korvauskäsittelijä

palkka

Minkälaista palkkaa saavat eri vakuutusyhtiöiden korvauskäsittelijät? Entä riippuuko palkka siitä, onko henkilö- vai yritysvakuutusten puolella?
Minkälaista työ muuten on?

Suunnittelen tässä hakeakko avointa paikkaa vai ei...

Kiitos etukäteen vastaaville!

27

45226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • tiedoksi vaan

        Otsikossa se jo tulikin.Niitä hommia ei tehdä ihan ilman aikaisempaa kokemusta alalta.


    • vak.virk

      Mitä olet aiemmin tehnyt?

    • jollei ole

      kokemusta vak.alalta.Korvauskäsittelyn oppiminen vie aikaa.Ei mitään tsto.assistentin hommaa.

      • ...

        Mistäs hommista noihin tehtäviin sitten siirrytään, jos ei kerran ole mahdollista pärjätä ilman kokemusta? Kyllä muilla aloilla ainakin hommiin otetaan myös alan 'keltanokkia'.


      • Termostaatti

        Kaikkihan ovat joskus aloittaneet. Kai ymmärrät ettei kukaan osaa korvauskäsittelyjuttuja itsestään... Kaverini ainakin pääsi Ifiin suoraan kauppiksesta.


      • vts ja yvts
        Termostaatti kirjoitti:

        Kaikkihan ovat joskus aloittaneet. Kai ymmärrät ettei kukaan osaa korvauskäsittelyjuttuja itsestään... Kaverini ainakin pääsi Ifiin suoraan kauppiksesta.

        Ei sinne mikään tstoapulainen mene korvauksia tekemään, vaaditaan laajempaa osaamista.Kauppis ei riitä pätevyydeksi.Mainitsemas yhtiö on muutenkin....


      • ...
        vts ja yvts kirjoitti:

        Ei sinne mikään tstoapulainen mene korvauksia tekemään, vaaditaan laajempaa osaamista.Kauppis ei riitä pätevyydeksi.Mainitsemas yhtiö on muutenkin....

        Korvauskäsittelijän työhän on aivan perustason duunia vakuutusyhtiössä. Toki siihen sisäänpääseminen vaatii oman aikansa ja on tiedettävä kaikenlaista. Niin on kuitenkin kaikkialla muuallakin. Sopiva koulutustausta on esim. sairaanhoitaja. KTM ei todellakaan ole korvauskäsittelijältä edellytettävä tutkinto.

        Hae ihmeessä paikkaa! Mahdollisessa työhaastattelussa pääset sitten esittämään kysymyksiä jo alalle olevilta, niin saat selville olisiko se juuri sinua kiinnostavaa työtä.


      • Vuosia alalla oleva
        ... kirjoitti:

        Korvauskäsittelijän työhän on aivan perustason duunia vakuutusyhtiössä. Toki siihen sisäänpääseminen vaatii oman aikansa ja on tiedettävä kaikenlaista. Niin on kuitenkin kaikkialla muuallakin. Sopiva koulutustausta on esim. sairaanhoitaja. KTM ei todellakaan ole korvauskäsittelijältä edellytettävä tutkinto.

        Hae ihmeessä paikkaa! Mahdollisessa työhaastattelussa pääset sitten esittämään kysymyksiä jo alalle olevilta, niin saat selville olisiko se juuri sinua kiinnostavaa työtä.

        Ei pidä paikkaansa, korvayskäsittelyn sujuva osaaminen ei luonnistu edes ja etenkään sairaanhoitajalta ihan noin vain.Ennen alalle tuli pystymetsästä porukkaa,mutta nyt vaaditaan jo taitoa enemmän.Ainakaan meille ei oteta raakileita, yleensä valinnat ovat talon sisältä. Laki velvoittaa ilmoittamaan paikat kuitenkin yleisesti lehdissä ym. Huonot kokemukset esim.vuorotteluvapaa paikan tekijästä...korvaukset viipyivät ja oli vaikka mitä sotkuja.Sellainen karkoittaa asiakkaita.


      • Termostaatti
        vts ja yvts kirjoitti:

        Ei sinne mikään tstoapulainen mene korvauksia tekemään, vaaditaan laajempaa osaamista.Kauppis ei riitä pätevyydeksi.Mainitsemas yhtiö on muutenkin....

        Ei jaksais jankuttaa... Väität mitä vaan, mutta asia nyt vaan ON niin, että tuttuni meni Ifiin suoraan kauppiksesta.

        Tuttuni on koulutettu vakuutus/korvausasioihin talon puolesta niinkuin siellä kaikki muutkin.


      • Riku
        vts ja yvts kirjoitti:

        Ei sinne mikään tstoapulainen mene korvauksia tekemään, vaaditaan laajempaa osaamista.Kauppis ei riitä pätevyydeksi.Mainitsemas yhtiö on muutenkin....

        Kuka KTM nyt ensisijassa haluaisikaan korvauskäsittelijäksi alle 3000 euron kuukausipalkoille? On sitä enemmän koulutusta vastaavia hommiakin.

        Sitä paitsi muuten olen sitä mieltä, että vakuutusliiketoiminta on suurilta osin epäeettistä ihmisten rahastusta ja kusetusta erilaisine loputtoman pitkine sopimusehtoineen.

        Luulenpa, että tärkein asia, mitä korvauskäsittelijältä vaaditaan, on oikea asenne, eli pitää pystyä perustelemaan mahdollisimman monessa tilanteessa, miksi korvausta ei tulisi maksaa.


      • vakuutettu ja korvattu
        Riku kirjoitti:

        Kuka KTM nyt ensisijassa haluaisikaan korvauskäsittelijäksi alle 3000 euron kuukausipalkoille? On sitä enemmän koulutusta vastaavia hommiakin.

        Sitä paitsi muuten olen sitä mieltä, että vakuutusliiketoiminta on suurilta osin epäeettistä ihmisten rahastusta ja kusetusta erilaisine loputtoman pitkine sopimusehtoineen.

        Luulenpa, että tärkein asia, mitä korvauskäsittelijältä vaaditaan, on oikea asenne, eli pitää pystyä perustelemaan mahdollisimman monessa tilanteessa, miksi korvausta ei tulisi maksaa.

        Ite ainakin olisin kusessa, mikäli ei olisi ollut vakuutukset kunnossa.On monta kertaa jo pelastanut persnetolta. Muutama vuosi sitten olisi talo ollut muisto vain ja menneet savuna ilmaan, ellei vakuutus olisi tullut vastaan.

        Oispahan monelta esim.urheilijalta/harrastajalta jäänyt hoito huonommaksi, mikäli ei asianmukaiset vakuutukset olisi päällä.Itellä ollut hyvä kohtelu.Mulle ei edes kyseinen KTM sano mitään, en olekaan sen alan ihmisiä, mutta valota ihmeessä.

        3000€ palkoille harva korkeasti koulutettukkaan pääsee.Vaimon ystävätär on jossain vakuutusyhtiössä ja sillä palkka liikkuu lähellä tuotaa 3000 kuulemma.


      • Eräs KTM
        vakuutettu ja korvattu kirjoitti:

        Ite ainakin olisin kusessa, mikäli ei olisi ollut vakuutukset kunnossa.On monta kertaa jo pelastanut persnetolta. Muutama vuosi sitten olisi talo ollut muisto vain ja menneet savuna ilmaan, ellei vakuutus olisi tullut vastaan.

        Oispahan monelta esim.urheilijalta/harrastajalta jäänyt hoito huonommaksi, mikäli ei asianmukaiset vakuutukset olisi päällä.Itellä ollut hyvä kohtelu.Mulle ei edes kyseinen KTM sano mitään, en olekaan sen alan ihmisiä, mutta valota ihmeessä.

        3000€ palkoille harva korkeasti koulutettukkaan pääsee.Vaimon ystävätär on jossain vakuutusyhtiössä ja sillä palkka liikkuu lähellä tuotaa 3000 kuulemma.

        KTM = kauppatieteiden maisteri. Opiskelu kestää noin 5 vuotta. Akavan lähtöpalkkasuositus vastavalmistuneelle pyörii siinä 3000€ kieppeillä, joten en millään jaksa uskoa, että kukaan akateemisesti koulutettu haluaisi vakuutuskäsittelijäksi tai muuhun merkonomi/tradenomihommiin, jossa kuukausiansiot (pitkänkin työkokemuksen jälkeen)jäävät 2000€:n paikkeille.

        Itse olen hieman päälle 3-kymppinen KTM, työelämässä reilu 6 vuotta ja olen melko tyytyväinen 4800€:n kuukausiansioihini. Lähtöpalkkani heti valmistumien jälkeen taisi olla jotain 15 000 mk, joten palkkakehitys on ollut kohtalaisen hyvä.

        Kouluttautuminen kannattaa aina!


      • *Korvauskäsittelijä*
        Eräs KTM kirjoitti:

        KTM = kauppatieteiden maisteri. Opiskelu kestää noin 5 vuotta. Akavan lähtöpalkkasuositus vastavalmistuneelle pyörii siinä 3000€ kieppeillä, joten en millään jaksa uskoa, että kukaan akateemisesti koulutettu haluaisi vakuutuskäsittelijäksi tai muuhun merkonomi/tradenomihommiin, jossa kuukausiansiot (pitkänkin työkokemuksen jälkeen)jäävät 2000€:n paikkeille.

        Itse olen hieman päälle 3-kymppinen KTM, työelämässä reilu 6 vuotta ja olen melko tyytyväinen 4800€:n kuukausiansioihini. Lähtöpalkkani heti valmistumien jälkeen taisi olla jotain 15 000 mk, joten palkkakehitys on ollut kohtalaisen hyvä.

        Kouluttautuminen kannattaa aina!

        Mistä lie olet saanut kuvan, ettei korvauskäsittelyssä tarvita koulutusta? Etenkin tapaturmapuolen asioissa tarvitaan tietämystä ja osaamista laajaltakin alalta ja monien lakien yhteensovittamista ja tuntemista.

        Ja palkkaanhan vaikuttaa koulutus, osaaminen ja tietty työvuodet.Itselläni on palkka hiukan yli 3000€ ja olen siihen tyytyväinen, palvelusvuosia pian 10v.


      • 120 opintoviikkoa
        Eräs KTM kirjoitti:

        KTM = kauppatieteiden maisteri. Opiskelu kestää noin 5 vuotta. Akavan lähtöpalkkasuositus vastavalmistuneelle pyörii siinä 3000€ kieppeillä, joten en millään jaksa uskoa, että kukaan akateemisesti koulutettu haluaisi vakuutuskäsittelijäksi tai muuhun merkonomi/tradenomihommiin, jossa kuukausiansiot (pitkänkin työkokemuksen jälkeen)jäävät 2000€:n paikkeille.

        Itse olen hieman päälle 3-kymppinen KTM, työelämässä reilu 6 vuotta ja olen melko tyytyväinen 4800€:n kuukausiansioihini. Lähtöpalkkani heti valmistumien jälkeen taisi olla jotain 15 000 mk, joten palkkakehitys on ollut kohtalaisen hyvä.

        Kouluttautuminen kannattaa aina!

        Eikä siis kestä viittä vuotta, lasket jotain mukaan? Vanha Ktm tutkinto ei täytä tämän päivän vaatimuksia enää, lienee päivität opintosi?

        Sitäpaitsi, sellainen joka ei ole ko.tutkintoa tai muutakaan suorittanut varsinaisesta koulusta-on usein mestari opimallaan alalla.Ei ne paperit, vaan näyttö.Tuttu nainen on tunnetun firman palkkalistoilla, vaativissa hommissa-alaisia n.200-on niin sanonotusti kantapään kautta oppinut kaiken. Kilpailee paperillisien liikenaisten joukossa täysin.


      • Riku
        120 opintoviikkoa kirjoitti:

        Eikä siis kestä viittä vuotta, lasket jotain mukaan? Vanha Ktm tutkinto ei täytä tämän päivän vaatimuksia enää, lienee päivität opintosi?

        Sitäpaitsi, sellainen joka ei ole ko.tutkintoa tai muutakaan suorittanut varsinaisesta koulusta-on usein mestari opimallaan alalla.Ei ne paperit, vaan näyttö.Tuttu nainen on tunnetun firman palkkalistoilla, vaativissa hommissa-alaisia n.200-on niin sanonotusti kantapään kautta oppinut kaiken. Kilpailee paperillisien liikenaisten joukossa täysin.

        Korjataanpa nämä alkeelliset virheet:

        Kauppatieteiden maisterin (KTM) tutkinnon laajuus on vuoden 2005 tutkintoasetuksen mukaan 300 opintopistettä (op). Vuoden 1995 tutkintoasetuksen mukaan laajuus on 160 opintoviikkoa (ov). 1 opintopiste = 2/3 opintoviikkoa, joten uuden tutkintoasetuksen mukainen kauppatieteiden maisterin tutkinto on laajentunut.

        Kauppatieteiden kandidaatti on vanhan tutkintoasetuksen mukaan 120 ov:tä eli se vastaa laajuudeltaan uuden tutkintoasetuksen 180 op:tä.


      • ktmkyllä
        Riku kirjoitti:

        Kuka KTM nyt ensisijassa haluaisikaan korvauskäsittelijäksi alle 3000 euron kuukausipalkoille? On sitä enemmän koulutusta vastaavia hommiakin.

        Sitä paitsi muuten olen sitä mieltä, että vakuutusliiketoiminta on suurilta osin epäeettistä ihmisten rahastusta ja kusetusta erilaisine loputtoman pitkine sopimusehtoineen.

        Luulenpa, että tärkein asia, mitä korvauskäsittelijältä vaaditaan, on oikea asenne, eli pitää pystyä perustelemaan mahdollisimman monessa tilanteessa, miksi korvausta ei tulisi maksaa.

        pääsee korvauskäsittelijäksi ihan mennen tullen. Itse pääsin korvauskäsittelijäksi vaikka oli opinnot kesken. tosin olin ollut asiakasneuvojana kaksi edelleistä kesää. Koulutettiin tehävään ja eipä ollut sen hankalampaa kuin muukaan tsto työ, neuvottiin jos oli jotakin haastavampaa. Yhtiö oli Pohjola. Palkka silloin eli n.6v sitten jotain 1800e.


    • Harkinnassa myös

      Jaahah, valitettavasti ilmoituksesi varsinainen kysymys on tainnut jäädä unholaan...

      Olen itsekin hieman kiinnostunut korvauskäsittelin paikoista. Motivaatiota uuden oppimiseen on kova ja ammatinvaihdos vähän toisaalle ihan... paikallaan.

      Taisin laittaakin avoimen hakemuksen vakuutusyhtiölle.

      Minua kiinnostaa käytännön työ, millaista on. Hyvä ja ikävät puolet, palkkaus - tietysti, yleensä kaikki. Ja lisäksi se, kuuluuko korvauskäsittelijän toimenkuvaan suoraan vakuutusten myynti missään vaiheessa.

      Kiitos, muuten, palkkataulukon lähettäjälle, mutta mikä mahtaa olla korvauskäsittelijän palkkaluokka.

      Jospa joku voisi kertoa jotain ystävällisesti... väheksymättä muita ammattikuntia ja latistamatta aktiivisen henkilön kiinnostusta toiseen ammattiin....;)

      Kiitos.

      • talon sisältä

        ...koska pohjat on siis jo ennestään ja esim. puh.vaihteeseen tai muihin tehtäviin voi päästä suoraan, siitä vuosien saatossa edeten.Paikat on pakko ilmoittaa lehdessä ja työkkäriin, laki velvoittaa. Meilläkin on paikkoihin yleensä jo valmiiksi ihminen, vaikka ilmoitus lehteen tuleekin.


      • ...

        Korvauskäsittelijän palkka riippuu tosiaan toimen vaativuudesta. Alan ulkopuolelta tuleva tuskin pääsee kovin vaativiin tehtäviin aluksi. Eli lähtöpalkka on varmaan tuon taulukon alapäästä. Korvauskäsittelijät eivät myy vakuutuksia. Se työ tehdään vakuutuspuolella.


      • Riku
        talon sisältä kirjoitti:

        ...koska pohjat on siis jo ennestään ja esim. puh.vaihteeseen tai muihin tehtäviin voi päästä suoraan, siitä vuosien saatossa edeten.Paikat on pakko ilmoittaa lehdessä ja työkkäriin, laki velvoittaa. Meilläkin on paikkoihin yleensä jo valmiiksi ihminen, vaikka ilmoitus lehteen tuleekin.

        En kyllä ymmärrä miten laki voi velvoittaa yksityistä vakuutusyhtiötä julkistamaan avoimeksi tulevat paikkansa. Julkisella sektorilla asia on juuri noin, mutta mikä laki velvoittaa yksityistä yritystä toimimaan siten?

        Suuressa konsernissa (ei vakuutus), jossa itse työskentelen, voidaan talon sisältä ottaa kuka tahansa avoimeksi tulevalle paikalle ilman, että paikka tarvitsisi laittaa ulkoiseen hakuun.


    • Harkinnassa...
      • eräs KTM

        Vuonna 2002 vakuutuskäsittelijän keskiansio näytti olevan vajaa 2300€/kk.

        Itse en menisi tuollaisella orjapalkalla töihin.


      • Riku
        eräs KTM kirjoitti:

        Vuonna 2002 vakuutuskäsittelijän keskiansio näytti olevan vajaa 2300€/kk.

        Itse en menisi tuollaisella orjapalkalla töihin.

        2300 euroa kuulostaa minunkin korviini orjapalkalta, mutta jos tehtävää hoitavan henkilön koulutus on esim. merkonomi, lienee palkka aivan kohtuullinen. KTM:nä en minäkään moisella palkalla tuonlaista työtä tekisi, paitsi jos muuta työtä ei olisi tarjolla.


      • Korvauskäsittelijänä
        eräs KTM kirjoitti:

        Vuonna 2002 vakuutuskäsittelijän keskiansio näytti olevan vajaa 2300€/kk.

        Itse en menisi tuollaisella orjapalkalla töihin.

        2900 ja lounasetu.Olen tyytyväinen.


    • mielestä

      Korvauskäsittelijän palkkaus on turhan alhainen (1500 euroa). Aina kun puhelin soi, tarkoittaa se lähes aina sitä, että asiakas aikoo valittaa jostain korvauslausuntoonsa liittyvästä asiasta. Siinä sitten tappelet asiakkaan kanssa ehtokohdista. Plussaa on liukuva toimistotyöaika, eikä töitä viikonloppuisin. Työhön perehtyminen kestää parikin vuotta sillä, aina oppii uutta.

      • Saan liksaa.....

        Oma palkkani korv.käsittelijänä on 2500 edut.Pieni on palkkasi jos vain 1500.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe