passi viroon?

dfsdfsdf

oon menossa laivalla päivän risteilylle ja 3h maissa. tarviiko viroon passia vai käykö pelkkä kuvallinen kelakortti?

19

3186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarviit passin!

...että näin!

• käy päinsä

Kelakortti,sen paremmin kuin kirjastokorttikaan ei käy virallisesta matkustusasiakirjasta.
      Passi tai uudenaikainen henkilötodistus pitää olla.
      3 tunnin aikaraja ei tuo helpotusta sääntöön!

• adasdas

mikäs "uudenmallinen henkilökortti" sitten on? onko 1.3.99 jälkeen hankittu kuvallinen kelakortti "uudenmallinen henkilökortti"? miksi kuvallinen kelakortti ei olisi muka käypä henkilötodistus?!

• Piirivalvur

Ota muutama joulukortti mukaan, ja vähän ruplia ei ropleemia.

• Kajja
        adasdas kirjoitti:

mikäs "uudenmallinen henkilökortti" sitten on? onko 1.3.99 jälkeen hankittu kuvallinen kelakortti "uudenmallinen henkilökortti"? miksi kuvallinen kelakortti ei olisi muka käypä henkilötodistus?!

pitää olla poliisiviranomaisen myöntämä passi tai uudenmallinen henkilökortti. Lisätietoja www.poliisi.fi

• adasd
        Piirivalvur kirjoitti:

Ota muutama joulukortti mukaan, ja vähän ruplia ei ropleemia.

no väliaikainen passi sitten.

"Jos passi unohtuu kotiin tai katoaa ennen lähtöä, on mahdollisuus hakea lyhytaikaista, enintään vuoden voimassaolevaa passia Helsingin poliisilta. Lyhytaikaisia passeja myönnetään virka-aikana (ma-pe klo 08.00-16.15) Kaartin poliisitalolla Punanotkonkatu 2:ssa"

Tallink

-paljonko maksaa ja saako sen heti tai jos ei saa heti niin milloin? ja voiko tommosen passin hommata jos ei ole oikeaa passia olemassa?

• Kajja
        adasd kirjoitti:

no väliaikainen passi sitten.

"Jos passi unohtuu kotiin tai katoaa ennen lähtöä, on mahdollisuus hakea lyhytaikaista, enintään vuoden voimassaolevaa passia Helsingin poliisilta. Lyhytaikaisia passeja myönnetään virka-aikana (ma-pe klo 08.00-16.15) Kaartin poliisitalolla Punanotkonkatu 2:ssa"

Tallink

-paljonko maksaa ja saako sen heti tai jos ei saa heti niin milloin? ja voiko tommosen passin hommata jos ei ole oikeaa passia olemassa?

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/23A593CB2F0F9235C2256BC200449123?OpenDocument

• asdasd

• Kajja
        asdasd kirjoitti:

"Passia haetaan kirjallisesti paikallispoliisilta."

kirjoitanko paperille "haluan pikapassin" laitan sen kirjekuoreen ja annan pliisille ja saan vastauksen 5 viikon päästä?

täytyy mennä poliisiasemalle ja täyttää valmis lomake, kyllä ne kanslian tädit neuvovat sitten lisää...

• kyllä
        Kajja kirjoitti:

täytyy mennä poliisiasemalle ja täyttää valmis lomake, kyllä ne kanslian tädit neuvovat sitten lisää...

neuvoo kun otat sinne yhteyttä ja reippaasti kysyt. Ajokortti muuten ei kelpaa matkustamiseen Pohjoismaita lukuun ottamatta.

• Vaikee texti menee...

Rajavartioilta OHI, epäilevät terroristiksi. Esimies ei osaa aakkosia ja mokut ei uskalla ymmärtää enemmän. Mut tää vain Saddamissa!!! Lennä!! Kertovat että airporteissa, rajamiehet osaavat aakkoset!! Tiedä onko perää???

• Höhölä

Miten meinasit tuliaisia tuoda, jos ei ole kassi mukana, rullakolla vai auton/tai omassa takapoksissa?:-) Ai passi...Passiasiasta, kyllähän tuota taas tänäänkin vailla oltiin molemmilla rannoilla. En tarkkaan ottaen tiedä siitä sähköisestä henkilökortista, sen pitäisi lain mukaan olla riittävä matka-asiakirja. Itse en moista läpykkää omista.

• martti tertti

Niin kuin tuossa edellä jo mainittiinkin, 1999-> myönnetyn kuvallisen henkilötodistuksen pitäisi olla riittävä matkustusasiakirja. Virohan ei ole Schengenin sopimuksen jäsenvaltio, mutta ovat ilmeisesti tehneet tällaisen yksipuolisen "myönnytyksen". Varmuuden vuoksi olen itse tarjonnut aina passia sekä Helsingissä että Tallinnassa. Muutama viikko sitten olin ulkomaalaisen kaverini (Ranskan ja Kanadan kansalaisuus) kanssa Etelä-Helsingissä ja hän käytti (eli näytti) ranskalaista ID:tä mennen tullen ja palatessa. Ei ongelmia. Olen kuullut, että toisinaan Viron piirivalve on nikotellut suomalaisten ihan validien henkkareiden kanssa.

• kelpaa hyvin
        martti tertti kirjoitti:

Niin kuin tuossa edellä jo mainittiinkin, 1999-> myönnetyn kuvallisen henkilötodistuksen pitäisi olla riittävä matkustusasiakirja. Virohan ei ole Schengenin sopimuksen jäsenvaltio, mutta ovat ilmeisesti tehneet tällaisen yksipuolisen "myönnytyksen". Varmuuden vuoksi olen itse tarjonnut aina passia sekä Helsingissä että Tallinnassa. Muutama viikko sitten olin ulkomaalaisen kaverini (Ranskan ja Kanadan kansalaisuus) kanssa Etelä-Helsingissä ja hän käytti (eli näytti) ranskalaista ID:tä mennen tullen ja palatessa. Ei ongelmia. Olen kuullut, että toisinaan Viron piirivalve on nikotellut suomalaisten ihan validien henkkareiden kanssa.

Uudenmallinen henkilökortti kelpaa henkilötodistukseksi ja matkustusasiakirjaksi kaikissa EU-maissa ja sen lisäksi Pohjoismaissa, ei tarvitse olla Schengenin jäsen.

• Viikottainen kulkija
        kelpaa hyvin kirjoitti:

Uudenmallinen henkilökortti kelpaa henkilötodistukseksi ja matkustusasiakirjaksi kaikissa EU-maissa ja sen lisäksi Pohjoismaissa, ei tarvitse olla Schengenin jäsen.

Virossa tarvitaan vielä passi vaikka se onkin jo eu maa. Menin kerran Ranskalaisen kollegani kanssa Viroon ja hänellä oli ainoastaan eu henkilöllisyys kortti. Noh, rajalla tuli suuri stoppi heti. Aikamme puhuttuamme ja selviteltyämme millä asioilla liikumme ja kaikki firmamme tiedot esiteltyämme pääsimme päivän kestäneelle käynnille maassa. Ei kannata yrittää ilman passia

• silja

"...Muistattehan, että Viroon matkustaessaan Suomen kansalainen voi käyttää matkustusasiakirjana passin lisäksi kuvallista, 1.3.1999 jälkeen myönnettyä henkilökorttia (ei koske väliaikaista henkilökorttia eikä alaikäiselle ilman huoltajan suostumusta annettua henkilökorttia). Passi on kuitenkin suositeltavin vaihtoehto. Viroon matkustettaessa myös lapset, jotka ovat täyttäneet 7 vuotta, tarvitsevat oman passin..."

• Colt

Vironmatkalla minulla passi pyssy mukana.

• asdasd
        Colt kirjoitti:

Vironmatkalla minulla passi pyssy mukana.

nou hätä. puol tuntii ja passi taskussa. kokka kohti vironmaata

• Polliisi

Suomen kansalaisen matkustusasiakirjana käy passi tai 1.3.99 jälkeen myönnetty henkilökortti (sähköinen kortti 1.12.99 lukien). Jos vanhemmat matkustavat henkilökortilla, tulee lapsella iästä riippumatta olla oma henkilökortti. Jos vanhemmat matkustavat passilla, tulee 7 vuotta täyttäneellä lapsella olla oma passi. Henkilökortista tai passin henkilötietosivusta kannattaa ottaa mukaan valokopio henkilöllisyystodistukseksi, jolloin alkuperäisen voi perillä jättää tallelokeroon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      172
      5558
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      44
      2633
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2222
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1759
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1384
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1327
    7. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1301
    8. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      24
      1262
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1233
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      108
      988
    Aihe