alapään kutina öisin

jenni

eli tätä on jatkunut jo aika kauan, ehkä pari vuotta.. ei nyt ihan joka yö mut aika usein kutittaa alapäätä ja alan raapia sitä aina joko ihan unessa tai puoliunessa, mut en ikinä hereillä tee niin, yleensä huomaan että oon taas raapinut siellä vasta aamulla kun kynsien alla on hirveesti jotain valkoista, viime yönä oon raapinut oikein kunnolla ja nyt sattuu jopa istuminen..:/ Ja sitä en voi lopettaa koska raapin just unessa tai puoliunessa.. ei voi olla hiivatulehdus, sillä tiedän sen oireet ja tää on joku ihan eri juttu (ja kun mul on ollut joskus hiivatulehdus ja otettiin kokeita niin eiks jo niissä voinu nähdä jtn bakteereja jotka aiheuttaa tätä?), eikä mikään sukupuolitauti voi olla, aloitin harrastaa seksiä vasta pari kuukautta sitten, ja tätä on jatkunu kuten sanoinkin jo tosi kauan ennen sitä, ja yhdynnässä käytetään aina kondomia.. siis mikä mulla mahtaa olla.. tiedän et pitäis jo mennä lääkäriin.. mut jollain on ollut samanlaisia oireita..?

32

35345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna

      Laita lapaset käsiin ja tiukalla narulla kiinni.

      ja nouda mato kuuri.

    • Kannattaisiko...

      sinun mennä lääkärille ??? Joulu tulee...

      • sinulla

        on kihomatoja, tulevat yön aikana munimaan peräaukon ympärille ja aiheuttaa kovaa kutinaa. Omatoimisesti voit tehdä pienen testin, otat teipinpalasen ja liimaat sen peräaukon ympärille ennen nukkumaanmenoa, tämä testi ei ole aukottoman varma. Voit aamulla katsoa onko teipinpalasessa lankaa muistuttava pieni ohut pitkulainen mato. Lisätietoa saat googlesta kirjoittamalla kihomadon hakusanaksi. Kihomadot ovat hyvin yleisiä ja lähtevät apteekista saatavalla reseptittömällä lääkkeellä yleensä hyvin, myös vuodevaatteet kannattaa pestä 60 asteessa ja makuuhuoneen mahdolliset matot viedä vaikka ulos pakkaseen pariksi tunniksi. Muistelen lääkkeen nimeksi pyrvin mutta en ole täysin varma siitä nimestä.


      • jenni
        sinulla kirjoitti:

        on kihomatoja, tulevat yön aikana munimaan peräaukon ympärille ja aiheuttaa kovaa kutinaa. Omatoimisesti voit tehdä pienen testin, otat teipinpalasen ja liimaat sen peräaukon ympärille ennen nukkumaanmenoa, tämä testi ei ole aukottoman varma. Voit aamulla katsoa onko teipinpalasessa lankaa muistuttava pieni ohut pitkulainen mato. Lisätietoa saat googlesta kirjoittamalla kihomadon hakusanaksi. Kihomadot ovat hyvin yleisiä ja lähtevät apteekista saatavalla reseptittömällä lääkkeellä yleensä hyvin, myös vuodevaatteet kannattaa pestä 60 asteessa ja makuuhuoneen mahdolliset matot viedä vaikka ulos pakkaseen pariksi tunniksi. Muistelen lääkkeen nimeksi pyrvin mutta en ole täysin varma siitä nimestä.

        tiedosta!! Eihän mun tarvi mennä terveyskeskukseen kokeisiin? Kun ei tätä kutinaa esiinny joka yö, mut aika usein.. Voi siis tulla suoraan apteekkiin ja kysyä matokuuria?


      • Epävarma
        jenni kirjoitti:

        tiedosta!! Eihän mun tarvi mennä terveyskeskukseen kokeisiin? Kun ei tätä kutinaa esiinny joka yö, mut aika usein.. Voi siis tulla suoraan apteekkiin ja kysyä matokuuria?

        Olipakko vastata koska en osaa tehdä uutta.
        Eli onko normaalia että alapäässä kun herään yöllä. oon unissani vissii kaivanu,ja sit ku herään aik usein mu sorme pääs sellane n.4mm valkone mato? Ku kaikki puhuu peräpääst mut mä puhun iha etupääst (oon siis kylläki vast 11v) Nytki tuntuu iha ku kiemurtelee (what i can do?)


    • jöö

      joo tota noin se on yleinen loinen joka ei tartu yhdynnässä ainakaan minun tietääkseni, se tarttuu ihmisestä toiseen yleisin syy leviämiseen on kun raapii alapäätä niin sormiin jää pieniä munia mitä ei näe kun on läpinäkyviä niissä on jotain töhnää niin jää kiinni ja siitä menee esineisiin tai leipään ja joku syö sen :( apteekista saat lääkettä ilman reseptiä :D ja loinen elää paksusuolessa ja tulee munimaan yöllä peräaikon suulle siitä johtuu kutina eli ne ei elä pillussa mutta saattaa luikerrella välilihan tuntumaan ja siitä virtsa putkeen ja saattaa tulla virtsa tie infektio :(

      • matoja! auttakaa!!!

        moi! oli niinkun pakko vastata tähän viestin koska en tiennyt et miten voi kirjoittaa uuden viestin! :D

        mut voiko madot mennä itsestäään ohi? mulla ollu samat oireet, ja en kehtaa kertoa mun vanhemmille ( olen siis juuri täyttänyt 14 ).. mitä teen? meneenkö madot pois itsestään jos ei tee mitään? onko ne vaarallisisa? ja miten ne voi saada pois jos haluaa ilman lääkäri reseptejä yms.. ? :(


      • santtu
        matoja! auttakaa!!! kirjoitti:

        moi! oli niinkun pakko vastata tähän viestin koska en tiennyt et miten voi kirjoittaa uuden viestin! :D

        mut voiko madot mennä itsestäään ohi? mulla ollu samat oireet, ja en kehtaa kertoa mun vanhemmille ( olen siis juuri täyttänyt 14 ).. mitä teen? meneenkö madot pois itsestään jos ei tee mitään? onko ne vaarallisisa? ja miten ne voi saada pois jos haluaa ilman lääkäri reseptejä yms.. ? :(

        Mulla oli sama juttu ennen kun mulla oli luultavasti kihomatoja mut en tiennyt sitä, ja joskus oli aika paha kutina ja sit joskus en tuntenut mitään monta kuukautta. Sit mä vasta myöhemmin sain selville että oli kihomatoja! En usko et ne lähtee pois ilman lääkketta.. oli jo vaikea saada ne pois lääkkeillä kun matojen munat voi elää monta kuukautta niin on helppoa saada madot takaisin, mut ne ei oo vaarallisia.. Kannattaa kokeilla Pyrvin lääkkettä, saa ilman reseptiä apteekista mut täytyy kysyä apteekarilta ja sit ne tuo se pakkaus sulle, ainakin yliopiston apteekkissa


      • Doyle
        santtu kirjoitti:

        Mulla oli sama juttu ennen kun mulla oli luultavasti kihomatoja mut en tiennyt sitä, ja joskus oli aika paha kutina ja sit joskus en tuntenut mitään monta kuukautta. Sit mä vasta myöhemmin sain selville että oli kihomatoja! En usko et ne lähtee pois ilman lääkketta.. oli jo vaikea saada ne pois lääkkeillä kun matojen munat voi elää monta kuukautta niin on helppoa saada madot takaisin, mut ne ei oo vaarallisia.. Kannattaa kokeilla Pyrvin lääkkettä, saa ilman reseptiä apteekista mut täytyy kysyä apteekarilta ja sit ne tuo se pakkaus sulle, ainakin yliopiston apteekkissa

        Onko vaarrallista syödä matokuuri, vaikkei varma madoista olisikaan??


      • Kuiva iho
        matoja! auttakaa!!! kirjoitti:

        moi! oli niinkun pakko vastata tähän viestin koska en tiennyt et miten voi kirjoittaa uuden viestin! :D

        mut voiko madot mennä itsestäään ohi? mulla ollu samat oireet, ja en kehtaa kertoa mun vanhemmille ( olen siis juuri täyttänyt 14 ).. mitä teen? meneenkö madot pois itsestään jos ei tee mitään? onko ne vaarallisisa? ja miten ne voi saada pois jos haluaa ilman lääkäri reseptejä yms.. ? :(

        Itselläni on lievästi atooppinen iho, jonka lääkäri todennut; lähinnä käsissä ja jaloissa. Kun lääkärin kanssa keskusteltiin atooppisen ihon oireista ja sen hoidosta, kysyi hän myös, että "Esiintyykö alapään kutinaa öisin?" Sanoi tämän olevan normaalia ihon kuivuudesta kärsivillä ja, että oireet usein ilmenevät öisin. Tästä syystä kaikki eivät tätä edes huomaa. Eli jos vaiva välillä poistuu, niin kyseessä saattaisi olla alapään kuiva iho, johon on apteekista saatavilla omat rasvat.

        Jos taas kyseessä kihomadot, niin tämän voi tarkistaa wc-käynnillä ulosteesta. Eli näkyykö ulosteessa pieniä valkoisia matoja. Kihomadot hoidetaan apteekista saatavilla matolääkkeillä.


      • Kuiva iho
        Kuiva iho kirjoitti:

        Itselläni on lievästi atooppinen iho, jonka lääkäri todennut; lähinnä käsissä ja jaloissa. Kun lääkärin kanssa keskusteltiin atooppisen ihon oireista ja sen hoidosta, kysyi hän myös, että "Esiintyykö alapään kutinaa öisin?" Sanoi tämän olevan normaalia ihon kuivuudesta kärsivillä ja, että oireet usein ilmenevät öisin. Tästä syystä kaikki eivät tätä edes huomaa. Eli jos vaiva välillä poistuu, niin kyseessä saattaisi olla alapään kuiva iho, johon on apteekista saatavilla omat rasvat.

        Jos taas kyseessä kihomadot, niin tämän voi tarkistaa wc-käynnillä ulosteesta. Eli näkyykö ulosteessa pieniä valkoisia matoja. Kihomadot hoidetaan apteekista saatavilla matolääkkeillä.

        Eli kihomatojen ollessa kyseessä hoidetaan koko perhe samaan aikaan, koska muuten hoidosta ei ole hyötyä, sillä madot tarttuvat muuten uudelleen hoitamattomilta perheenjäseniltä. Jos perheessä on päiväkoti ja kouluikäisiä, tulisi myös näihin paikkohin ilmoittaa tartunnasta. Kihomadot ovat hyvin yleisiä esim. päiväkodeissa ja tarttuvat siellä herkästi lapselta toiselle. Eli jos yksi tartunnan saanut jätetään hoitamatta, saa muut tartunnan uudelleen. Ja näin kierre on valmis. Matoja ei tarvitse mitenkään hävetä, sillä hyvin yleisiä ovat.


      • Tarviin_apuu!
        matoja! auttakaa!!! kirjoitti:

        moi! oli niinkun pakko vastata tähän viestin koska en tiennyt et miten voi kirjoittaa uuden viestin! :D

        mut voiko madot mennä itsestäään ohi? mulla ollu samat oireet, ja en kehtaa kertoa mun vanhemmille ( olen siis juuri täyttänyt 14 ).. mitä teen? meneenkö madot pois itsestään jos ei tee mitään? onko ne vaarallisisa? ja miten ne voi saada pois jos haluaa ilman lääkäri reseptejä yms.. ? :(

        mäki oon just täyttäny 14 ja sama ongelma ! Mutta ei aina, nimitääin kihomadot tulee vain kuukautisten aikaan, mikä ei kyllä ole kovin ihanaa, kun on sitten kaksi pulmaa vaivana. Öisin kutittaa iha kamalasti, mutta vanhemmille ei vaa viitti jotenki kertoo.. o.O

        Plzzz, auttakaaaaaaah !?


      • jonsku95
        matoja! auttakaa!!! kirjoitti:

        moi! oli niinkun pakko vastata tähän viestin koska en tiennyt et miten voi kirjoittaa uuden viestin! :D

        mut voiko madot mennä itsestäään ohi? mulla ollu samat oireet, ja en kehtaa kertoa mun vanhemmille ( olen siis juuri täyttänyt 14 ).. mitä teen? meneenkö madot pois itsestään jos ei tee mitään? onko ne vaarallisisa? ja miten ne voi saada pois jos haluaa ilman lääkäri reseptejä yms.. ? :(

        Mitä teen auttakaa mulla kutittaaa pillua ja peräaukkoa joskus mutta en voi enää olla tämän kutinan kans!! paljon se maksaa se aine jolla ne saa pois(noin)?? oon kans 14v


      • jonsku95
        jonsku95 kirjoitti:

        Mitä teen auttakaa mulla kutittaaa pillua ja peräaukkoa joskus mutta en voi enää olla tämän kutinan kans!! paljon se maksaa se aine jolla ne saa pois(noin)?? oon kans 14v

        mulla oli semmosia valkosia matoja alapäässä mutta miten ne saa pois? ja mitä oireita on hiivatulehduksessa? pitääkö kertoa vanhemmille jos on matoja? tai kannattaako? en mie ainakaan kehtaa.. siskoni nauraa ittensä kuoliaaks jos saa tietää..


      • voi ei!
        Tarviin_apuu! kirjoitti:

        mäki oon just täyttäny 14 ja sama ongelma ! Mutta ei aina, nimitääin kihomadot tulee vain kuukautisten aikaan, mikä ei kyllä ole kovin ihanaa, kun on sitten kaksi pulmaa vaivana. Öisin kutittaa iha kamalasti, mutta vanhemmille ei vaa viitti jotenki kertoo.. o.O

        Plzzz, auttakaaaaaaah !?

        Joo, mulla ihan samat vaivat kun sulla. Oon 13v. Alkaa ällöttää kun ajattelee että madot munii mun perseeseen =( En kehtaa kertoo kenellekkään....


      • ex-kihomadot
        jonsku95 kirjoitti:

        mulla oli semmosia valkosia matoja alapäässä mutta miten ne saa pois? ja mitä oireita on hiivatulehduksessa? pitääkö kertoa vanhemmille jos on matoja? tai kannattaako? en mie ainakaan kehtaa.. siskoni nauraa ittensä kuoliaaks jos saa tietää..

        kihomatoja. juu oon itekkin vasta 13 ja kihomatoja mulla oli vissii ykstoista vuotiaana. ne ei lähe pois itestään, vaan matokuurilla. mulle äiti osti pyrvin-lääkettä, ja madot lähti kuukaudeesa ;D kuurin aikana kantsii aina vessan käynnin jälkeen pestö ködet, ja käyttää kynsi harjaa ja muutenkin ennen syöntiä...ja kantsii leikata kynnet lyhyiksi. asiasta pitää kertoa vanhemmille ja hoitaa koko perhe samalla. mustaki asian kertomine oli tosi noloa, mutta asiaa helpotti se että kaikki perheessämme on tyttäjä ;)) rohkeesti kertomaan :)


      • auttakaaminua
        ex-kihomadot kirjoitti:

        kihomatoja. juu oon itekkin vasta 13 ja kihomatoja mulla oli vissii ykstoista vuotiaana. ne ei lähe pois itestään, vaan matokuurilla. mulle äiti osti pyrvin-lääkettä, ja madot lähti kuukaudeesa ;D kuurin aikana kantsii aina vessan käynnin jälkeen pestö ködet, ja käyttää kynsi harjaa ja muutenkin ennen syöntiä...ja kantsii leikata kynnet lyhyiksi. asiasta pitää kertoa vanhemmille ja hoitaa koko perhe samalla. mustaki asian kertomine oli tosi noloa, mutta asiaa helpotti se että kaikki perheessämme on tyttäjä ;)) rohkeesti kertomaan :)

        joo, mullakin luikertelee valkoisia matoja alapäässä! tutkin ulostettani, mutta siellä ei valkoisia matoja ollut. eli vain alapäässä, sellaisia langan näköisiä ällöttäviä matoja. ei kauhean mukavia.. :// ja kertokaa niistä kotona ihan rohkeasti. itse asiassa on mukava puhua oman äidin kanssa tällaisista asioista kun he tietävät näistä enemmän kuin minä. mutta kuitenkin ajatus on hiukan pelottava. vastatkaahan näihin kysymyksiin, niin ehkä muutkin täällä saavat paremmin neuvoa kun en itsekkään ymmärrä puhutaanko täällä peräaukon vai alapään madoista..

        1. Onko ALAPÄÄSSÄ luikertelevat madot vaarallisia`?
        2. Onko tällainen normaalia.
        3. Miten päästä eroon, onko esim jtn kotihoitokeinoja?

        Hyvin epämiellyttävää kuitenkin aina välillä katsella että mitä sieltä alapäästä löytyy.
        Aina välillä joutuu vetämään valkoisia matoja, sekä valkovuotoa tulee vain runsaasti. Mustat pikkaritkin joka ikiset aivan valkoisía ja kyllä sieltäkin matoja löytyy. eli perseessä ei minkäänlaista matovaivoja eikä ollenkaan kutita. auttakaas!


      • jepaaäänz
        Tarviin_apuu! kirjoitti:

        mäki oon just täyttäny 14 ja sama ongelma ! Mutta ei aina, nimitääin kihomadot tulee vain kuukautisten aikaan, mikä ei kyllä ole kovin ihanaa, kun on sitten kaksi pulmaa vaivana. Öisin kutittaa iha kamalasti, mutta vanhemmille ei vaa viitti jotenki kertoo.. o.O

        Plzzz, auttakaaaaaaah !?

        Siis joo tää viesti tuli kyl.2010 :D mutjoo oli pakko vastaa mäki oom nyt 14 ja.kuukautiset ja hui stna alko kutittaa ja sit katoin oli kihomatoi... Hyi


      • Apua-_-
        matoja! auttakaa!!! kirjoitti:

        moi! oli niinkun pakko vastata tähän viestin koska en tiennyt et miten voi kirjoittaa uuden viestin! :D

        mut voiko madot mennä itsestäään ohi? mulla ollu samat oireet, ja en kehtaa kertoa mun vanhemmille ( olen siis juuri täyttänyt 14 ).. mitä teen? meneenkö madot pois itsestään jos ei tee mitään? onko ne vaarallisisa? ja miten ne voi saada pois jos haluaa ilman lääkäri reseptejä yms.. ? :(

        Oli pakko laittaa kommentteihi ku en jaksanu kirjottaa uuttaa viesti juttua😂

        Mutta siis mullaki on samanlaisiin ongelmii ku oon meijän perheest tietääkseni ainoo jolla on matoi ja kutisee iha h***** (oon myös abaut ton ikäne tyttö) en tiiä mitä pitäs tehä ku apteekin kuurit ei enää auta vaik kaikki niitä suositteleeki. Ongelma on se ku mul on niiiiiiii usein matoja nii ne on oppinu vastustamaan niitä lääkkeit eikä enää tehoa yhtään! Mitä siis voin tehä ku oon kaiken lisäks viel nii herkkä et en saa nukuttua yöllä. Voiks joku vaan auttaa tai ees sanoo et en oo ainoo tällänen ihmine?


      • Anonyymi
        Tarviin_apuu! kirjoitti:

        mäki oon just täyttäny 14 ja sama ongelma ! Mutta ei aina, nimitääin kihomadot tulee vain kuukautisten aikaan, mikä ei kyllä ole kovin ihanaa, kun on sitten kaksi pulmaa vaivana. Öisin kutittaa iha kamalasti, mutta vanhemmille ei vaa viitti jotenki kertoo.. o.O

        Plzzz, auttakaaaaaaah !?

        Mä oon 12v ja mua on myös kutittanut öisin mut ei joka yö. Mut tulipahan vaan mieleen että miksi tämä tapahtuu 9-14 vuotiaille.


      • Anonyymi
        Apua-_- kirjoitti:

        Oli pakko laittaa kommentteihi ku en jaksanu kirjottaa uuttaa viesti juttua😂

        Mutta siis mullaki on samanlaisiin ongelmii ku oon meijän perheest tietääkseni ainoo jolla on matoi ja kutisee iha h***** (oon myös abaut ton ikäne tyttö) en tiiä mitä pitäs tehä ku apteekin kuurit ei enää auta vaik kaikki niitä suositteleeki. Ongelma on se ku mul on niiiiiiii usein matoja nii ne on oppinu vastustamaan niitä lääkkeit eikä enää tehoa yhtään! Mitä siis voin tehä ku oon kaiken lisäks viel nii herkkä et en saa nukuttua yöllä. Voiks joku vaan auttaa tai ees sanoo et en oo ainoo tällänen ihmine?

        Oletko varma että ne on kihomatoja, jos et niin sulla vois olla myös kuivuutta.


    • ----munamatohyi

      Hyi perkele, minäkin 14 ja matoilen. Paljonko Pyrvin maksaa?

    • kauheat kihomadot

      jaa minä olen 13 ja mullakin on kihomatoja hyi olkoon

    • madotpoismaapallolta

      hyi kamala, en edes uskalla tutkailla kun pelkään muutenkin kaikkia luikertelevia otuksia hyihyi

    • 2+17=

      onneks oon poika.. :))

      • Sateenkaari

        Pojilla on myös kihomatoja ihan sama olisitko tyttö vai poika xd


    • Kata18

      Mulla on melkein sama ongelma mulla tulee matoja kun masturboin. Mikä voi olla kyseessä ne ei kyllä liiku tai mtn ..

    • ellis tellis

      Mullaki kutisee alapää, se on tosi ärsyttävää. Eikö siihen ole muuta keinoo muutaku kertoo vanhemmille? En haluu kertoo vanhemmille ku se on niin noloo........ AUTTAKAA!!!!!!!!!!!!!!! pliis......
      (oon muuten 13v

    • Itsekin kokenut

      Kihomadot eivät olet vaarallisia, mutta todella kiusallisia ja inhottavia. Ne saa pois ainoastaan lääkkeillä, jotka haetaan reseptittä apteekista. Yleisesti kannattaa hoitaa koko perhe samalla, koska kihomadot saattavat levitä perheenjäsenten välillä. Kihomatojen munat löytävät tiensä kehoon hyvin usein kynsien alta ja suuhun. Ennaltaehkäisy on helppoa: kynsiharjalla ja saippualla käsien pesua päivittäin. Kannattaa kertoa asiasta, vaikka inhottavaa se onkin. Ne ovat lähinnä hyvin kiusallisia, mutta uskokaa huviksenne, että melko tavallisia. Perheissä, joissa on pieniä lapsia, ilmenee kihomatoja usein.

      Kertokaa ongelma, jotta homma saadaan nopeasti hoidettua pois :) ei tarvitse ottaa kuin muutama tabletti muutaman kerran, olikohan viikon välein, matolääkettä ja sillä on koko kiusallinen loisvaiva hoidettu.

      • Apuaa-_-

        No voitkos sitte auttaa tällästä 12.v tyttöö jolla on kaikki maholliset ongelmat: mulle tulee tosi usein matoja, apteekin mitkää kuurit ei enää auta ku ne madot on tottunu niihi kuureihi, perhe on viishenkinen johon kuuluu pieni poika joka ei tiiä hygieniasta yhtään mitään ja oon tosi herkkä nii en mitenkää saa nukuttuu yöllä. Että mites mun niinku pitäs tehä ku en haluu rasittaa vanhempia :(


    • Ällöttää kihomadot

      Oon 12 vuotias, ja mulla kutisee pakarat, ja toi väliliha (? :D) mut vaan päivisin, ei siis öisin tai iltasin. Ja mulla on tosiaan atooppinen iho, ja taipeissa ihottumaa ja vähän muuaallaki siellä täällä, eli siis mitä luulette, onko kihomatoja vai ihan vaan atooppisen ihottuman vaiva?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4974
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3267
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1405
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      74
      943
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe