Nuorena puolisonsa menettäneet

Miten Eteenpäin?

Menetin vähän aikaa sitten puolisoni yllättäen kuolemalle. Hän oli nuori elämänhaluinen ihminen. Onko täällä ihmisiä, jotka ovat kokeneet samaa hetki sitten tai kauan sitten ja haluaisivat vaihtaa kokemuksia?

28

17194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyynel

Kuinka nuori olet - ja tai siis puolisosi oli kuollessaan?
      Minä menetin 3 vuotta sitten mieheni,vatsasyövälle.
      hän oli kuollessaan 29 vuotias..liian äkkiä liian varhain.....
      Yksi yhteinen lapsemme oli tuolloin vuoden vanha.

• Miten Eteenpäin

Puolisoni oli 35-vuotias kuollessaan. Meillä piti olla kaikki edessäpäin, häät, lapset ym, mutta tulikin hautajaiset. Aikaa on kulunut vasta vähän. Tuntuu, että en voi ymmärtää mitä tapahtui. ja eheneekö tästä koskaan. Ikävä on niin suuri ja se miksi näin, on kysymys, jota mietin koko ajan.

• missmabel
        Miten Eteenpäin kirjoitti:

Puolisoni oli 35-vuotias kuollessaan. Meillä piti olla kaikki edessäpäin, häät, lapset ym, mutta tulikin hautajaiset. Aikaa on kulunut vasta vähän. Tuntuu, että en voi ymmärtää mitä tapahtui. ja eheneekö tästä koskaan. Ikävä on niin suuri ja se miksi näin, on kysymys, jota mietin koko ajan.

on ikävä kyllä kysymys,johon ei vastausta löydy.Itse mietin samaa kysymystä päivästä toiseen niin, että luulin tulevani hulluksi.Ja sanotaan näin,että ilman sisariani,joiden kanssa puhuttiin asiasta kymmeniä kertoja,en tiedä,miten olisin selvinnyt tähän pisteeseen,missä nyt olen.Edesmenneen äitini sanoja lainatakseni,"ihmiselle ei anneta suurempaa taakkaa,mitä jaksaa kantaa".Vaan joskus se taakka tuntuu liian raskaalta ja kestämättömältä.Toivon,että löydät omat selvitymiskeinot,niin kuin olen itse löytänyt.Voimia sinulle.

• Miten Eteenpäin
        missmabel kirjoitti:

on ikävä kyllä kysymys,johon ei vastausta löydy.Itse mietin samaa kysymystä päivästä toiseen niin, että luulin tulevani hulluksi.Ja sanotaan näin,että ilman sisariani,joiden kanssa puhuttiin asiasta kymmeniä kertoja,en tiedä,miten olisin selvinnyt tähän pisteeseen,missä nyt olen.Edesmenneen äitini sanoja lainatakseni,"ihmiselle ei anneta suurempaa taakkaa,mitä jaksaa kantaa".Vaan joskus se taakka tuntuu liian raskaalta ja kestämättömältä.Toivon,että löydät omat selvitymiskeinot,niin kuin olen itse löytänyt.Voimia sinulle.

Kiitos. Voimia tässä kyllä tarvitaan.
        Oletko itse kokenut saman?
        Minäkin jankkaan ja toistan itseäni koko ajan. Miksi? Olisiko sen jotenkin voinut estää? Onko kysymys tosiaan kohtalosta vai onko elämä vain pienistä asioista kiinni, siitä miten pienet asiat vaikuttavat kaikkeen. Siihenkään ei tule koskaan vastausta, joten itsesyytöksiltä en välty eikä välty moni muukaan. Muille voin sanoa, ettei sitä olisi voinut estää, mutta itse olen lähes varma, että esim minuutti sinne tai tänne, ja kaikki voisi olla toisin. En tiedä. Miksi ihminen, joka on pitkästä aikaa todella onnellinen viedään näkymättömiin kipeällä tavalla? MIKSIMIKSIMIKSI?

• missmabel

Kiitos. Voimia tässä kyllä tarvitaan.
        Oletko itse kokenut saman?
        Minäkin jankkaan ja toistan itseäni koko ajan. Miksi? Olisiko sen jotenkin voinut estää? Onko kysymys tosiaan kohtalosta vai onko elämä vain pienistä asioista kiinni, siitä miten pienet asiat vaikuttavat kaikkeen. Siihenkään ei tule koskaan vastausta, joten itsesyytöksiltä en välty eikä välty moni muukaan. Muille voin sanoa, ettei sitä olisi voinut estää, mutta itse olen lähes varma, että esim minuutti sinne tai tänne, ja kaikki voisi olla toisin. En tiedä. Miksi ihminen, joka on pitkästä aikaa todella onnellinen viedään näkymättömiin kipeällä tavalla? MIKSIMIKSIMIKSI?

kokenut saman.Ja elämä voi tosiaan olla joskus minuuteista kiinni,ja se minuutti voi muuttaa oman elämäsi täysin suuntaan tai toiseen.Onko se sitten kohtalon johdattelemaa vai onko se niin,että elämässä tapahtuu asioita,joihin vaan ei itse pysty mitenkään vaikuttamaan.Mutta nämä kaikki kysmykset,mitkä sinullakin pyörii mielessä on alku sille tielle,mikä minunkin oli kuljettava pystyäkseni jollain tapaa hyväksymään asian ja elämään sen kanssa.Vaikka totean myös,että hyvää tarkoittavat sanat ei juurikaan lohtua tuo surussa,itse ymmärsin ne vasta jälkikäteen,että niistäkin sai tietynlaista voimaa.

• Miten Eteenpäin
        missmabel kirjoitti:

kokenut saman.Ja elämä voi tosiaan olla joskus minuuteista kiinni,ja se minuutti voi muuttaa oman elämäsi täysin suuntaan tai toiseen.Onko se sitten kohtalon johdattelemaa vai onko se niin,että elämässä tapahtuu asioita,joihin vaan ei itse pysty mitenkään vaikuttamaan.Mutta nämä kaikki kysmykset,mitkä sinullakin pyörii mielessä on alku sille tielle,mikä minunkin oli kuljettava pystyäkseni jollain tapaa hyväksymään asian ja elämään sen kanssa.Vaikka totean myös,että hyvää tarkoittavat sanat ei juurikaan lohtua tuo surussa,itse ymmärsin ne vasta jälkikäteen,että niistäkin sai tietynlaista voimaa.

Mulla tilanne on vielä se, etten tiedä oikeastaan siitä tapahtumasta paljoakaan. Joten en pääse suremaan enkä oikeastaan pysty kunnolla ees miettimään olisiko sen jotenkin voinut estää. Olen vaiheessa niin kauan jumissa, kunnes tutkimukset etenee. Kahden seinän välissä ja ylöspäin voi kuvitella asioita maan ja taivaan väliltä, mutta totuuden seinät on ja pysyy.

• missmabel

Mulla tilanne on vielä se, etten tiedä oikeastaan siitä tapahtumasta paljoakaan. Joten en pääse suremaan enkä oikeastaan pysty kunnolla ees miettimään olisiko sen jotenkin voinut estää. Olen vaiheessa niin kauan jumissa, kunnes tutkimukset etenee. Kahden seinän välissä ja ylöspäin voi kuvitella asioita maan ja taivaan väliltä, mutta totuuden seinät on ja pysyy.

vähän samanlainen epätietoisuus,kun menetin erään toisen läheiseni melko pian mieheni jälkeen.Ja kaikenkaikkiaan siinä meni n.9 kuukautta ennen kuin se saatiin oikeudellisesti päätökseen.Mutta näin jälkikäteen ajatellen on tullut mieleen,että se epätietoisuus odotellessa tietoa silloin saattoi olla myös jollain tavalla kantava voima,ainakin itselleni.Kuulostaa ehkä sinusta oudolta,enkä tietenkään silloin sitä niin ajatellut ja sinäkin aikana samat kysymykset tuli mieleen,miksi,entä jos,väärässä paikassa väärään aikaan..jne.Eikä se,vaikka vähäisenkin tiedon saaminen,tuo välttämättä helpotusta suruun,mutta ehkä ihminen tarvitsee edes jonkinlaiset kasvot sille epätietoisuudelle.Mutta niinkuin sanoit totuuden seinät on ja pysyy ja ymmärrän tämän hetkiset tunteesi kirjoittamasi perusteella.

• Miten Eteenpäin
        missmabel kirjoitti:

vähän samanlainen epätietoisuus,kun menetin erään toisen läheiseni melko pian mieheni jälkeen.Ja kaikenkaikkiaan siinä meni n.9 kuukautta ennen kuin se saatiin oikeudellisesti päätökseen.Mutta näin jälkikäteen ajatellen on tullut mieleen,että se epätietoisuus odotellessa tietoa silloin saattoi olla myös jollain tavalla kantava voima,ainakin itselleni.Kuulostaa ehkä sinusta oudolta,enkä tietenkään silloin sitä niin ajatellut ja sinäkin aikana samat kysymykset tuli mieleen,miksi,entä jos,väärässä paikassa väärään aikaan..jne.Eikä se,vaikka vähäisenkin tiedon saaminen,tuo välttämättä helpotusta suruun,mutta ehkä ihminen tarvitsee edes jonkinlaiset kasvot sille epätietoisuudelle.Mutta niinkuin sanoit totuuden seinät on ja pysyy ja ymmärrän tämän hetkiset tunteesi kirjoittamasi perusteella.

En tiedä kuinka kauan siihen menee, että saan vastaukset. Lopulliset vastaukset kaikista tähän menetykseen liittyvistä asioista. En kestä, jos siihen menee vielä kauan. Pari kuukautta kuvittelisin olevan maksimi sille, mitä jaksan odottaa. Sen jälkeen en enää jaksa. jos miettisin, että joutuisin vielä vuoden tai vuosia elämään epätietoisuudessa, saamatta mitään tietoa hänen kuolemastaan, en yksinkertaisesti jaksaisi. En saa vastauksia, en voi myöskään kuvitella toipumista. Asioiden selviäminen voi vasta saada surun tulemaan, koska sitten tiedän mitä tapahtui. Nyt vain tiedä, että Rakas on poissa.

• missmabel

En tiedä kuinka kauan siihen menee, että saan vastaukset. Lopulliset vastaukset kaikista tähän menetykseen liittyvistä asioista. En kestä, jos siihen menee vielä kauan. Pari kuukautta kuvittelisin olevan maksimi sille, mitä jaksan odottaa. Sen jälkeen en enää jaksa. jos miettisin, että joutuisin vielä vuoden tai vuosia elämään epätietoisuudessa, saamatta mitään tietoa hänen kuolemastaan, en yksinkertaisesti jaksaisi. En saa vastauksia, en voi myöskään kuvitella toipumista. Asioiden selviäminen voi vasta saada surun tulemaan, koska sitten tiedän mitä tapahtui. Nyt vain tiedä, että Rakas on poissa.

että epätietoisuus kalvaa sisintäsi. Mutta siihenkin on varauduttava, ettei niitä kaikkia vastauksia välttämättä saa. Ja jos tai kun saa, niin nekin saattaa herättää uusia kysmyksiä, joiden kanssa joutuu painimaan. Toivoisin voivani sanoa toisin, mutta näin olen omakohtaisesti kokenut. Olisiko sun puolison tai sun omissa lähisukulaisissa sellaista ihmistä kenen kanssa pystyisit puhumaan ja jotka elävät kenties samanlaisessa epätietoisuudessa kuin sinäkin. Jaksamisesta vielä sen verran, että on se ihmisen mieli kuitenkin siitä ihmeellinen, että se pystyy aika pitkälle suodattamaan tiettyjä asioita, kun tuntuu tosi kestämättömältä. Sekin tietty yksilöllistä, niin kuin muutkin asiat, mutta näin omalla kohdallani.

• Helping hand

Suosittelen teille kaikille jotka olett emnettäneet jonkun läheisen, että luette Cecelia Ahernin teoksen P.S. Rakastan sinua.

• leskimies

Minulta kuoli vaimo reilut 1,5 vuotta sitten. Jäin yksin 3 pojan kanssa tosin vanhin oli 18 ja nuorin 10. Alussa en oikein tiennyt että mitä tulevaisuudelta odottaa mutta kun aikaa kului pari kuukautta niin ajattelin etten voi jäädä yksin nyhjäämään lasten kanssa vaan pitää näyttää lapsillekkin että elämä jatkuu. Aloin katsella treffipalstalta löytyisikö juttukaveria ja niinhän sieltä löytyi niin ikään leskeksi(vajaat 2 vuotta) jäänyt saman ikäinen henkilö jonka kanssa oli mukava kirjoitella ja myös tavattiin aika pian. Ehkä oli helpompi avautua henkilölle joka oli kokenut saman. Nyt tuntuu siltä ettei enää vaimoni kuolema tunnu niin pahalta kun on tulevaisuuden suunnitelmia. Pojat ovat selvinneet asiasta hyvin ja hyväksyvät seurusteluni täysin. En tiedä onko selviytyminen vaikeasta asiasta geenien ansiota vai mikä mutta selvitty on ja jatketaan eteen päin.

• Miten Eteenpäin?

En ole varma pystynkö jatkamaan. yhtäkkiä oma puoliso katoaa johonkin, hän vain katoaa, häntä ei enää ole missään, en ymmärrä mikä kuolema on.
        Hän ei enää koskaan tule, ei koskaan sano rakastavansa, emme koskaan voi enää halata, emme suudella. Emme nauraa yhdessä emmekä itkeä yhdessä. Hän ei lohduta tässä tilanteessa kietomalla käsiään mun ympärille ja antamalla mun itkeä, ei. Olen yksin.
        Joudun aloittamaan kaiken alusta, en vain tiedä jaksanko. Hän oli elämäni rakkaus, sellaista meillä oli, että sitä ei moni ihminen varmaan edes koe. Kumpikaan ei tiennyt, että sellaista tunnetta edes olisi olemassa. Ja nyt se on poissa, mitä jäi?

• ainakin minulla
        Miten Eteenpäin? kirjoitti:

En ole varma pystynkö jatkamaan. yhtäkkiä oma puoliso katoaa johonkin, hän vain katoaa, häntä ei enää ole missään, en ymmärrä mikä kuolema on.
        Hän ei enää koskaan tule, ei koskaan sano rakastavansa, emme koskaan voi enää halata, emme suudella. Emme nauraa yhdessä emmekä itkeä yhdessä. Hän ei lohduta tässä tilanteessa kietomalla käsiään mun ympärille ja antamalla mun itkeä, ei. Olen yksin.
        Joudun aloittamaan kaiken alusta, en vain tiedä jaksanko. Hän oli elämäni rakkaus, sellaista meillä oli, että sitä ei moni ihminen varmaan edes koe. Kumpikaan ei tiennyt, että sellaista tunnetta edes olisi olemassa. Ja nyt se on poissa, mitä jäi?

Kyllä elämä voi jatkua. Itse tiedän sen kokemuksesta, vaikka helppoa ei ole ollut. Saattaa mennä vuosia ennenkuin olet valmis irroittamaan otteesi menneestä. Jos ajatus tuntuu nyt käsittämättömältä, ei kannata ottaa siitä paineita. Annat vain itsellesi aikaa toipua. Älä välitä ihmisten mielipiteistä.. minunkaan. Kokemuksestani huolimatta en ole sen valmiimpi neuvomaan sinua kuin muutkaan. Tiedoksesi kuitenkin että eri paikkakunnilla on olemassa nuorten leskien oma-apuryhmiä, ainakin Tampereella ja Jyväskylässä. Paikalliset kriisikeskukset osaavat varmasti neuvoa sinua tarkemmin jos olet kiinnostunut. Myös internetissä toimii vertaisryhmä Winkut. Jaksamista Sinulle!

• Miten Eteenpäin
        ainakin minulla kirjoitti:

Kyllä elämä voi jatkua. Itse tiedän sen kokemuksesta, vaikka helppoa ei ole ollut. Saattaa mennä vuosia ennenkuin olet valmis irroittamaan otteesi menneestä. Jos ajatus tuntuu nyt käsittämättömältä, ei kannata ottaa siitä paineita. Annat vain itsellesi aikaa toipua. Älä välitä ihmisten mielipiteistä.. minunkaan. Kokemuksestani huolimatta en ole sen valmiimpi neuvomaan sinua kuin muutkaan. Tiedoksesi kuitenkin että eri paikkakunnilla on olemassa nuorten leskien oma-apuryhmiä, ainakin Tampereella ja Jyväskylässä. Paikalliset kriisikeskukset osaavat varmasti neuvoa sinua tarkemmin jos olet kiinnostunut. Myös internetissä toimii vertaisryhmä Winkut. Jaksamista Sinulle!

Olen jaksanut päivä kerrallaan. Täytyy yrittää kysyä tätä Nuorten Leskien ryhmää, jos täälläpäin olisi.
        Voi kuulostaa hullulta. Tiedän, että elämä jatkuu jossain vaiheessa, mutta onko siihen edes oikeutta? Olen menettänyt elämäni rakkauden, onko minulla siis mitään oikeuttakaan jatkaa?

• sama mies..

Olen jaksanut päivä kerrallaan. Täytyy yrittää kysyä tätä Nuorten Leskien ryhmää, jos täälläpäin olisi.
        Voi kuulostaa hullulta. Tiedän, että elämä jatkuu jossain vaiheessa, mutta onko siihen edes oikeutta? Olen menettänyt elämäni rakkauden, onko minulla siis mitään oikeuttakaan jatkaa?

Itse yritin heikkoina hetkinäni ajatella että näin vain on tarkoitettu. Toinen lähti viereltäni ja minä jäin tänne jatkamaan. Oman elämäni jatkaminen oli oikeuteni - jopa velvollisuuteni. Ongelmia tuli eteen siinä vaiheessa kun aloitin uuden parisuhteen. Tunsin lojaaliutta edesmennyttä puolisoani kohtaan ja koin ettei minulla ole oikeutta tuntea mielihyvää uudessa suhteessani. Uusi suhde sittemmin kariutui. Jälkeenpäin tajusin etten voinut mitenkään olla valmis uuteen suhteeseen. Ensin piti jättää hyvästit edesmenneelle puolisolle. Kävin mielessäni läpi keskustelun hänen kanssaan ja kuvittelin hänen sanovan: Jatka sinä vain elämääsi, minä ymmärrän kyllä. Nyt elän taas uudessa suhteessa ja koen että olen onneni ansainnut.

• n31v

Meitä taitaa olla enemänkin.. Minun mieheni teki huonoimman ratkaisun 1,6kk sitten, ei jättänyt minkäänlaista viestiä edes. jäin kolmen lapsen kanssa yksin joista nuorin oli tällöin 2 vuotias. En ole sinut itseni kanssa vieläkään, yksin olen vieläkin kun en uskalla rakastua. Jäi ikuiset haavat ja pelot... Silti aijon taistella ja jonain kauniina päivänä toivottavasti löydän jonkun joka ei pelkää menneisyyttäni! Kaikkea hyvää teille ja jaksakaa.

• Miten Eteenpäin

Jokainen kuolemantyyli on luku sinänsä. itsemurha, onnettomuus, henkirikos, luonnollinen kuolema. 3 ensimmäistä ovat pahimpia käydä läpi. Miksi? Kuka? Kysymyksiä on niin paljon.. Uskon myös, että meidän ei ole niin hirveän helppoa löytääkään uutta onnea. Tottakai ihmiset haluavat tietää menneestä enkä minä ainakaan halua valehdella. Koska rakkaani on ollut ja tulee olemaan osa elämääni. Aina ja ikuisesti. Itse en vielä voisi ajatellakaan elämän jatkamista muuhun suuntaan kuin siihen, että jaksan ehkä käydä kerran päivässä kävelyllä tai uskaltaudun käymään kaupassa. Rakkaani haluaisi, että jatkaisin elämääni ja olisin onnellinen. Rakastuisin ja saisin perheen ja elämäni järjestykseen. Mutta en usko, että koskaan voin olla samalla tavalla onnellinen, kuin hänen kanssaan. Meillä oli perhe, meillä oli rakkaus. Enää ei ole mitään! Eikä kukaan muu voi antaa niitä minulle.

• pjums

löysin mieheni itsemurhan tehneenä. surutyö on kesken ja olen aika hajalla. elämässä on muitakin vaikeuksia ihan riittämiin. mies oli ilmoittanut minut jättävänsä hetkeä aikaisemmin, koska ei rakastanut minua. elämä jatkuu uusissa väreissä. oma elämänasenteeni on täysin muuttunut. elän elämää NYT, enkä sit jos ja sit ku...

olen tapaillut suomi24 treffipalstalta löytämäni miehan kanssa nyt puoli vuotta. en tiedä jatkuuko suhde, koska omalla kohdallani ainakin ne haavat ja pelot tekee esim. luottamisesta vaikeaa. en uskonut että enää koskaan voisin tapailla ketään ja muutama tyyppi säikähtikin kokemustani ja historiaani pahoin.

elämä jatkuu.
        sullakin!

• eräs joka heräs elämään

minä menetin mieheni samalla tavalla 1v ja 7kk. sitten. minäkin jäin kahden lapsen kanssa yksin ja nuorin oli 2vja2kk. minullakin oli pelkoja rakastumisesta ja uuden löytämisestä, mutta samalla myös toivoi että olisi joku ihminen vierellä. Sanoisin että kannattaa uskaltaa. minulle kävi niin että rakastuin ja löysin uuden miehen ja olen tällä hetkellä maailman onnellisin ihminen.

• missmabel

susta tuntuu, että jossain vaiheessa olisi tarvetta tai helpompi jutella sellaisen ihmisen kanssa, jolla on samankaltainen puolison menetys takanaan, niin profiilissa on mun s-postiosoite. Tämä ihan vaan ystävällisesti tiedoksi sulle.

• Miten Eteenpäin

Sinulle piakkoin. olisi mukava vaihtaa kokemuksia..

• missmabel

Sinulle piakkoin. olisi mukava vaihtaa kokemuksia..

vaan, jään odottelemaan.. tämähän oli sulle yksi eteentuotu vaihtoehto.

• leski minäkin

Suosittelen Winkut -keskusteluryhmää netissä. Löytyy www.msn.fi .

• missmabel

mieltä, että kannattaa kokeilla kaikkia mahdollisia eteentuotuja vaihtoehtoja. Myös seurakunnat järjestää sururyhmiä, johon itsekin menin, kun oli vuosi kulunut. Tosin kävin vain 2 kertaa kuudesta, koska mulla tuli niistäkin kerroista niin kauhee olo pariksi päiväksi, että katsoin omalta kannaltani viisaammaksi jättää loput kerrat käymättä. Ehkä ajankohta oli liian aikaisin tai sitten se ei muuten vaan ollut ns. mun juttu. Tässäkin on, mikä sopii yhdelle, ei välttämättä käy toiselle.

• Miten Eteenpäin

Miten sen kaiken jaksaa käydä läpi? Minulle ei jäänyt hänen kanssaan lasta, miehen lapsi jäi, joka on minulle kuin omani. Meillä oli suunnitelmissa lapsia, häät, mutta sainkin järjestää hautajaiset. Koko elämäni tuhoutui, kerralla pirstaleiksi! MITEN ihmeessä pystyn kokoamaan itseni ja jatkamaan elämää? En tahdo irroittaa, vaikka tiedän, että muuta en voi..

• Nimetön

Olen tuplaleski
        Jäin yllättäen leskeksi 36 vuotiaana ilman ennakkovaroitusta SE oli todella hirveää
        Minun pelastukseni oli että minut löysi aivan uskomattoman kypsä ja hyvä hellä mies Hänen kanssaan elin 21 rikasta vuotta kunnes kuolema korjasi n vuosi sitten hänetkin pitkän vaikean saattohoitovaiheen jälkeen
        Häntä muistan kiitollisuudella
        Nyt elämä taas on tuonut eteeni uutta mahdollisuutta koen hengittäväni vapaasti ja minut on taas yllättäen löytänyt hyvä hellä mies
        Rohkeasti kohti uutta elämää Tämä elämä on elävien ei kuolleiden sanoi minulle isäni joka on sotaveteraani
        Tuulia

• Siru 43

Menetin puolisoni aivan yllättäin muutama kuukausi sitten. Koitan jatkaa elämää, vaikka vaikeaa on. Ei tässä muukaan auta. Lapseni ovat 17 ja 13. He laittavat liikkeelle. Mieheni oli kuollessaan 43- vuotias.

• kaksi kertaa

hei Siru!

Toivottavasti olet jo vähän päässyt eteenpäin. Minä en vielä ole. Mieheni kuoli viime torstaina, hautajaiset ovat perjantaina. Olimme molemmat aiemmin leskiä, joten koin tämän jo toista kertaa.Lisäksi isäni kuoli lauantaina, eikä tämä ole valitettavasti keksitty juttu. Ensimmäinen mieheni kuoli kymmenen vuotta sitten, aivan kuin nyt kuolleen mieheni ensimmäinen vaimo. tapasimme toisemme reilun puolen vuoden päästä siitä ja meillä oli onnellinen avioliitto. Olin miestäni 19 vuotta nuorempi, joten olen nyt vasta 42, ja toista kertaa leski...lapsia meillä oli yhteensä viisi ja kuusi lastenlasta mieheni kautta. yhteisiä lapsia ei ollut, vaikka mieheni oli kuin isä näille minunkin lapsilleni. Nyt kotona on vielä 12 ja 16-vuotiaat.

Tsempataan eikä anneta periksi, ehkä sinunkin elämäsi kirkastuu kuten meillä mieheni kanssa kymmenen vuotta sitten.

nim. kaksi kertaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17083
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4844
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2748
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      147
      2041
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1607
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1534
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1527
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      23
      1418
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1233
    Aihe