Onko yliopistoon pääsy ollut sinulle tosiaan niin äärettömän vaikeaa, että amiskaan olet joutunut? Kerro!
Opiskelu vaikeaa?
12
6107
Vastaukset
- ex-Ammatti"korkea...
AMK:n saatanallisen helppo verrattuna yliopistoon, eikä yliopistokaan millään tavalla ylitsepääsemättömän vaikeaa ole. Sisään pääsee jos halua on ja jaksaa pänttää pääsykokeisiin kunnolla. AMK:n pääsee taas jos menee krapulassa kokeeseen ja sanoo haastattelussa että hakee ko. laitokseen kun ei ole kerta armeijan jälkeen muutakaan tiedossa!
- Ylioppilas
Helppo on joo päästä, mut ei se tutkinnonhaku nyt niin läpihuutojuttu ole. Et oo tainnu itsekkään AMK-tutkintoa saada ku nimimerkkis on ex-AMK. Eikö älli riittänyt? Liikaa viinaa?
- Isorintainen
Amiskasta en tiedä.
Yliopistoon oli helpompi päästä kuin ammattikorkeakouluun.
Spruits- juupa juu
Miksiköhän sitten en ole päässyt yliopistoon, mutta amk:hon heti ja ensimmäisellä kerralla?
- Isorintainen
juupa juu kirjoitti:
Miksiköhän sitten en ole päässyt yliopistoon, mutta amk:hon heti ja ensimmäisellä kerralla?
sinusta itsestäsi kiinni.
Mukavaa ;)
- juttuja
Valitettavan usein nämä yliopistoon hakeneet mutta AMK:uun "joutuneet" ovat melko hankalia tapauksia meille tosissaan AMK:ssa opiskeleville. Heidän energiansa menee useimmiten valittamiseen siitä kuinka kurjaa on olla AMK:ssa, kuinka surkeaa opetus on ja miten paljon paremmin asiat olisi yliopistolla.
Itse en pyrkinyt yliopistoon. En pidä suorittamaani AMK-tutkintoa tosiaankaan ylivertaisena tai edes samantasoisena yliopistoon verrattuna, mutta nykyiseen työhöni laskentatraden paperit olivat juuri sopivat. Tulevaisuudessa saattavat siintää kuitenkin tiedon syventämisen ja erilaisen näkökulman saamiseksi asioihin yliopisto-opinnot, mikäli ura ei sitten vie ensin tekemään KLT:n tai HTM:n pahveja. - Opiskelija
Onhan se yliopistoon pääsy välillä vaikeaa. Itse en ensimmäisenä vuonna päässyt, mutta en hakenut ammattikorkeaankaan. Jouduin viettämään välivuoden hanttihommia tehden. Toisena vuonna hain sekä että, ja sain paikan AMK:sta, mutta pääsin myös yliopistoon, mikä tietysti vei voiton. Yksi kaveri pyrki kolmena vuonna putkeen eikä päässyt lukemaan lakia. Toiset eivät viitsi viettää välivuosia, vaan haluavat päästä suoraan kiinni opiskeluihin ja sitä kautta työelämään. Jokainen tyylillään. Täytyy kyllä ihan rehellisyyden nimissä myöntää, että omassa kaveripiirissä ei ole kuin yksi ensisijaisesti AMK:hon pyrkinyt henkilö. Kaikille muille se on ollut hätävara/toissijainen vaihtoehto. Itse asiassa niitä onkin muuten kaksi, molemmat insinööritieteissä, eli ehkä sillä puolella sitä koulutusta pidetään enemmän arvossa ja opiskelijat kokevat kuuluvansa johonkin. Tradepuolella tuntuu meininki olevan vähintäänkin kaoottista kun jokaisesta kuulemma tulee jonkun sortin pomo...
- molempia kokeillu
Toihan riippuu täysin alasta mihin on vaikee päästä. Yliopistolle pääsee vaik fyssalle suoraan papereilla, jos on mitään tehny lukiossa. AMK:n pääsykokeissa taas on ties mitä psykologin haastatteluja ja jos ei satu pärstä miellyttää, niin ei mitään pisteitä heru. Ja jos sattuu olee semmonen ala mihin on hirmunen tunku, niin ei oo helppoo päästä sisään oli minkä tasonen koulu hyvänsä. Myös maantieteellinen sijainti ja koulun maine vaikuttaa.
- Ylioppilas
Yksikään suuren tuttavapiirini insinööriystävistä (4 kpl), ja minä mukaanlukien, emme ole edes hakeneet yliopistoon. Äsken pieneltä luokaltani (10 henk) kysyttyäni kävi ilmi, että heistä yksikään ei ole hakenut yliopistoon, vaan ensisijaisesti AMK:hon. Että tälläistä tietoa sinulle.
Kuka JOUTUU kouluun? KUKA? No ehkä peruskoululaiset... Mieti mitä pentu kirjoittelet.- merkittävyys
Kaiketi et ole hakenut yliopistoon vielä, koska et ole ylioppilas, vaikka niin yrität valehdella.
Jos oikeasti olisit insinööri, tietäisit tilastotieteestä edes sen verran, ettei neljän hengen otos ole mitenkään riittävä. Taidat olla vielä peruskoulussa... Joukse jo tunnille, välitunti loppuu ihan kohta!
- bobu
Lukion opon mukaan Yliopistoon on helpompi päästä kuin ammattikorkeeseeen, koska ammattikorkeeseeen on niin paljon hakijoita!
- tuleva sosionomi
Omasta tahdostani amk:ssa opiskelen ja olen siitä ylpeä! Yliopisto- ja amk- opintoja on turha alkaa vertailemaan tai varsinkaan paremmuusjärjestyksee laittamaan. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolensa. Minittakoon et kirjotusten jälkeen hain kumpaankin- yliopistoon olisin päässyt- amk:un en. halusin kuitenkin ammattikorkeeseen, joten pidin välivuoden ja seuraavana vuonna sain haluamani! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791