Keskiarvo masentaa :(

tyttö

Peruskoulun päättyes se oli tasan 7, oon ny kympil ja sil ois mahdollisuus nousta 7.2:een vaan ku rupesin ny laskeskelee sitä ni siit tuliski sit ny vaa 7.1 ku laskin kaikki aineet ja ne pari ainetta jotka nousee numerol.
Miten tollasillakaa arvoil mihinkää pääsee :/
Tosin käyn viel nykystä kouluu puol vuotta et siin voi tapahtuu muutosta, mut toi tän hetkinenki tilanne masentaa.

5

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siina

      Nyt tsemppaat oikeen kunnolla ja luet läksyt huolella niin kokeisiinlukukin on paljon helpompaa ja mielekkäämpää. Otat ittees niskasta kii :) Ehkä helpommin sanottu ku tehty, mutta yritä saada motivaatioo sillä, että ajattelet mitä hyötyy siitä on, jos pääset vaik lukioon. Sillon sulle avautuu monta hyvää mahdollisuutta.

    • jaa´a

      hyvinhän tuollaisilla arvoillakin eteenpäin pääsee. peruskoulun todistuksen ka. näytti vähän päälle 7 ja lukiossa istun

      • hihhuli

        Mä oon nyt ysillä ja kasi päättyessä keskiarvo oli 6.7 Et repikää siitä


    • ....

      Tökerö kysymys, mutta miten se keskiarvo voi kympillä nousta vain tuon verran? Riippuu kai kymppi-luokasta, mutta useimmilla mennyt 6:sta jopa 8:aan keskiarvo ilman sen kummempaa. Mutta tuossa minun tuntemassani järjestelmässä se vika varmaan onkin. Mutta tiedätkös, että itsellänikin oli tosi huono keskiarvo peruskoulusta päässessä. Mutta sitten vain menin lukioon missä ei ollut kauhean korkea keskiarvovaatimus (lisäksi löytyy monia oikoteitä, miten päästä lukioon: esim. rehtorin kanssa keskustelu ja pyrkiminen kesken lukukautta; oma-aloitteisuus ja vaivannäkö on joillakin kouluilla todella suuressa arvossa). Kolmen vuoden aikana harjaantui hieman opiskeluun. Keskiarvopaperein pääsin lukiosta, päättötodistusta en edes kummemmin katsonut koska sille ei muuta merkitystä kuin että se on. Nooh, sitten vain luinluinluin pääsykokeisiin. Aluksi ei tärpännyt. Vuoden vietti työelämässä ja päntäten pääsykokeisiin ja pääsin sisään yliopistoon. Mutta mitä korkeamalle pääsee, sitä suuremmat vaatimukset. Itse en edes välitä niin olla mikään erityisen hyvä oppilas, yritän vain pysyä mukana. Ei ne arvosanat tärkeintä ole. Jos olet todella valmis näkemään vaivaa niin kaikki on mahdollista. Mutta muista että helppoa se ei ole, jos tarvitaan esim. kolminkertainen vaiva pysymään muiden tasolla. Yritä kuitenkin ja muista, että onnistuminen maistuu tuhat kertaa paremmalta jos olet antanut itsestäsi 150 prosenttia! Kyllä sä lukioon pääset jos haluat!! Nyt et murehdi asiaa vaan keskityt opiskeluun ja sitten sen jälkeen vaan reippaasti hakemaan ja pyrkimään eteenpäin.

      • mene sinne heillä ei ole lukioihin keskiarvo vaatimuksia lainkaan!Eräällä tutullani keskiarvo oli 7.1 ja hän pääsi ko.lukioon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe