Silmäleikkaukset Tampereella?

Susanna

Onko kokemuksia Tampereen laserleikkauksia tekevistä klinikoista? Erityisesti Medilaser kiinnostaa, millainen paikka on?

52

24500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mari2

      Moi!

      Olen itse käynyt Treen Medilaserissa silmäleikkauksessa. Silmälääkäri Petri Oksman on ihana ihminen ja todella ammattitaitoinen työssään. Samoin vastaanoton Anne on älyttömän palveluhenkinen työntekijä.

      Oikeasti: kuinka monelle silmäkirurgi on itse kantanut kahvia leikkauksen jälkeen? Tai tarjonnut kyytiä kotiin? Mulle kävi näin!

      • Susanna

        Itse nimittäin päädyin varaamaan ajan juuri tähän paikkaan ja vieläpä samalle lääkärille! Millainen leikkaus sinulle tehtiin? Itse olen menossa Zyoptix-Lasikiin, vaikka hintaa sille ekrtyy ihan mukavasti. Onko sinulla kaikki sujunut hyvin leikkauksen jälkeen?


      • Anitta79
        Susanna kirjoitti:

        Itse nimittäin päädyin varaamaan ajan juuri tähän paikkaan ja vieläpä samalle lääkärille! Millainen leikkaus sinulle tehtiin? Itse olen menossa Zyoptix-Lasikiin, vaikka hintaa sille ekrtyy ihan mukavasti. Onko sinulla kaikki sujunut hyvin leikkauksen jälkeen?

        Itselleni tehtiin tuo leikkaus kyseisessä paikassa, ja toinen silmä on ihan ok. Ei mikään täydellinen näkö, mutta pärjää. Toisessa silmässä paha hajataitto, jota ei voi enää leikkauksella korjata, eikä löydy piilolasia, joka pystyisi sen korjaamaan. Eli siis ihan turha leikkaus, kun laseja joutuu käyttämään, muutoin tulee kovat pääkivut jokapäivä. Todella pettynyt.


      • Jykä111111

        Noh sellaiselle asiakkaalle yritys on kantanut kahvit monestikin joka on ostanut sen palveluja.


    • ennemmin

      mehiläiseen

    • Niina

      Mun silmät leikattiin perjantaina Mehiläisessä. Todella asiantuntevan oloinen silmäkirurgi Juhani Pietilä. Leikkauksen jälkeen pääsi mukavaan huoneeseen,jossa soi rauhallinen musiikki ja hierovat penkit hieroivat. Tietenkin tärkeintä kuitenkin oli se, että leikkaus sujui hyvin. Leikkauksen ajan hoitaja piti kädestä kiinni rauhoitellen. Todella ihanaa olla ilman laseja!

    • Pake

      Kävin viime viikolla PRK laserleikkauksessa ja leikkauksen teki Petri Oksman hyvin ammattimaisella tavalla.
      Uskallan suositella Petrin luokse menemistä ja muutenkin hyvin ystävällistä palvelua Medilaserin väeltä.

      • suttuvisio

        Vuosi kulunut edellisistä vastauksista...

        Itselle suunnittelen ajankohtaa operaatiolle, mutta miten rankkaatte Tampereen leikkuripajat nyt...?

        Lisää kokemuksia, kiitos!


      • Merja
        suttuvisio kirjoitti:

        Vuosi kulunut edellisistä vastauksista...

        Itselle suunnittelen ajankohtaa operaatiolle, mutta miten rankkaatte Tampereen leikkuripajat nyt...?

        Lisää kokemuksia, kiitos!

        Olen myös hakeutumassa silmäoperaatioon Tampereelle, mutta en tiedä vielä kumpaan noista em. paikoista menisin. Pietilä on ainakin kokenut ja hyvä lääkäri, mutta niin on varmasti Medilaserinkin lääkäri.
        Jos niitä kokemuksia saisi lisää tänne...


      • Eilen leikattu
        suttuvisio kirjoitti:

        Vuosi kulunut edellisistä vastauksista...

        Itselle suunnittelen ajankohtaa operaatiolle, mutta miten rankkaatte Tampereen leikkuripajat nyt...?

        Lisää kokemuksia, kiitos!

        Hei! Nyt tulee uutta tietoa! Olen eilen leikattu Medilaserissa. Petri Oksman rauhallisin ottein leikkasi minut asiantuntevan henkilökuntansa voimin. Olipa yksi heistä leikattu juuri edellisenä päivänä ja siellä hän jo iloisena töissä puuhasteli.

        Mietin itsekin Pietilän ja Oksmanin välillä. Hinta ratkaisi.

        Medilaserissa väki on miltei kaikki leikattu ja kaikilta voi kysellä neuvoja ja vinkkejä.

        Itse tapahtuma oli todella hetkessä ohi. Turhaan jännitin ja pelkäsin. Leikkauksen jälkeen pääsi makuulle rauhalliseen nahkadivaaniin ja puolen tunnin päästä jälleen katsottiin silmät.

        Hieno homma - suosittelen! Tänään jo kaikki aivan kirkkaana ja yö meni hienosti, ilman vetistelyä, kirvelyä tai muita oireita suojalasit päässä :))


      • leikkaukseen
        Eilen leikattu kirjoitti:

        Hei! Nyt tulee uutta tietoa! Olen eilen leikattu Medilaserissa. Petri Oksman rauhallisin ottein leikkasi minut asiantuntevan henkilökuntansa voimin. Olipa yksi heistä leikattu juuri edellisenä päivänä ja siellä hän jo iloisena töissä puuhasteli.

        Mietin itsekin Pietilän ja Oksmanin välillä. Hinta ratkaisi.

        Medilaserissa väki on miltei kaikki leikattu ja kaikilta voi kysellä neuvoja ja vinkkejä.

        Itse tapahtuma oli todella hetkessä ohi. Turhaan jännitin ja pelkäsin. Leikkauksen jälkeen pääsi makuulle rauhalliseen nahkadivaaniin ja puolen tunnin päästä jälleen katsottiin silmät.

        Hieno homma - suosittelen! Tänään jo kaikki aivan kirkkaana ja yö meni hienosti, ilman vetistelyä, kirvelyä tai muita oireita suojalasit päässä :))

        Kuinka kauan meni, että pääsit leikkaukseen ja mikä leikkaus? Aikomukseni olisi myös tilata aika ehkä Lasik-leikkaukseen. Oliko vaikea pitää silmiä paikallaan tai katsoa pistettä tms. :)


      • stuntie
        leikkaukseen kirjoitti:

        Kuinka kauan meni, että pääsit leikkaukseen ja mikä leikkaus? Aikomukseni olisi myös tilata aika ehkä Lasik-leikkaukseen. Oliko vaikea pitää silmiä paikallaan tai katsoa pistettä tms. :)

        Hei!

        Leikattavaksi pääsee jo heti seuraavalla viikolla soitostasi. Itse leikkaus kestää yhteensä 10 minuuttia, kaikki muu aika menee valmisteluihin ja purkuihin.

        Homma on ohi tuossa tuokiossa. Ennen kuin ehdit tajuta koko asiaa, se on jo ohi. Melkoisella rytinällä kaikki tapahtuu. Hieman hankalaa on katsoa punaiseen pisteeseen, kun se häviää välillä, siis sen kuuluukin hävitä ;)

        Itse olen nyt neuvonut minun jälkeeni käyneitä, keskittymään ainoastaan ja vain hengittämiseen. Huomio kannattaa keskittää siihen ja punaiseen valoon. Aivot narikkaan kaikesta muusta tapahtumasta, niin hyvin menee :)

        Leikkausta seuraavana päivänä, silmäsi ovat kuin aina. Ei kipuja, ehkä hieman kuivuutta, joka taas rauhoittaa kostutustipan avulla.

        Eikun menoks vaan, kaikki sanovat:" voi kun olisin tehnyt tämän jo aikoja sitten!"


      • ???
        stuntie kirjoitti:

        Hei!

        Leikattavaksi pääsee jo heti seuraavalla viikolla soitostasi. Itse leikkaus kestää yhteensä 10 minuuttia, kaikki muu aika menee valmisteluihin ja purkuihin.

        Homma on ohi tuossa tuokiossa. Ennen kuin ehdit tajuta koko asiaa, se on jo ohi. Melkoisella rytinällä kaikki tapahtuu. Hieman hankalaa on katsoa punaiseen pisteeseen, kun se häviää välillä, siis sen kuuluukin hävitä ;)

        Itse olen nyt neuvonut minun jälkeeni käyneitä, keskittymään ainoastaan ja vain hengittämiseen. Huomio kannattaa keskittää siihen ja punaiseen valoon. Aivot narikkaan kaikesta muusta tapahtumasta, niin hyvin menee :)

        Leikkausta seuraavana päivänä, silmäsi ovat kuin aina. Ei kipuja, ehkä hieman kuivuutta, joka taas rauhoittaa kostutustipan avulla.

        Eikun menoks vaan, kaikki sanovat:" voi kun olisin tehnyt tämän jo aikoja sitten!"

        Minuakin rupesi kiinnostamaan.

        http://www.kirurgipalvelu.com/laitteet.php
        Tuolta olen vertaillut käytettäviä laitteistoja ja menetelmiä.

        Treen Mehiläinen tuon mukaan käyttää edistyksellisempää CONCERTO WAVE -laitteistoa,
        mutta hintakin lienee hunajaisempi.
        Treen Medilaser taas käyttänee "karvalakkimallia" ZYOPTIX 217z100.
        Hinnat ovat tosin Mehiläistä huokeammat.

        Asia ei liene kuitenkaan näidenkään valossa mustavalkoinen.
        Mitäs kokemuksia taasen teillä tähän väliin Tampereen silmälasereista, hinnoista ja menetelmistä? Itselläni n. -2,5 ja -2,25.


      • vuonna1985
        ??? kirjoitti:

        Minuakin rupesi kiinnostamaan.

        http://www.kirurgipalvelu.com/laitteet.php
        Tuolta olen vertaillut käytettäviä laitteistoja ja menetelmiä.

        Treen Mehiläinen tuon mukaan käyttää edistyksellisempää CONCERTO WAVE -laitteistoa,
        mutta hintakin lienee hunajaisempi.
        Treen Medilaser taas käyttänee "karvalakkimallia" ZYOPTIX 217z100.
        Hinnat ovat tosin Mehiläistä huokeammat.

        Asia ei liene kuitenkaan näidenkään valossa mustavalkoinen.
        Mitäs kokemuksia taasen teillä tähän väliin Tampereen silmälasereista, hinnoista ja menetelmistä? Itselläni n. -2,5 ja -2,25.

        Mehiläisen laser vanhempi kuin Medilaserissa näin kuulin


    • varata ajan

      Medilaseriin. Vaikka taitaa tehdä tosiaan vanhemmilla laitteilla. Mut ku ei oo paljoa korjattavaa ja taskuissa ei oo paljoa rahnaa.

    • YAG-laserissa

      Kannattaa vertailla hieman hintoja netin avulla eikä rynnätä suoraan maksamaan älytöntä hintaa silmälaserista kun saman homman voi hoitaa useita satasia halvemmalla kun hieman viitsii nähdä vaivaa eikä mennä heti sinne minne ensimmäiseksi ollaan taluttamassa.

      Joku kertoi ystävällisesti palvelusta ja jopa kotiin viennistä, mikäs ihme se nyt on että kotin viedään kun hinnassa on ilmaa useita satasia. Samalla rahalla taksiila matkan tekisi moneen kertaan.

      Itse olin jälkikaihin poistossa viime kesänä. Kävin hintoja läpi netissä eri slimäkirugien sivuilla ja päädyinkin menemään Hämenlinnaan jälkikaihin poistoon enkä Tampereelle. Tampereella olisin maksanut hommasta kahdesta silmästä 258 € x 2 silmää = 516 €. Hämeenlinnassa sama homma maksoi kahdesta silmästä vain 350 €. Tampereella olisin päässyt operaatioon jo seuraavalla viikolla ja Hämeenlinnaan jouduin odottelemaan n, kuukauden mutta päätin kuitenkin säästää ja odottaa.

      Toinen asia millä helposti jymäytetään ihmisiä ovat nämä ns. esitutkimukset. Minulla jälkikaihin totesi optikko ja soittaessani Hämeenlinnaan minulle kerrottin että ei tarvita mitään lähetteitä eikä tutkimuksia erikseen vaan leikkaava lääkäri katsoo silmät joka tapauksessa ennen operaatiota, siis säästyi ainakin satanen.

      Kyseessä oli Hämeen Silmäkeskus Hämeenlinnassa mutta nyt siellä on omistaja jo vaihtunut. Kannattaa kysyä Vantaan Kirurgipalvelusta Tikkurilasta.

      • eimesoamista

        Terveyspalveluissa hinta ei kerro koko totuutta. Onko paras hoitopaikka se, joka myy ammattitaitonsa halvimmalla? Miksi hinta on halvin? Saako aina halvimmalla ns. parasta tai riittävän hyvää? Kuinka pitkälle hoitoja voidaan karsia joutumatta menemään ns. epämukavuusalueelle eli riskirajalle? Mielestäni sairauksien hoitamisessa pitäisi pysyä tukevalla maaperällä eli olla ottamatta ylimääräisiä riskejä.

        Järkevä hintavertailu on toki järkevää etenkin jos tuote on sama. Mutta harvoin tuote on sama.

        Esitutkimus ei ole jymäyttämistä! Myös jälkikaihen poisto on kirurginen toimenpide ja edelleen suurin osa toimenpidettä tekevistä silmälääkäreistä edellyttää esitutkimuksen, joko asiallisen lähetteen muodossa tai itsetekemänä.

        Optikko ei saa tehdä diagnooseja eli ei voi todeta jälkikaihea. Ei myöskään huomattavasti laajemman terveydenhuoltokoulutuksen saanut sairaanhoitaja. Nimi vaan viranomaisille niin voi loppua optikolta hommat.

        Jos silmä on leikattu, ei optikolla ole asiaa ITSENÄISESTI ottaa kantaa edes lasiasioihin.

        Kirjoittajan esimerkissä hoidot olisivat onnistuneet (yksityisesti) kuukaudessa eli suurta vaaraa ei syntynyt.

        Mikään yksittäinen "sujuvasti" mennyt hoitoketju ei poista lakipykäliä, joilla on selkeä tarkoitus: varmistaa todennäköisin diagnoosi ja estää taustalla olevien sairauksien paheneminen.

        Ehkä optikko arvasi, että leikatussa silmässä voisi olla jälkikaihi kuten tavallista ja ohjasi yksityiselle silmälääkärille, jolla oli myös jälkikaihen poistoon tarvittava laitteisto? SIlloin homma on mennyt pykälienkin mukaan.


      • Ninahhh
        eimesoamista kirjoitti:

        Terveyspalveluissa hinta ei kerro koko totuutta. Onko paras hoitopaikka se, joka myy ammattitaitonsa halvimmalla? Miksi hinta on halvin? Saako aina halvimmalla ns. parasta tai riittävän hyvää? Kuinka pitkälle hoitoja voidaan karsia joutumatta menemään ns. epämukavuusalueelle eli riskirajalle? Mielestäni sairauksien hoitamisessa pitäisi pysyä tukevalla maaperällä eli olla ottamatta ylimääräisiä riskejä.

        Järkevä hintavertailu on toki järkevää etenkin jos tuote on sama. Mutta harvoin tuote on sama.

        Esitutkimus ei ole jymäyttämistä! Myös jälkikaihen poisto on kirurginen toimenpide ja edelleen suurin osa toimenpidettä tekevistä silmälääkäreistä edellyttää esitutkimuksen, joko asiallisen lähetteen muodossa tai itsetekemänä.

        Optikko ei saa tehdä diagnooseja eli ei voi todeta jälkikaihea. Ei myöskään huomattavasti laajemman terveydenhuoltokoulutuksen saanut sairaanhoitaja. Nimi vaan viranomaisille niin voi loppua optikolta hommat.

        Jos silmä on leikattu, ei optikolla ole asiaa ITSENÄISESTI ottaa kantaa edes lasiasioihin.

        Kirjoittajan esimerkissä hoidot olisivat onnistuneet (yksityisesti) kuukaudessa eli suurta vaaraa ei syntynyt.

        Mikään yksittäinen "sujuvasti" mennyt hoitoketju ei poista lakipykäliä, joilla on selkeä tarkoitus: varmistaa todennäköisin diagnoosi ja estää taustalla olevien sairauksien paheneminen.

        Ehkä optikko arvasi, että leikatussa silmässä voisi olla jälkikaihi kuten tavallista ja ohjasi yksityiselle silmälääkärille, jolla oli myös jälkikaihen poistoon tarvittava laitteisto? SIlloin homma on mennyt pykälienkin mukaan.

        Oletteko tutustuneet http://www.silmaleikkaus.net sivustoon? Löysin sen itse toisesta ketjusta.. Siellä on todella kätevä hintojen vertailu http://www.silmaleikkaus.net/silma-laser-leikkaus-hinta-vertailu.php!


    • minä

      9

    • plussaa silmissä

      Hei,

      kiinnostaisi kokemukset Tampereella ns.ikänäköleikkauksista/linssileikkauksista, jotka tehdään teknisesti samoin kuin kaihileikkaukset. Onko joku käynyt ja miten onnistui? Hinta n. 5000 euroa on ainakin kallis!
      Kiitos, jos viitsit vastata.

    • Kuu.

      Epäonnistui molemmat silmät tämän Petri Oksmanin vastaaotolla. Ei sitten myöntänyt virhettänsä, mutta onneksi potilasvakuutuksessa katsottiin virheen tapahtuneen, näköäni en tosin takaisin enää saa.

      • Anonyymi

        Justiinsa näin. Aivan konitohtori. Näkö meni, mutta sainhan sentään maksaa.


    • alluar

      Olin SMILE leikkauksessa maanantaina 23.6.2014 Petri Oksmanin vastaanotolla. Leikkaus sujui niinkuin piti ja kaikki meni hyvin. Maanantaina oli vähän kirvelyä ja toki näkö oli sumea. Hiljalleen näkö kirkastui ja näin lukea myös lähelle. Tiistaina näkö oli jo suht selvä ja keskiviikkona uskalsin auton rattiin. Paljon kivuttomampaa kuin pelkäsin. Enemmän silmässä hiersivät piilolinssit pitkän päivän silmissä oltuaan. Molemmat silmät ennen leikkausta n. - 5,5.

      • Leikkauksen riskit

        Alla on silmäleikkauksen riskejä (lista ei ole täydellinen). Suurimmalla osalla silmäleikkaus onnistuu hyvin, mutta joillakin se epäonnistuu täysin. Pahimmillaan leikatulle voi tulla useita näistä ongelmista. Yleisimmät riskit ovat pysyvästi kuivat silmät ja halo- ja starburst-ilmiöt.

        Silmäleikkauksen riskit:
        - pysyvästi kuivat ja epämiellyttävän tuntuiset silmät
        - pysyvät valonvääristymät (halo, glare, starburst)
        - näköä ei saa hyväksi edes laseilla
        - epäsäännöllinen hajataitto tai hajataiton lisääntyminen
        - kaksois- tai haamukuvat
        - huono kontrastinäkö / huono näkö hämärässä tai valoa vasten
        - yli- tai alikorjaus
        - leikkaus väärillä vahvuuksilla
        - regressio eli (kauko)näön palautuminen leikkausta edeltäneeseen tilanteeseen
        - entistä pahempi riippuvaisuus laseista / ei voi käyttää piilolinssejä
        - lähinäön huononeminen / hankaluudet lähinäössä
        - päänsärky (migreenin paheneminen)
        - silmäkipu (pahoinvointi, huimaus)
        - karsastuksen paheneminen
        - lasiaisen samentumat
        - pysyvä valonarkuus
        - huono tottuminen monovisioniin
        - jälkikaihi
        - yliherkkyys silmätipoille
        - sarveiskalvon oheneminen
        - sarveiskalvon pullistuma (keratoconus)
        - verkkokalvon vaurioituminen
        - läppäongelmat
        - epiteelin kasvu
        - tulehdukset
        - masennus


      • EntäJosNäkeeHuonosti
        Leikkauksen riskit kirjoitti:

        Alla on silmäleikkauksen riskejä (lista ei ole täydellinen). Suurimmalla osalla silmäleikkaus onnistuu hyvin, mutta joillakin se epäonnistuu täysin. Pahimmillaan leikatulle voi tulla useita näistä ongelmista. Yleisimmät riskit ovat pysyvästi kuivat silmät ja halo- ja starburst-ilmiöt.

        Silmäleikkauksen riskit:
        - pysyvästi kuivat ja epämiellyttävän tuntuiset silmät
        - pysyvät valonvääristymät (halo, glare, starburst)
        - näköä ei saa hyväksi edes laseilla
        - epäsäännöllinen hajataitto tai hajataiton lisääntyminen
        - kaksois- tai haamukuvat
        - huono kontrastinäkö / huono näkö hämärässä tai valoa vasten
        - yli- tai alikorjaus
        - leikkaus väärillä vahvuuksilla
        - regressio eli (kauko)näön palautuminen leikkausta edeltäneeseen tilanteeseen
        - entistä pahempi riippuvaisuus laseista / ei voi käyttää piilolinssejä
        - lähinäön huononeminen / hankaluudet lähinäössä
        - päänsärky (migreenin paheneminen)
        - silmäkipu (pahoinvointi, huimaus)
        - karsastuksen paheneminen
        - lasiaisen samentumat
        - pysyvä valonarkuus
        - huono tottuminen monovisioniin
        - jälkikaihi
        - yliherkkyys silmätipoille
        - sarveiskalvon oheneminen
        - sarveiskalvon pullistuma (keratoconus)
        - verkkokalvon vaurioituminen
        - läppäongelmat
        - epiteelin kasvu
        - tulehdukset
        - masennus

        Olisi rehellistä myös todeta, että yhdessä leikkauksessa ei ole kaikkia näitä riskejä vaan jokaisessa leikkauksessa on omat riskinsä.

        Yleensä silmäleikkaukseen lähdetään siksi, että on riski, joka on toteutunut, kuten vaikka kaihi. Olisi aika hölmöä jättää kaihi leikkaamatta vain siksi, että voi tulla jälkikaihi (joka hoidetaan vartissa).

        Se on tietenkin selvää, että tervettä silmää, jolla näkee hyvin, ei kannata lähteä leikkaamaan. Siihen menee rahaa ja tulee otettua tarpeeton riski. Jos kuitenkin halutaan näköä paremmaksi, pieni riski on parempi kuin varma huono näkö etenkin, kun moni toteutunut riskikin on täysin hoidettavissa.


    • Monitehot

      Hannu Penttilä Medilaser ja monovisio leikkaus täysin pipariksi.Nyt moniteho lasit näkö kauas ja lähelle hyvä.Välttäkää herraa ylimielinen ei kuuntele potilasta.Kokeilut tulivat kalliiksi.

      • Droppet

        Lasik leikkaus tehty silmäasemalla vuosi sitten kerran korjattu välillä.Nyt taas pokat nokalla.Haitat hämäränäkö hävis stereonäkö onneton silmät kuivat.Ikää mulla 56v silmä operaatiot on nuorten eli 25-40v sen jälkeen alkaa ikänäkö ongelmat verenpaine ym. Jotka vaikuttaa näköön lekurit ei näistä kerro.


      • Linssit

        Sama kokemus Hannu Penttilästä. Linssileikkaus epäonnistui, näkö nyt huono. Vastaanotolla ylimielinen, ei vastannut mihinkään kysymyksiini. Intti vain, että minulla on lentäjän näkö, vaikka joudun käyttämään laseja miltei koko ajan. Silmissä omituisia heijasteita ja kipua.


    • sokea

      En suosittele Medilaseria,enkä etenkään Hannu Penttilää.Puolitoista vuotta taisteltu silmien kanssa monovisio leikkauksen jälkeen.Täydellinen epäonnistuminen.Nyt moniteho silmälasit kyllä näkee.

    • Merih

      Hei,

      Annetaan pakkausta Oftan Dexa -silmätippoja. Pullot ovat avaamattomia, sinetit tallella ja parasta ennen 1/2016. Samoin 2 pakkausta Ocutears kostutustippoja. Ovat jääneet käyttämättä ja annan pois muuton tieltä!

      Jos olet menossa laserleikkaukseen niin tästä saat lääkkeet postikuluilla. Kommentoi alle niin laitan tarkempaa s-postia!

    • ei_enää_leikkausta

      Itselläni ihan yhtä huonoja kokemuksia Leppälästä kuin sinulla. Voisinko saada sun sähköpostin niin voitaisiin vaihtaa ajatuksia? Omalla kohdalla on leikkauksesta aikaa pari vuotta ja pelkkiä ongelmia ollut siitä asti

      • A-----

      • Mikkek83

        Täysin päinvastaisia kokemuksia silmälääkäri Jari Leppälästä! Mukava ja todella taitava silmälääkäri ja leikkaustulos on parempi kuin olisin osannut edes odottaa. Pientä kuivuutta alkuun, mutta siitä (kuten erittäin perusteellisesti ja ymmärrettävästi muistakin mahdollisista ongelmista) Leppälä etukäteen kertoikin ja homma hoitui kostutuksella. Leikkauksesta aikaa muutama vuosi, ainut mikä harmittaa on etten mennyt jo aiemmin.


      • Getalife

        Täällä nämä "erityisherkät", sähköallergikot yms., jotka ei kykene töihin, normaaliin parisuhteeseen, eikä juuri muuhunkaan, nimimerkkien takana meuhkaa... tulkaa esille omilla nimillä, niin tarkastellaan, missä ongelma on??? Psyyke? Onko psyykkisiä diagnooseja? Kertokaa toki myös niistä.... Nimiä kiitos ? "Rohkeiden ja tosiasioihin perustuvien " kannanottojen jälkeen..


    • RahanTuhlaustaKokoHomma

      Lueskelin tätäkin keskustelua. Itsellä taisi mennä Smile-leikkaus väärillä arvoilla. Leikkaus oli Medilaser, Tampere. Lääkärihän syöttää arvot laseriin ja kone tekee leikkauksen ja jos arvot ovat päin helvettiä niin se on "kiitos ja näkemiin" näölle.

      Näkö on pysynyt samana 2 toisesta leikkauspäivästä lähtien (n. viikko tässä kulunut) - en erota yli 50 metrin matkalta ihmisten kasvoja, liikennemerkeistä ei näe tekstejä kuin 20 metristä, autojen rekisterikilvet ovat puhdasta sumua, jos ei aja ihan kiinni jne. Otin mittanauhan ja rupesin tutkimaan Tampereella mainosjakeluna tulleen seinäkalenterin viikonpäivien näkemistä - puhutaan noin 0.5 cm, bold, ehkä Arial? fontista - saan selvää viikonpäivistä vähän yli metristä, 2 metristä kirjaimet ovat pelkkää sumua ja hämärässä en saa ollenkaan selvää.

      Täytyy selvitellä asiaa, että paljonko miinusta on. Todennäköisesti jotain miinus yhden (-1) ja (-0.5) välillä kummassakin silmässä. Pahimmillaan voi jopa mennä virhevastuun piikkiin. Pitää mennä jonnekin 3.osapuolen optikolle mittailee viikon parin sisään, jotta saa puolueettoman tuloksen.

      Minulla on aika armoton v****** leikkauksesta ja sen lopputuloksesta, varsinkin, kun moni kehuu vuolaasti kuinka näkö on korjaantunut - ja jo 3 päivänä autolla voi ajaa. Tulee vaan mieleen, että kai sitä sokeakin voi ajaa autoa, jos joku kertoo mihin suuntaan/milloin pitää kääntyä. Täytyy suoraan sanoa, että yksikään lekuri ei antaisi minun ajaa autoa ilman laseja nykyisellä näöllä.

    • Hyvinmeni

      Kävin itsekin Tampereella Medilaserilla. Silmät leikkari SMILE-tekniikalla Petri Oksman. Palvelu toimi ja kaikki meni hyvin. Leikkauksesta on nyt noin 3kk ja olen todella tyytyväinen ollut. Henkilökunta oli mukavaa ja ystävällistä. Voin suositella :)

    • sokkopöllö

      Itsekin mietin parasta aikaa uskaltaisinko mennä leikkaukseen. Kävin Terveystalolla esitutkimuksessa jokunen vuosi sitten, jolloin lääkäri totesi ettei leikkaa silmiäni. Syynä oli verkkokalvosta löytynyt reikä, joka paikattiin Taysissa. Pari vuotta käskettiin odottaa, ennenkuin voi uudelleen leikkausta harkita. Kävin Silmäasemalla maksuttomassa arviossa ja Leppälän mukaan silmäni voidaan leikata, ei mitään ongelmaa. Itselle jäi kuitenkin Leppälästä epävarma fiilis, ja päätinkin ettei hän ainakaan silmiini koske.
      Leikkaukseen haluaisin joska minulla on paljon miinusta (-7,5). Silmäni eivät enää jaksa piilolinssejä ja väsyvät nopeasti sekä kuivuvat. Ilman piilolinssejä kuivumisongelmaa ei ole. Silmälasit ovat haitaksi liikkuessa sekä esim. autoillessa jos vähänkin paistaa, en näe valoisassa kunnolla ilman aurinkolaseja. Ikää on kohta 40v ja ikänäön mukaantulo kuvioon mietyttää myös. Leppälä suositteli femtolasikia sekä jättämään toiseen silmään -1 ikänäköä ajatellen. Mietin että voisin käydä joko Terveystalolla tai Medilaserissa esitutkimuksessa, kuulemassa toisenkin mielipiteen.

    • SmilenKokenut

      Ikää on kohta 40v ja ikänäön mukaantulo kuvioon mietyttää myös. Leppälä suositteli femtolasikia sekä jättämään toiseen silmään -1 ikänäköä ajatellen.
      ---
      Ei kannata noin paljon miinusta jättää missään tilanteessa - olet lähes sokea toiselta silmältäsi vuosikausia. Sanoisin suunnilleen samanikäisenä, että ihan turhaa pelottelua koko touhu (plussanäöstä).

      Minulla jäi kumpaakin silmään n. -0.5 Medialaserin SMILE-leikkauksen jälkeen. Saisin kuulemma ajaa autoa ilman laseja, mutta en oikein uskalla. Aivan liian uskaliasta, kun en saa selvää liikennemerkkien teksteistä kuin aivan vierestä (tai rekisterikilvistä, jos jättää maantiellä väliä).

      En kyllä koskaan tule tottumaan näin suttuiseen maailmaan. Kuulemma moni ei edes tajua, että maailma voisi olla tarkempi (jos on "vähän" miinusta).

      Saa nyt nähdä mitä tapahtuu, jos/kun käyn syksyllä korjausleikkauksessa. Korjausleikkauksen voi kuulemma tehdä parillakin tavalla. Käytetään esim. SMILEn jättämiä viiltoja silmissä tms.

    • LASikki

      Huonoja kokemuksia Tampereen Medilaserista. Jo leikkauksen aikana"kaikki meni pieleen", tätä ei lääkärikään kiistänyt. Siitä alkoi rumba -> Tays->Hyks ->Eräs ulkomainen klinikka. Näkö ei vieläkään ormaali,parempi oli ennen Medilaseriin menoa.
      Väitän, että tämä on rahastusta, vastuuta ei oikein kukaan ota.

      • LASikki

        Ei vaiskaan, keksin ton omasta päästäni.Suosittelen Medilaseria. Oli vaan huono päivä eilen.


    • Pertsa33

      Mä kävin medilaserissa leikkauksessa kalleimmassa mahdollisessa smile silmäleikkauksessa. Tehtiin joku pallokuviotesti jolla ilmeisesti tutkittiin hajataittoa.
      Noh mielestäni kaikki pallot näyttivät samalta ja vastailinkin rehellisesti. Siinä vaiheessa optikko hermostui silmiin nähden. Hän ei ikinä tarjonnut vaihtoehtoa, että kuinka hyvin näet pienellä kirjoitetut tekstit vaan isoilla palloilla vaan jatkettiin loppuun asti.
      Maksoin kuitenkin leikkauksen ja se suoritettiin. Leikkauksen jälkeen molemmissa silmissä oli lievää hajataittoa. Ennen leikkausta kummassakaan silmässä ei ole todettu hajataittoa missään tarkastuksessa. En suosittele paikkaa.

    • Olen menossa silmäleikkaukseen Tampereelle nyt keväällä 2017 ja olen tutkaillut eri vaihtoehtoja leikkausfirman suhteen. On tietysti hyvä, että Tampereella on vaihtoehtoja kuten Medilaser, Mehiläinen, Silmäasema, Pajari jne. Kun lukee potilaitten kommentteja löytyy jokaisesta sekä hyviä että huonoja kokemuksia. Tuntuu siltä että on erittäin vaikea valita. Hiljattain tuli Ylen MOT-ohjelmasaa vielä esille sellainenkin seikka että suurista toimijoista Suomessa vai Silmäasema on suomalaisessa omistuksessa muut omistaa ulkomaalaiset suursijoittajat.

    • Sokkopöllö

      Lisää kokemuksia Smilesta Tampereella? Olen menossa Oksmanin juttusille ensi viikolla.

    • Pertsa1121

      En kyllä missään nimessä voi suositella ainakaan medilaserin Tampereen yksikköä.
      Kävin esitutkimuksessa siellä ja palvelu oli todella töykeää. Valitse nyt jompikumpi näistä vaihtoehdoista kiukustui optikko useamman kerran täysin avoimesti. Valitsin rehellisesti mutta optikko kiukustui koko ajan enemmän. Näöstäni ei tullut priimaa vaan sellaista mitä takuu kattaa juuri ja juuri. Hajataittoa löytyi silmistä. Tarkastuksessa sanottiin ettei uusintaleikkausta suositella koska näkö voi mennä plussalle.En voi millään suositella. Leikkauksessa itsessään tuskin on vikaa vaan esitutkimuksessa joka tehdään "Loput menee takuun piikkiin" asenteella.

      • EiLaserille

        Aina se on yrittämistä, jos osuisi nolliin. Ei ole ikinä varmuutta mikä tulos....


    • näillämennään3434

      mä kävin mehiläisessä smile leikkauksessa ja nyt on 3kk operaatiosta ja näkö on pari kuukautta ollut aika sumea ..eka kuukauden näki ihan hyvin jo...mutta sitten alkoi arpisamentuma vaivata ja vielä ei ainakaan parannusta ole ilmassa. lekuri meinasi että arpisamentuma vaivaa 3-6kk operaation jälkeen...että toipuminen on kyllä hidasta mutta toivottavasti ei ainakaan uusnta leikkaukseen mennä.pärjään kyllä ilman laseja mut en nää kauas ja iltasin koneen ääressä joutuu jo tihrustelemaan.ehkä lasik olisi ollut fiksumpi vaihtoehto siitä ei kai hazea tule....

    • Anja444

      Medilaserissa esitutkimus oli luokatonta. Kävin mehiläisessä tämän kokemuskerran jälkeen esitutkimuksessa ja leikkauksessa. Näkötestissä tulivat täysin eri tulokset. Lopputulos oli mehiläisessä, että sain hävittäjälentäjän näön itselleni. Suosittelen todella syvästi muita näköleikkauspaikkoja medilaserin sijasta vaikka hinta olisikin halvin tässä firmassa.

    • Sinisilmälle

      Tekevät leikkauksia vain rahasta.
      Siksi asiakkaille luodaan kaunis yli ystävällinen palvelu.
      Tuhoavat monien silmät, aniharvoin leikatun ei tarvitse käyttää laseja vuoden kuluttua toimenpiteestä.

      Älkää menkö rakkaat ihmiset sinne,
      Laser on vaarallinen ja siksi sen tuleekin jännittää ja pelottaa, uskokaa vaistojanne.
      Kysykää kokemuksia vaikka viisivuotta sitten leikatuilta, saatte oikeaa tietoa.

      Minun silmät on laser tuhonnut, ei auta lasit eikä mikään. Ennen laserointia oli elämä onnellista, ei enää, nyt näkökyky on hyvin huono, lasitkaan ei auta, silmien ongelmaa on päivittäin ja yötkin silmiä särkee.
      Kaksoiskuvia, ei autolla ajoa, ei lukunäköä..

      Ulkomailla näistä epäonnistumisista on paljon esillä, suomessa nämä halutaan pitää piilossa niin kauan kuin vain voidaan, se on hyvin valitettavaa.

      Suosittelen jokaista käymään seuraavalla sivulla, you tube LASIKComplications.

      Saat tietoa jota tarvitset tehdäksesi suuren päätöksen.

      Kiitos kun jaksoit lukea.

      • PilattuFemtolla

        Juuri näin. Laser tekee terveestä silmästa sairaan. Suurin kusetus ikinä nämä laserleikkaukset.


    • Puolisokea

      No , tuota .
      Itselleni asennettiin tällaiset kaksitehot .
      En voi suositella kokemuksieni perusteella kenellekkään .
      Linja-auton ja yhdistelmä-ajoneuvon rattiin ei ole menemistä
      enää tällä näkökyvyllä .
      Toiseen silmään tuli tällainen " lasiais " ongelma .
      aivan kuin olisi paha kaihi . Rauhoituu kun pitää silmää aivan paikallaan.
      Elikkä näön tarkastuksessa instrumentein näkö saattaa olla mukamas aivan ensiluokkainen.
      Mutta entäs kun katsotaan niitä kirjaimia sieltä taululta , niin toinen silmä puoli sokea .

      ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET PILATKO SILMIÄNNE NÄILLÄ OPERAATIOILLA .
      SILMÄLASIT , JOS MITENKÄÄN MAHDOLLISTA !!!!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe