Kokemuksia Suomen Ykköskeittiöstä

Juha

Onko kellään kokemuksia Suomen Ykköskeittiöstä?


Itse tilasin heiltä vuoden 2005 alussa keittiön kaikilla varusteilla,
koneet mukaan lukien. Nyt vuoden 2005 lopussa alkaa kaikki olla
paikoillaan ja viimeiset korjausmaalaukset tehty.


Projektin aikana törmäsin useisiin mitta- ja suunnitteluvirheisiin.
Pesukoneen kaappi ja jääkaapin kotelo piti loppujen lopuksi itse
suunnitella. Myös toimituksissa oli ongelmia. Kerran lomalta
tullessamme oli läjä osia ulko-oven takana odottamassa.


Myyjän kanssa sovimme, että loppulaskua ei makseta ennen kuin virheet
on korjattu. Ko. firman epäkohtelias toimitusjohtaja oli ilmeisesti
toista mieltä eikä kommunikaatio myyjän kanssa ilmeisti toiminut.
Viralliseen reklaamatiooni ei reagoitu millään tavalla. 6 kuukauden
hiljaisuuden jälkeen ensimmäinen yhteydenotto oli karhukirje ja
uhkaus panna lasku korkojen kera perintään. Yllätys yllätys,
samalla löytyi lasku hanasta jota ei kuulemma oltu muistettu laskuttaa
alkuperäisessä laskussa. Äkkiä netistä vilkaisemalla selvisi,
että hanan saisi muualta 100 euroa edullisemmin.


Enpä voi suositella. Onkohan muilla vastaavia kokemuksia?

23

12993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      että meidän ison keittiön pelkät kaapistot tasot olisi tulleet heiltä 9000€ kalliimmaksi kuin vastaavat muualta. Ei otettu, sille rahalle on muutakin käyttöä. Eivät vastanneet kun kysyin mistä hintaero tulee.

      • rakentava

        Ensimmäinen keittiöliike, jossa kävimme oli juuri Ykkoskeittiö. Palvelu oli katastrofaalisen huonoa! En muista ehdittiinkö edes esittäytyä, kun myyjä jo halusi kertoa että Ykköskeittiöt on sitten keskimäärin 40 % muita keittiömerkkejä kalliimpi, olinko ymmärtänyt tämän varmasti. Ei kannattaisi varmaan tuhlata kummankaan aikaa, jos tämä asia on ongelma. Tässä vaiheessa ei siis oltu ehditty vielä edes pohjapiirustuksia katsoa! Kun pohjapiirustukset näytettiin myyjä huokaili ja huokaili, että onpa hankala pohja, voi, voi kun tähän ei saa mitään kunnollista! Myyjä oli kaiken aikaa hyvin hermostunut ja vilkuili jatkuvasti puhelimeensa ja pari kertaa siihen vastasikin! Tunne tuli että myyjälläkään ei ollut kaikki ihan kohdallaan.
        Koko talon hankinnat tuli sitten tehtyä tien toiselta puolelta kilpailijan valikoimista


      • Palvelua
        rakentava kirjoitti:

        Ensimmäinen keittiöliike, jossa kävimme oli juuri Ykkoskeittiö. Palvelu oli katastrofaalisen huonoa! En muista ehdittiinkö edes esittäytyä, kun myyjä jo halusi kertoa että Ykköskeittiöt on sitten keskimäärin 40 % muita keittiömerkkejä kalliimpi, olinko ymmärtänyt tämän varmasti. Ei kannattaisi varmaan tuhlata kummankaan aikaa, jos tämä asia on ongelma. Tässä vaiheessa ei siis oltu ehditty vielä edes pohjapiirustuksia katsoa! Kun pohjapiirustukset näytettiin myyjä huokaili ja huokaili, että onpa hankala pohja, voi, voi kun tähän ei saa mitään kunnollista! Myyjä oli kaiken aikaa hyvin hermostunut ja vilkuili jatkuvasti puhelimeensa ja pari kertaa siihen vastasikin! Tunne tuli että myyjälläkään ei ollut kaikki ihan kohdallaan.
        Koko talon hankinnat tuli sitten tehtyä tien toiselta puolelta kilpailijan valikoimista

        Tässä tapauksessa voi palvelua pitää myös erinomaisena. Harvassa paikassa näyttää myyjä uskaltavan kosketella asiakkaan budjettia millään tavalla. Tämä myyjä on selvitellyt asiat ja valinnat on varmaankin tehty puolin ja toisin parhaan mukaan molempien aikaa tärkeämpiin asioihin säästäen. Mielenkiintoinen esimerkki.


      • Ykköskeittiön hankkinut
        rakentava kirjoitti:

        Ensimmäinen keittiöliike, jossa kävimme oli juuri Ykkoskeittiö. Palvelu oli katastrofaalisen huonoa! En muista ehdittiinkö edes esittäytyä, kun myyjä jo halusi kertoa että Ykköskeittiöt on sitten keskimäärin 40 % muita keittiömerkkejä kalliimpi, olinko ymmärtänyt tämän varmasti. Ei kannattaisi varmaan tuhlata kummankaan aikaa, jos tämä asia on ongelma. Tässä vaiheessa ei siis oltu ehditty vielä edes pohjapiirustuksia katsoa! Kun pohjapiirustukset näytettiin myyjä huokaili ja huokaili, että onpa hankala pohja, voi, voi kun tähän ei saa mitään kunnollista! Myyjä oli kaiken aikaa hyvin hermostunut ja vilkuili jatkuvasti puhelimeensa ja pari kertaa siihen vastasikin! Tunne tuli että myyjälläkään ei ollut kaikki ihan kohdallaan.
        Koko talon hankinnat tuli sitten tehtyä tien toiselta puolelta kilpailijan valikoimista

        Ehkäpä olittekin väärässä paikassa.


      • rakentaen
        Ykköskeittiön hankkinut kirjoitti:

        Ehkäpä olittekin väärässä paikassa.

        Aivan varmasti olen vakuuttunut että olin väärässä paikassa!!!


      • Että näin

        Ostimme keittiön Suomen Ykköskeittiöltä pari kuukautta sitten. Olemme erittäin tyytyväisiä saamaamme palveluun; kaikki sujui alusta asti hyvin. Suunnittelija kävi ottamassa mitat, suunnitteli juuri sellaisen keittiön, kun perheemme halusikin. Myös kaikki kodinkoneemme tuli liikkeeltä. Keittiön suunnittelusta viiden viikon kuluttua keittiömme oli toiminnassa, moitteettomasti!!! Välitilan lasi asennettiin viikon kulutua, mutta se ei mitenkään haitannut keittiön käyttöä. Muutama osa puuttui toimituksesta, mutta nekin tehtaan henkilökuntaan kuuluva toi itse henkilökohtaisesti paikan päälle! Meidät myös toivotettiin lämpimästi tervetulleiksi tehtaalle katsomaan keittiömme valmistusta.
        Voin lämpimästi suositella Ykköskeittiön keittiötä kelle tahansa. Keittiö on vähän hintavampi kuin joku keittiötukun palapeli. Ykköskeittiön kaapistot tulevat valmiina, ei koottavina palapeleinä! Ja Ykköskeittiön käyttämä kaapistomateriaali on myös paksumpaa ja näin ollen kestävämpää kuin kilpailijoilla, tämäkin saattaa olla hintaa selittävä tekijä. Jokainenhan ostaa tietysti omalle kukkaroleen sopivan keittiön. Täytyy kuitenkin muistaa, että halpaa ja hyvää yhdistelmää ei kokemukseni mukaan ole. Tuskin ostat Ladaakaan, jos haluat laadukkaan auton. Keittiöön pätee ihan sama....
        Myös kylpyhuoneessamme on ykköskeittiön kaapistot ja hyvin ovat palvelleet.


      • numerot vaikuttavat
        Että näin kirjoitti:

        Ostimme keittiön Suomen Ykköskeittiöltä pari kuukautta sitten. Olemme erittäin tyytyväisiä saamaamme palveluun; kaikki sujui alusta asti hyvin. Suunnittelija kävi ottamassa mitat, suunnitteli juuri sellaisen keittiön, kun perheemme halusikin. Myös kaikki kodinkoneemme tuli liikkeeltä. Keittiön suunnittelusta viiden viikon kuluttua keittiömme oli toiminnassa, moitteettomasti!!! Välitilan lasi asennettiin viikon kulutua, mutta se ei mitenkään haitannut keittiön käyttöä. Muutama osa puuttui toimituksesta, mutta nekin tehtaan henkilökuntaan kuuluva toi itse henkilökohtaisesti paikan päälle! Meidät myös toivotettiin lämpimästi tervetulleiksi tehtaalle katsomaan keittiömme valmistusta.
        Voin lämpimästi suositella Ykköskeittiön keittiötä kelle tahansa. Keittiö on vähän hintavampi kuin joku keittiötukun palapeli. Ykköskeittiön kaapistot tulevat valmiina, ei koottavina palapeleinä! Ja Ykköskeittiön käyttämä kaapistomateriaali on myös paksumpaa ja näin ollen kestävämpää kuin kilpailijoilla, tämäkin saattaa olla hintaa selittävä tekijä. Jokainenhan ostaa tietysti omalle kukkaroleen sopivan keittiön. Täytyy kuitenkin muistaa, että halpaa ja hyvää yhdistelmää ei kokemukseni mukaan ole. Tuskin ostat Ladaakaan, jos haluat laadukkaan auton. Keittiöön pätee ihan sama....
        Myös kylpyhuoneessamme on ykköskeittiön kaapistot ja hyvin ovat palvelleet.

        Hieno mainos firmalta itseltään, kannatti nostaa ikivanha ketju ylös tätä varten.


      • Että näin
        numerot vaikuttavat kirjoitti:

        Hieno mainos firmalta itseltään, kannatti nostaa ikivanha ketju ylös tätä varten.

        Olen pahoillani, mutta en nyt oikeen ymmärrä kommenttiasi... Minulla ei ole MITÄÄN tekemistä kyseisen firman kanssa, lukuunottamatta tyytyväistä asiakassuhdetta. Joten olisitko ystävällinen ja ottaisit asioista selvää ennen kuin kirjoittelet asiattomia kommennttejasi, kiitos!!


    • toisin

      Hei,

      eipä ollut mukavaa luettavaa...

      Meillä kaikki meni koneineen ihan hyvin
      eikä ongelmia ollut. Saatiin mitä haluttiin
      eli korkeakiiltoista.

      Meillä ainakaan ei koneet ja suunnittelu tulleet
      tuolta tehtaalta vaan edustaja teki keittiösuunitelmat ja hommasi koneet.
      Tehdas vaan teki suunnitelmien mukaan ja laskukin
      tuli edustajalta eikä tehtaalta.

      • don

        ..vähän samoilla jäljillä kun edellinen. meidän remppa onnistui kyllä kaikin puolin hyvin. On varmaan aika lailla eroja myös myymälöiden välillä? Meillä Turussa asioitiin Saarikallion kanssa ja ainoat virheet korjattiin viikon sisällä.


    • 20000 euroa roskikseen

      Surkea keittiötoimittaja. Paljon vääriä keittiönosia ja tietysti yhtä paljon osia puuttui. Rekalamaatioon vastattiin tosi hitaasti ja korjaukset tekemättä puoli vuotta keittiön toimituksen jälkeenkin. En suosittele kenellekään.

    • hyvältä näyttää mutta...

      Tuskin olin astunut sisään myymälään, kun esittelijä sanoi, että he alkavat suunnitella ja laatia ehdotuksia vasta, kun asiakas on antanut budjetin pöytään! "Tulee niin paljon hukkatyötä"!

      Minä en palveluammatissa/myyjänä koskaan aloittaisi hinnalla... Kyllä hänen olisi kannattanut jotenkin herättää asiakkaan kiinnostus - eikä vain kertoa omasta työuupumuksestaan.

      • Huijattu

        Tuuliajolla koko firma. Vinkki: jos erehdytte ostamaan ykköskeittiöstä, älkää maksako ennen kuin keittiö kokonaan asennettu. Muuten menee rahat ja keittiön saatte tehdä itse (toisen toimittajan kanssa). Tämä firma kaatuu ensimmäisten joukossa, nyt kun rakentaminen hidastuu.


      • ostaisin uudelleenkin
        Huijattu kirjoitti:

        Tuuliajolla koko firma. Vinkki: jos erehdytte ostamaan ykköskeittiöstä, älkää maksako ennen kuin keittiö kokonaan asennettu. Muuten menee rahat ja keittiön saatte tehdä itse (toisen toimittajan kanssa). Tämä firma kaatuu ensimmäisten joukossa, nyt kun rakentaminen hidastuu.

        Miten niin tuuliajolla? Näistä kirjoituksista paistaa läpi kilpailijoiden mustamaalaus...

        Itse tilasin muutama vuosi sitten Ykköskeittiön ja olen ollut tyytyväinen. Päädyin tähän toimittajaan koska meillä keittiössä paljon "epästandardeja" kaappeja. Muilla valmistajille esim. Puustelli tuli vastaan nämä standardimitat siis joka kulmaan tuli peitelevy tai viinipullolokerikkoa että kaapit olisi saatu sovitettua valmiisiin runkomittoihin.

        Huomasin silloin että pitää löytää valmistaja jonka hinnoittelu ei perustu näihin vakiomittoihion ja jäljelle jäivät Salolaiset keittiövalmistajat Avance, Avestia, Ykköskeittiö ja Saari-keittiöt (Pinjasto Oy). Saari-keittiöt oli liian kallis meille (kallein kaikista edellä mainituista) ja lopulta päädyimme Ykköskeittiöön kun ero tavallisiin Puustelli, Topi, Keittiömaailma ei ollut enää merkittävä. Huomioikaa tarjouksissa myös että suurin osa liikkeistä myy kiiltävää kalvo-ovea joka on suorastaan ongelmajätettä joten ainakaan itse en ostaisi muovikuorutettua halpisovea! Laadukkaat kiiltävät ovet ei ole valmistettu muovikalvoista vaan lakatusta/maalatusta pinnasta.

        Aikaisemmalle kirjoittajalle sanoisin - hän marmatti että maksoi hanasta 100€ enemmän kuin jossain muualla niin jos jokin on tyhmää niin ostaa kodinkoneet ja hanat/altaat keittiövalmistajalta. Et varmasti ole ainoa jonka kokonaisbudjetissa on ollut kalliita suositushintaisia hanoja tai altaita. Järkevintä on pyytää tarjous kodinkoneliikkeistä ja vertailla keittiövalmistajan tarjoukseen. Hanat/altaat kannattaa tilata putkimiehen kautta tukusta tai pienestä putkiliikkeestä. Netin käytön osavaat voivat tilata suoraan nettikaupasta kotiovelle. Itse olen tilannut hanat -35-40% alennuksella nettikaupasta.

        Aikaisempi kirjoittaja kertoi myös että osia puuttui ja kasa paloja odotti oven takana?! En ymmärrä miten noin voi edes käydä? Eikö asentaja ole tarvinnut kaikki osat asennuksen aikana? Asentaja tulee yleensä keittiötoimittajalta tässä on suuri etu koska asentaja tuntee tuotteet ja on alan ammattilainen. Asentajahan informoi liikettä jos jotain puuttuu ja onhan asentajan etu että saa homman nopeasti valmiiksi eikä asennus pitkity. Asentajallehan maksetaan vasta sitten kun koko asennustyö on tehty. Itse en ainakaan ikinä ole maksanut työstä ennen kuin työt on tehty...


      • Laatua tarjolla
        ostaisin uudelleenkin kirjoitti:

        Miten niin tuuliajolla? Näistä kirjoituksista paistaa läpi kilpailijoiden mustamaalaus...

        Itse tilasin muutama vuosi sitten Ykköskeittiön ja olen ollut tyytyväinen. Päädyin tähän toimittajaan koska meillä keittiössä paljon "epästandardeja" kaappeja. Muilla valmistajille esim. Puustelli tuli vastaan nämä standardimitat siis joka kulmaan tuli peitelevy tai viinipullolokerikkoa että kaapit olisi saatu sovitettua valmiisiin runkomittoihin.

        Huomasin silloin että pitää löytää valmistaja jonka hinnoittelu ei perustu näihin vakiomittoihion ja jäljelle jäivät Salolaiset keittiövalmistajat Avance, Avestia, Ykköskeittiö ja Saari-keittiöt (Pinjasto Oy). Saari-keittiöt oli liian kallis meille (kallein kaikista edellä mainituista) ja lopulta päädyimme Ykköskeittiöön kun ero tavallisiin Puustelli, Topi, Keittiömaailma ei ollut enää merkittävä. Huomioikaa tarjouksissa myös että suurin osa liikkeistä myy kiiltävää kalvo-ovea joka on suorastaan ongelmajätettä joten ainakaan itse en ostaisi muovikuorutettua halpisovea! Laadukkaat kiiltävät ovet ei ole valmistettu muovikalvoista vaan lakatusta/maalatusta pinnasta.

        Aikaisemmalle kirjoittajalle sanoisin - hän marmatti että maksoi hanasta 100€ enemmän kuin jossain muualla niin jos jokin on tyhmää niin ostaa kodinkoneet ja hanat/altaat keittiövalmistajalta. Et varmasti ole ainoa jonka kokonaisbudjetissa on ollut kalliita suositushintaisia hanoja tai altaita. Järkevintä on pyytää tarjous kodinkoneliikkeistä ja vertailla keittiövalmistajan tarjoukseen. Hanat/altaat kannattaa tilata putkimiehen kautta tukusta tai pienestä putkiliikkeestä. Netin käytön osavaat voivat tilata suoraan nettikaupasta kotiovelle. Itse olen tilannut hanat -35-40% alennuksella nettikaupasta.

        Aikaisempi kirjoittaja kertoi myös että osia puuttui ja kasa paloja odotti oven takana?! En ymmärrä miten noin voi edes käydä? Eikö asentaja ole tarvinnut kaikki osat asennuksen aikana? Asentaja tulee yleensä keittiötoimittajalta tässä on suuri etu koska asentaja tuntee tuotteet ja on alan ammattilainen. Asentajahan informoi liikettä jos jotain puuttuu ja onhan asentajan etu että saa homman nopeasti valmiiksi eikä asennus pitkity. Asentajallehan maksetaan vasta sitten kun koko asennustyö on tehty. Itse en ainakaan ikinä ole maksanut työstä ennen kuin työt on tehty...

        Me luulimme ostavamme Ykköskeittiön, mutta, keittiön pitäisi kestää enemmän kuin vuoden
        -puutaso haljennut altaan vierestä
        -puutasoon upotettu huullos allas asennetu hunosti ja vesi pääsee raosta turvottamaan tasoa
        -maustekaapista näkyy vieläkin liesituulettimen putki, ei ole vieläkään asennettu loppuun
        -laatikot valkoiset sisältä, näkyy kaikki naarmut ja ovat epäsiistit
        -leveässä kaapissa hyllyt notkuu
        -ala ja yläkaapin väli liian pieni, nyt vasta mittasin ja se on vajaa 40 cm

        Eli ei me ainakaan olla tyytyväisiä hankintaamme. Kyllä laatu on paljon heiveröisempää mitä kuvittelimme.


      • ¤%&/()=
        Laatua tarjolla kirjoitti:

        Me luulimme ostavamme Ykköskeittiön, mutta, keittiön pitäisi kestää enemmän kuin vuoden
        -puutaso haljennut altaan vierestä
        -puutasoon upotettu huullos allas asennetu hunosti ja vesi pääsee raosta turvottamaan tasoa
        -maustekaapista näkyy vieläkin liesituulettimen putki, ei ole vieläkään asennettu loppuun
        -laatikot valkoiset sisältä, näkyy kaikki naarmut ja ovat epäsiistit
        -leveässä kaapissa hyllyt notkuu
        -ala ja yläkaapin väli liian pieni, nyt vasta mittasin ja se on vajaa 40 cm

        Eli ei me ainakaan olla tyytyväisiä hankintaamme. Kyllä laatu on paljon heiveröisempää mitä kuvittelimme.

        Miten pitkiä keittiön käyttäjät ovat? Välitilan korkeus kannattaa mitoittaa käyttäjien, ei valmistajan standardien mukaan. Jo 30cm:n väliin mahtuu lähes kaikki kodin pienlaitteet. Jos keittiön käyttäjällä on pituutta vain hiukan yli 160cm tai alle, laittaisin ilman muuta seinäkaapit kuten teillä on tehty, jotta yläkaappeja ylettyisi käyttämään ilman keittiötikkaita. Etenkin, jos mikroaaltouuni on sijoitettu seinäkaappiin.


    • kokemus puhuu

      En suosittele ykköskeittiötä kenellekään. Huono palvelu, kallis, työntekijät ammattitaidottomia!

    • Rakentaja

      Hei!

      Nostaisin tätä vanhaa ketjua. Onko kenelläkään kokemuksia Oulun tai Salon Ykköskeittiöstä tai ylipäätänsä Oulun keittiöliikkeistä?

    • jonkka5

      Laatu hyvä, mutta paljon toimitusvirheitä. Asennustyö erittäin hidasta ja kallista. Asentaja perusteli kallista asennuspalvelua sillä, että työ valmistuu nopeasi, No, pienen keittiö asennus kesti 4 kk. Aloitettiin ripeästi, mutta sitten moneen kuukauteen ei tapahtunut mitään, eikä vastattu yhteydenottoihin.

    • huomiotavaa

      Ei ihme, ettei kukaan enää mitään hoida. Konkurssi erittäin lähellä, hakeutunut velkasaneeraukseen. Suuntaisin katseet terveellä pohjalla oleviin yrityksiin.

    • OnSeKunnonKeittiö

      On kokemuksia, mutta vuodelta 2000, erinomaisesti onnistui keittiöhankinta ja keittiö on vieläkin lähes uuttavastaavassa kunnossa.

      Vieläköhän Ykköskeittiöt on olemassa?

      • Keittiökuluttaja

        Kitzen osti pari vuotta sitten Ykköskeittiön liiketoiminnan ja jatkaa keittiöiden valmistusta Salossa.
        Katso www.kitzenkeittio.fi


    • Isoturska

      Kitzen jatkaa näköjään yhtä hyvällä menestyksellä kuin edesmennyt Ykköskeittiö. Finderin mukaan 2014 pidennetyn tilikauden 1 200 000 liikevaihdolla 524 000 euroa tappiota. 2015 lukuja ei edes näy. Hyvin menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe