kynsien leikkaus...

dobbis

Onko kellään jotain "omaa" niksiä/neuvoa miten paljon kynsistä uskaltaa leikata ku kynnet mustat?,olis kiva kun sais kynnet kunnolla LYHYIKSI...

13

6822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakemannin emäntä

Minä olen aina pennut opettanut kynnen leikkuuseen siten että istun itse lattialle,laitan pennun jalkojeni väliin selälleen. Siinä hyvä rapsutella massua ja samalla saa ALTAPÄIN leikata kynnet, niin että NÄKEE sen ydin-osan miten paljon uskaltaa leikata.Jos ei sittenkään erotu niin kynnen voi myös kastella.

Siitä hyvä asento myös että jos on tottumaton koira niin jaloilla saa hiukan pideltyä ettei pääse kesken toimituksen ryntäämään pois.

Asento on säilynyt myös aikuisella koirallani.
      Onnea yritykselle!

• minäkin leikkaan. Koira seljällään lattialla, jalkojen välissä maaten siis.

Ja ison koiran vahvat kynnet on helpoin leikata esim ulkona juoksentelun jälkeen: kosteus pehmentää kynnen helpommin käsiteltäväksi, ja sitä on mahdollista leikata vähän kerrassaan ja muotoilla kauniiksi, ettei jää teräviä nurkkia, jotka sitten raapivat esim. ihmisen ihoa.

Ja kuten sakemannin emäntä sanoi, sieltä nurjalta puolelta näkee ihan tarkkaan, minkä osan ainakin voi leikata huoletta pois.

• dobbis
        tiinamuori kirjoitti:

minäkin leikkaan. Koira seljällään lattialla, jalkojen välissä maaten siis.

Ja ison koiran vahvat kynnet on helpoin leikata esim ulkona juoksentelun jälkeen: kosteus pehmentää kynnen helpommin käsiteltäväksi, ja sitä on mahdollista leikata vähän kerrassaan ja muotoilla kauniiksi, ettei jää teräviä nurkkia, jotka sitten raapivat esim. ihmisen ihoa.

Ja kuten sakemannin emäntä sanoi, sieltä nurjalta puolelta näkee ihan tarkkaan, minkä osan ainakin voi leikata huoletta pois.

juu, täytyy keksiä miten sais leikattuu ns.alhaaltapäin.ku mä en tota mun toopea kyl saa selälteen pidettyy, ei tykkää olla selällään, ainakaan ns.pakotettuna.mut täytyy keksiä joku toinen keino..kiitokset teille!

• leikannut
        dobbis kirjoitti:

juu, täytyy keksiä miten sais leikattuu ns.alhaaltapäin.ku mä en tota mun toopea kyl saa selälteen pidettyy, ei tykkää olla selällään, ainakaan ns.pakotettuna.mut täytyy keksiä joku toinen keino..kiitokset teille!

aina koira kyljellään ja tassua taivuttaen sen verran, että näkee kynnen alle. Toope myös täällä ;-)

• dobbis kirjoitti:

mutta minusta ei pitäisi kysellä koiralta, tykkääkö hän jostakin emännän tai isännän antamasta kehotteesta tai käskystä, tai hyväksyykö jonkun (asiallisen) toimenpiteen.

Eräs tärkeimpiä harjoituksia etenkin dobberin tyyppisen koiran kanssa on, että se pysyy paikallaan istuen ja maaten käskystä, ja asennossa missä tahansa emännän tai isännän kiinnipitämänä protestoimatta. Jos ei voi pitää koiraansa haluamassaan asennossa itse määräämäänsä aikaa, pelkään pahoin, että dominanssin kanssa vaikeuksia ennustettavissa...

• dobbis
        tiinamuori kirjoitti:

mutta minusta ei pitäisi kysellä koiralta, tykkääkö hän jostakin emännän tai isännän antamasta kehotteesta tai käskystä, tai hyväksyykö jonkun (asiallisen) toimenpiteen.

Eräs tärkeimpiä harjoituksia etenkin dobberin tyyppisen koiran kanssa on, että se pysyy paikallaan istuen ja maaten käskystä, ja asennossa missä tahansa emännän tai isännän kiinnipitämänä protestoimatta. Jos ei voi pitää koiraansa haluamassaan asennossa itse määräämäänsä aikaa, pelkään pahoin, että dominanssin kanssa vaikeuksia ennustettavissa...

" Jos ei voi pitää koiraansa haluamassaan asennossa itse määräämäänsä aikaa, pelkään pahoin, että dominanssin kanssa vaikeuksia ennustettavissa..." voi helv. eikö tääl tosiaan voi kysyä mitään että joku alkais kommentoimaan koiran kasvatustani??saan kyllä koirani pysymään selälteen,tai ihan missä asennossa vaa, mutta se ei vaan pidä siitä, jos on kert olemassa muitakin keinoja,MIKSI kiusaisin koiraani sellaisella minkä voin tehdä toisin??KERROPPA?raahaisitko esim sellaista koiraa rappusisa joka pelkää niitä!?vaik olis hissikin tarjolla. koirani on löytökoira joten kaikki asiat ei ole niin yksinkertaisia!!joten pysyhhän asiassa!!!

• isoDee
        dobbis kirjoitti:

" Jos ei voi pitää koiraansa haluamassaan asennossa itse määräämäänsä aikaa, pelkään pahoin, että dominanssin kanssa vaikeuksia ennustettavissa..." voi helv. eikö tääl tosiaan voi kysyä mitään että joku alkais kommentoimaan koiran kasvatustani??saan kyllä koirani pysymään selälteen,tai ihan missä asennossa vaa, mutta se ei vaan pidä siitä, jos on kert olemassa muitakin keinoja,MIKSI kiusaisin koiraani sellaisella minkä voin tehdä toisin??KERROPPA?raahaisitko esim sellaista koiraa rappusisa joka pelkää niitä!?vaik olis hissikin tarjolla. koirani on löytökoira joten kaikki asiat ei ole niin yksinkertaisia!!joten pysyhhän asiassa!!!

KERROPPA meille kaikille mistä niitä dobbereita "löytää" ?

• dobbis
        isoDee kirjoitti:

KERROPPA meille kaikille mistä niitä dobbereita "löytää" ?

kerron.oletko koskaan kuullut eläinsuojelu yhdistyksestä mikä ottaa vastaan kadonneita (löytyneitä) koiria!??eli sieltä.OLen itse ollut sellasessa paikassa töissä, ja kuule voi tulla yllätyksenä mutta ihmiset hylkäävät rotukoiria suomessakin!!

• dobbis kirjoitti:

Rappusissa kulkeminen on (myös) toiminto, joka kuuluu jokapäiväiseen elämään, ja koiran kuin koiran täytyy pystyä kulkemaan rappusissa, ainakin jos sen jalat ovat pitemmät kuin noin 8 senttimetriä...

Rappusissa kulkeminen on myös kivaa, kunhan koira oppii että se on kivaa. Samoin kynsien leikkuu selällään maaten on ihan kivaa, kunhan sen oppii sekä emäntä että koira.

Tietysti jos joku haluaa antaa koiran määrätä, mitä tehdään, niin kuten sanoin, eihän se minulle kuulu. Seuraavaksihan se tosin saattaa alkaa määräämään, että sateella ei mennä ulos pissalle. Pissaa sisälle. Ja sitten seuraavaksi jotakin muuta... Mihinkäs se raja vedetään?

• dobbis
        tiinamuori kirjoitti:

Rappusissa kulkeminen on (myös) toiminto, joka kuuluu jokapäiväiseen elämään, ja koiran kuin koiran täytyy pystyä kulkemaan rappusissa, ainakin jos sen jalat ovat pitemmät kuin noin 8 senttimetriä...

Rappusissa kulkeminen on myös kivaa, kunhan koira oppii että se on kivaa. Samoin kynsien leikkuu selällään maaten on ihan kivaa, kunhan sen oppii sekä emäntä että koira.

Tietysti jos joku haluaa antaa koiran määrätä, mitä tehdään, niin kuten sanoin, eihän se minulle kuulu. Seuraavaksihan se tosin saattaa alkaa määräämään, että sateella ei mennä ulos pissalle. Pissaa sisälle. Ja sitten seuraavaksi jotakin muuta... Mihinkäs se raja vedetään?

omat rajansa!!!On kyllä uskomatonta et jostain kynsien leikkuusta joku löytää tällasen ongelman,et missä asennossa sen koiran kynnet olis leikattava??haloooo??mun osalta tämä keskustelu on loppu!kiitos kysyttyyn asiaan vastanneille!!!!!

• dobbis kirjoitti:

omat rajansa!!!On kyllä uskomatonta et jostain kynsien leikkuusta joku löytää tällasen ongelman,et missä asennossa sen koiran kynnet olis leikattava??haloooo??mun osalta tämä keskustelu on loppu!kiitos kysyttyyn asiaan vastanneille!!!!!

Eihän se asento siinä kynsien leikkuussa mitenkään ratkaiseva olekaan. Näiden pienempien meilläasuvien koirien kynnet minäkin leikkaan siten, että ne istuvat. Ja nostan sitten aina sen tassun, mistä olen kynsiä leikkaamassa.

Ja voisin helposti kuvitella, että jos minulla olisi vaikka villakoiria, niin ne saattaisivat seistä etutassuillaan, kun leikkaan takatassujen kynsiä, ja päinvastoin seistä takatassuillaan, kun leikkaan etutassujen kynsiä...

Kynsien leikkuu ei ole ikinä ollut muoriskalle eikä koirilleen minkään sorttinen ongelma. Monille muille se kuitenkin näyttää olevan, kun täällä keskustelupalstoilla apua ongelmiinsa kyselevät.

Aihe loppuunkaluttu myös muoriskan osalta. Taas kerran... Kiitos ja anteeksi jos joku loukkaantui. Se ei ollut tarkoitukseni, vaan

• Tanti
        dobbis kirjoitti:

Moi!
        Mulla 2 vuotias toope mikä ei myöskään pidä selällään leikkaamisesta.
        Meillä kynnet leikataan niin että koira seisoo ja minä sitten nostelen jalat ylös...
        Näen alapinnan hyvin ja koirakin tykkää enemmän.
        Selälleen kääntäminen kun on tuon neidin mielestä niin KAMALAN alistavaa että sen jos teen niin menee kamalaksi kiemurteluksi ja mielistely lipsutteluksi ettei kynsisakset pysy käsissä sen kuola määrän takia...;)
        Mutta jokainenhan tekee omalla tavallaan.Meillä näin.

• JU

pureskele sun kynnet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6394
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2636
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2238
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1806
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1781
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1540
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1432
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1398
    Aihe