Nuorten kirjoituspalsta

Hetzer IV

Monipuolinen sivusto mihin voi kirjoitella novelleja, arvosteluja tai
esittelyitä erilaisiasta asioista kuten elokuvat, musiikkiyhtyeet ja kirjat.
Muutakin voi vapaasti arvostella ja voi myös kirjoittaa elämän ongelmista.
Asiallinen palaute on meillä lähinnä sääntö kuin poikkeus.
www.puhe.tk

8

831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avuton85

      Tyhjäpäisyys, sisällä sellainen takkuinen, yksinkertainen, tylsä olo. Tuntuu ettei minulla ole ajatuksia, mielipiteitä eikä mielikuvia. Tuntuu että olen täysin jumissa itseni ja elämäni kanssa. Tuntuu että mikään ei hätkähdyttäisi niin että osaisin toimia. En saa siis itsestäni mitään irti. Tuntuu siltä että en osaa puhua enkä voi puhua asiasta kenellekään. Tuntuu kyllä myös siltä että en edes jaksaisi puhua kenenkään kanssa. En jaksa reagoida, ottaa vastaan enkä antaa. Olen avuton.

      Haluaisin tuntea oloni hyväksi itseni kanssa. Haluaisin tuntea olevani kykenevä, riittävä ja hyvä tyyppi. Haluaisin että toiset ihmiset voisivat arvostaa minua. En vain millään saa yhteyttä toisiin ihmisiin. Kaikki vuorovaikutustilanteet jäävät häilyviksi ja kylmiksi. En tiedä mitä voisin tehdä ja mistä voisin lähteä liikkeelle, jotta saisin edes vähän eloa itseeni.

      Kaikilla on omat ongelmansa ja sen vuoksi koenkin etten voi puhua tästä kenellekään. Kukaan ei halua lisää ongelmia elämäänsä. Toisaalta en tiedä osaisiko kukaan edes auttaa. Tuntuu pahalta elää elämää eteenpäin ja porskuttaa päivä kerrallaan, koska haluaisin elää huomisen ja kaikki muut päivät normaalina ihmisenä. Haluaisin vain nukkua niin pitkään kunnes voisin herätä eloon uutena ihmisenä.

      • little girl.

        Sinusta varmaan tuntuu siltä että elämäsi kulkee samaa rataa joka päivä eteenpäin? Aina elämä vaan ei ole helppoa, eikä se kulje kuin tanssi eikä niinkuin elokuvissa on tapana. Jokaisen elämä on erilainen. Mutta asioista pitää puhua, joko jollekkin luotettavalle aikuiselle, mahdollisille sisaruksille, kuraattorille, jollekkin. Sinua halutaan varmasti kuunnella, jos vain keksit mistä voisit/haluaisit puhua. Tiedän kokemuksesta, että se auttaa usein jos henkilö oikeasti pitää sen vain teidän välisenä ja se helpottaa myös itseään kun ei tarvitse olla asioiden kanssa yksin. Sinun kannattaa myös keksiä itsellesi tekemistä, jotain mistä pidät. Jos sinulla on harrastuksia tai käy vaikka kaupungilla kiertelemässä tai aloita uusi harrastus tai jotain sellaista. Kaikkeen löytyy ratkaisu vaikka vaikeamman kautta ! Pysy vahvana ja ole oma itsesi ! Puhu asioista, se auttaa vasmasti. Koskaan ei kannata luovuttaa. Elämän ovet aukeavat vielä sinullekkin, luote itseesi.


    • öl
    • JOPE12345

      ongwlmat selvii puhumal kaikki askat jotka painaa pitää heti mieltä kainaa mut jotkut joita et esim kerro esim et ajoit kissan päält ja se oli sun parhaan naapurin mut voi kertoo vaik et hei mä en oikee tajuu tät laskuu ett se ei oo semmone myrhe mysteeri niiku aikoinaaha se oli sillee et jos on ees vaik jok juttu kuiskaa kamulle nii sanottaa et ei saa kuuskii ja valitetaa opel t: uus tyyp tääl Jope.

    • miooo

      Mun lempi kirja on jesse fanikoirana. Mä oon lukenut sen jo kolme kertaa.

    • little girl

      Oon jotenki yksinäinen, vaikka mulla on paljon kavereita, tuntuu ettei nekään välitä. Oloni on tosi usein ahdistunut varsinkin iltaisin. Saatan silloin vaan itkeä itseäni uneen tai vastaavaa. Mun on aika vaikee sopeutua uusiin tilanteisiin ja antaa ihmisten tulla mun elämään. Jotenkin tuntuu että tajuan paljon tästä elämästä, tai et oon jotenki sosiaalinen tai et osaan ajatella. En tunne olevani mikään huippu ihminen mut silti jotenki mua koskettaa kaikki asiat aika paljo. Välitän ihmisistä. On vaan paha olo ja siks käytänki avukseni koulukuraattoria jolle oon puhunu, mut nykyään oon ilonen koulussa nii eihän se voi auttaa, mut se kuitenki lähetti mut psykologille jonne en vielä oo menny mut pääsen sinne vielä joskus. Se ei tunnu kovin hyvältä ajatukselta mut voi kai se helpottaa tilannetta. Mun vanhemmat on eronnu jo varmaan 5vuotta sitten enkä tiiä niitten tilanteesta mitään enää oikein. Se on ollu tosi sekava aina. Mut sit kavereitten kanssa on paljo ongelmia ja muutenki ihmissuhteissa ja tunteissa. Oon koulukiusattu tai ainaki tunnen olevani. Mut yritän elää kaiken kanssa. Annan muille vaan semmosen ohjeen et kuunnelkaa sydäntä ja kunnioittakaa ja välittäkää toisista ! puhukaa teiän asioista ja etsikää niihin ratkaisuita, täällä eletään vaan kerran !

    • minä vaan

      Apua!!! Olenfgfgfgfgydik polk åpkåpkdåp k åpkiopk pbiofpo kb¨pk op ko kå0vboiho0knl nv uk ur ku fk k

    • Lol joku nolo XD

      Auringonlaskun tarina osa 15 :3

      ''Mitä miksi minä vain, muutkin varmaan haluavat pois täältä'' Huudahdin hämmentyneenä. '' Tiedän, mutta vain sinä pääset pois'' Kuolema sanoi hiljaa. Sydämeeni alkoi kihelmöittää. Miksi minä? '' Mistä sinä tiedät'' Maukuin. Kuolema katsoi pitkään minuun vihreillä silmillän. '' Koska sinä sitä eniten tahdon'' Olin niin sekaisin että tuntui pää räjähtäisi. Tuntuisi että olisin tuntenu kollin koko elämän vaikka vasta äsken tavattiin. Yhtäkkiä sain luettua yhden lauseen hänen mielestään ( Et taida muistaa minua) Olisin niin tahtonut kysyä sitä. Mutta se kuuloistaisi liian hullulta. Vielä. '' Hei ollaanks me sitte mykkiä koko illan vaan aijotko paeta'' Kysyi naurahtaen valkoruskea kolli. Tajusin että olimme hiljaa aika kauankin. Ravistin päätäni. '' En ymmärrä ethän sinä edes tiedä kuka olen, miksi haluat auttaa'' Kysyin vakavasti. '' Hei minä näin koko tilanteen. Näin pentusi. Eiköhän se kerro'' Vastasi nopeasti. Näkikö hän Auringonlaskun? ''ömm.. Eiköhän mennä'' Sanoin hiljaa. Kuolema puski päällään minun kylkeä. Se piristi. Käveltiin hiljaa ja katsoin sinistä tähti taivasta. Pian pääsen ehkä pois täältä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe