harhakuvaa?

beataBarbara

Koirat haukkuu, karavaani kulkee –
Kuumaa, - hiekan maku suussa.
Tuolla horisontissa on vihreä keidas.
Kangastusta – heijastusta - harhakuvaa.

Pohjosen poro porhaltaa pulkkineen
postikortti maisemassa.
Kauniit lumiset puut holvikattoinaan,
lumipilarit seininään.

Seis, puu on kaatunut tielle.
ei kestänyt lumen painoa uljas runko,
vaan maahan vaipui, taipui,
nöyrtyi taakan alle.
Porolle pakki päälle,
Peruutusta valjakolle.

Etsittävä uusi tie ja uusi ura.

Tuli tuuli,
Pois pyyhki lumitimantit ja –tähdet
karisti pitsiliinat hartioilta.
Oksat ylös kurkotti jälleen.
Runko ylväänä huojuu.

Keidas hetkeksi päällä maan.

Iloista ja Hyvää Maailman Rakkauden Syntymäjuhlaa!

Mutta, mitä lahjaksi vastasyntyneelle?
Voisinko ruukkuni särkyneen antaa?

Mukavaa kun olette olemassa.,
täällä kirjoittelemassa,
lueskelemassa.

bB

- Jouluyö, juhlayö!
Päättynyt kaik on työ.
Kaks vain valveil on puolisoa…-

12

821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukavasti maalailit tätä jouluista talvimaisemaa.

      Kauniiksi puki luonto lumellaan puut ja pensaat ja valkaisi mustan maankin.

      Vuorokausi vielä ja Suomi hiljenee joulun viettoon, tuskin muistamatta miksi hiljenee, jos hiljenee.

      Joulun iloa ja lämpöä sinne pohjoiseen!

    • señora lyyli

      mukava että sinäkin olet täällä ja saamme lukkee kauniin herkkää kirjotustasi.
      rauhallista joulua ja kiitos
      toivoo lyyli

      • Ihanat Joulut Sinulle, Topille ja pienelle Jehupojalle!
        Lapsen silmissä se maailman paras jouluilo loistaa.

        Unohtamatta niitä hännän heiluttaja karvaturreja.

        toivoo bB


    • Levitin oljet pirtin lattialle
      niillä me telmimme..
      joulupuuron syötyämme
      lapset ja aikuiset...
      Päreet on jo aseteltu pihteihinsä,
      ylös, hirrenrakoon,
      lasten käsien ulottumattomiin....

      Kuin Joulun lapsi...
      oljille syntynyt,
      meidän vertaisemme
      ja kuitenkin paljon enemmän.
      Pehmyt on olkipatja lattialla
      Jeesus lapsi, majaa vailla
      syntyi härkien kaukaloon, viaton.

      • Niin ” Heiniltä härkien kaukalon, keskeltä liljain ja ruusujen”
        alkoi matka Via Dolorosa

        ”rinnalle ristin ryövärin” ..


        ”nukkuu uhri puhtahin…”


    • saara.dma

      Olisin aina halunnut käydä Lapissa kaamosaikaan, kun kuu paistaa keskellä päivää ja kapeat kuuset seisovat tykkylumen peittäminä kuin satuolennot.

      En ole koskaan tätä nähnyt, vain sieluni silmin voi tätä kaikkea kuvitella.

      Olenko yhtään oikeilla jäljillä, beataBarbara? Vai harhakuvaako vain?

      • uzma-m

        ja paukkuvat pakkaset koin talvella -91,kavimme Levilla.Ihmeellisinta oli kun uimme altaassa ja ulkona oli korkeat nietokset,ikkunasta kurkki sisaan utelias poro.
        Kuuntelimme juuri LP levya jonka olin ostanut taalla v.68,Joy to the World Mormon tabernacle kuoro,todella mahtava esitys,siita alkoi minun jouluni.
        Iloista joulua taas kerran teille kaikille,alkaa syoko itseanne kipeaksi!


      • uzma-m kirjoitti:

        ja paukkuvat pakkaset koin talvella -91,kavimme Levilla.Ihmeellisinta oli kun uimme altaassa ja ulkona oli korkeat nietokset,ikkunasta kurkki sisaan utelias poro.
        Kuuntelimme juuri LP levya jonka olin ostanut taalla v.68,Joy to the World Mormon tabernacle kuoro,todella mahtava esitys,siita alkoi minun jouluni.
        Iloista joulua taas kerran teille kaikille,alkaa syoko itseanne kipeaksi!

        Olihan tuo elämys, hyvä kun ei poro loikannut ikkunasta sisään altaaseen!

        On sekin upeaa joulua, missä joulutähti kasvaa ulkona isona pensaana täynnä punaisia lehtiä. Onko se sitä "satakertaisesti takaisin saamista", kun jätti pienen tähden Suomeen ruukkuun kasvamaan?

        Laulamme hymysuin ja kovasti huvittuneena

        ” On hanget korkeat, nietokset,
        vaan joulu, joulu on meillä!
        On kylmät paukkuvat pakkaset
        ja tuimat Pohjolan tuuloset,
        vaan joulu, joulu on meillä! ”

        kaikkialla maailmassa, vaikka tuolla Australian helteessä!
        terveisin bB


    • Helena04 ejk.
      • fiiuliN

        Kun kynttilät taas syttyy ikkunoille
           ja tähdet valaisevat taivaan, maan.
           Ne Joulurauhan tuoko maailmalle,
           pelot poistuvatko kokonaan.
           Siispä ristikäämme kädet yhteen
           rukoellen rauhaa itsellemme,
           kiittäen ja toivoen, että jälleen
           Joulurauha saatais kaikkialle,
           vieraillemme, rakkaillemme.


    • Sens-Ori

      Tunteiden ja tuntemusten ilmaisu sanoilla on upea taito.
      Lämmin kiitos Sinulle!

      • Kiitos rohkaisusta ja kannustuksesta Sens-Ori!

        Ihailen puolestani taas asiallisia kommentteja, kun ei tarvitse ympäri ämpäri maalailla.

        Itsekritiikki iskee joskus armottomasti ruoskien päälle. Aloitusviestini oli hilkulla joutua roskakoppaan.

        Yrittäkäämme jatkaa joka tapauksessa. Kaikkia tarvitaan!

        bB


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1489
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1106
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      175
      812
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      595
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe