Miten saan yläindeksin..

ezjoy

Siis miten saan ylä -ja alaindeksin? Esimerkiks jos haluaisin numeron 3 yläindeksiin, niin miten se tehdään?

12

12488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trö

      Yläindeksin saat painamalla Ctrl Vaihto -merkki.Takaisin pääsee painamalla saman näppäinyhdistelmän. Alaindeksin saat Ctrl -merkki.

      • ezjoy

        Sori, mut en tajunnu oikeen..? :( Voitko selittää jotenkin helpommalla tavalla niin et ymmärrän?


      • Anonyymi

        Kaikki ongemat katoaa kuin poistaa windowsin.
        Mun oli pakko vaihtaa Linux Mintiin kun W10 oli jumissa jatkuvasti,


    • seuraavilla

      näppäinyhdistelmillä neliö- ja kuutiomerkit:

      Num Lock -valo päälle (huom, ei toimi muuten)
      ja oikeanpuoleisilla numeronäppäimillä (ei toimi vaakasuorassa olevilla numeroilla)
      252 = ³ ja sitten taas
      253 = ².
      Kaikkein helpoin tapa kun pistää numerot vaan muistiin kunnes oppii ulkoa.

      • unohdin

        että alt-näppäimen pitää olla pohjassa numeroita näpytellessä. Korjaa,n jos tästä vaikka jollekin joskus apua, vaikka asianomainen avun jo alla saikin:
        eli
        Num lock -valo päälle ja oikeanpuoleiset nronäppäimet
        alt 252 =³
        alt 253 =²

        Sori!


    • valikon kautta

      Muotoile -valikon kautta:
      Muotoile - Fontti - ruksi ruutuun yläindeksi. Käy kirjoittmassa 2 ja samaa kautta ottamassa ruksi pois ruudusta kun jatkat normaalia tekstiä.

      • ezjoy

        Kiitos Sulle! Ongelma ratkesi.


    • Poro1

      lisää - merkki ja etsi sieltä se yläindeksi....

      :)

    • Anonyymi

      copy-pastella jostain valmiista tekstistä...

    • Anonyymi

      Alaindeksi: Valitse ensin kohdeteksti, sitten paina ja pidä Ctrl ja Shift pohjaan ja näpäytä "0" merkkiä (joka on näppäinen "9" oikealla puolella).

      Yläindeksi: Valitse ensin kohdeteksti, sitten paina ja pidä Ctrl pohjaan ja näpäytä " " merkkiä (joka on nolla näppäimen oikealla puolella).

    • Anonyymi

      Word-palstalla kun ollaan, niin vastaan että nuo saa siitä fontin (=kirjasimen?) valinnoista. Siellä on ne x2-painikkeet, jossa se kakkonen on ylä- ja alaindeksinä. Luultavasti voinee melkeinpä arvata kummasta kumpikin tulee.

    • Anonyymi

      Oho, jaa oli 15 vuotta vanhaan ketjuun joku lopulta hoksannut ratkaisun. Copy-paste, jumaliste. Mutta tota niin no joo, ehkä joku ei vieläkään ole osannut noita laittaa niin mikä ettei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe