Gootit....

fgfqg

Tuntuu oudolta että yhtäkkiä kaikki kaverini muuttuvat gooteiksi, ja tämä kaikki tapahtuu yhden ihmisen kohdalla jopa vain viikossa. Eräänä kauniina päivänä blondi ystäväni tallustelee kouluun mustat hiukset hulmuten ja mustat huulet masentuneesti alaspäin suunnattuina. Mikä ihme villitys tämä on? Kun emme ole enää mitään lapsia, vaan nuoria aikuisia, niin toivoisin jo sellaista käyttäytymistäkin. Ymmärtäisin tämän jos kysy olisi yhdestä henkilöstä joka huomaisi olevansa oma itsensä vain silloin kun saa olla mustissa, mutta se että koko lössi ystäviäni huomaa samoihin aikoihin itsensä goottina. Ja kun tämä on just tätä "masentaa masentaa" juttua. Viiltely jäljet ovat näköjään suurimpana hittinä ja heti kakkosena lävistykset ja mitä erikoisemmat vaatteet. Ideanahan on näyttää mahdollisimman rumalta, sitä he itsekkin sanovat. Okei, hyväksyn heidät tuollaisena. Se vaan ottaa päähän että nyt he sanovat minua persoonattomaksi ja massateiniksi koska en ole jotenkin räiskyvän erikoinen hyypiö. Jos olen näin oma itseni ja uskallan olla tälläinen vaikka muut ovatkin gootteja, niin tunnen itseni paljon erilaisemmaksi. Rohkeaa on olla sellainen kuin oikeasti on, ei sellainen kun kaveritkin.
Mitä mieltä olette kavereistani? Mistä tämä mahtaa johtua? Ja onko kokemuksia?

51

6337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rajatapaus

mulla on ystäviä jotka ovat näitä gootteja...mun mielestä se on hienoa et haluaa tuoda oman persoonallisuuden esille sillä mitä oikeesti on!!!
      Sun ystävät vaan vaikuttaa mun mielestä niiltä jotka haluavat esittää jotain että erottuisivat joukosta...eivät uskalla olla oikeesti sitä mitä ovat!!!! ei gootiksi muututa viikossa.....se on sisimmässä...
      mä pukeuden kanssa sellasiin ns. tavallisiin vaatteisiin...niissä vaatteissa mä oon just se mitä oon!! ja se että jos kuuntelee jotain heviä tai gootti musiikkia ei tarkota sitä että täytyis alkaa puketuu niin...mä nimittäin rakstan gootti musaa ja sellasta raskasta "surumielistä" musaa!!!!

• Massateinejä on monenlaisia. Yksi niistä, ehkä uusin muotityyli on tämä vitun teinigoottius. Älä sinäkään sekota oikeita, kauniita, gootteja näihin helvetinmoisiin teineihin.
      Goottius on ajatustyyli, ei mikään helvetin pukeutumistyyli. Itse en arvosta teinigootteja, nauran heille; sillä hehän ovat niin säälittäviä
      Pukeutua nyt mustaan, maalata kasvonsa ja viillellä
      Itsetunto niillä on alhaalla.

• Nevahööd

Niin, mitä goottiuden "ajatustyyliin" kuuluu? Tällä hetkellä goottius lienee ensisijaisesti vain ulkonäöllinen tyylikysymys. Mitään hirveän syvällistä aatetta en sen taustoilta ainakaan minä ole löytänyt.

• Nevahööd kirjoitti:

Niin, mitä goottiuden "ajatustyyliin" kuuluu? Tällä hetkellä goottius lienee ensisijaisesti vain ulkonäöllinen tyylikysymys. Mitään hirveän syvällistä aatetta en sen taustoilta ainakaan minä ole löytänyt.

Perinteet halutaan raiskata.

Goottius itsessääs on ollut olemassa satoja vuosia. Nykyään kaikesta tehdään vaan niin pirun kaupallista ja alkuidea unohtuu. Mutta on vielä niitäkin, jotka ihan oikeasti ajattelee gootismin mukaan. Googleta.

• noufeissi
        PusuMurmeli kirjoitti:

Goottius itsessääs on ollut olemassa satoja vuosia. Nykyään kaikesta tehdään vaan niin pirun kaupallista ja alkuidea unohtuu. Mutta on vielä niitäkin, jotka ihan oikeasti ajattelee gootismin mukaan. Googleta.

ainoa pääkriteeri sille oletko gootti vai et, on musiikkimakusi.

mutta et ehkä vielä ole ihan pesunkestävä gootti jos vain kuuntelet sellaista musiikkia. kyllä siihen se ajatusmaailmakin liittyy ja se on iso osa sitä. noita kahta pääasiaa ei pitäisi unohtaa gooteista puhuttaessa.

pukeutumistyyli ei todista yhtään mitään gootteudesta. pukeutumistyyli on vain kiva lisä, ja gootit todennäköisesti pitävät ainakin vähän samankaltaisista asioista -> samanlaisista vaatteista.

mutta voit olla ihan täysin gootti vaikka pukeutuisit vaaleanpunaiseen etkä meikkaisi koskaan.

• nimpula89

no mitä ne "aidot gootit" sitten ajattelevat jos ne ajattelevat "goottisesti"?

• nimpula89
        nimpula89 kirjoitti:

...ajatustyyli?

• Siege
        PusuMurmeli kirjoitti:

LOL goottius on ollut olemassa satoja vuosia.

Kiitos tästä helmestä. Minua kiinnostaisi tietää miten punkin jälkeläisenä syntynyt alakulttuuri on voinut olla olemassa satoja vuosia. Tunnetut 1800-luvun punkkarit?

• ZombieDoll
        Nevahööd kirjoitti:

"Goottiuden" idea lähinnä on synkällä tavalla kaunis estetiikka, on se sitten vaatetuksessa tai musiikissa. Jos ymmärtää jotain kauneuden päälle, haluaa luultavasti ilmaista sitä. Ja tietenkin ideana on myös erottua joukosta, jonkinlainen drama queen -ajatus. Kaikki on silloin hiukan suurempaa.

• Shy..
        noufeissi kirjoitti:

mutta et ehkä vielä ole ihan pesunkestävä gootti jos vain kuuntelet sellaista musiikkia. kyllä siihen se ajatusmaailmakin liittyy ja se on iso osa sitä. noita kahta pääasiaa ei pitäisi unohtaa gooteista puhuttaessa.

pukeutumistyyli ei todista yhtään mitään gootteudesta. pukeutumistyyli on vain kiva lisä, ja gootit todennäköisesti pitävät ainakin vähän samankaltaisista asioista -> samanlaisista vaatteista.

mutta voit olla ihan täysin gootti vaikka pukeutuisit vaaleanpunaiseen etkä meikkaisi koskaan.

en ole koskaan nähny vaaleanpunaiseen pukeutunutta goottia..silloin se menee wanna be pissiksen puolelle tai gootti. Mutta voihan vaatetuksessa olla v.punaista. mutta eiks kuitenki gootit himoitse tummia värejä tai ihan räiketä vihreä tai punainen..? ainakin mielestäni.,

• pöö..
        Shy.. kirjoitti:

en ole koskaan nähny vaaleanpunaiseen pukeutunutta goottia..silloin se menee wanna be pissiksen puolelle tai gootti. Mutta voihan vaatetuksessa olla v.punaista. mutta eiks kuitenki gootit himoitse tummia värejä tai ihan räiketä vihreä tai punainen..? ainakin mielestäni.,

kyllä.. oikees ootte.. mä tykkään mustista vaatteista. .esim näin.: mustat housut, musta paita, mutta sit joku kirkas vyö.. vaikka keltane.. se on hienoo tyylii.. eikä gooteil tarvi ain ol iha mustat hiukset.. voi olla blondi, brunetti, joku vaa.. mul ittel on kyl tosiaanki mustat hiukset.. mut mä pidän niit iha tavallisesti.. en mitenkää ihme kamapuksil! mä en alkanu gootiks kavereitte takii.. se vaa jostai ihme jutust alko vähitelle kiinnostaa.. kyl mun muutama tuttu on kyl gootti.. et niist saa ideoita.. mut yleensä pukeudun ja valmistaudun omalla ajatuksella.. en muitten.. jos tääl on goottei.. ni millain te pukeudutte..? siis toisen tavoin vai omalla mielikuvituksellaan? mä keksin kaikist vanhoist vaatteist kaikkee kivaa.. niit voi käyttää omal taval.. ei se oo kiellettyy.. tää asia: eläydy siihen mitä oot!

• pöö..
        nimpula89 kirjoitti:

kyllä kaikki miettii hyviä ja huonoja puolia ennen kuin alkaa gootiksi.. mun on pakko myöntää et itte nään gootti tyylissä enemmän huonoja puolia.. mut ei se haittaa.. jos joku alkaa valittaa ni tehköön näin: Naama Naamaa Vasten Jos On Sanottavaa!!! näi o..

• Gothic12
        pöö.. kirjoitti:

kyllä.. oikees ootte.. mä tykkään mustista vaatteista. .esim näin.: mustat housut, musta paita, mutta sit joku kirkas vyö.. vaikka keltane.. se on hienoo tyylii.. eikä gooteil tarvi ain ol iha mustat hiukset.. voi olla blondi, brunetti, joku vaa.. mul ittel on kyl tosiaanki mustat hiukset.. mut mä pidän niit iha tavallisesti.. en mitenkää ihme kamapuksil! mä en alkanu gootiks kavereitte takii.. se vaa jostai ihme jutust alko vähitelle kiinnostaa.. kyl mun muutama tuttu on kyl gootti.. et niist saa ideoita.. mut yleensä pukeudun ja valmistaudun omalla ajatuksella.. en muitten.. jos tääl on goottei.. ni millain te pukeudutte..? siis toisen tavoin vai omalla mielikuvituksellaan? mä keksin kaikist vanhoist vaatteist kaikkee kivaa.. niit voi käyttää omal taval.. ei se oo kiellettyy.. tää asia: eläydy siihen mitä oot!

Pöö.., tässä sulle vastaus. Mä pukeudun mustaan,
        mutta on mun kengissä kyllä vähän verenpunasta ja mun tukka ei ole todellakaan musta. Puolblondi oikeestaan. En ole mikään wannabe-gootti vaan ihan oikea gootti. Ajatukset ovat tosin välillä aika synkät, mutta yleensä olen aika ``pirteä``.

• Gothic12
        noufeissi kirjoitti:

Noufeissi, jos tahdot/olet gootti, et voi pukeutua vaalenapunaiseen. Se on jo pissiksen tyyliä tai jonkun hiton moisen wannabe-gootin juttu.

• do not

Jos kuuntelee itseään niin tietää kyllä päänsä sisällä mitä on.Itseään ei voi muuttaa.Ajat muuttuvat,ihmiset oppivat aina yhden kokemuksen rikkaampana asioista ja niin edelleen...mutta tästä kliseilystä nyt veke ja mä haluan vaan kertoo yksinkertaisesti tähän vähän tätä mun elämän kulkua:
        Mulle kuolema on raskas asia.Näen usein painajaisia että mun läheiset kuolevat tai tapan jonkun.Mun mielestä kuolema on kumminkin elämä jos joku nyt tällästäkin ymmärtä, mutta kuolema on elämä just sen takia, että KUKAAN EI KUKAAN tässä maailmassa tiedä mitä on kun kuolee.Hautausmaista saa henkistä rauhaa, tasapaino on niin vammanen sana ettei sitä viitsi edes käyttää, mutta jos diggailette hautausmaita, niin tajuatte sen..joka puolella on kaunista on sitten kevät tai talvi, ristit ovat taiteellisia ja hautausmailla herää aina kaikkia uusia mielikuvia päähän että mistä vois piirtää ja mielikuvitus sen kun lentää...yksi tyyppi sanoi mulle et mä oon ihan bimbo muija kun kävelen hautausmail, mut toisaalta se ei vaan tajunnu-ehän mäkään jaksa kaikkea paskaa suvaita. mut siis jos ei joku vaan ymmärrä dekadenssia ja siitä tulevaa voimaa-niin älkää YRITTÄKÖ ymmärtää...yrittäminen on perseestä. Kaikki mitä voi tehdä opn uskoa aivan täysillä itseensä ja unohtaa maailman meno, sillä se meno on juuri sellainen kun sitä teet.ja vielä yksi tärkeähkö: PAETKAA TÄTÄ MAAILMAA.SE ON SEN ARVOISTA.

• nightchild89
        Shy.. kirjoitti:

Kyllähän goottien väriskaalaan kuuluu viininpunanen, verenpunanen, liila, homeenvihreä, räikeä pinkki, mut pääväri on musta, ja yleensä mainittuja värejä käytetään paljo mustan kans. Itte oon ollu iha 5v. asti kiinnostunu goottityylistä, mut sen haaveen sain melki kokonaan heittää menemään, koska siitä ei tykätty että olin mustissa. Nii hullulta ku se kuullostaaki nii sossut soitteli kotiin. Nyt vasta olen saanut ruveta toteuttamaan mun pitkäaikasta unelmaa. se on myös luonteesta kiinni ja kiinnostuksesta, musiikkityylistä ja siitä tietääkö oikeasti mitä se tarkoittaa, ei vain vaatteiden ja meikkien perusteella. oma mielipide.

• Mara(bu)
        Nevahööd kirjoitti:

joo tota, kuules minäpä kerro että Gootius on paljon enemmän kuin vain musta huulipuna, se on taidetta, gootti(us) on rakkautta tietyn laiseen taiteeseen, johon kuuluu musiikki, vaate tyyli (johon muuten kuuluu paljon muukin kuin musta, voi olla vaikka täysin valko asuinen gootti)ja viehätys fantasiaan kauhuun ja muuhun.!

• mä tietämätön

nii et haluisin kysyy tarviiko gootil olla pitkät hiukset? ent onks niide pakko olla mustat?
        voiko olla vampyyrityylinen ilman et vaikuttaa hullulta ja meikkaa itsensä valkoseks ja kasvattaa ja väriää hiuksensa?
        VASTATKAA!!!

• Emma
        Siege kirjoitti:

LOL goottius on ollut olemassa satoja vuosia.

Kiitos tästä helmestä. Minua kiinnostaisi tietää miten punkin jälkeläisenä syntynyt alakulttuuri on voinut olla olemassa satoja vuosia. Tunnetut 1800-luvun punkkarit?

Toivottavasti olet trolli. Vastaan kuitenkin. Älä viitsi tulla enää pätemään somi24-foorumiin asiasta, josta sinulla ei näytä olevan tietoa paskan hajuakaan. Goottius on ajattelu- ja elämäntapa, ei tyyli. Sinä ja sinun punkkarigoottisi voitte työntää pään perseeseen ja päristä, ja mennä lakkailemaan kynsiänne ja huulianne mustiksi muualle.

• OOTHA
        pöö.. kirjoitti:

Niin , mutta toisaalta sähän ootki ihan naurettava pelle

• paskat mul on housus
        Gothic12 kirjoitti:

Pöö.., tässä sulle vastaus. Mä pukeudun mustaan,
        mutta on mun kengissä kyllä vähän verenpunasta ja mun tukka ei ole todellakaan musta. Puolblondi oikeestaan. En ole mikään wannabe-gootti vaan ihan oikea gootti. Ajatukset ovat tosin välillä aika synkät, mutta yleensä olen aika ``pirteä``.

Niin aattelin vaan ilmottaa että mä nauran sulle. ajatukset on synkät välillä ? hahahah ! sä ootki varmaan kokenut tosi paljon surua ja vääryyttä (not), kuoliko mummo vai koira ?

• kostajan paluu
        do not kirjoitti:

Jos kuuntelee itseään niin tietää kyllä päänsä sisällä mitä on.Itseään ei voi muuttaa.Ajat muuttuvat,ihmiset oppivat aina yhden kokemuksen rikkaampana asioista ja niin edelleen...mutta tästä kliseilystä nyt veke ja mä haluan vaan kertoo yksinkertaisesti tähän vähän tätä mun elämän kulkua:
        Mulle kuolema on raskas asia.Näen usein painajaisia että mun läheiset kuolevat tai tapan jonkun.Mun mielestä kuolema on kumminkin elämä jos joku nyt tällästäkin ymmärtä, mutta kuolema on elämä just sen takia, että KUKAAN EI KUKAAN tässä maailmassa tiedä mitä on kun kuolee.Hautausmaista saa henkistä rauhaa, tasapaino on niin vammanen sana ettei sitä viitsi edes käyttää, mutta jos diggailette hautausmaita, niin tajuatte sen..joka puolella on kaunista on sitten kevät tai talvi, ristit ovat taiteellisia ja hautausmailla herää aina kaikkia uusia mielikuvia päähän että mistä vois piirtää ja mielikuvitus sen kun lentää...yksi tyyppi sanoi mulle et mä oon ihan bimbo muija kun kävelen hautausmail, mut toisaalta se ei vaan tajunnu-ehän mäkään jaksa kaikkea paskaa suvaita. mut siis jos ei joku vaan ymmärrä dekadenssia ja siitä tulevaa voimaa-niin älkää YRITTÄKÖ ymmärtää...yrittäminen on perseestä. Kaikki mitä voi tehdä opn uskoa aivan täysillä itseensä ja unohtaa maailman meno, sillä se meno on juuri sellainen kun sitä teet.ja vielä yksi tärkeähkö: PAETKAA TÄTÄ MAAILMAA.SE ON SEN ARVOISTA.

Niin että aattelin vaan ilmottaa, että oot naurettava pelle.

• fakta faktarum
        mä tietämätön kirjoitti:

nii et haluisin kysyy tarviiko gootil olla pitkät hiukset? ent onks niide pakko olla mustat?
        voiko olla vampyyrityylinen ilman et vaikuttaa hullulta ja meikkaa itsensä valkoseks ja kasvattaa ja väriää hiuksensa?
        VASTATKAA!!!

EI VOI.

• noufeissi

niin. sanos muuta. valitettavasti on muoti-ilmiö.

täällä päin taas minä olen wannabegootti juuri tuon kaltaisten ihmisten vuoksi. en ole viikossa muuttanut tyyliäni, ja heviä ja goottimusiikkia kuunnellut jo iät ajat. jos luokitella pitää olen hevari/gootti.

mutta kaikki hevarit/gootit on nykyisin wannabeita

• Randy Rhoads

Se ei ole gootti jos pukeutuu vitun tyhmiin ja mustiin vaatteisiin ja kuuntelee jotaki Ihq Himiä ja 69 eyesiä. Hän on vain muotioikun uhri. Lupa tappaa.

• tervevaan

Niin, gootti, teini..Olen nuori, en mikään penikka mutta nuori kuitenkin ja itse tykkään kuunnella heviä ja raskaampaa musiikkia, ja muutenkin tykkään sellaisesta gootti/hevi tyylistä. Joskus kuulen nimitettävän minua wannabeksi vaikken sitä omassa mielessä ole. En käytä meikkiä, enkä mitään erikoisempia gootti vaatteita. Käytän ihan normaaleja vaatteita ja olen pirteä enkä viiltele tai käyttäydy tekohyhä-masentavasti. Oikeastaan ihailen vain sellaisia aikuisia oikeita gootteja, en mitään massateinipissisgootteja. Meillä päin näkee täällä niitäkin.. Kyllä erottaa wannaben ja oikean gootin.

• minas
        tervevaan kirjoitti:

Niin, gootti, teini..Olen nuori, en mikään penikka mutta nuori kuitenkin ja itse tykkään kuunnella heviä ja raskaampaa musiikkia, ja muutenkin tykkään sellaisesta gootti/hevi tyylistä. Joskus kuulen nimitettävän minua wannabeksi vaikken sitä omassa mielessä ole. En käytä meikkiä, enkä mitään erikoisempia gootti vaatteita. Käytän ihan normaaleja vaatteita ja olen pirteä enkä viiltele tai käyttäydy tekohyhä-masentavasti. Oikeastaan ihailen vain sellaisia aikuisia oikeita gootteja, en mitään massateinipissisgootteja. Meillä päin näkee täällä niitäkin.. Kyllä erottaa wannaben ja oikean gootin.

enpä ole nähnyt aikuista oikeaa goottia...minkälainen se on?

• jokuihmetyyppi
        minas kirjoitti:

enpä ole nähnyt aikuista oikeaa goottia...minkälainen se on?

Luulenpa että 'tervevaan' on meinannut 'aikuisella oikealla gootilla' sellaista goottia joka ei ole vain ulkoisesti, mutta myöskin sisäisesti oikeasti gootti. Ei mikään esittäjä tai jonkinlainen 'wannabe'. Onhan se tietenkin outoa ajatella että AIKUINEN oikea gootti. Voihan sitä tietenkin olla sellainen 12 vuotias pikku teini tyttö hyppimässä mustissa. Mutta minun mielipiteeni, jakakaa omanne :)

• Simppalainen
        jokuihmetyyppi kirjoitti:

Luulenpa että 'tervevaan' on meinannut 'aikuisella oikealla gootilla' sellaista goottia joka ei ole vain ulkoisesti, mutta myöskin sisäisesti oikeasti gootti. Ei mikään esittäjä tai jonkinlainen 'wannabe'. Onhan se tietenkin outoa ajatella että AIKUINEN oikea gootti. Voihan sitä tietenkin olla sellainen 12 vuotias pikku teini tyttö hyppimässä mustissa. Mutta minun mielipiteeni, jakakaa omanne :)

Nykyään ei etes vaikuta esittää goottia, siitä on jo tullut niin tavallinen muotitapa. Mikä järki tässäkin on..

• Simppalainen
        jokuihmetyyppi kirjoitti:

Ja vielä, että kun ei keksitä jotain OMAA, tai jos halutaan OMA tyyli niin turvaudutaan tuohon gootti tyyliin ja ajatellaan että on erilainen, mutta kun on niin tavallinen silloinkin..

• loikkis
        Simppalainen kirjoitti:

Ja vielä, että kun ei keksitä jotain OMAA, tai jos halutaan OMA tyyli niin turvaudutaan tuohon gootti tyyliin ja ajatellaan että on erilainen, mutta kun on niin tavallinen silloinkin..

Gootit on nii naurettavia! siis minunkin tuttuni,entiset kaverini, juovat jotain verta näyttääksen olevansa jotain kovia tyyppejä. Voi jumakauta että me nauretaan niille! "jee mustat huulet, näytän tosi pelottavalta tyypiltä" :S Huomion kipeyttä se on. Kaikki gootit pitäs laittaa johonki kuoppaan...

• dyingbride
        loikkis kirjoitti:

Gootit on nii naurettavia! siis minunkin tuttuni,entiset kaverini, juovat jotain verta näyttääksen olevansa jotain kovia tyyppejä. Voi jumakauta että me nauretaan niille! "jee mustat huulet, näytän tosi pelottavalta tyypiltä" :S Huomion kipeyttä se on. Kaikki gootit pitäs laittaa johonki kuoppaan...

...ei tarkoita sitä, että haluaa huomiota. ei ainakaan kaikissa tapauksissa. itse ainakin pukeudun ja meikkaan juuri silleen kun itse haluan, vain siksi, et se on musta kaunista. ja mä vihaan huomiota, vaik tyylin takia sitä saakin ihan liikaa.
        ja noi kaverit, mistä mainittiin: ne on pelkkiä säälittäviä pyrkyreitä. kukaan ei voi oikeesti muuttua viikossa, ei edes kuukaudessa. nykyään kaikki gootti, punk, rock ja hevi jutut on muotia. mua ottaa niin aivoon, kun näen jotain vanhoja tuttuja jossain, jotka olivat vielä syksyllä ihan tavallisen näköisiä ja sitten puf, nyt ne on niin fucking rock, et voihan ihqudaa. pirun henkka maukka ku alko kauppaamaan niitä hemmetin "goottihevirockpunk" kledjujaan!!! itse muutuin vuosia tällaiseksi, mitä olen nyt. koko tyyli on raiskattu. toivottavasti tä muoti villitys menee yhtä nopeesti ohi, kuin tulikin.

• pöö..
        loikkis kirjoitti:

se alkaa menee jo vähä yli jos juo jotai verta tai viiltää itteensä.. ei ei.. ei oikee gootteus oo sitä.. ne on toisaalta rauhallista ja osittain pelottavaa tyyliä.. tai.. tietysti kaikilla on omat ajattelunsa gootteudesta.. ei siin mitää.. mut jos joku teistä alkaa gootiks.. ni miettikää oikeesti kaks kertaa.. se voi "tuhota" elämänne tai parantaa elämänne.. en tiiä.. ja jos alatte ni kysykää joltain ketä tietää gootti tyylistä.. ilman neuvoa se gootti yritys menee suroaan perseeseesn.. varokaa..! miettikää kaks kertaa ennen kuin teette..

• Mara(bu)
        pöö.. kirjoitti:

se alkaa menee jo vähä yli jos juo jotai verta tai viiltää itteensä.. ei ei.. ei oikee gootteus oo sitä.. ne on toisaalta rauhallista ja osittain pelottavaa tyyliä.. tai.. tietysti kaikilla on omat ajattelunsa gootteudesta.. ei siin mitää.. mut jos joku teistä alkaa gootiks.. ni miettikää oikeesti kaks kertaa.. se voi "tuhota" elämänne tai parantaa elämänne.. en tiiä.. ja jos alatte ni kysykää joltain ketä tietää gootti tyylistä.. ilman neuvoa se gootti yritys menee suroaan perseeseesn.. varokaa..! miettikää kaks kertaa ennen kuin teette..

Joo mä tiiän toi menee yli!!
        Mut ihmiset, älkää sekotako (aitoja, ihaltavia, kauniita) gooteja niihin masa nuoriin jotka yrittää olla jotain mitä eivät ole. Gootitha ovat taiteelisia ihmisiä, gootius on pikeminkin rakkautta tietynlaiseen taiteeseen johon kuuluu musiikki ja vaateet,(osaltaan myös kauhu ja synkät maisemat) monet gootitha ovat myös lapsesta asti pitäneet fantasiasta, tuosta gootti vaate kysymisistä, ei gootius ole jokun tietty vatte mitä nyt pidetään, se on taidetta jokainen pukeutuu gootiksi niinkuin oma maku salii. Korostan vielä että gootius on taidetta ja rakautta musiikkiin.

• höpä

Kyllähän se on jotain muuta ku kaikki niin sanotut "normaalit" tyylit. Mun mielestä on joskus ihan hyväki, että ei kaikki oo ihan ihqsamiksii. Mä oon huomannu, että yleensä nämä ns. "suositut" ei yleensä ala pukeutumaan mustiin. Mun mielestä mustiin pukeutuu just ne, jotka ei enää jaksa välittää niin hirveästi mitä muut ajattelee ja on sitte vähä syrjittynäki siitä, mutta ainaki on sitte tyytyväinen itteensä... toivottasti.

• pöö..

mä tunnen muutaman henkilön jotka alkoivat gootiksii.. ongelmien, syrjimisen takia.. vaikka en ookkaa mikää ihmeen taikauskone.. mut mul oli kans pienii ongelmii sillo enne ku olin gootti. kunnes aloin huomata et musta on kurjuuden ja pimeän väri.. aloin miettimään et jotenki musta väri sopii mun elämän vaiheesee ku oli ongelmii ja kaikkee muuta.. jotenki alko vaikuttaa ja kaikki alko muuttuu normaalimaksi.. se oli yllättävää.. nyt olo on varmaa parhaimmillaa tän 5 vuode sisäl.. kiva olo! uskokaa tai älkää..?! mut aina kannattaa kokeilla..

• etnia

Aivan aivan. Aina sanotaan että kaikki pitää hyväksyä sellaisenaan kuin he ovat. Alleviivaan SELLAISENAAN KUIN HE OVAT! Entä jos joku "leikkii" jotain mitä ei ole? Silloin ei tarvitse arvostaa sellaista tyyliä pätkääkään. Se on kopioitu! Jos nyt kotonasi mietit että "haluan gootiksi" niin lopeta heti! Olet väärällä polulla! Ole oma,vaikka tylsä, mutta kuitenki omaitsesi! Silloin et ole naurettava ja vältyt seläntakana nauramiset. Gootiksi rupeaminen on lapsellista touhua äläkä alistu siihen. Ja jos olet jo gootti niin mieti näytätkö mielestäsi oikeasti hyvältä? Ja tunnetko olevasi oma itsesi? Jos vähänkin mietityttää niin polta äkkiä ne riepusi, ihan tosi! Jos olet huomiota rakastava ja haluat olla erilainen niin pukeudu joptenkin erikoisesti! Älä naurettavasti!

• Gothic12

Samperi soikoon! Siis jos on gootti, niin se ei ole lapsellista. On oma itsensä, ``kaunis`` omasta mielestään ja niin eteenpäin. Minä olen gootti, se ei ole mielestäni lapsellista ja muutenkin, olen mikä olen! Gootteja ei arvosteta Suomessa, haukutaan esim. koiraksi tai muuksi.
        Hyväksykää helvetti vie ihmiset sellaisina kuin he ovat ja haluavat olla! Goottilaisuutta ei pidä hävetä. On aina kiva nähdä uusi gootti piireissä. Miettikää mitä sanotte gooteille. He voivat olla mukaviakin. Ulkonäkö voi pettää!

• yks tyyppi

HEI, JOKANEN SAA OLLA SELLANEN KU HALUU! JOS JOKU jaluu olla gootti nii siitä vaan, tai pissis, kyl se saa!! SE ON SEN OMA ASIA, jos se haluu olla nii siitä vaa! ei kukaa kiellä! OIKEESTI. OLKAA VAA SE MIKÄ ITE HALUUTTE OLLA.
        NII JA HYVÄKSYKÄÄ KAIKKI SELLASENA KU NE ON!!! OK?!!!

• Tise11

JAA ETTÄ GOOTTEUS LAPSELLISTA!?

JOS OLET TOSISSASI TUOTA MIELTÄ, PAINU HELVETTIIN!

• Mara(bu)
        Tise11 kirjoitti:

JAA ETTÄ GOOTTEUS LAPSELLISTA!?

JOS OLET TOSISSASI TUOTA MIELTÄ, PAINU HELVETTIIN!

JOS GOOTIT ON LAPSELISII NIIN MÄ OLEN MIKKI HIIRI!!
        GOOTIT ON IHAILTAVIA EIKÄ GOOTIUS OO VAAN VAATE TYYLI SE IN "TAIDETTA"

• medius666
        Gothic12 kirjoitti:

Samperi soikoon! Siis jos on gootti, niin se ei ole lapsellista. On oma itsensä, ``kaunis`` omasta mielestään ja niin eteenpäin. Minä olen gootti, se ei ole mielestäni lapsellista ja muutenkin, olen mikä olen! Gootteja ei arvosteta Suomessa, haukutaan esim. koiraksi tai muuksi.
        Hyväksykää helvetti vie ihmiset sellaisina kuin he ovat ja haluavat olla! Goottilaisuutta ei pidä hävetä. On aina kiva nähdä uusi gootti piireissä. Miettikää mitä sanotte gooteille. He voivat olla mukaviakin. Ulkonäkö voi pettää!

OLEN AIVAN SAMAA MIELTÄ!!!

• pöö..

mä oon itse gootti.. mun kavereist ei oo ketää gootti.. mun mielest on iha sama millai muut kulkee.. en mä ainakaa ala arvostelee toise vaatteit ym.. muistakaa tää asia: on gootitki ihmisii! mä en oikee tajuu kui gootit syrjitää.. miettikää ny.. tei kaverit syrjii sut nii pahasti ettet voi mitää muuta ku lähtee menee.. ei sekää kyl mukavaa olis.. ajatelkaa kaksinmielisesti mitä sanotte.. jos joku haluu ol gootti ni mitä sit.. ja jos joku valitsee roolinsa elämäs pissikseks ni mitä sit.. tai iha normaaliks ihmiseks.. siis ei mitää välii.. ajatelkaa tätä juttuu..! oikeesti.. jos gootit syrjitään ja "tavalliset" noisee ns valtaa.. ni me gootit tehdää samoin.. meki syrjitää muut ja noustaa valtaa.. pia mailmas oliski vaa pimeyttä.. mut teijä valinta.. pimeys gooteille vai normaalia meille kaikille?? mitä pahaa värissä musta on!? :O

• Bieni.Biru

Oon gootti ja kaikki meijän luokkalaiset tytöt ei oikein tajunnu mitä tapahtu...Nyt kukaan ei enään haluu olla mun kaa tai istuu mun vieressä...Ei kukaan voi tulla viikossa gootitksi siihen menee vuosia oon siinä samaa mieltä...Mulla se meni ainaki 3 vuotta enneku kokonaan löysin tyylini!Oon samaa mieltä kumpa hevi yllytys menis ohi niin nopeesti ku tuli!!

• Enora

Satun itsekin tuntemaan muutamia tällaisia henkilöitä, jotka kuuntelevat mm. HIM:iä, the 69 eyes:iä ja Marilyn Mansonia. Sitten pukeudutaan mustiin, vedetään viiden sentin kajalit silmien alle ja huudellaan kaikille, kuinka gootteja ollaan. Useimmat näistä tyypeistä ovat omia ystäviäni, ja minun käy heitä hieman sääliksi. Mielestäni jokaisella on oikeus pukeutua miten tahtoo, pukeutuminen on melko hyvä tapa ilmaista omaa persoonallisuuttaan. Mutta nämä Ville Valon yms. palvojat tuskin tietävät mitään siitä, miten se aito ja alkuperäinen goottirock on syntynyt. Ihmisiä taas alettiin kutsua gooteiksi, kun he pukeutuivat ihailemiensa goottirock-bändien jäsenten tapaan. Näin ollen kyse on melko pitkälti musiikin ympärille syntyneestä kulttuurista, ja mielestäni on turhaa kutsua itseään gootiksi, jos ei goottimusiikkia kuuntele.
      Mutta kaikki ovat loppujen lopuksi yksilöitä, eikä ketään voi suoraan yleistää siksi tai täksi. Antakaamme kaikkien kukkien kukkia! Kiitos ja Amen.

• black gootti

mitä väliä sil on jos sun kaverit halus gootiksi???

• jokusadjfjfoijfifisafmsofis...

Se on kyllä totta että sellainen on villitystä nykyään, mutta yksi virhe oli nimittäin gootit tahtovat näyttää kauniilta. Ehkä "ystäväsi" eivät ole gootteja vaan menee jonkinlaiseen villitykseen mukaan, minua itsekkin inhottaa ne jotka luulevat olevansa hienoja kun alkaa sellaiseksi teiniangstiseksi feikkigooteiksi.

Miksei olla erilaisia?

Kaverisi ovat mielestäni tyhmiä, ei pahalla..

• joo'o

Tuosta on näköjään kulunut jo vuosi, reippaasti eli ne mukana meneet ovat jo palautuneet ja mahdollisesti oikea gootti on sitten oikea gootti? Olisi hyvä aina kuulla miten lopulta käy

• Pikku Hewari

Uskon ettet oo persoonaton tai massateini.Oon hevari tai gootti kaikkien mielest ja saan kuulla siit päivittäin... Kyllä on ollu yks kaveri käveli enne kouluun niin iloisissa vaatteissa enne kesä lomaa ei niittejä eikä mustia vaatteita.Mutta kesä loman jälkeen hän oli musta kaikki kiusasivat häntä kaikki ihmettelivät missä on se (nimi muutettu)Jannika joka piti keltasesta ja pinkistä ei tää oo jannika koska oot vaa musta ja valkoinen sulla enenmmän niittejä mun kaverin isovelillä...Ja toi josta kerroin olin mä...Se tapahtuu lyhyessä ajassa ja kun se tapahtuu se sattuu... Mun yks kaveri oli iloinen toisena päivänä se oli surullinen vaan mustaa ei hymyä ei naurua... Se sattui!!Tiedän ihan vähän milt sust tuntuu!!

• Mara(bu)

Joo tää villitys on nyt kiirinyt tampereellekin, itse olen ihailut (aitoja) Gooteja jo pidemän aikaa, minusta se on ihailtavaa ja kaunista mutta pidän itseäni liian nuorena selaiseen. Gootitha ovat taiteelisia ihmisiä ja viehätyneitä karmiviin ja kauhistuttaviin asioihin. Kaverisi voivat ola taas näitä tavalisi (mutta ärsyttäviä) "haa, tää on muotii, joo mäkin oon masentunut ja oon nyt gootti" tyypejä se menee kyllä ohi elleivät he todella tunne omakseen tätä gootiutta. Mulla on kokemuksi, ei kyllä kaveri piirissä vaan ihan koulusta, siis selanen 10v tyttä alkaa käytää kajaalia, repale mekkoja ja huuli punaa, en tajuu et miks, (aito) Gootius (näitä nyt tää on muotii tyypejäkin löytyy) on kaunista, ja tunnen sen jo omaksei nuoresta iästäni huolimatta. En kai minäkin ole niitä vähän tää on muotii jee nyt mää oon masentunut tyypejä?

• medius666

Frendisi goottipiirteet johtuvat luultavasti hänen uudesta musiikkimaustaan (dimmu borgir,cradle of filth,children of bodom...). Tiedän kun oon itekki gootti.Eikä sun tarvii lyödä välejä poikki sen takii et ne on gootteja.Oo vaan rauhassa, äläkä välitä asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      124
      6399
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      4082
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3355
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      487
      2883
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      280
      1889
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1576
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1436
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1379
    9. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1366
    10. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1363
    Aihe