Hääpukujen hinnoista

-s-

Tässä on pikkuhiljaa alettu miehen kanssa pohtia, jospa sittenkin mentäisiin naimisiin :) Koskaan kun asia ei ole tullut edes mieleenkään, nyt haluaisin tiedustella paljonko morsiuspuvut keskimäärin maksavat?
Entä millainen hintahaarukka on vuokrattuna?
Tottahan uskon että hinnoissa on suuria eroja, mutta puvun ei kuitenkaan tarvitse olla "suoraan Voguen kannesta"...
Että jos tässä alustavaa budjettia kävisi laatimaan, olisin kiitollinen hintatiedoista.

11

10227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Edullisemman luokan pukujen hintahaarukka lienee yleensä siinä 400-1000 euron kieppeillä. Vuokraus maksaa noin puolet-2/3 uuden puvun hinnasta.

    • morsian-06

      Ostin uuden hääpuvun 320€. mullakin oli aluksi ajatus vuokrata mutta kun kysyin hintoja, niin vuokraus olis ollu 250-350€. Mutta jos on oikeessa paikassa oikeeseen aikaan niin saattaa liikkeistä saada todella edullisesti pukuja jos ostokannalla on :)

    • ...

      Jos tiedät häiden ajankohdan paljon etukäteen, kannattaa ostaa puku alennusmyynneistä (yleensä syksyisin ja alennukset -50%, joskus jopa enemmän). Lisäksi kiertäminen kannattaa, käly osti omansa ensimmäisestä liikkeestä jossa kävi ja maksoi siitä 800 euroa, minä selvittelin hintoja hieman etukäteen ja sain omani neljällä sadalla. Kummallakin meistä oli omasta mielestään parempi puku mutta oikeasti ne olivat ihan yhtä hyviä, eli hinta ei aina takaa mitään ekstraa. :) Mutta tiivistyksenä 400-500 eurolla on jo valinnanvaraa ja tuhannella eurolla saa melkein mitä vain.

    • o.O'

      Eräs tutavani teki källin. Hän osti puvun ja piakkoin häiden jälkeen myi sen. Hänelle jäi puvusta "tappiota" n.100€. Toetesi että oli kuin olisi puvun vuokrannut ^^
      Eli hinnalla ei niinkään väliä jos meinaat sen myydä etiäppäin. Itselle anoppi luultavasti tekaisee puvun, elikkäs hinnaksi tulee kankaiden hinta, joka ei näin lyhyellä ole paljoakaan XD

    • Nimetön

      itse olin aikeissa ensin ostaa puvun, mutta päädyin lopulta vuokra pukuun.
      Vuokran hinta 450€, sisälsi kaksi osaisen puvun, tiaran ja puvun sopivaksi korjailut. Puku oli aivan ihana!!!! Ja palvelu myös todella lämmin henkistä ja ystävällistä, parasta mitä olen koskaan saanut!
      Sama puku itselleni ostaessa olisi maksanut 1500€, joten ajattelin säästää ja en olisi sitä kuitenkaan saanut eteenpäin kannattavasti myytyä ja mitäpä minä sillä sen koommin olisin tehnyt.

    • häät 6/2006

      Hei! Minä ostin puvun jo nyt kun alennusmyynti menossa kun vuodenvaihteessa mallisto muuttuu.
      Sain 675 euron puvun 95 eurolla!!
      Aivan ihana puku,just niin kuin halusinkin.
      Ja halvin malli oli 45 euroa!
      Joten seuraile ilmoituksia,ole oikeassa paikassa oikeaan aikaan niin saat tosi halvalla...
      Onnea etsintään! =)

      • NannaH

        Missä näitä ale-myyntejä on?? Pääkaupunkiseudulla? Pitääpä alkaa tarkkailee mainoksia, nimittäin aika mittava hintaero normaalihintaiseen pukuun :)


      • morsian/07
        NannaH kirjoitti:

        Missä näitä ale-myyntejä on?? Pääkaupunkiseudulla? Pitääpä alkaa tarkkailee mainoksia, nimittäin aika mittava hintaero normaalihintaiseen pukuun :)

        muakin kiinnostaisi mistä saa näin halvalla???


    • Mamaia

      Kävimme kesällä 2005 Romaniassa Mamaiassa. Kaupunki on täynnä hääpukuliikkeitä ja hääkoriste/kutsukortti kauppoja. Ostin ihana hääpuvun sellainen A-linjainen niskalenkkimalli, jossa pieni yksityiskohtia ja kiristettävä selusta, joten koko ei ole niin tarkka. Saman tyyppisiä pukuja on ollut nyt uusimmissa hää lehdissä. Puku maksoi 148€. Ostin lisäksi morsiustytön puvun, tiaran itselleni sekä kaksi morsiustytön pääkoristetta ja silkkipusukkaa. Kaikki maksoi yhteensä 200€ eli pelkällä Suomesta ostetun puvun hinnalla saa koko lomamatkan. Suosittelen lämpimästi.

    • Ostoksilla

      Minä ajattelin vuokrata puvun Helsingistä...mutta kun päivän kiersin liikkeitä päädyin ostamaan seuraavana päivänä(lokakuu-05). Vuokrapukuja ei ollut paljoa esillä, joten valinnanvaraa ei juuri ollut. En löytänyt mitään mikä ilahdutti silmääni. Ostopuvusta maksoin 500€ ja se on ihan minun näköinen. Samasta liikkeestä vuokrapuvut maksoivat n.300€.

    • Cupera

      Mä teetin mekon omilla mitoillani. Olis maksanut 1600€ kaupassa, oli meinaan aika hieno. Nyt maksoin siitä reilut 500€ omilla mitoilla ja oletan myyväni sen 200-300e:lla. Mulla ei ole mitään intressiä säilöä, tää on vähän niin kuin vuokrais puvun. On paljonkin paikkoja, itse otin omani uniikkipuku.net paikasta, tuli tänään kotiin (Jee!!)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe