Joulu lähestyy ja monet ovat yksin nekin pyhäpäivät. Saatko sinä sukua tai läheisiä ympärillesi? Itse muistan erityisellä lämmöllä lapsuuden jouluja, jolloin koko suku oltiin koolla, serkut ja tädit ja sedät. Lahjoja ei paljon tullut, mutta aina jokunen. Silti ne joulut olivat ikimuistoisia ja lämmittävät mieltä edelleenkin.
Joulu yhdessä
10
714
Vastaukset
- Pirre*
ei ole ollut näitä suvun yhteisiä jouluja lapsuudessani, mutta nyt menemme omien lastemme luo aattoillaksi.
Nyt saimme kutsun tyttären kotiin katsomaan lasten aitoa jouluiloa; kirkkaita silmiä ja hykertelevän jännittyneitä hetkiä ennen pukin tuloa, ja hieman uteliaan arkoja ilmeitä joulupukin tultua tupahan, ja ne lasten laulut pukille..:))
Joulupäivällisen syömme perinteisesti meillä, tiedossa 5 4 6 3 henkeä pöydän ympärillä tai pöytien..mukana yhtälössä ovat tyttären perheen asukkaat..huhuh mummulla voipi olla hiki..:)Jouluna vieraita. Vasta Tapaninpäivä oli vierailupäivä, jos nyt oli paikka minne mennä. Äiti pahalla tuulella jouluhössöttämisestä...
Nyt kaikki joulut yksin. Ei vierailuja, ei tarvi joulukuusta, ei joulusiivousta, ei jouluruokia. Hernekeitto on ihan hyvää suoraan purkista, samoin maksalaatikko. Metwurstia tai sian sivua sopiva siivu kyytipojaksi, kurnaalia juomaksi. Kyllä muuten kelpaa!- Pirre*
sitroen kirjoitti:
Jouluna vieraita. Vasta Tapaninpäivä oli vierailupäivä, jos nyt oli paikka minne mennä. Äiti pahalla tuulella jouluhössöttämisestä...
Nyt kaikki joulut yksin. Ei vierailuja, ei tarvi joulukuusta, ei joulusiivousta, ei jouluruokia. Hernekeitto on ihan hyvää suoraan purkista, samoin maksalaatikko. Metwurstia tai sian sivua sopiva siivu kyytipojaksi, kurnaalia juomaksi. Kyllä muuten kelpaa!ole vieraita, ja yhteinen joulupäivän ateria on meidän oma perinteemme, tässä sukupolvessa.
Ennenhän ei tosiaan käyty kylää enen Tapania, mutta ajat- ja perinteet ovat muuttuneet, ainakkii meillä.
Ja, voi sitikka, kyllä siun pittää nyt ehttii se ehtosa emäntä itelles, eihän tuota valitusta kestä erkkikkää..kirjutappas joillekin näistä kivoista yksinäisyyttään valittaneista tytöistä...ja hieman positiivisuutta kehiin..:)) Pirre* kirjoitti:
ole vieraita, ja yhteinen joulupäivän ateria on meidän oma perinteemme, tässä sukupolvessa.
Ennenhän ei tosiaan käyty kylää enen Tapania, mutta ajat- ja perinteet ovat muuttuneet, ainakkii meillä.
Ja, voi sitikka, kyllä siun pittää nyt ehttii se ehtosa emäntä itelles, eihän tuota valitusta kestä erkkikkää..kirjutappas joillekin näistä kivoista yksinäisyyttään valittaneista tytöistä...ja hieman positiivisuutta kehiin..:))tytöt yksinäisyyttään valittaa anonyymisti netissä, mutta tosipaikan tullen kummasti kadotaan. Tai keksitään mitä ihmeellisimpiä tekosyitä.
Toisekseen, en minä ruikuta. Minulla on oikein hyvä näinkin, en ole "paremmalle" tottunut ennenkään.- Pirre*
sitroen kirjoitti:
tytöt yksinäisyyttään valittaa anonyymisti netissä, mutta tosipaikan tullen kummasti kadotaan. Tai keksitään mitä ihmeellisimpiä tekosyitä.
Toisekseen, en minä ruikuta. Minulla on oikein hyvä näinkin, en ole "paremmalle" tottunut ennenkään.viestistäsi välittyi ehkä hieman alavireinen saundi, sorry jos olin väärässä.
- aina yhtä
sitroen kirjoitti:
Jouluna vieraita. Vasta Tapaninpäivä oli vierailupäivä, jos nyt oli paikka minne mennä. Äiti pahalla tuulella jouluhössöttämisestä...
Nyt kaikki joulut yksin. Ei vierailuja, ei tarvi joulukuusta, ei joulusiivousta, ei jouluruokia. Hernekeitto on ihan hyvää suoraan purkista, samoin maksalaatikko. Metwurstia tai sian sivua sopiva siivu kyytipojaksi, kurnaalia juomaksi. Kyllä muuten kelpaa!positiivinen, täysin minun vastakohtani. ;)))
oma perheeni ympärilläni,mutta kyllä sitä kaipaa valtavasti noita lapsuuden jouluja...mulla on jouluna aina nii haikee olo,ku tulee noita ihania vanhoja joululauluja...varsinki nyt on murheellista kun ei voi enää viedä jouluaattona äidille lahjoja,vain kynttilöitä haudalle..:(
- taasen on
niin pitkä matka vanhempieni haudalle, etten voi viedä edes niitä kynttilöitäkään. :(
-G- taasen on kirjoitti:
niin pitkä matka vanhempieni haudalle, etten voi viedä edes niitä kynttilöitäkään. :(
-G-hautausmaalla sitä systeemiä,että voi laittaa kynttilän palamaan muualle haudattujen omaisten muistoksi eli on erikseen sellanen paikka siellä?
eihän se tietysti korvaa sitä,että pääsee paikan päälle,mutta lohduttaa se varmasti vähäsen..
olivat ihania, miten pitkä se aatto olikaan ennen kuin pukki tuli, lahjathan ne tärkeimpiä oli. Samoin kun omat lapset oli pieniä, joulu oli ihan erilainen, täynnä hössötystä ja jännitystä.
Aikuisjoulu vietetään pienellä porukalla. Käydään haudalla, lauletaan kauneimmat joululaulut kirkossa, muutama sukulaisvierailu. Ja se on siinä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2691637Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle371512- 961316
- 181300
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61217Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101037Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86950Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66925T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43901- 32890