Hankalaa tekstiä

xxxxxxx

Minulla on IOKin suomenkielinen versio ja jaksoin lukea sitä 300 sivua ja sitten riitti. Opetus sinänsä on tuttua buddhalaisuudesta ja mystikoilta, mutta teksti on raskasta luettavaa.
Sekin vähän tökki, että kertoja Jeesus asetteli itseään Jumalasta seuraavaksi. Onhan noita suurmiehiä muitakin.

Opettajan käsikirja sentään on selkokielisempää.

8

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopi

      "Sekin vähän tökki, että kertoja Jeesus asetteli itseään Jumalasta seuraavaksi".
      Miksei sitten näin ole?

      • xxxxxxx

        Miksi olisi ?


    • aika loppui

      Samma täällä. On vaikeaa ja teoreettista tekstiä. Ois kaukolainausaikaa vielä viikko, mutta taidan palauttaa kirjan sillä innostus meni.

      • acim la i ne n

        ..on aika helppo ja käytännöllinen.


      • Anneli

        Ei tätä mielestäni olekaan tarkoitus lukea kuin romaania. Vaan vähän kerrallaan ja ajatuksen kanssa. Kyllä siihen ehkä useampi vuosi menee, tai siis koko elämä, mutta miksi kaiken pitäisikään olla helppoa ja kevyttä. Tie on kaita ja harvat sen löytävät, vai miten se nyt menikään.


    • Rotunainen

      Jos jäi vaivaamaan, että olisiko sittenkin jotain, niin etsi käsiisi "Täydennysosa ihmeiden oppikurssiin" Se on 80sivuinen vihkonen, jossa on hyvin tiiviisti ja minunmielestäni selkeästi perusjutut kurssista. tuumii Rotunainen

      • acim la i ne n

        ..sitaatteja siitä tähän. :)


      • Rotunainen
        acim la i ne n kirjoitti:

        ..sitaatteja siitä tähän. :)

        Lainaus kirjasesta "Täydennysosa ihmeiden oppikurssiin" sivulta 40. "Yksikään maallinen ajatus ei ole todella käytännöllinen. Sillä miten paljon harhoja tavoittelemalla votetaan? Miten paljon menetetään, kun Jumala heitetään menemään? Ja olisiko edes mahdollista tehdä niin. Varmaankin on epäkäytännöllistä tavoitella olematonta ja yrittää tehdä sitä, mikä on mahdotonta. Pysähdy siis hetkeksi, tarpeeksi pitkäksi aikaa ajattelemalla seuraavaa. Jokainen joka pyytää sinulta apua, voi näyttää sen sinulle. voitko antaa sen suurempaa lahjaa? Olisiko olemassa suurempaa lahjaa jonka voisit itse antaa?"
        Lainaus päättyy. Tässä puhutaan harhoista. kirjan mukaan kaikki egon toiminta on harhaa.
        Tästä ainoasta oikeasta mahdollisuudesta kirjoitti jo Eino Leino kirjassaa Alla Kasvon Kaikkivallan, siis vain lähimmäisen kuorman kantaminen voi tuoda valaistumisen. Samoin Elisabet Haichg koki valaistumisen auttessaan ytäväänsä "viimeisellä" askeleella


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe