kynsien leikkaus...

dobbis

Onko kellään jotain "omaa" niksiä/neuvoa miten paljon kynsistä uskaltaa leikata ku kynnet mustat?,olis kiva kun sais kynnet kunnolla LYHYIKSI...

13

6820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakemannin emäntä

      Minä olen aina pennut opettanut kynnen leikkuuseen siten että istun itse lattialle,laitan pennun jalkojeni väliin selälleen. Siinä hyvä rapsutella massua ja samalla saa ALTAPÄIN leikata kynnet, niin että NÄKEE sen ydin-osan miten paljon uskaltaa leikata.Jos ei sittenkään erotu niin kynnen voi myös kastella.

      Siitä hyvä asento myös että jos on tottumaton koira niin jaloilla saa hiukan pideltyä ettei pääse kesken toimituksen ryntäämään pois.

      Asento on säilynyt myös aikuisella koirallani.
      Onnea yritykselle!

      • minäkin leikkaan. Koira seljällään lattialla, jalkojen välissä maaten siis.

        Ja ison koiran vahvat kynnet on helpoin leikata esim ulkona juoksentelun jälkeen: kosteus pehmentää kynnen helpommin käsiteltäväksi, ja sitä on mahdollista leikata vähän kerrassaan ja muotoilla kauniiksi, ettei jää teräviä nurkkia, jotka sitten raapivat esim. ihmisen ihoa.

        Ja kuten sakemannin emäntä sanoi, sieltä nurjalta puolelta näkee ihan tarkkaan, minkä osan ainakin voi leikata huoletta pois.


      • dobbis
        tiinamuori kirjoitti:

        minäkin leikkaan. Koira seljällään lattialla, jalkojen välissä maaten siis.

        Ja ison koiran vahvat kynnet on helpoin leikata esim ulkona juoksentelun jälkeen: kosteus pehmentää kynnen helpommin käsiteltäväksi, ja sitä on mahdollista leikata vähän kerrassaan ja muotoilla kauniiksi, ettei jää teräviä nurkkia, jotka sitten raapivat esim. ihmisen ihoa.

        Ja kuten sakemannin emäntä sanoi, sieltä nurjalta puolelta näkee ihan tarkkaan, minkä osan ainakin voi leikata huoletta pois.

        juu, täytyy keksiä miten sais leikattuu ns.alhaaltapäin.ku mä en tota mun toopea kyl saa selälteen pidettyy, ei tykkää olla selällään, ainakaan ns.pakotettuna.mut täytyy keksiä joku toinen keino..kiitokset teille!


      • leikannut
        dobbis kirjoitti:

        juu, täytyy keksiä miten sais leikattuu ns.alhaaltapäin.ku mä en tota mun toopea kyl saa selälteen pidettyy, ei tykkää olla selällään, ainakaan ns.pakotettuna.mut täytyy keksiä joku toinen keino..kiitokset teille!

        aina koira kyljellään ja tassua taivuttaen sen verran, että näkee kynnen alle. Toope myös täällä ;-)


      • dobbis kirjoitti:

        juu, täytyy keksiä miten sais leikattuu ns.alhaaltapäin.ku mä en tota mun toopea kyl saa selälteen pidettyy, ei tykkää olla selällään, ainakaan ns.pakotettuna.mut täytyy keksiä joku toinen keino..kiitokset teille!

        mutta minusta ei pitäisi kysellä koiralta, tykkääkö hän jostakin emännän tai isännän antamasta kehotteesta tai käskystä, tai hyväksyykö jonkun (asiallisen) toimenpiteen.

        Eräs tärkeimpiä harjoituksia etenkin dobberin tyyppisen koiran kanssa on, että se pysyy paikallaan istuen ja maaten käskystä, ja asennossa missä tahansa emännän tai isännän kiinnipitämänä protestoimatta. Jos ei voi pitää koiraansa haluamassaan asennossa itse määräämäänsä aikaa, pelkään pahoin, että dominanssin kanssa vaikeuksia ennustettavissa...


      • dobbis
        tiinamuori kirjoitti:

        mutta minusta ei pitäisi kysellä koiralta, tykkääkö hän jostakin emännän tai isännän antamasta kehotteesta tai käskystä, tai hyväksyykö jonkun (asiallisen) toimenpiteen.

        Eräs tärkeimpiä harjoituksia etenkin dobberin tyyppisen koiran kanssa on, että se pysyy paikallaan istuen ja maaten käskystä, ja asennossa missä tahansa emännän tai isännän kiinnipitämänä protestoimatta. Jos ei voi pitää koiraansa haluamassaan asennossa itse määräämäänsä aikaa, pelkään pahoin, että dominanssin kanssa vaikeuksia ennustettavissa...

        " Jos ei voi pitää koiraansa haluamassaan asennossa itse määräämäänsä aikaa, pelkään pahoin, että dominanssin kanssa vaikeuksia ennustettavissa..." voi helv. eikö tääl tosiaan voi kysyä mitään että joku alkais kommentoimaan koiran kasvatustani??saan kyllä koirani pysymään selälteen,tai ihan missä asennossa vaa, mutta se ei vaan pidä siitä, jos on kert olemassa muitakin keinoja,MIKSI kiusaisin koiraani sellaisella minkä voin tehdä toisin??KERROPPA?raahaisitko esim sellaista koiraa rappusisa joka pelkää niitä!?vaik olis hissikin tarjolla. koirani on löytökoira joten kaikki asiat ei ole niin yksinkertaisia!!joten pysyhhän asiassa!!!


      • isoDee
        dobbis kirjoitti:

        " Jos ei voi pitää koiraansa haluamassaan asennossa itse määräämäänsä aikaa, pelkään pahoin, että dominanssin kanssa vaikeuksia ennustettavissa..." voi helv. eikö tääl tosiaan voi kysyä mitään että joku alkais kommentoimaan koiran kasvatustani??saan kyllä koirani pysymään selälteen,tai ihan missä asennossa vaa, mutta se ei vaan pidä siitä, jos on kert olemassa muitakin keinoja,MIKSI kiusaisin koiraani sellaisella minkä voin tehdä toisin??KERROPPA?raahaisitko esim sellaista koiraa rappusisa joka pelkää niitä!?vaik olis hissikin tarjolla. koirani on löytökoira joten kaikki asiat ei ole niin yksinkertaisia!!joten pysyhhän asiassa!!!

        KERROPPA meille kaikille mistä niitä dobbereita "löytää" ?


      • dobbis
        isoDee kirjoitti:

        KERROPPA meille kaikille mistä niitä dobbereita "löytää" ?

        kerron.oletko koskaan kuullut eläinsuojelu yhdistyksestä mikä ottaa vastaan kadonneita (löytyneitä) koiria!??eli sieltä.OLen itse ollut sellasessa paikassa töissä, ja kuule voi tulla yllätyksenä mutta ihmiset hylkäävät rotukoiria suomessakin!!


      • dobbis kirjoitti:

        " Jos ei voi pitää koiraansa haluamassaan asennossa itse määräämäänsä aikaa, pelkään pahoin, että dominanssin kanssa vaikeuksia ennustettavissa..." voi helv. eikö tääl tosiaan voi kysyä mitään että joku alkais kommentoimaan koiran kasvatustani??saan kyllä koirani pysymään selälteen,tai ihan missä asennossa vaa, mutta se ei vaan pidä siitä, jos on kert olemassa muitakin keinoja,MIKSI kiusaisin koiraani sellaisella minkä voin tehdä toisin??KERROPPA?raahaisitko esim sellaista koiraa rappusisa joka pelkää niitä!?vaik olis hissikin tarjolla. koirani on löytökoira joten kaikki asiat ei ole niin yksinkertaisia!!joten pysyhhän asiassa!!!

        Rappusissa kulkeminen on (myös) toiminto, joka kuuluu jokapäiväiseen elämään, ja koiran kuin koiran täytyy pystyä kulkemaan rappusissa, ainakin jos sen jalat ovat pitemmät kuin noin 8 senttimetriä...

        Rappusissa kulkeminen on myös kivaa, kunhan koira oppii että se on kivaa. Samoin kynsien leikkuu selällään maaten on ihan kivaa, kunhan sen oppii sekä emäntä että koira.

        Tietysti jos joku haluaa antaa koiran määrätä, mitä tehdään, niin kuten sanoin, eihän se minulle kuulu. Seuraavaksihan se tosin saattaa alkaa määräämään, että sateella ei mennä ulos pissalle. Pissaa sisälle. Ja sitten seuraavaksi jotakin muuta... Mihinkäs se raja vedetään?


      • dobbis
        tiinamuori kirjoitti:

        Rappusissa kulkeminen on (myös) toiminto, joka kuuluu jokapäiväiseen elämään, ja koiran kuin koiran täytyy pystyä kulkemaan rappusissa, ainakin jos sen jalat ovat pitemmät kuin noin 8 senttimetriä...

        Rappusissa kulkeminen on myös kivaa, kunhan koira oppii että se on kivaa. Samoin kynsien leikkuu selällään maaten on ihan kivaa, kunhan sen oppii sekä emäntä että koira.

        Tietysti jos joku haluaa antaa koiran määrätä, mitä tehdään, niin kuten sanoin, eihän se minulle kuulu. Seuraavaksihan se tosin saattaa alkaa määräämään, että sateella ei mennä ulos pissalle. Pissaa sisälle. Ja sitten seuraavaksi jotakin muuta... Mihinkäs se raja vedetään?

        omat rajansa!!!On kyllä uskomatonta et jostain kynsien leikkuusta joku löytää tällasen ongelman,et missä asennossa sen koiran kynnet olis leikattava??haloooo??mun osalta tämä keskustelu on loppu!kiitos kysyttyyn asiaan vastanneille!!!!!


      • dobbis kirjoitti:

        omat rajansa!!!On kyllä uskomatonta et jostain kynsien leikkuusta joku löytää tällasen ongelman,et missä asennossa sen koiran kynnet olis leikattava??haloooo??mun osalta tämä keskustelu on loppu!kiitos kysyttyyn asiaan vastanneille!!!!!

        Eihän se asento siinä kynsien leikkuussa mitenkään ratkaiseva olekaan. Näiden pienempien meilläasuvien koirien kynnet minäkin leikkaan siten, että ne istuvat. Ja nostan sitten aina sen tassun, mistä olen kynsiä leikkaamassa.

        Ja voisin helposti kuvitella, että jos minulla olisi vaikka villakoiria, niin ne saattaisivat seistä etutassuillaan, kun leikkaan takatassujen kynsiä, ja päinvastoin seistä takatassuillaan, kun leikkaan etutassujen kynsiä...

        Kynsien leikkuu ei ole ikinä ollut muoriskalle eikä koirilleen minkään sorttinen ongelma. Monille muille se kuitenkin näyttää olevan, kun täällä keskustelupalstoilla apua ongelmiinsa kyselevät.

        Aihe loppuunkaluttu myös muoriskan osalta. Taas kerran... Kiitos ja anteeksi jos joku loukkaantui. Se ei ollut tarkoitukseni, vaan


      • Tanti
        dobbis kirjoitti:

        juu, täytyy keksiä miten sais leikattuu ns.alhaaltapäin.ku mä en tota mun toopea kyl saa selälteen pidettyy, ei tykkää olla selällään, ainakaan ns.pakotettuna.mut täytyy keksiä joku toinen keino..kiitokset teille!

        Moi!
        Mulla 2 vuotias toope mikä ei myöskään pidä selällään leikkaamisesta.
        Meillä kynnet leikataan niin että koira seisoo ja minä sitten nostelen jalat ylös...
        Näen alapinnan hyvin ja koirakin tykkää enemmän.
        Selälleen kääntäminen kun on tuon neidin mielestä niin KAMALAN alistavaa että sen jos teen niin menee kamalaksi kiemurteluksi ja mielistely lipsutteluksi ettei kynsisakset pysy käsissä sen kuola määrän takia...;)
        Mutta jokainenhan tekee omalla tavallaan.Meillä näin.


    • JU

      pureskele sun kynnet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe