Onko se totta, että joskus vuonna 2007 pitää Suomessa EU:n määräyksestä kaventaa rekkojen lavoja viidellä sentillä?
Jos on totta, niin sehän maksaa maltaita.
Rekkojen kavennus
15
4557
Vastaukset
- .....
tämä meidän ihana eu määrää, koska eurooppalaiset puoliperävaunut ovat255sm.
- lapinpolttaja
muistaakseni 3.3.2007 on tuo päivämäärä...
en uskalla vannoa,koska asia ei kosketa millään tavalla,mutta parivuotta sitten vouhasivat tuosta...eli 2,60 kapenee 2,55,ainoastaan kylmäkuljetus härvelit saa olla tuo 2.60.
tähän vielä lisään,että kaikki puoliperävaunut on 2,55 ja suurin osa jalkalavoista.
lisäksi ajoneuvoyhdistelmässä saa olla vain kaksi niveltä.tuokin sääntö tulee samana päivänä voimaan...(uunoille ja "asiantuntioille" tuo kaksiniveltä tarkoittaa joko vetokita/kuulakehä tai vetopöytä/vetokita)...- unohtui
Vetopöytä ja vetopöytä?
Laitetaan nyt vielä mutun perään lakitekstiä, ettei tarvitse arvailla:
25 § (27.3.2002/230)
Muut päämitat
2. Ajoneuvon suurin sallittu leveys on 2,60 metriä. Kiinteältä rakenteeltaan yli 22,00 metrin pituisessa yhdistelmässä käytettävän muun kuin lämpöeristetyn ajoneuvon sekä linja-auton suurin sallittu leveys on kuitenkin 2,55 metriä. Henkilöauton (M1-luokka) suurin sallittu leveys on 2,50 metriä.
25 §:n 2 momentin yli 22.00 metrin pituisessa yhdistelmässä käytettävän muun kuin lämpöeristetyn ajoneuvon leveyttä koskeva säännös tulee voimaan 1.1.2007. Uudella korirakenteella varustettuja ajoneuvoja säännös koskee kuitenkin 1.10.2004 alkaen. Aiempi vastaava 25 §:n 1 momentin sanamuoto kuuluu: 1. Auton ja perävaunun suurin sallittu korkeus on 4,0 metriä ja leveys 2,6 metriä. Eikös niveliä saa poikkeusluvalla olla 3
Puoliperävaunun vetoautossa yksi nivel kiinni vaunussa
Vaunussa kiinni "apuvaunu" yhdellä nivelellä
Apuvunussa kiinni vielä yksi perävaunu
- mitä hä
Jos leveyksiä kavennetaan, niin kai samalla massatkin rajataan 60 tonnista EU 40 tonniin ettei enää satu konginkangas kakkosta?
- YrjöJurri
Elikkä ajetaan irtoperiä ja muita puolikkaita sekä saksalaistyylisiä vasikoita. Jos pöllikuskit ottaa pitkärunkoisen veturin ,jossa on 5-akselia voi kärrystä jo luopua kokonaan.
Mitä tulee Konginkankaan turmaan se onnettomuus on kiinni tuurista ja kuormasta eikä kalustosta. Kun otetaan linja-auton rakenne huomioon ja jos bussi tekee nokkakolarin täyspokapäällä ajavaan soravehkeeseen jälki on hurjaa.
- käkätin
Rälläkällä surrautettaan vuan molemmista poskista tuuman siivut pois. Mikä tässä muka niin vaikeeta on?!
(Vitsivitsi:)- rälläkkä
on keksitty!Ja akkukäyttönen parempi..Devaltt
esim. - katsastusinsinööri
rälläkkä kirjoitti:
on keksitty!Ja akkukäyttönen parempi..Devaltt
esim.Uusi leveysvaatimus on ollut tiedossa suunnilleen 10 vuotta. Siitä huolimatta Suomalaiset kuorma-autoilijat tilasivat koko ajan 2,60 leveitä kärryjä, kunnen liikenneministeriö kielsi niiden rekisteröimisen pari vuotta sitten.
Nyt samat urpot, jotka vaikka 2,5 vuotta sitten hankkivat uudet vehkeet 2,60 m parkuvat että tulee kalliiksi kaventaa vehkeet, kun "yllätyksenä" tulee kavennusvaatimus.
Muutamat fiksut tilasivat valmiiksi 2,55 leveät vehkeet ja naureskelevat partaansa. - Lavantekijä.
katsastusinsinööri kirjoitti:
Uusi leveysvaatimus on ollut tiedossa suunnilleen 10 vuotta. Siitä huolimatta Suomalaiset kuorma-autoilijat tilasivat koko ajan 2,60 leveitä kärryjä, kunnen liikenneministeriö kielsi niiden rekisteröimisen pari vuotta sitten.
Nyt samat urpot, jotka vaikka 2,5 vuotta sitten hankkivat uudet vehkeet 2,60 m parkuvat että tulee kalliiksi kaventaa vehkeet, kun "yllätyksenä" tulee kavennusvaatimus.
Muutamat fiksut tilasivat valmiiksi 2,55 leveät vehkeet ja naureskelevat partaansa.Minä olen vaan teknikko ja suunnittelen niitä lavoja, kontteja ja kärryjä.
Kyllä ne "Urpot" katsovat aika tarkkaan mihin rahansa laittavat. Suurimmat tilaajat ovat tietysti nämä tunnetut logistiikkayhtiöt. Luuleko arvon inssi, että nämä tekevät miljoonainvestoinnit, ottamatta selvää tulevasta asetuksesta. Moni pienyrittäjä , kärry, vetäjä ja omistajakuski katsoo aikan tarkaan, jotta ei tule väärää investointia vähistä rahoista.
Ensisijaisesti kuljetustekniikkaan erikoistuneen yrittäjän on oltava yhtä selvillä pykälistä kun tilaajaankin. - tämmöinen
Lavantekijä. kirjoitti:
Minä olen vaan teknikko ja suunnittelen niitä lavoja, kontteja ja kärryjä.
Kyllä ne "Urpot" katsovat aika tarkkaan mihin rahansa laittavat. Suurimmat tilaajat ovat tietysti nämä tunnetut logistiikkayhtiöt. Luuleko arvon inssi, että nämä tekevät miljoonainvestoinnit, ottamatta selvää tulevasta asetuksesta. Moni pienyrittäjä , kärry, vetäjä ja omistajakuski katsoo aikan tarkaan, jotta ei tule väärää investointia vähistä rahoista.
Ensisijaisesti kuljetustekniikkaan erikoistuneen yrittäjän on oltava yhtä selvillä pykälistä kun tilaajaankin.asetus voi koskea kuin uusien rekisteröintiä
- se nähdään
Lavantekijä. kirjoitti:
Minä olen vaan teknikko ja suunnittelen niitä lavoja, kontteja ja kärryjä.
Kyllä ne "Urpot" katsovat aika tarkkaan mihin rahansa laittavat. Suurimmat tilaajat ovat tietysti nämä tunnetut logistiikkayhtiöt. Luuleko arvon inssi, että nämä tekevät miljoonainvestoinnit, ottamatta selvää tulevasta asetuksesta. Moni pienyrittäjä , kärry, vetäjä ja omistajakuski katsoo aikan tarkaan, jotta ei tule väärää investointia vähistä rahoista.
Ensisijaisesti kuljetustekniikkaan erikoistuneen yrittäjän on oltava yhtä selvillä pykälistä kun tilaajaankin.että autoilija uskoo joulupukkiin... Laki tiedossa lähes 10 vuotta mutta kuitenkin niitä tehtiin niin kauan, kunnes viranomaiset kielsivät.Taas uskottiin joulupukkiin jos se tois jotain helpotusta... tai pelastuksen ?
- kyllä
tämmöinen kirjoitti:
asetus voi koskea kuin uusien rekisteröintiä
koskee vanhojakin.siinähän sitä on työtä monelle pajalle pitkäksi aikaa...
- teppo
se nähdään kirjoitti:
että autoilija uskoo joulupukkiin... Laki tiedossa lähes 10 vuotta mutta kuitenkin niitä tehtiin niin kauan, kunnes viranomaiset kielsivät.Taas uskottiin joulupukkiin jos se tois jotain helpotusta... tai pelastuksen ?
...on ratkaisseet ongelman sillä ettei 2,60 leveitä autoja ja kärrejä ole saanu rekisteröityä enää suunnilleen tohon 10 vuoteen...
Mutta mitäs me suomalaiset niistä, eiku päätä seinään. - Työtä
kyllä kirjoitti:
koskee vanhojakin.siinähän sitä on työtä monelle pajalle pitkäksi aikaa...
Pikkupajoille ja autoilijat maksaa,eihän niitä muuten rahastetakkaan,kohta ajaa vaan ruskit,tai ajetaan ruskikilvillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1305115- 323217
Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O161837Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak221810Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.191665Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta711511Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt111365Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?111286Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi191267Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni161267