Keskiarvo masentaa :(

tyttö

Peruskoulun päättyes se oli tasan 7, oon ny kympil ja sil ois mahdollisuus nousta 7.2:een vaan ku rupesin ny laskeskelee sitä ni siit tuliski sit ny vaa 7.1 ku laskin kaikki aineet ja ne pari ainetta jotka nousee numerol.
Miten tollasillakaa arvoil mihinkää pääsee :/
Tosin käyn viel nykystä kouluu puol vuotta et siin voi tapahtuu muutosta, mut toi tän hetkinenki tilanne masentaa.

5

828

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siina

Nyt tsemppaat oikeen kunnolla ja luet läksyt huolella niin kokeisiinlukukin on paljon helpompaa ja mielekkäämpää. Otat ittees niskasta kii :) Ehkä helpommin sanottu ku tehty, mutta yritä saada motivaatioo sillä, että ajattelet mitä hyötyy siitä on, jos pääset vaik lukioon. Sillon sulle avautuu monta hyvää mahdollisuutta.

• jaa´a

hyvinhän tuollaisilla arvoillakin eteenpäin pääsee. peruskoulun todistuksen ka. näytti vähän päälle 7 ja lukiossa istun

• hihhuli

Mä oon nyt ysillä ja kasi päättyessä keskiarvo oli 6.7 Et repikää siitä

• ....

Tökerö kysymys, mutta miten se keskiarvo voi kympillä nousta vain tuon verran? Riippuu kai kymppi-luokasta, mutta useimmilla mennyt 6:sta jopa 8:aan keskiarvo ilman sen kummempaa. Mutta tuossa minun tuntemassani järjestelmässä se vika varmaan onkin. Mutta tiedätkös, että itsellänikin oli tosi huono keskiarvo peruskoulusta päässessä. Mutta sitten vain menin lukioon missä ei ollut kauhean korkea keskiarvovaatimus (lisäksi löytyy monia oikoteitä, miten päästä lukioon: esim. rehtorin kanssa keskustelu ja pyrkiminen kesken lukukautta; oma-aloitteisuus ja vaivannäkö on joillakin kouluilla todella suuressa arvossa). Kolmen vuoden aikana harjaantui hieman opiskeluun. Keskiarvopaperein pääsin lukiosta, päättötodistusta en edes kummemmin katsonut koska sille ei muuta merkitystä kuin että se on. Nooh, sitten vain luinluinluin pääsykokeisiin. Aluksi ei tärpännyt. Vuoden vietti työelämässä ja päntäten pääsykokeisiin ja pääsin sisään yliopistoon. Mutta mitä korkeamalle pääsee, sitä suuremmat vaatimukset. Itse en edes välitä niin olla mikään erityisen hyvä oppilas, yritän vain pysyä mukana. Ei ne arvosanat tärkeintä ole. Jos olet todella valmis näkemään vaivaa niin kaikki on mahdollista. Mutta muista että helppoa se ei ole, jos tarvitaan esim. kolminkertainen vaiva pysymään muiden tasolla. Yritä kuitenkin ja muista, että onnistuminen maistuu tuhat kertaa paremmalta jos olet antanut itsestäsi 150 prosenttia! Kyllä sä lukioon pääset jos haluat!! Nyt et murehdi asiaa vaan keskityt opiskeluun ja sitten sen jälkeen vaan reippaasti hakemaan ja pyrkimään eteenpäin.

• mene sinne heillä ei ole lukioihin keskiarvo vaatimuksia lainkaan!Eräällä tutullani keskiarvo oli 7.1 ja hän pääsi ko.lukioon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5479
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3637
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2995
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      296
      1866
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1397
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1363
    Aihe