Ostin viime kesänä pyörän ja siihen tietty vakuutuksen ja osakaskon. Pistin pyörän seisontaan ja nyt kuitenkin Fennia perii osakaskomaksua talveltakin. Eikö se menekään seisontaan ? Tuntuu tyhmältä maksaa jotain ilkivalta ja hirvivahinkovakuutusta kun pyörä on suojassa tallissa. Tekeekö muutkin yhtiöt näin vai pitääkö kasko irtisanoa talveksi ?
Vakuutuspetos?
10
2666
Vastaukset
- rsreiska
osakasko pitää sisällään palo,varkaus,ilkivalta
ja hirvivahingot sekä jotain oikeusturva jutskia.
Tämän takia ne rahastaa jotain siitä,eikai nyt
täyttä rahnaa kumminkaan. - Kra
Kun pyörä on liikenteessä on siinä oltava voimassaoleva pakollinen liikennevakuutus. Pyörään voi myös hankkia vapaaehtoisia vakuutuksia, osakaskoja, täyskaskoja ja mitä kaikkia lieneekään.
Kun laitat pyörän seisontaan määräajaksi, niin:
- pakollinen liikennevakuutus on poikki eikä siitä (kait) kerry ollenkaan laskua(?)
- vapaaehtoiset vakuutukset ovat poikki vain niiden riskien osalta mitä liikenteessä voisi sattua
- sen sijaan vakuutusturva on voimassa niiden riskien osalta mitä kaikkea säilytyksen aikana voisi sattua kuten; palo, varkaus, ilkivalta yms riippuen mitä olet vakuutushakemukseesi aikanaan ruksannut
Elikkäs voimassaolevan vakuutusturvan osalta laskua kertyy myöskin seisonta-aikana. - el_lupo
Sano kasko irti seisonta-ajaksi, niin minä teen. Kaskon voi ottaa keväällä uudestaan käyttöön jos haluaa.
kaikki vakuutusyhtiöt toimivat samalla tavalla. Seisonnassa on ilkivalta, varkaus ja palovakuutus voimassa, eli siitä jää vain törmäysturva pois.
Minulla on bemari turvalukkojen takana talvella ja jos syttyy tulipalo, niin työnnän sen tallista pihalle. Minulla on palovaroittimia ympäri taloa joten on epätodennäköistä että pyörä jäisi sisälle, jos palo alkaa.
Ensin mopo pihalle ja sitten vasta muija jos ehtii sitä enää hakemaan.- akka
jos et oo kotona kun palo syttyy !!??
- el_lupo
akka kirjoitti:
jos et oo kotona kun palo syttyy !!??
Akan työntöapuihin ei voi luottaa näissä asioissa, parempi kun keskittyy ihan muuhun työntelemiseen.
- Myyrä
Kun laitat pelit seisontaan, katkeaa laskutus ainoastaan pakolisen vakuutuksen osalta.
Voit tietty sanoa irti vapaaehtoisen, mutta onko se sitten viisautta...Riippuu tietty missä pyörääsi säilytät, mutta kyllä varkaita on talvellaki. Naapurin kersat, ne pienet vandaalit,huhuhuh. Tulipalo saattaa syttyä, ja joissakin liikkeissä saat alennusta talvisäilytyksestä, jos on vapaaehtonen voimassa...(ainaki tossa takavuosina)- alkuperäinen1234
Mutku kotivakuutus on laajaa tyyppiä ja se sisältää irtaimistot ja kaiken, nyt siis tuplavakuutan!
- JIIKOO
alkuperäinen1234 kirjoitti:
Mutku kotivakuutus on laajaa tyyppiä ja se sisältää irtaimistot ja kaiken, nyt siis tuplavakuutan!
Moottoripyörää ei lasketa kodin irtaimistoksi vaikka pitäisit sitä olohuoneessa.
- el_lupo
alkuperäinen1234 kirjoitti:
Kotivakuutus ei korvaa moottoriajoneuvoja(piste).
Lue vakuutusehdot sieltä ne kaikki selviää. Jos olet hukannut ne, niin katso netistä.
- Kra
Jos pyöräsi sattuu vaikka palamaan, kun se on korjaamolla tai vaikkapa kaupallisessa talvisäilytyksessä. Niin kyseisen puljun vastuuvakuutukset eivät korvaa yhtään mitään. Silloin ainoa paikka, josta voit jotain korvauksia saada on kyseisen ajoneuvon omat (vapaaehtoiset)vakuutukset.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844