Tiistaina kuulemma tulevat patterimiehet ja keskiviikkona pitää olla koko päivän itse kotona, kun tehdään tarkastusta parvekeremontista.

Asukas oli ruuvannut lukon pois helpottaakseen remonttireiskojen hommia. Sama se onko ovessa lukko vai ei, kun niin moni läävässä ramppaa lupaa kysymättä.

• Näytöillä OIKEASTI käynyt

Tuulipuvut vastailee viesteihin ja kommentoi vaikka eivät itse ole käyneet näytöillä oston jälkeen. Tilanne on oikeasti se, että meno on selvästi hiljentynyt viime keväästä. Se ei tarkoita välttämättä romahdusta mutta turha on kommentoida kun ette todellista tilaa tiedä.

Toinen seikka minkä olen näytöillä huomannut on se että ihmiset oikeasti marisevat hinnoista suoraan välittäjälle. Tänään välitäjä kysyi pariskunnalta että eikö olekin hyvä pohja. Ukko kattoi välittäjää hieman vinosti ja tokaisi että pohja on ihan kiva, hinta sairas, ja jatkoi matkaansa. Välittäjä jäi siihen tekohymyilemään eikä esittänyt enää samaa kysymystä meille..

Itse pidin asunnosta ja teinkin illalla -27% tarjouksen. Odottelen mielenkiinnolla vastatarjousta.

• Suhnuttelija
        Näytöillä OIKEASTI käynyt kirjoitti:

Tuulipuvut vastailee viesteihin ja kommentoi vaikka eivät itse ole käyneet näytöillä oston jälkeen. Tilanne on oikeasti se, että meno on selvästi hiljentynyt viime keväästä. Se ei tarkoita välttämättä romahdusta mutta turha on kommentoida kun ette todellista tilaa tiedä.

Toinen seikka minkä olen näytöillä huomannut on se että ihmiset oikeasti marisevat hinnoista suoraan välittäjälle. Tänään välitäjä kysyi pariskunnalta että eikö olekin hyvä pohja. Ukko kattoi välittäjää hieman vinosti ja tokaisi että pohja on ihan kiva, hinta sairas, ja jatkoi matkaansa. Välittäjä jäi siihen tekohymyilemään eikä esittänyt enää samaa kysymystä meille..

Itse pidin asunnosta ja teinkin illalla -27% tarjouksen. Odottelen mielenkiinnolla vastatarjousta.

Itse olisin laittanut peliin realistisen -52%:n tarjouksen. Ei ole syytä maksaa kuplahintaa neukkukuutiosta.

• jo vuosia

että turhaa torvensoittoa tuokin:

3 KK. ja sitten tapahtuu
      Kirjoittanut: Piilo 27.10.2003 klo
      11.48
      Välittäjät yrittävät spammata hintojen nousua. Me ostajat päätämme kuitenkin hinnat.

Myyty
      Kirjoittanut: Iivana 13.10.2003 klo
      09.19
      Minä ainakin myin asuntoni kesällä ja nyt odotellaan ihan rauhassa.

Huulilla on homma
      Kirjoittanut: Huuliveikko 20.10.2003 klo 12.59
      Myin asuntoni kesällä ja nyt vain odotellaan hintojen laskua, onpa herkullinen tilanne.

Myyty on
      Kirjoittanut: eurot säästöön 8.12.2004 klo 18.35
      Myyty on,lähinnä koska isompaa tarvitaan – ja vuokralle mentiin... Myöskin hyvä aika on vaikuttanut päätökseen. Mukava olisi saada parempi asunto samalla rahalla. Vuoden sisään ostan uuden- ehkä jo syksyllä.

Odotellaan ja säästetään
      Kirjoittanut: Ostaja 8.9.2004 klo
      11.33
      Onneksi ei ollut varaa ostaa vielä. Keväällä on tilanne parempi, säästöjä on enemmän ja asunnot halvempia.

Myyty, odotellaan
      Kirjoittanut: Onnittelija 31.12.2004 klo 14.06
      Myyty viime keväänä ja tehdään tiliä. Oston hetki lienee keväällä !

Myyty, odotellaan ihan rauhassa
      Kirjoittanut: Paunola 1.5.2005 klo 15.01
      Tervetuloa romahdus, eurot odottaa tilillä.

Älä hätäile, myyty
      Kirjoittanut: Romahdusmeininki 30.12.2004 klo 22.49
      Romahdusta odotellaan.

Minunkin asunnossa oli rajat
      Kirjoittanut: Vuokralla 14.5.2004 klo 14.21
      Mutta, ne taisi olla tulojen ala-, ei ylärajat. Suuri vakuutusyhtiön asunto, kysyivät tulot, mutta sisään mentiin, että heilahti. Asunto myyty ja nyt odotellaan romahdusta.

Minä tein rohkean päätöksen
      Kirjoittanut: Myynyt 3.2.2005 klo 14.46
      Nyt odotellaan romahdusta.

Onpa samanhenkisiä, mekin myytiin
      Kirjoittanut: Unto S. 28.1.2005 klo 21.52
      Ja tietenkin , romahdusta odotellaan.

Myyty kuplahinnalla
      Kirjoittanut: YES 9.9.2004 klo 13.18
      Nyt odotellaan romahdusta :=)

Myyty myös
      Kirjoittanut: Kake 4.1.2005 klo
      16.18
      Myyty ja odotellaan romahdusta ;=)

luikuria...
      Kirjoittanut: Tuomari 28.2.2003 klo
      14.22
      Olet aivan liian optimisten näiden asioiden suhteen.
      Vuonna 2004 tulee olemaan (alustavien lukujen mukaan) pakkohuutokaupoissa n. 15500 omakotikiinteistöä, joista 65% pääkaupunkiseudulla. Tämähän taas johtaa asuntopulan helpottamiseen, sillä vuoden päästä omakotitaloon pääsee Helsingissäkin jo 100000 eurolla käsiksi.

Juuri näin
      Kirjoittanut: Karlson 16.5.2003 klo
      13.23
      Minä myin asuntoni keväällä ja nyt odottelen
      hintojen laskua ihan rauhallisin mielin vuokralla.

Asuntojen hinnat R O M AH T A VA T
      Kirjoittanut: A.P 4.6.2003 klo
      07.45
      Näin se alkoi viimeksikin. Ensin yksiöt halpenevat ja kohta puoleen se vaikuttaa muihinkin. Nyt yritettävä oma myydä äkkiä jos vaikka kerkiäiisi.Huh huh.

Älä hätäile, myyty
      Kirjoittanut: Romahdusmeininki 30.12.2004 klo 22.49
      Romahdusta odotellaan.

Kaikki myyty
      Kirjoittanut: Johansson 16.2.2004 klo 21.13
      Kaikki myyty : vene, asunto ja puhelin. Tarkoitus on uusia kaikki. Auto jätetty ansaintatarkoituksia varten. Säästöön menee 2 kiloeukkoa kuussa. Kohta saa kaikkea halvalla: autoja, asuntoja viinaa ja veneitä. Palkkojakin jo lasketaan, kuten Tekniikka & Talouslehdestä olemme saaneet lukea. Suomideflaatio on tosiasia Hintaromahduksia odotellaan ja jos dollari laskee 1.5:een talletan rahat dollareiksi, jotka sitten nostan, kun dollari taas nousee. HIP HEI HINTAROMAHDUS.

Ei yhtään- MYYTY
      Kirjoittanut: Pervertti 20.8.2004 klo 21.08
      Myyty ja romahdusta odotellaan.

Myyty
      Kirjoittanut: Anneli 8.9.2004 klo
      11.42
      Ostettu 2000, nyt myyty. Odotellaan hintakehitystä.

Minäkin myin ajoissa
      Kirjoittanut: Viisas myös 28.4.2005 klo 12.58
      Vaikkei työttömyys uhkaakaan, alkoi vaan tuo veroton myyntivoitto houkuttelemaan. Nyt myyty ja rommausta odotellaan.

Mukana ollaanKirjoittanut: Yes-Mies 29.2.2004 klo 22.38
      Asunto myyty ja odotellaan.

Paikkakunnan vaihtoKirjoittanut: Jarmo 8.9.2004 klo
      12.01
      Oma myyty ja uudella paikkakunnalla vuokralla ja hintojen laskua odotellaan.

Myyty ja odotellaan
      Kirjoittanut: Lauri 8.9.2004 klo
      10.42
      Ostin 10 vuotta sitten, nyt myyty ja odotellaan hintojen laskua.

Myyty ja vuokralla
      Kirjoittanut: Tuleva ostaja 8.9.2004 klo 14.19
      Odotellaan hintojen laskua Vantaalla.

Myyty yksiö Hesasta
      Kirjoittanut: Pekka 8.9.2004 klo
      15.28
      Ostan isomman romahduksen jälkeen

Edellinen kupla hyödynnetty myös
      Kirjoittanut: Lauri 8.9.2004 klo
      10.54
      Ostin 84, myin 89 ja ostin taas 93, myyty 2004. Osto hintojen romahdettua. Niin ilmaista asumista koko ajan ;=)

Rahaa tehdään
      Kirjoittanut: Sohvakeisari 9.12.2004 klo 10.25
      Rahaa tehdään kovasti, mutta tässä rahateossa ei hiki tule. Kämppä myyty ja nyt odotellaan rauhassa hintojen romahtamista.

Myyty on
      Kirjoittanut: Rivitalokolmio oulusta 26.12.2004 klo 23.16
      Vuokralle mentiin kun asunnon arvo pompsahti parissa vuodessa n. 30%

Odottelulinjoilla
      Kirjoittanut: Lucky Bastard 31.12.2004 klo 11.44
      Myyty ja romahdusta odotellaan.

No pitääkö taas
      Kirjoittanut: selittää 2.5.2005 klo 23.08
      Ostettu 1993, myyty 2004 syksyllä. Vuokralla asutaan ja odotellaan rommausta. Hintojen laskun jälkeen ostetaan kämppä ja tehdään ehkä jopa yli 100 000 euron tili. Aika hyvin duunareilta. Onko lisäkysymyksiä?

Kaikki maksettu pois
      Kirjoittanut: Myynyt 11.1.2005 klo 12.14
      Kupla-asunto myyty ja odotellaan romahdusta.

ALE –70%
      Kirjoittanut: Talous guru 2.11.2005 klo 08.17
      Myyty odotellaan

odotellaan
      Kirjoittanut: eurot säästöön 29.11.2004 klo 19.14
      Itse uskon että hinnat tippuvat peppumäkeä ja nyt ollaan huipulla. Kuitenkin jos ne noin nousisivat niin 8 vuotta lisää ja 150th asunnosta saa 300th. Joo että kyllä se meno voi noinkin mennä...mulla kävi kyllä noin, mutta myin juuri keväällä(asunto jäi pieneksi)... Nyt vain ootellaan että rahan arvo kasvaa 3% korolla ja maksellaan 600e vuokraa/kk. Syksyllä mennään taas kattomaan omaa -alella tai kovemmallakin, jos ennustusukkoihin on uskomista. Mielenkiintoista, kun kukaan ei loppujen lopuksi tiedä. Pipoista kiinni ja odotellaan.

Minä myin Lahdesta
      Kirjoittanut: Myynyt 16.10.2004 klo 22.24
      Katsoin, että oikoratahömppä on jo tehnyt tehtävänsä ja hinnat huipussaan. Myin pois ja nyt odotellaan hintaromahdusta. Mäntsälässä ja Hämeenlinnassa nuo moottoritiehömpät kestivät aikansa ja sitten hiipuivat. Lahden onneton koulutus- ja tulotaso takaa täydellisen romahduksen ja nyt on sen aika. Tuulipukukansan kelpaa kyllä vaellella vesijärven rannalla, mutta eihän se maksakaan mitään.

Onneksi myin ajoissa
      Kirjoittanut: Lucky Bastard 6.1.2005 klo 21.36
      Tajusin tuon saman ja myin pois, nyt vaan odotellaan hintojen 'tasaantumista'.

myyty
      Kirjoittanut: myyty 20.4.2004 klo
      14.50
      myin kämpän kuukausi sitten,nyt odotellaan,muistat varmaan viime laman hintapiikin, tuntuu kuin eläis saman ajan uudestaan, saa nähdä miten käy.

Siksipä myinkin asuntoni-nappulaa on
      Kirjoittanut: Myynyt 20.4.2004 klo 14.53
      Pelimerkkejä tarvitaan, kun asuntodeflaatio tulee.

Vuokralla ja säästetään
      Kirjoittanut: Säästäjä 8.9.2004 klo 16.07
      Jospa ne hinnat vaikka laskisivat ?

Myin asuntoni
      Kirjoittanut: hieman yli 8.12.2004 klo 14.05
      vuosi sitten avioeron yhteydessä. Asuin vuokralla ja sijoitin rahat osakerahastoon. Ostin sitten uuden kämpän nykyisen kumppanini kanssa lokakuussa. Osakesijoituksista tuli 5.000 €:n tappiot. Asuntojen hinnat menivät varmastikin kutakuinkin päittäin, tosin ostovaiheessa tuli töpiskeltyä muutoin eri syistä, joita en tässä erittele. Lopputulos asuntokeinottelustani: Hieman tappiolle meni. Suurimmat syyt: oma hermoilu ja toisaalta se, että päätöksiä oli tekemässä muutkin, joilla ei tuo sijoitusnäkökulma ole ollut ehkä kaikkein päällimmäisenä.

• myyjistä

kukaan sortunut ostamaan uutta asuntoa?? Jos tunnistitte itsenne nimimerkeistä ni ilmoitelkaa ihmeessä mikä on nykyinen asumismuoto. Minä voin esittää oman esimerkin. Möin kämpän 2002 ja hyvällä voitolla. Ostaja möi saman kämpän nyt syksyllä ja tienasi 40000€ enemmän. Itte oon asunu vuokralla tän ajan ja odottanu hintojen laskua. Kolmessa vuodessa ois maksanu omaa kämppääkin ihan mukavasti pois kun korkokin on laskenu roimasti.

• Ruhnuttelija
        myyjistä kirjoitti:

kukaan sortunut ostamaan uutta asuntoa?? Jos tunnistitte itsenne nimimerkeistä ni ilmoitelkaa ihmeessä mikä on nykyinen asumismuoto. Minä voin esittää oman esimerkin. Möin kämpän 2002 ja hyvällä voitolla. Ostaja möi saman kämpän nyt syksyllä ja tienasi 40000€ enemmän. Itte oon asunu vuokralla tän ajan ja odottanu hintojen laskua. Kolmessa vuodessa ois maksanu omaa kämppääkin ihan mukavasti pois kun korkokin on laskenu roimasti.

Jos sä "möit" lääväsi etkä myynyt sitä, sä varmaan oot kotoisin hämeestä tai itä-suomesta.

Mutta täällä stadissa on eri meininki.

• Omistan hammasharjan

Ennustaminen on vaikeaa ja siksi kannattaakin mielummin kuunnella asiantuntijoita:

Kiinteistövälittäjien ja pankkien "ennusteet" ja lupaukset:

(Kauppalehti, 13.2.1989)
        "Isohanni uskoo, että raha kannattaa edelleenkin pitää kiinni asunnossa. Viime vuonna talletettiin kahden vuoden verottomille talletustileille rahaa 40 miljardia markkaa. Kun talletukset purkautuvat parin vuoden päästä, niin näiden piensäästäjien luontevin tapa sijoittaa varansa on asunnonosto
        -Silloin kauppa käy, Isohanni ennustaa"
        (Isohanni oli siis Huoneistokeskuksen toimitusjohtaja)

"Spekulantteja vain vähän: Johtaja Antti Tarkka Säästöpankkien Kiinteistönvälitys Oy:stä ei ole huomannut markkinoilla kovinkaan isoja muutoksia. Kauppa pyörii vilkkaasti eri puolilla maata. Odotettua jarruuntumista ei ole tapahtunut vuoden vaihteen jälkeen. Myyntiajoissa on tapahtunut pientä pidentymistä, mutta ne ovat edelleen suhteellisen lyhyitä.
        -Oletukseen markkinatilanteen muutoksesta ei ole aihetta, Tarkka sanoo."

(Kauppalehti, 22.2.1990)
        "Asuntokauppa on elpymässä ja asuntojen hintataso vakiintumassa. Kysyntää on alkanut ilmaantua riittävästi asuntokaupan vilkastuttamiseen ja saavutetun hintatason pysyttämiseen, vaikka korkotasossa ei pikaisesti mitään tapahtuisikaan.
        Tätä mieltä on Säästöpankkien Kiinteistövälityksen johtaja Antti Tarkka, jonka mukaan uutta hintojen nousuvaihetta ei lyhyellä aikavälillä ole näkyvissä.
        -Pitemmällä välillä asia näyttää kokonaan toiselta. Jos asuntotuotannon määrä ei pysy riittävällä tasolla, uusi nousukierre saattaa uhata jo vuoden 1991 syksyllä, ennakoi Tarkka.
        Kysyntää ylläpitäviä ja hintojen alentumista jarruttavia tekijöitä ovat Tarkan mukaan lähiaikoina inflaatio-odotukset, reaaliansioiden nousu, määräaikaistalletusten erääntyminen, varsinkin pääkaupunkiseutua rasittava työvoimapula, joka tuo yrityksiäkin asuntojen ostajiksi, ostotarpeiden patoutuminen, lainakorkojen verovähennysoikeus sekä haluttomuus myydä alle jo tiedostetun hintatason.
        Kysyntää alentaviksi tekijöiksi Tarkka näkee korkean korkotason ja odotukset, että "kohta saa halvemmalla".
        Kysyntää ylläpitävät ja alentavat tekijät tasapainottavat tällä hetkellä toisensa. Asuntojen hintojen nousua tai laskua ei Tarkan mukaan ole vähään aikaan odotettavissa."

(Kauppalehti, 13.3.1990)
        Nisulan osuuspankin toimitusjohtaja Aimo Ekonen Jyväskylästä suositteli asuntokauppojen tekoa kevään tai kesän aikana, sillä hinnat ovat saavuttaneet pohjalukemansa.
        -Asuntomarkkinoilla on nähtävissä ensi vuonna voimakas hinnannousu, joka on nyt jo alkamassa. Merkittävät rakennusliikkeet eivät ole syksyn jälkeen aloittaneet omaa asuntotuotantoaan. Tämä tietää sitä, että ensi vuonna ei valmistu asuntoja kysyntää vastaavasti. Korkotaso on samanaikaisesti tulossa myös laskevaan suuntaan, mikä tietää uutta kiinnostusta asuntoasioihin, Ekonen ennusti.
        Tämä vuonna uusien myymättömien asuntojen määrä kasvaa melko suureksi. Ekosen mukaan ostajan on hyvä olla liikkeellä ylitarjontavaiheessa."

(Kauppalehti, 13.3.1990)
        "Välittäjä ennustaa maaliskuusta käännekohtaa: Asuntojen hintojen lasku päättymässä"

(Kauppalehti, 19.11.1990)
        "Kuluvan vuoden kolmannella neljänneksellä hintojen laskuvauhti pääkaupunkiseudulla hidastui. Välittäjät näkevät tässä merkkejä markkinoiden tasapainottumisesta."

Kyllä silloinkin varoitettiin mutta varoitukset meni kuuroille korville:
        Valtiovallan ja tutkijoiden varoitukset hintakuplasta:

(Kauppalehti, 5.12.1989)
        "Työväen taloudellisen tutkimuslaitoksen esimies Pekka Korpinen on tehnyt tilastoanalyysin Suomen asuntojen hinnoista 1970-1988. Malli ennustaa, että hinnat laskevat ensi vuonna 23 prosenttia."

• lähtösin
        Ruhnuttelija kirjoitti:

Jos sä "möit" lääväsi etkä myynyt sitä, sä varmaan oot kotoisin hämeestä tai itä-suomesta.

Mutta täällä stadissa on eri meininki.

mutta eteläsuomalaisesta asunnosta kaupat tehtiin. Ei tosin snadista, mikäs meno siellä on, valista junttia.

• Anonyymi

Onko kukaan käynyt näytöillä viime aikoina? Oliko paikalla muita kuin sinä ja välittäjä?

• Anonyymi

ilmaa imetää vakuumilla pois kuplasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      113
      2943
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2405
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      23
      2369
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2006
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1650
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1368
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      288
      1198
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1057
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1044
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80