Lääkkeet

tanlin

Mikä mahtaa olla hintataso verrattuna Suomeen?

17

4324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arjatar

hinnoissa. Esim. Tunnetun lääketehtaan antibioottikuuri noin 24€. Toisaalta apteeksita löytyy uskomattoman edullisia paikallisia tai kiinalaisia lääkkeitä, voiteita ja balsameita. Mm yskänlääkettä olen ostanut ja oli tehokasta ja halpaa (Leopard tai Tiger). Närästyslääkkeitä on useita paikallisia versioita ja ovat tehokkaita sekä halpoja (10 tabl/ 10 bath). Kannattaa kokeilla myös chili/tiikeri laastareita, jos kärsii esim. selkäkivuista. Aika tehokasta ja halpaa. Jos kärsii allergisista ihoreaktioista kannattaa ostaa litkua (esim. Samuin Tescon apteekista)nimeltä Kela. Puteli maksaa vain noin 30 bath. Auttaa hyttysen puremiin ja muihin ihoärsytyksiin. Sittenhän on tietenkin nuo kaikkien tuntemat tiikeribalsamit ja apinabalsamit. Halpoja ovat nekin. Vaivojen kanssa kannattaa mennä apteekkiin kysymään neuvoa ja yleensä ovat osanneet auttaa. Koittavat ensin tarjota länkkäri-lääkkeitä, mutta kun sinnikkäästi kysyy paikallista rohtoa niin hinta tippuu ja usein myös teho paranee (voipi kyllä olla joissain valmisteissa niin, että käyttävät joitan meille tuntemattomia tai meillä kiellettyjä aineita). Apteekkikäynti korvaa pikkujutuissa hyvinkin lääkärilläkäynnin. Ja jos mikään ei vaivaa, niin kannattaa kuitenkin viedä edullisia balsameita tuliaisina kolotuksista kärsiville ystäville.

• onkin

Hyviä neuvoja. Ei muuta kuin paikalliseen apoteekkiin ja laukku täyteen rohtoja. Kyllä se suomen tulli sittennii kertoo jotta mitä et olis saanukkaan tuua.
        Minä en ainakaan tois mitään pillereitä tai muita lääkkeitä mistään tänne suomeen vaik kuin sais ostella.

• Arjatar
        onkin kirjoitti:

Hyviä neuvoja. Ei muuta kuin paikalliseen apoteekkiin ja laukku täyteen rohtoja. Kyllä se suomen tulli sittennii kertoo jotta mitä et olis saanukkaan tuua.
        Minä en ainakaan tois mitään pillereitä tai muita lääkkeitä mistään tänne suomeen vaik kuin sais ostella.

Kyllä ihminen osaa katsoa mitä sieltä voi tuoda. Yskänlääkkeet ja mainitsemani salvat on ihan turvallisia, niin kuin närästyslääkkeetkin. Se on kuule niin, että niissä on ihan tuoteselostukset joista näkee että mitä tuote sisältää. Eikä ne apteekissa sinulle myy yhtään mitään sellaista mitä et saisi Suomeen tuua. Missä sinulla on järki???

• lääkkeistä

Niihin jauhetaan joskus eläinten ruumiinosia, ja niissä saattaa olla hyvinkin myrkyllisiä aineita. Kerron tämän vain siksi, ettei niitä mielestäni pidä ostella omin päin, vaan kiinalaiseen lääketieteeseen perehtyneen lääkärin suosituksesta.

• Arjatar
        lääkkeistä kirjoitti:

Niihin jauhetaan joskus eläinten ruumiinosia, ja niissä saattaa olla hyvinkin myrkyllisiä aineita. Kerron tämän vain siksi, ettei niitä mielestäni pidä ostella omin päin, vaan kiinalaiseen lääketieteeseen perehtyneen lääkärin suosituksesta.

käsikauppa lääkkeistä kuten yskänlääke ja närästystabletit. En minä mitään noitatohtorin lääkkeitä tietenkään mene ostamaan ominpäin.

Meni muuten kerran Kiinassa lääkärille ja ajattelin, että nyt tulee eksoottista hoitoa. Lääkäri käski näyttämään kieltä ja sen jälkeen kirjoitti mutisten penisilliini reseptin. Että silleen...

• mano-65
        Arjatar kirjoitti:

käsikauppa lääkkeistä kuten yskänlääke ja närästystabletit. En minä mitään noitatohtorin lääkkeitä tietenkään mene ostamaan ominpäin.

Meni muuten kerran Kiinassa lääkärille ja ajattelin, että nyt tulee eksoottista hoitoa. Lääkäri käski näyttämään kieltä ja sen jälkeen kirjoitti mutisten penisilliini reseptin. Että silleen...

Niiku Arjatar jo moneen kertaan sanoi..noita normaaleja kipu ja närästys pillereitä voi ostaa ihan huoletta..ainakin itse olen ostanut ja aion tästä edeskin ostaa..ei kai ne nyt myrkkyä omille kansalaisillekkaan syötä...??
        No jokainen päättää itse ostaako vai ei!

• noo...
        Arjatar kirjoitti:

Kyllä ihminen osaa katsoa mitä sieltä voi tuoda. Yskänlääkkeet ja mainitsemani salvat on ihan turvallisia, niin kuin närästyslääkkeetkin. Se on kuule niin, että niissä on ihan tuoteselostukset joista näkee että mitä tuote sisältää. Eikä ne apteekissa sinulle myy yhtään mitään sellaista mitä et saisi Suomeen tuua. Missä sinulla on järki???

Ootkos ees ollu taikku apteekis ku et pelle ees tiijä et sielt saat mitä vaan pillereit ja iha ilman reseptii. Jos joskus meet nii kysys vaik et saiskos jotas ku on vähäs rapula. Aikas varmasti tiskiin tärähtää valiumia tms. relaavaa, niin ja sehän on lääke jota voi vaik tänne suomeenki tuua.
        ...tanan puisto kemistit

• Jusu
        noo... kirjoitti:

Ootkos ees ollu taikku apteekis ku et pelle ees tiijä et sielt saat mitä vaan pillereit ja iha ilman reseptii. Jos joskus meet nii kysys vaik et saiskos jotas ku on vähäs rapula. Aikas varmasti tiskiin tärähtää valiumia tms. relaavaa, niin ja sehän on lääke jota voi vaik tänne suomeenki tuua.
        ...tanan puisto kemistit

Ookkos ees ite ollu taikkuapteekis ku et pelle ees tiiä että taimaas kun juos viinaas niis eis tules rapulas!!! Eis siihens paljons valiumis autas!!! ...tanans puistos kemistis!!! Ais niins, onkos sullas s-vikas?

• --------
        Jusu kirjoitti:

Ookkos ees ite ollu taikkuapteekis ku et pelle ees tiiä että taimaas kun juos viinaas niis eis tules rapulas!!! Eis siihens paljons valiumis autas!!! ...tanans puistos kemistis!!! Ais niins, onkos sullas s-vikas?

On tainnu glöki hurahtaa Jusu-mutterille kaaliin.

• vielä tarvinnut niin
        noo... kirjoitti:

...tanan puisto kemistit

eipä ole tarvinnut miettiä mitä saapi tuua! Ilman reseptiä olen kyllä ostanut mm antibiootteja.

• ....

On niitä paikallisiakin aitoja lääkkeitä joissa on täysin samat vaikuttavat aineet kuin esim. Orionin lääkkeissä. Hinta on vain reilusti alhaisempi.

Esim. tuttavani sai apteekista nesteenpoistavaa lääkettä, hinnaksi tuli reilu 2e ja se toimi jopa paremmin kuin Suomesta ostettu yli 20e maksava lääke.

• uskomattomia
        vielä tarvinnut niin kirjoitti:

eipä ole tarvinnut miettiä mitä saapi tuua! Ilman reseptiä olen kyllä ostanut mm antibiootteja.

¨
        Ja antibiootithan on reseptivapaita, vai??

Ohessa lainaus
        http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/01_Matkustajat/03_Henkilokohtaiset_laakkeet/index.jsp
        sivulta josta kaikki koti-farmaseutit voi ihan itse lukea ja miettiä että tuoko vai ei.

Henkilökohtaisen tuonnin edellytykset

Yksityishenkilö voi tuoda Suomeen lääkevalmisteita henkilökohtaiseen käyttöönsä, edellyttäen että:

1) lääkevalmisteella on myyntilupa valtiossa, josta se on hankittu, tai jos lääkevalmisteella ei ole myyntilupaa, sen hankinta on perustunut lääkkeen määräämiseen oikeutetun henkilön asianmukaisesti antamaan lääkemääräykseen;

2) lääkevalmiste on hankittu toimittajalta, jolla on valmisteen ostomaassa oikeus lääkkeiden vähittäisjakeluun; ja

3) henkilö pystyy tarvittaessa osoittamaan, että lääkevalmiste on tarkoitettu hänen omaan lääkitykseensä, reseptilääkkeestä tämä tulee osoittaa lääkkeen määräämiseen oikeutetun henkilön asianmukaisesti antamalla lääkemääräyksellä tai lääkärintodistuksella.

Lääkevalmistetta henkilökohtaisesti Suomeen tuovalla tai sitä postitse Euroopan talousalueeseen kuuluvasta maasta vastaanottavalla yksityishenkilöllä tulee olla tarvittavat asiakirjat mukanaan hänen tuodessaan valmisteen Suomeen ja postitse vastaanotettaessa ennen lääkevalmisteen vastaanottamista.

Lääkevalmisteiden hankkiminen ja vastaanottaminen postitse Euroopan talousalueen ulkopuolisesta valtiosta on kielletty.

Henkilökohtaisen maahantuonnin enimmäismäärä:

Yksityishenkilö voi tuoda mukanaan Euroopan talousalueeseen kuuluvasta valtiosta lääkevalmisteita sekä lääkelain 21 a §:n tarkoittaman rekisteröinnin piiriin kuuluvia homeopaattisia ja antroposofisia valmisteita henkilökohtaiseen käyttöönsä korkeintaan yhden vuoden ja vastaanottaa postitse korkeintaan kolmen kuukauden käyttöä vastaavan määrän.

Euroopan talousalueen ulkopuolisesta valtiosta yksityishenkilö voi tuoda mukanaan lääkevalmisteita henkilökohtaiseen käyttöönsä korkeintaan kolmen kuukauden käyttöä vastaavan määrän.

Määritettäessä sallittua Suomeen tuotavaa lääkemäärää käytetään itsehoitolääkkeissä perusteena pakkaukseen merkittyä annosta ja reseptilääkkeissä lääkemääräyksen tai lääkkeen käyttöohjeen mukaista vuorokausiannosta.

• Arjatar
        uskomattomia kirjoitti:

¨
        Ja antibiootithan on reseptivapaita, vai??

Ohessa lainaus
        http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/01_Matkustajat/03_Henkilokohtaiset_laakkeet/index.jsp
        sivulta josta kaikki koti-farmaseutit voi ihan itse lukea ja miettiä että tuoko vai ei.

Henkilökohtaisen tuonnin edellytykset

Yksityishenkilö voi tuoda Suomeen lääkevalmisteita henkilökohtaiseen käyttöönsä, edellyttäen että:

1) lääkevalmisteella on myyntilupa valtiossa, josta se on hankittu, tai jos lääkevalmisteella ei ole myyntilupaa, sen hankinta on perustunut lääkkeen määräämiseen oikeutetun henkilön asianmukaisesti antamaan lääkemääräykseen;

2) lääkevalmiste on hankittu toimittajalta, jolla on valmisteen ostomaassa oikeus lääkkeiden vähittäisjakeluun; ja

3) henkilö pystyy tarvittaessa osoittamaan, että lääkevalmiste on tarkoitettu hänen omaan lääkitykseensä, reseptilääkkeestä tämä tulee osoittaa lääkkeen määräämiseen oikeutetun henkilön asianmukaisesti antamalla lääkemääräyksellä tai lääkärintodistuksella.

Lääkevalmistetta henkilökohtaisesti Suomeen tuovalla tai sitä postitse Euroopan talousalueeseen kuuluvasta maasta vastaanottavalla yksityishenkilöllä tulee olla tarvittavat asiakirjat mukanaan hänen tuodessaan valmisteen Suomeen ja postitse vastaanotettaessa ennen lääkevalmisteen vastaanottamista.

Lääkevalmisteiden hankkiminen ja vastaanottaminen postitse Euroopan talousalueen ulkopuolisesta valtiosta on kielletty.

Henkilökohtaisen maahantuonnin enimmäismäärä:

Yksityishenkilö voi tuoda mukanaan Euroopan talousalueeseen kuuluvasta valtiosta lääkevalmisteita sekä lääkelain 21 a §:n tarkoittaman rekisteröinnin piiriin kuuluvia homeopaattisia ja antroposofisia valmisteita henkilökohtaiseen käyttöönsä korkeintaan yhden vuoden ja vastaanottaa postitse korkeintaan kolmen kuukauden käyttöä vastaavan määrän.

Euroopan talousalueen ulkopuolisesta valtiosta yksityishenkilö voi tuoda mukanaan lääkevalmisteita henkilökohtaiseen käyttöönsä korkeintaan kolmen kuukauden käyttöä vastaavan määrän.

Määritettäessä sallittua Suomeen tuotavaa lääkemäärää käytetään itsehoitolääkkeissä perusteena pakkaukseen merkittyä annosta ja reseptilääkkeissä lääkemääräyksen tai lääkkeen käyttöohjeen mukaista vuorokausiannosta.

Ei minulla ole mitään tarvetta hamstrata mitään antibioottia. Kyllä ne kerrat kun olen niitä ostanut niin on ne tullut ihan tarpeeseen ja heti käyttöön.

Mikähän sinua vaivaa, kun olet tämän asian ottanut nyt niin silmätikuksesi? Tässä kirjoittelussa ei todellakaan olla oltu trokaamassa mitään laittomia huumeita Suomeen.

Kyllä niitä närästyslääkkeitä ja balsameita voi tuoda ihan niin paljon kun haluaa.

Rauhoitu nyt jo. Mutta sinähän taidatkin olla se tyyppi joka käy tällä palstalla sanomassa lähes kaikkiin viesteihin jotain negatiivista tai ilkeää. Etkö itse pääse koskaan Thaimaahan?

• Kysyvä_
        mano-65 kirjoitti:

Niiku Arjatar jo moneen kertaan sanoi..noita normaaleja kipu ja närästys pillereitä voi ostaa ihan huoletta..ainakin itse olen ostanut ja aion tästä edeskin ostaa..ei kai ne nyt myrkkyä omille kansalaisillekkaan syötä...??
        No jokainen päättää itse ostaako vai ei!

Onko Thaimaassa jotain omia särkylääkemerkkejä mitä suosittelette, vai onko siellä samat merkit kuin täälläkin? Mielellään jätän kaiken ylimääräisen himaan kun sieltäkin voi ostaa, mutta kerran olen thaimaalaisessa apteekissa käynyt ja asiointi oli vähän ongelmallista kun myyjät ei puhuneet englantia ja minä en puhu thaita. Särkylääkkeen ostaminen esim. olisi helpompaa jos olisi valmiina tuotteen nimi.

Onko muuten särkylääkkeet siellä paljonkin vahvempia kuin Suomessa? Kreikan matkalta ainakin muistan tilanteen kun sain lääkäriltä särkylääkettä angiinaan ja se oli sellasta myrkkyä että kaikki kivut hävis ja hyvä ettei menny tajukin. Eli jos on siellä kovinkin vahvoja niin sitten vien kuitenkin Suomesta mukana.

• lähdössä
        .... kirjoitti:

On niitä paikallisiakin aitoja lääkkeitä joissa on täysin samat vaikuttavat aineet kuin esim. Orionin lääkkeissä. Hinta on vain reilusti alhaisempi.

Esim. tuttavani sai apteekista nesteenpoistavaa lääkettä, hinnaksi tuli reilu 2e ja se toimi jopa paremmin kuin Suomesta ostettu yli 20e maksava lääke.

niin mikä mahtoi olla tämän nesteenpoistolääkkeen nimi, jota thaimaasta saa?

• vaan
        Kysyvä_ kirjoitti:

Onko Thaimaassa jotain omia särkylääkemerkkejä mitä suosittelette, vai onko siellä samat merkit kuin täälläkin? Mielellään jätän kaiken ylimääräisen himaan kun sieltäkin voi ostaa, mutta kerran olen thaimaalaisessa apteekissa käynyt ja asiointi oli vähän ongelmallista kun myyjät ei puhuneet englantia ja minä en puhu thaita. Särkylääkkeen ostaminen esim. olisi helpompaa jos olisi valmiina tuotteen nimi.

Onko muuten särkylääkkeet siellä paljonkin vahvempia kuin Suomessa? Kreikan matkalta ainakin muistan tilanteen kun sain lääkäriltä särkylääkettä angiinaan ja se oli sellasta myrkkyä että kaikki kivut hävis ja hyvä ettei menny tajukin. Eli jos on siellä kovinkin vahvoja niin sitten vien kuitenkin Suomesta mukana.

paracetamolia niin ei tuu kieli ongelmia. Kaikki tunteepi tuon siellä.

• Omaa kokemusta

No, ne eiv't tietenkään ole varsinaisia lääkkeitä..Mutta itse ostin sallitun viiden kuukauden satsin e-pillereitä, jotka olivat huomattavasti halvempia kuin Suomessa. Yksi levy pillereitä maksoi paikasta riippuen noin 3€. Suomen tullin nettisivuilta kannattaa käydä katsomassa mitä saa tuoda ja minkä verran. E-pillereiden kohdalla tuontirajoitus oli siis 5kk, ja Suomesta saatu resepti piti olla mukana matkassa, jotta voi todistaa tuovansa pillerit omaan käyttöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      63
      2026
    2. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      74
      1344
    3. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      13
      1049
    4. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      102
      991
    5. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      91
      905
    6. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      107
      762
    7. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      48
      622
    8. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      38
      554
    9. Toivotetaanko toisillemme

Juhannuksia vai ollaanko vihoissa
      Ikävä
      56
      527
    10. Työttömät risusavottaan

Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus
      Maailman menoa
      244
      513
    Aihe