Onko se totta, että joskus vuonna 2007 pitää Suomessa EU:n määräyksestä kaventaa rekkojen lavoja viidellä sentillä?
Jos on totta, niin sehän maksaa maltaita.
Rekkojen kavennus
15
4614
Vastaukset
- .....
tämä meidän ihana eu määrää, koska eurooppalaiset puoliperävaunut ovat255sm.
- lapinpolttaja
muistaakseni 3.3.2007 on tuo päivämäärä...
en uskalla vannoa,koska asia ei kosketa millään tavalla,mutta parivuotta sitten vouhasivat tuosta...eli 2,60 kapenee 2,55,ainoastaan kylmäkuljetus härvelit saa olla tuo 2.60.
tähän vielä lisään,että kaikki puoliperävaunut on 2,55 ja suurin osa jalkalavoista.
lisäksi ajoneuvoyhdistelmässä saa olla vain kaksi niveltä.tuokin sääntö tulee samana päivänä voimaan...(uunoille ja "asiantuntioille" tuo kaksiniveltä tarkoittaa joko vetokita/kuulakehä tai vetopöytä/vetokita)...- unohtui
Vetopöytä ja vetopöytä?
Laitetaan nyt vielä mutun perään lakitekstiä, ettei tarvitse arvailla:
25 § (27.3.2002/230)
Muut päämitat
2. Ajoneuvon suurin sallittu leveys on 2,60 metriä. Kiinteältä rakenteeltaan yli 22,00 metrin pituisessa yhdistelmässä käytettävän muun kuin lämpöeristetyn ajoneuvon sekä linja-auton suurin sallittu leveys on kuitenkin 2,55 metriä. Henkilöauton (M1-luokka) suurin sallittu leveys on 2,50 metriä.
25 §:n 2 momentin yli 22.00 metrin pituisessa yhdistelmässä käytettävän muun kuin lämpöeristetyn ajoneuvon leveyttä koskeva säännös tulee voimaan 1.1.2007. Uudella korirakenteella varustettuja ajoneuvoja säännös koskee kuitenkin 1.10.2004 alkaen. Aiempi vastaava 25 §:n 1 momentin sanamuoto kuuluu: 1. Auton ja perävaunun suurin sallittu korkeus on 4,0 metriä ja leveys 2,6 metriä. Eikös niveliä saa poikkeusluvalla olla 3
Puoliperävaunun vetoautossa yksi nivel kiinni vaunussa
Vaunussa kiinni "apuvaunu" yhdellä nivelellä
Apuvunussa kiinni vielä yksi perävaunu
- mitä hä
Jos leveyksiä kavennetaan, niin kai samalla massatkin rajataan 60 tonnista EU 40 tonniin ettei enää satu konginkangas kakkosta?
- YrjöJurri
Elikkä ajetaan irtoperiä ja muita puolikkaita sekä saksalaistyylisiä vasikoita. Jos pöllikuskit ottaa pitkärunkoisen veturin ,jossa on 5-akselia voi kärrystä jo luopua kokonaan.
Mitä tulee Konginkankaan turmaan se onnettomuus on kiinni tuurista ja kuormasta eikä kalustosta. Kun otetaan linja-auton rakenne huomioon ja jos bussi tekee nokkakolarin täyspokapäällä ajavaan soravehkeeseen jälki on hurjaa.
- käkätin
Rälläkällä surrautettaan vuan molemmista poskista tuuman siivut pois. Mikä tässä muka niin vaikeeta on?!
(Vitsivitsi:)- rälläkkä
on keksitty!Ja akkukäyttönen parempi..Devaltt
esim. - katsastusinsinööri
rälläkkä kirjoitti:
on keksitty!Ja akkukäyttönen parempi..Devaltt
esim.Uusi leveysvaatimus on ollut tiedossa suunnilleen 10 vuotta. Siitä huolimatta Suomalaiset kuorma-autoilijat tilasivat koko ajan 2,60 leveitä kärryjä, kunnen liikenneministeriö kielsi niiden rekisteröimisen pari vuotta sitten.
Nyt samat urpot, jotka vaikka 2,5 vuotta sitten hankkivat uudet vehkeet 2,60 m parkuvat että tulee kalliiksi kaventaa vehkeet, kun "yllätyksenä" tulee kavennusvaatimus.
Muutamat fiksut tilasivat valmiiksi 2,55 leveät vehkeet ja naureskelevat partaansa. - Lavantekijä.
katsastusinsinööri kirjoitti:
Uusi leveysvaatimus on ollut tiedossa suunnilleen 10 vuotta. Siitä huolimatta Suomalaiset kuorma-autoilijat tilasivat koko ajan 2,60 leveitä kärryjä, kunnen liikenneministeriö kielsi niiden rekisteröimisen pari vuotta sitten.
Nyt samat urpot, jotka vaikka 2,5 vuotta sitten hankkivat uudet vehkeet 2,60 m parkuvat että tulee kalliiksi kaventaa vehkeet, kun "yllätyksenä" tulee kavennusvaatimus.
Muutamat fiksut tilasivat valmiiksi 2,55 leveät vehkeet ja naureskelevat partaansa.Minä olen vaan teknikko ja suunnittelen niitä lavoja, kontteja ja kärryjä.
Kyllä ne "Urpot" katsovat aika tarkkaan mihin rahansa laittavat. Suurimmat tilaajat ovat tietysti nämä tunnetut logistiikkayhtiöt. Luuleko arvon inssi, että nämä tekevät miljoonainvestoinnit, ottamatta selvää tulevasta asetuksesta. Moni pienyrittäjä , kärry, vetäjä ja omistajakuski katsoo aikan tarkaan, jotta ei tule väärää investointia vähistä rahoista.
Ensisijaisesti kuljetustekniikkaan erikoistuneen yrittäjän on oltava yhtä selvillä pykälistä kun tilaajaankin. - tämmöinen
Lavantekijä. kirjoitti:
Minä olen vaan teknikko ja suunnittelen niitä lavoja, kontteja ja kärryjä.
Kyllä ne "Urpot" katsovat aika tarkkaan mihin rahansa laittavat. Suurimmat tilaajat ovat tietysti nämä tunnetut logistiikkayhtiöt. Luuleko arvon inssi, että nämä tekevät miljoonainvestoinnit, ottamatta selvää tulevasta asetuksesta. Moni pienyrittäjä , kärry, vetäjä ja omistajakuski katsoo aikan tarkaan, jotta ei tule väärää investointia vähistä rahoista.
Ensisijaisesti kuljetustekniikkaan erikoistuneen yrittäjän on oltava yhtä selvillä pykälistä kun tilaajaankin.asetus voi koskea kuin uusien rekisteröintiä
- se nähdään
Lavantekijä. kirjoitti:
Minä olen vaan teknikko ja suunnittelen niitä lavoja, kontteja ja kärryjä.
Kyllä ne "Urpot" katsovat aika tarkkaan mihin rahansa laittavat. Suurimmat tilaajat ovat tietysti nämä tunnetut logistiikkayhtiöt. Luuleko arvon inssi, että nämä tekevät miljoonainvestoinnit, ottamatta selvää tulevasta asetuksesta. Moni pienyrittäjä , kärry, vetäjä ja omistajakuski katsoo aikan tarkaan, jotta ei tule väärää investointia vähistä rahoista.
Ensisijaisesti kuljetustekniikkaan erikoistuneen yrittäjän on oltava yhtä selvillä pykälistä kun tilaajaankin.että autoilija uskoo joulupukkiin... Laki tiedossa lähes 10 vuotta mutta kuitenkin niitä tehtiin niin kauan, kunnes viranomaiset kielsivät.Taas uskottiin joulupukkiin jos se tois jotain helpotusta... tai pelastuksen ?
- kyllä
tämmöinen kirjoitti:
asetus voi koskea kuin uusien rekisteröintiä
koskee vanhojakin.siinähän sitä on työtä monelle pajalle pitkäksi aikaa...
- teppo
se nähdään kirjoitti:
että autoilija uskoo joulupukkiin... Laki tiedossa lähes 10 vuotta mutta kuitenkin niitä tehtiin niin kauan, kunnes viranomaiset kielsivät.Taas uskottiin joulupukkiin jos se tois jotain helpotusta... tai pelastuksen ?
...on ratkaisseet ongelman sillä ettei 2,60 leveitä autoja ja kärrejä ole saanu rekisteröityä enää suunnilleen tohon 10 vuoteen...
Mutta mitäs me suomalaiset niistä, eiku päätä seinään. - Työtä
kyllä kirjoitti:
koskee vanhojakin.siinähän sitä on työtä monelle pajalle pitkäksi aikaa...
Pikkupajoille ja autoilijat maksaa,eihän niitä muuten rahastetakkaan,kohta ajaa vaan ruskit,tai ajetaan ruskikilvillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055038Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453313Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4252357Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2431456Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761227
- 751204
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311168Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1241073