Seppo Kopran ohjeet B-Junnulle

Tämä on Hyvä!

36

49427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuning GT

      Hyvä esimerkki siitä millaisia älykääpiöitä rallikuskit on, voi vittu ei oo ihme jos karttureita kuolee ku kärpäsiä.

      • Malcomi

        Nimimerkkisi kertoo paljon, mutta kannattaa hieman perehtyä asiaan ennenkuin puhuu paskaa!


      • Penkalta Seuraaja
        Malcomi kirjoitti:

        Nimimerkkisi kertoo paljon, mutta kannattaa hieman perehtyä asiaan ennenkuin puhuu paskaa!

        Eli tämä viesti on tuolle "kärpäselle"

        Selvitäppäs ensin kuka tuo Kopra on ja jos lukutaitosi on heikkoa niin hän istuu tuossa videossa juurikin KYYDISSÄ = Kartturi joten ei pidä alkaa valittamaan välittömästi.

        On muuten Suomessa nopeudet noussu huimasti sitten -70 luvun kun verrataan esim tämän päivän F-ryhmään.
        Kun vielä pelti autoissa on lähes yhtä vanhaa ja ohutta ni viimeisen 10v on jo pelottanut olla penkalla "tappopaikassa" eikä ole montaa rallia ollut joissa EI ole tullut ambulanssi taukoa jollain EK:lla!

        Voi muuten ihan vapaasti pistää asiallisia kommentteja jos olen mielestäsi väärässä.

        Niin joo ja viime vuosina en ole enää hakenut huimimpia ulosajo paikkoja ku lasten kanssa ollaan liikkeellä....


      • Tuning GT
        Penkalta Seuraaja kirjoitti:

        Eli tämä viesti on tuolle "kärpäselle"

        Selvitäppäs ensin kuka tuo Kopra on ja jos lukutaitosi on heikkoa niin hän istuu tuossa videossa juurikin KYYDISSÄ = Kartturi joten ei pidä alkaa valittamaan välittömästi.

        On muuten Suomessa nopeudet noussu huimasti sitten -70 luvun kun verrataan esim tämän päivän F-ryhmään.
        Kun vielä pelti autoissa on lähes yhtä vanhaa ja ohutta ni viimeisen 10v on jo pelottanut olla penkalla "tappopaikassa" eikä ole montaa rallia ollut joissa EI ole tullut ambulanssi taukoa jollain EK:lla!

        Voi muuten ihan vapaasti pistää asiallisia kommentteja jos olen mielestäsi väärässä.

        Niin joo ja viime vuosina en ole enää hakenut huimimpia ulosajo paikkoja ku lasten kanssa ollaan liikkeellä....

        Tätä tarkoitin: Täysin kokemattoman beejunnun viereen pistetään joku saatanan 100vuottä kyydissä istunut hörhö. Tää hörhö sitten yllyttää kokematonta ajamaan ihan reikäpäisesti esim. kohta eri yli hypyn menee ohjeilla täys yli!


      • Kalevi
        Tuning GT kirjoitti:

        Tätä tarkoitin: Täysin kokemattoman beejunnun viereen pistetään joku saatanan 100vuottä kyydissä istunut hörhö. Tää hörhö sitten yllyttää kokematonta ajamaan ihan reikäpäisesti esim. kohta eri yli hypyn menee ohjeilla täys yli!

        Joko tuninki mies on ottanut selvää kuka on Seppo Kopra? Hänellä sattuu olemaan jonkin verran kokemusta ja kehittynyt tiesilmä.Ja mitä tuohon nuotti asiaan tulle niin kyllä minäkin sen täytenä laittaisin (siis jos vedettäs nuotista).Silloin painetaan, kun ei taitu!


      • Tuning GT
        Kalevi kirjoitti:

        Joko tuninki mies on ottanut selvää kuka on Seppo Kopra? Hänellä sattuu olemaan jonkin verran kokemusta ja kehittynyt tiesilmä.Ja mitä tuohon nuotti asiaan tulle niin kyllä minäkin sen täytenä laittaisin (siis jos vedettäs nuotista).Silloin painetaan, kun ei taitu!

        Kyllä Kopra tiedetään. Kopralla vaan ei näytä olevan kuupassa kaikki tallella kun ajattaa kokematonta, jolla sitä tie silmää ei oo, siten että näre vois heilahtaa milloin tahansa. Järjen köyhyyttä, kuten sanoin. Mielestäni täysin kusipäistä sekä kuskilta joka uskoo ja kokeneelta kartturilta joka käskee.


      • Markku
        Tuning GT kirjoitti:

        Kyllä Kopra tiedetään. Kopralla vaan ei näytä olevan kuupassa kaikki tallella kun ajattaa kokematonta, jolla sitä tie silmää ei oo, siten että näre vois heilahtaa milloin tahansa. Järjen köyhyyttä, kuten sanoin. Mielestäni täysin kusipäistä sekä kuskilta joka uskoo ja kokeneelta kartturilta joka käskee.

        No ei siinä videossa vauhti päätä huimaa.Sepon kokemuksellahan siinä mennään ja tiesilmällä."Eihän rallia voiteta jos sielä pelätään"


      • Penkalta Seuraaja
        Tuning GT kirjoitti:

        Kyllä Kopra tiedetään. Kopralla vaan ei näytä olevan kuupassa kaikki tallella kun ajattaa kokematonta, jolla sitä tie silmää ei oo, siten että näre vois heilahtaa milloin tahansa. Järjen köyhyyttä, kuten sanoin. Mielestäni täysin kusipäistä sekä kuskilta joka uskoo ja kokeneelta kartturilta joka käskee.

        Jos tietäisit lajista yhtään mitään ni et vouhottaisi tuolla lailla!!
        Eli käyppäs vaikka googlettamassa F-Ryhmä ja kurkista tuloksia menneiltä vuosilta (1996-2005) Ni saatat sinäkin löytää Seppo Kopran nimen sieltä tuloksista!!!!!!!!!!!!!!!

        Eli taivutan rautalangasta:::: Kopra on 1 5:stä kovimmasta KULJETTAJASTA tuossa sarjassa ja istuu LUULTAVIMMIN tuon B-junnun kyydissä neuvomassa ihan tuon junnun toiveesta/pyynnöstä.

        Joten älä viitsi jeesustella asiasta josta et tiedä mitään sillä jos tuosta junnu oppii jotain se on vain :aa ja TOIVOTTAVASTI ei tule lisää kohtalokkaita ulosajoja tästä syystä!!!!

        ÄÄH ois kai ollu perempi deletoida tää viesti mut en jaksa enää näit tuninki pojuja..... Eiks näille oo omaa foorumia tääl sivustoilla? -)


      • Tinke
        Tuning GT kirjoitti:

        Kyllä Kopra tiedetään. Kopralla vaan ei näytä olevan kuupassa kaikki tallella kun ajattaa kokematonta, jolla sitä tie silmää ei oo, siten että näre vois heilahtaa milloin tahansa. Järjen köyhyyttä, kuten sanoin. Mielestäni täysin kusipäistä sekä kuskilta joka uskoo ja kokeneelta kartturilta joka käskee.

        On todella loistava homma että kokeneet kuljettajat istuvat B-junnujen kyytiin opastamaan ja harjaannuttamaan kuskin "puutteellista" tiesilmää. Tuo nyppylänylitys näkyi selvästi jatkuvan suoraan. Yleensä jos tuollainen paikka EI jatku suoraan on ns. pimeässä kisassa laitettu sellaiseen huomio, mikä taas kertoo nypyn jälkeen tien kääntyvän yllättävästi.

        Kopran tiesilmän mukaan tuossa mennään. Kuski kyseleekin parissa paikassa kartturilta että mihin kääntyy.

        Itse istuin "kotirallissa" kartturina sellaiselle kaverille, joka ei liiemmin alueen tiestöä tuntenut. 2 ensimmäistä pätkää tiesin varoittaa pahoista MERKKAAMATTOMISTA paikoista kuljettajaa. Kuten nyt esim. se kilpailun ensimmäinen mutka :)

        Kartturin kokemus, tietuntemus ja tiesilmä ovat kokemattomalle kuljettajalle todella kallis etu mikä todellakin jopa säästää ihmishenkiä.


      • kylis95
        Tuning GT kirjoitti:

        Kyllä Kopra tiedetään. Kopralla vaan ei näytä olevan kuupassa kaikki tallella kun ajattaa kokematonta, jolla sitä tie silmää ei oo, siten että näre vois heilahtaa milloin tahansa. Järjen köyhyyttä, kuten sanoin. Mielestäni täysin kusipäistä sekä kuskilta joka uskoo ja kokeneelta kartturilta joka käskee.

        Mitähän ihmettä? Mikä sälli tää tuninkigt on? Öö.. jätkällä(?) ei ihan hirveesti oo hajua mistä puhuu, mut provosoiks se tahallaa vai onks se vaan ihan OIKEESTI idiootti? Mä ainaki oon idiootti ku viitin ees vaivautua lukee tollasten "moottoritiellä 135km/h" kavereiden juttuja... :/


      • Tuning GT
        kylis95 kirjoitti:

        Mitähän ihmettä? Mikä sälli tää tuninkigt on? Öö.. jätkällä(?) ei ihan hirveesti oo hajua mistä puhuu, mut provosoiks se tahallaa vai onks se vaan ihan OIKEESTI idiootti? Mä ainaki oon idiootti ku viitin ees vaivautua lukee tollasten "moottoritiellä 135km/h" kavereiden juttuja... :/

        Mikäs vittu sua vaivaa? Jos mun mielestä homma on päätöntä niin vittuako se sulle kuuluu!!!


      • TuningTimo
        Tuning GT kirjoitti:

        Mikäs vittu sua vaivaa? Jos mun mielestä homma on päätöntä niin vittuako se sulle kuuluu!!!

        Kyllä mun mielestä Tuning GT puhuu ihan asiaa. Pakkoko sitä on opetella ajamaan lujaa jotain munarännejä pitkin tollee et laitetaa kyytiin mukamas joku kokeneempi joka sitte koko ajan sanoo miten muka pitäs ajaa. Eikö kuskit vois saada ajaa sen mukaan mitä itse tuntee osaavansa. Autokoulu on ainoa paikka missä autoa ajetaa apukuskin paikalta. Vai miten te pystytte selittämään sitte nää kaikki loukkaantumiset ja kuoleman tapaukset mitä lajin parissa on viime aikoina sattunu.

        PS. Tulkaa meijän kylille käymää ni katotaa kenen rassi se oikee polttaa eniten lakua asfalttiin.


      • Jykke
        TuningTimo kirjoitti:

        Kyllä mun mielestä Tuning GT puhuu ihan asiaa. Pakkoko sitä on opetella ajamaan lujaa jotain munarännejä pitkin tollee et laitetaa kyytiin mukamas joku kokeneempi joka sitte koko ajan sanoo miten muka pitäs ajaa. Eikö kuskit vois saada ajaa sen mukaan mitä itse tuntee osaavansa. Autokoulu on ainoa paikka missä autoa ajetaa apukuskin paikalta. Vai miten te pystytte selittämään sitte nää kaikki loukkaantumiset ja kuoleman tapaukset mitä lajin parissa on viime aikoina sattunu.

        PS. Tulkaa meijän kylille käymää ni katotaa kenen rassi se oikee polttaa eniten lakua asfalttiin.

        Kyllä nyt on taas keskustelu kohdallaan. Onnettomuudet ja kuolemantapaukset ovat aina valitettavia, mutta jos niitä sattuu MM-tasolla, niin onkohan se sitä, että kuskia on yllytetty ajamaan liian kovaa???
        Hyvä kokenut kartturi pystyy kertomaan mihin paikkoihin voi mennä kovaa ja missä pitää ottaa pois. Silloin eteneminen on nopeaa, mutta turvallista. Vaikka videossa kuski on b-junnu, niin hyvältä tuo kyyti näyttää. Eihän siinä olla edes lähelläkään katkoa kertaakaan.


      • Willik
        Jykke kirjoitti:

        Kyllä nyt on taas keskustelu kohdallaan. Onnettomuudet ja kuolemantapaukset ovat aina valitettavia, mutta jos niitä sattuu MM-tasolla, niin onkohan se sitä, että kuskia on yllytetty ajamaan liian kovaa???
        Hyvä kokenut kartturi pystyy kertomaan mihin paikkoihin voi mennä kovaa ja missä pitää ottaa pois. Silloin eteneminen on nopeaa, mutta turvallista. Vaikka videossa kuski on b-junnu, niin hyvältä tuo kyyti näyttää. Eihän siinä olla edes lähelläkään katkoa kertaakaan.

        Naurettavaa purnaamista. Ajamiseen tarvitaan rallissa aina kaksi. Kartturi kertoo mitä näkee ja miten ajetaan. Jokainen tekee tavallaan. Nuo tekee tuolla tavalla. Sitten kattoon jotain f-cupin koosteita niin niissä kartturi kertoo näkemästään nuottia. Onko se sitten yllytystä ajaa kovempaan? Toiset istuu hiljaa ja sano mitään. Onko ne viisauta, kun näkee taittuvan mutkan jyrkempänä eikä sano mitään. Sitten sata varmasti soi metässä, kun kuski omalta paikalta näkee mutkan menevän suorempana ja antaa soittaa.

        Sillon, kun tilanne lähtee lapasesta niin sillon kaasu pysyy pohjassa. Seppo ohjasti aivan loistavasti...


      • 8 vuotta rallia ajanut
        TuningTimo kirjoitti:

        Kyllä mun mielestä Tuning GT puhuu ihan asiaa. Pakkoko sitä on opetella ajamaan lujaa jotain munarännejä pitkin tollee et laitetaa kyytiin mukamas joku kokeneempi joka sitte koko ajan sanoo miten muka pitäs ajaa. Eikö kuskit vois saada ajaa sen mukaan mitä itse tuntee osaavansa. Autokoulu on ainoa paikka missä autoa ajetaa apukuskin paikalta. Vai miten te pystytte selittämään sitte nää kaikki loukkaantumiset ja kuoleman tapaukset mitä lajin parissa on viime aikoina sattunu.

        PS. Tulkaa meijän kylille käymää ni katotaa kenen rassi se oikee polttaa eniten lakua asfalttiin.

        Jus just ja nää saatanan lakunpolttajat ne luulee olevan muka jotain kovia vetomiehiä.... kylän miehet ne on pahimpia kyl mä ajaisin... ja vedetään pitkin motaria kaffaedellä :( sit ku laitettas oikeelle pätkälle ni ois peukku keskellä kämmentä.. ja tää on valitettavan totta.
        Sitäpaitsi tuossa videossa annetaan ohjeita miten pitää takavetosella ajaa.... esim kun menee nypyn yli ja kääntää vähän sladiin "ku ei tiedä mihin menee" on pelkästään turvallista koska auto on jo vähän sladis jos sattuukin kääntyä oikein kunnolla.... ja sillon on helppo pelastaa tilanne ja antaa happee ja vetää mutka turvallisesti läpi.

        Terveisin Timo Hietikko
        www.hietikkoracing.com


      • Ehkä joo
        TuningTimo kirjoitti:

        Kyllä mun mielestä Tuning GT puhuu ihan asiaa. Pakkoko sitä on opetella ajamaan lujaa jotain munarännejä pitkin tollee et laitetaa kyytiin mukamas joku kokeneempi joka sitte koko ajan sanoo miten muka pitäs ajaa. Eikö kuskit vois saada ajaa sen mukaan mitä itse tuntee osaavansa. Autokoulu on ainoa paikka missä autoa ajetaa apukuskin paikalta. Vai miten te pystytte selittämään sitte nää kaikki loukkaantumiset ja kuoleman tapaukset mitä lajin parissa on viime aikoina sattunu.

        PS. Tulkaa meijän kylille käymää ni katotaa kenen rassi se oikee polttaa eniten lakua asfalttiin.

        "Tulkaa tänne niin mä näytän kuinka saa lakua asfalttiin!!!!!!?????" Voi V...U sä oot kova jätkä, siinähän sitä miestä tarvitaan ku isin autolla 1 vaihde päälle, kytkin pohjaan, kierrokset 5000:iin ja kytkin ylös jossain isolla parkkipaikalla ja sitte soitetaan koko kylän jätkät ihmettelemään jälkiä. VOI VITSI KU JÄI MUSTAA ASFALTTIIN. Ja ne teidän "tuninki autot". Kun te laitatte niihin 1,6 litraisiin Opeleihinne näyttävät levikkeet, vanteet ja kaksi pakoputken pätkää näkyviin takaa niin yrittäkää tehdä se edes niin että niistä kummastakin tulee savua muuten paistaa vähä liikaa läpi!


      • kartturi
        Penkalta Seuraaja kirjoitti:

        Eli tämä viesti on tuolle "kärpäselle"

        Selvitäppäs ensin kuka tuo Kopra on ja jos lukutaitosi on heikkoa niin hän istuu tuossa videossa juurikin KYYDISSÄ = Kartturi joten ei pidä alkaa valittamaan välittömästi.

        On muuten Suomessa nopeudet noussu huimasti sitten -70 luvun kun verrataan esim tämän päivän F-ryhmään.
        Kun vielä pelti autoissa on lähes yhtä vanhaa ja ohutta ni viimeisen 10v on jo pelottanut olla penkalla "tappopaikassa" eikä ole montaa rallia ollut joissa EI ole tullut ambulanssi taukoa jollain EK:lla!

        Voi muuten ihan vapaasti pistää asiallisia kommentteja jos olen mielestäsi väärässä.

        Niin joo ja viime vuosina en ole enää hakenut huimimpia ulosajo paikkoja ku lasten kanssa ollaan liikkeellä....

        Onhan kyllä tosi että autot ovat vanhempia kuin kuskit mutta 33 v asiaa "sisältä" seuranneena on kalusto parantunut paljon. Vielä -80 luvulla ne oli sellaisia pommeja että katsastuksissa tuli joskus hylkäämisiä enemmän kuin hyväksyttyjä.
        Nopeudet kasvaa aivan varmasti kun pistetään menemään 6-koneisilla Bemareilla yms. tykeillä jotka kyllä aivan varmasti ovat myös niin hyvin rakennettuja kuin ralliauto voi olla.


      • Laku-pekka
        Tuning GT kirjoitti:

        Mikäs vittu sua vaivaa? Jos mun mielestä homma on päätöntä niin vittuako se sulle kuuluu!!!

        Kuikahan paljon tunikihörhöjä kuolee vuosittain,kun ajavat päättömästi yleisillä teillä ja sivullisetkin on vaarassa?
        Ralli on turvallista,autoissa on kaaret eikä mitään muovipukea (kuten tuninkeissa)ja kilpailut ajetaan suljetuilla teillä
        Meni vähän asian vierestä,mutta tulipahan sanottua.Lakupekalle.


      • A.K.Tiivi
        kartturi kirjoitti:

        Onhan kyllä tosi että autot ovat vanhempia kuin kuskit mutta 33 v asiaa "sisältä" seuranneena on kalusto parantunut paljon. Vielä -80 luvulla ne oli sellaisia pommeja että katsastuksissa tuli joskus hylkäämisiä enemmän kuin hyväksyttyjä.
        Nopeudet kasvaa aivan varmasti kun pistetään menemään 6-koneisilla Bemareilla yms. tykeillä jotka kyllä aivan varmasti ovat myös niin hyvin rakennettuja kuin ralliauto voi olla.

        Nykyaikana todellakin rakennetaan Äffäläisetkin sen verran huolella että hylkyjä tulee turvallisuuden osalta minimaalisen vähän. Jos saisin valita lähdenkö 120km/h kiitävän tuninki-teron kyytiin kylätielle vai 150-170km/h kulkevan kilpurin kyytiin keskelle mettää niin vastaus on aika helppo painottaa jälkimmäiseen.
        Vanajassa tavataan... ;)


      • Järki hoi
        Tuning GT kirjoitti:

        Mikäs vittu sua vaivaa? Jos mun mielestä homma on päätöntä niin vittuako se sulle kuuluu!!!

        Pidä se sitten omana tietonas,äläkä sitä muille esitä!


      • kekkuli
        8 vuotta rallia ajanut kirjoitti:

        Jus just ja nää saatanan lakunpolttajat ne luulee olevan muka jotain kovia vetomiehiä.... kylän miehet ne on pahimpia kyl mä ajaisin... ja vedetään pitkin motaria kaffaedellä :( sit ku laitettas oikeelle pätkälle ni ois peukku keskellä kämmentä.. ja tää on valitettavan totta.
        Sitäpaitsi tuossa videossa annetaan ohjeita miten pitää takavetosella ajaa.... esim kun menee nypyn yli ja kääntää vähän sladiin "ku ei tiedä mihin menee" on pelkästään turvallista koska auto on jo vähän sladis jos sattuukin kääntyä oikein kunnolla.... ja sillon on helppo pelastaa tilanne ja antaa happee ja vetää mutka turvallisesti läpi.

        Terveisin Timo Hietikko
        www.hietikkoracing.com

        Joo,noi tuning pellet tarviis kaikki viedä saunan taa karvanoppiensa kanssa.On varmaan tosi hienoo polttaa kumia nakkarin takapihalla jollain pakoputki viritteisellä mädällä B emarilla,ne on tosi veto miehiä...


      • *********
        Willik kirjoitti:

        Naurettavaa purnaamista. Ajamiseen tarvitaan rallissa aina kaksi. Kartturi kertoo mitä näkee ja miten ajetaan. Jokainen tekee tavallaan. Nuo tekee tuolla tavalla. Sitten kattoon jotain f-cupin koosteita niin niissä kartturi kertoo näkemästään nuottia. Onko se sitten yllytystä ajaa kovempaan? Toiset istuu hiljaa ja sano mitään. Onko ne viisauta, kun näkee taittuvan mutkan jyrkempänä eikä sano mitään. Sitten sata varmasti soi metässä, kun kuski omalta paikalta näkee mutkan menevän suorempana ja antaa soittaa.

        Sillon, kun tilanne lähtee lapasesta niin sillon kaasu pysyy pohjassa. Seppo ohjasti aivan loistavasti...

        Kaikki kuskit eivät halua että kartturi puhuu ns.pimeissä kisoissa mitään. Sellaisille kuskille on kehittynyt jo oma tienluku taito ja ne ei halua kartturia sotkemaan ajoa.
        Karttureita on viimesteen vuosien aikan muistaakseni kuollut alle 5 tai jotain sellaista. Loukkaantumisiakin tapahtuu vähemmän ralleissa, niin kuskeille, karttureille, ku katsojille kuin esim. jääkiekossa loukkaantuu yhden pelin aikana pelaajia.
        Ralliautoilu on hyvin turvallinen laji, kun kaikki turvallisuus tekijät on otettu huomioon.
        Itsekki kartturina, ei pelota yhtää 100-140 vauhdissa metsätiellä, mutta jos pitäs jonku teinituuninkilippisvinossa ajajan kyytiin edes tavis maantiellä noissa vauhdeissa, niin en lähtis.


      • Huh mitä skeidaa
        Järki hoi kirjoitti:

        Pidä se sitten omana tietonas,äläkä sitä muille esitä!

        Sä kuulut just niin Tommi´s billet alusiipikundeihin, jotka "uskaltaa" ajaa 40 alueella 70:iä. Lähepäs ääliö kokeilemaan joskus soraränniin kokeileen miten paska kuski oot!!Tai mee ees radalle ajamaan, jos sun Hyundai Scoupen alusiipi kestää ees sinne asti...


      • Rallyy
        Tuning GT kirjoitti:

        Mikäs vittu sua vaivaa? Jos mun mielestä homma on päätöntä niin vittuako se sulle kuuluu!!!

        Tuning GT: fucking chicken, rallissa pitää olla rohkea. Juuri tälläisten ihmisten(seppo kopra) ansiosta Suomi on rallikansaa!


      • apina
        8 vuotta rallia ajanut kirjoitti:

        Jus just ja nää saatanan lakunpolttajat ne luulee olevan muka jotain kovia vetomiehiä.... kylän miehet ne on pahimpia kyl mä ajaisin... ja vedetään pitkin motaria kaffaedellä :( sit ku laitettas oikeelle pätkälle ni ois peukku keskellä kämmentä.. ja tää on valitettavan totta.
        Sitäpaitsi tuossa videossa annetaan ohjeita miten pitää takavetosella ajaa.... esim kun menee nypyn yli ja kääntää vähän sladiin "ku ei tiedä mihin menee" on pelkästään turvallista koska auto on jo vähän sladis jos sattuukin kääntyä oikein kunnolla.... ja sillon on helppo pelastaa tilanne ja antaa happee ja vetää mutka turvallisesti läpi.

        Terveisin Timo Hietikko
        www.hietikkoracing.com

        sepi opettaa tässä videossa arolaisen jounia ajamaan ralli autoa ja arolaisellahan on jo nykyään wrc focus että näin.. eli ei varmaan vedetä minkäänlaisell riskillä kyseisellä videolla vaan hiotaan vaan tekniikkaa ja kyllä se sepi ihan varmasti tuon pätkän tietää tarkasti heittää vaann vähän humoriikkaa sekaan koska sehän poistaa jännityksen.


      • Pentti Kastemato
        Järki hoi kirjoitti:

        Pidä se sitten omana tietonas,äläkä sitä muille esitä!

        Toi junnu löysäilee ja arkailee, Seppo kertoo et HANAA kyllä se taittuu =)


      • rs 2000

        sattuu vaan oleen vielä arolainen joka kyytissä istuu (mies ajaa nykyään wrc autolla)= world rally car


      • tutustu aiheeseen!!
        Tuning GT kirjoitti:

        Tätä tarkoitin: Täysin kokemattoman beejunnun viereen pistetään joku saatanan 100vuottä kyydissä istunut hörhö. Tää hörhö sitten yllyttää kokematonta ajamaan ihan reikäpäisesti esim. kohta eri yli hypyn menee ohjeilla täys yli!

        http://www.jouniarolainen.com/jone/seppo.htm


    • juska

      vieläkö löytyy jostain netistä tuo video?

      • A.K.Tiivi

        Mutta minkä takia sitä pitää tollaisille tuninki-teroille näyttää kun ei rallista ymmärrä yhtikäs mitään. Nim. 16 vuotta penkalla.


      • juska
        A.K.Tiivi kirjoitti:

        Mutta minkä takia sitä pitää tollaisille tuninki-teroille näyttää kun ei rallista ymmärrä yhtikäs mitään. Nim. 16 vuotta penkalla.

        löysin jo itekin. Enkä kyllä todellakaan oo mikään tuninki-tero...


      • Penkalta Seuraaja
        A.K.Tiivi kirjoitti:

        Mutta minkä takia sitä pitää tollaisille tuninki-teroille näyttää kun ei rallista ymmärrä yhtikäs mitään. Nim. 16 vuotta penkalla.

        Mistä päin Suomea olet?
        Itse olen 78 vuodesta käynyt katsomassa 2-30 rallia vuodessa, ainoastaan viimeset 5v on jäänyt perheen ja AS:n takia vähiin.

        Tämä vain siksi että 80 luvulla oli VAIN 30-50 aktiivikatsojaa joten olet pakosta joku tuttu..

        T: JH junior


      • A.K.Tiivi
        Penkalta Seuraaja kirjoitti:

        Mistä päin Suomea olet?
        Itse olen 78 vuodesta käynyt katsomassa 2-30 rallia vuodessa, ainoastaan viimeset 5v on jäänyt perheen ja AS:n takia vähiin.

        Tämä vain siksi että 80 luvulla oli VAIN 30-50 aktiivikatsojaa joten olet pakosta joku tuttu..

        T: JH junior

        Lähempänä Lahtea kuin Helsinkiä. Vuodesta -90 (ei ole ihan vielä 30.n kriisi iskenyt;) ) Ollaan n.30-50 kisaa vuodessa kierretty kuvaamassa. Eli varmaan ollaan samaan mestaan eksytty kerran jos toisenkin.


      • Anonyymi
        A.K.Tiivi kirjoitti:

        Mutta minkä takia sitä pitää tollaisille tuninki-teroille näyttää kun ei rallista ymmärrä yhtikäs mitään. Nim. 16 vuotta penkalla.

        Mee ny ihmeessä välillä kotio. Omaiset ihmettelee et mis oot.


    • Anonyymi

      R.I.P Seppo Kopra

    • Anonyymi

      Seppo Lähti spoorittomille pätkille . Otan osaa läheisten suruun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

      hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe