Riittääkö mökkilainan saamiseksi 40%:n omarahoitusosuus.
Onko mökkilainat huomattavasti kaliinpia kuin tavan asuntolainat, vaikka kyseessä on ymp.vuot. käyttöön tehtävä mökki?
Mökkilaina
6
4471
Vastaukset
- vakuus riittää
vain 60 % saakka jos käytetään mökkiä tontteineen. Lainakorko on noin 1 % kalliimpi.
- pankkiin
kyselemään.
Asiakassuhteista ja kiinnityksistä riippuu, kuinka paljon ja millä korolla lainaa saat.
Itse saan kyseisen kaltaista lainaa ilman omarahoitusta koska vaan ja korko on luokkaa 3,30 %.- jaska-
kerro mistä pankista saa niin halvalla?
tietty pitää olla kaikki keskitetty samaan putiikkiiin... vai? - ei puhuta
jaska- kirjoitti:
tietty pitää olla kaikki keskitetty samaan putiikkiiin... vai?Kukapa haluaisi paljastaa oman pankkisuhteensa yksityiskohtia. Toisaalta tilanne on sellainen, että neuvoja on helppo antaa: sinne vaan oman pankkineuvojan puheille ja hakemus sisään. Siitä se selviää. Viime kesänä sai ihan mitä vain, mutta nyt kai tilanne vähän rauhoittunut. Pankkia saa myös vaihtaa vapaasti, jos toinen tarjoaa rahaa halvemmalla. Itse en ole kilpailuttanut, mutta oma pankki (jonka asiakkaana yli 25 vuotta) on suostunut kaikkiin ehdotuksiini. Toki vastuu jää itselle, ei kannata ottaa turhia riskejä.
- Op:sta
jaska- kirjoitti:
tietty pitää olla kaikki keskitetty samaan putiikkiiin... vai?Mikkelin Osuuspankin asiakas olen ollut 35 vuotta. Kai se siinä on syy.
Poikakin (25 v)sai heti lainan oltuaan vasta 2 viikkoa töissä. Hän halusi ostaa 11000 euron hintaisen auton ja sai sitä varten 11400 euroa lainaa. Minä kävin kirjoittamassa takaukseen nimeni ja rahat olivat 2 päivässä käytettävissä. - Jussi
jaska- kirjoitti:
tietty pitää olla kaikki keskitetty samaan putiikkiiin... vai?Osuuspankista minäkin sain lainan alle 3%:n. Kilpailijat olis kyllä pistäneet vielä paremmaksi, mutta en parin kymmennyksen vuoksi viitsinyt lähteä vaihtamaan pankkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747