Kauhutarina Pixmaniasta

Tepa

Täälä on näköjään moneen kertaan Pixmania kirottu alimpaan helvettiin (eikä varmasti syyttä), mutta en voi olla kertomatta omaa tarinaani kyseisestä puljusta.

Minun tapauksessani ei riittänyt se, että homma kusi täydellisesti vaan minua suoraansanottuna kustiin silmään.

Tilasin 2 DVD-tallenninta marraskuussa. Toimitus piti olla nopea (muistaakseni 4-6 päivää), mutta pakettia ei vain näkynyt. Sitten sain viimein sähköpostin, jossa kerrottiin minulle lähteneen paketin, jossa yksi laite. Ja sitä aiemmin minulle on lähetetty jo yksi laite. Kummastelin tätä ja kun pari päivää jälkeenpäin (17 päivää tilauksen jättämisestä) sain paketin, siellä todellakin oli vain 1 laite.

Yritin heti soittaa asiakaspalveluun varmistaakseni tilanteen, mutta 20min odotuksen jälkeenkään kukaan ei vastannut. Sähköpostilla (tavallinen sähköpostihan tällä firmalla ei toimi, vaan kaikki postit tulee lähettää nettisivujen lomakkeen kautta rajoitetulla merkkimäärällä) asiaa kysyttyäni sain kuulla ettei toista soitinta ole olemassakaan. Minulta kysyttiin tilinumeroa rahojen palauttamista varten. Tähän en halunnut suostua, vaan...

...jonotin toiset 20min asiakaspalveluun ja siellä jopa vastattiin. Asian selvitettyäni minulle aiottiin lähettää joku parempi laite tilalle ja jäin sitä odottelemaan. Kohta tuli taas viesti jossa kyseltiin tilinumeroa rahojen palauttamista varten... En reagoinut viestiin mitenkään koska olin puhelimitse saanut lupauksen toisen laitteen lähettämisestä.

Muutaman päivän kuluttua sain viestin jossa kerrottiin että alunperin tilaamaani laitetta onkin tullut lisää ja se lähetetään minulle. Ystävällisesti lupasivat palauttaa postikulut hyvitykseksi huonosta palvelusta. Tätä varten toki piti lähettää tilinumero maksua varten...

Kun olin tilinumeron lähettänyt, niin seuraavan viestin sisältö oli se että laitetta ei sittenkään ole ja rahat on nyt palautettu tilille. Eli kun en suostunut ottamaan rahoja takasin, he huijasivat minulta tilinumeron ja palauttivat väkisin.

Ehkä kurjin puoli kyseisessä yrityksessä on se että kommunikointi tökkii ja pahasti. Luultavasti se tökkii tarkoituksella. Pyysin lähes jokaisessa viestissä ottamaan yhteyttä puhelimella asian sotkuisuuteen vedoten. Asiakaspalveluun soitettaessakin kirjoittivat muka erikseen että minulle pitää soittaa. Yhtään puhelua sieltä ei kyllä tullut koskaan...

Mainittakoon vielä se että puhelujen Pixmanialle pitäisi olla ns. normaalihintaisia, mutta minulla ne näkyivät erillisellä rivillä tehden n. 10e lisälaskun. Minuutteja jonotuksineen kertyi ehkä 50.

Pitkä vuodatushan tästä tuli, mutta laitetaampas loppuun vielä kyseisen firman plussat ja miinukset:

PLUSSAT:
halvat hinnat, jos sattuu jotakin tuotteita saamaan

MIINUKSET:
- asiakaspalvelun töykeys
- asiakaspalvelunumeron jonotusaika
- kykenemättömyys sähköpostin käyttöön
- asiakkaan kusettaminen
- käsittämättömän hidas palvelu
- ilmeisen huono saatavuus

Näistä kun kehtaavat vielä hyvää saatavuutta ja nopeaa toimitusta ihan erikseen kehuakkin.

18

15839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakko

      tilatkaa nyt hyvät ihmiset postiennakolla, jos ei rupea tuotetta kuulumaan niin eipä ole mennyt yhtää omaa rahaa hukkaan, ja tuotteen voipi tilata jostain muualta.
      Sitte jos yhtäkkiä vaikka lähettäisivätkin tuotteen myöhässä niin sitähän ei tarvitse noutaa ja tälle firmalle joka ei lupaamiaan tuotteita toimita luvatussa ajassa, tulee lisää kuluja kun joutuvat lunastamaan takaisin jo lähetetyn tuotteen.
      Jospa oppisivat kun rupeaa tulemaan kalliiksi.

      • Masina

        -tietää,ettei postiennakkoa tunneta toimitusmuotona kuin pohjoismaissa ja Saksassa.


      • pakko_
        Masina kirjoitti:

        -tietää,ettei postiennakkoa tunneta toimitusmuotona kuin pohjoismaissa ja Saksassa.

        miksi minun pitäisi tietää joidenkin kaukomaiden postitus käytännöistä? itse tilannut kerran saksasta postiennakolla, hinta 465 euroa eikä olisi tullut mieleenkään antaa rahoni lähetettäväksi ulkomaille ilman että saisin sieltä jotain käsiini ensin.

        ps. sen jälkeen ostanut kotimaisista liikkeistä, enkä kadu


    • fotokauppias

      Läheisestä kodintekniikkamyymälästä saattaisit saada ihan henkilökohtaista palvelua; tavara olisi tarkistettavissa ennen maksamista ja takuuasiatkin hoituisivat sujuvasti.
      Kuinka paljon olette hyvät ihmiset valmiita odottamaan, maksamaan ylimääräisiä kuluja ja tuhlaamaan aikaanne näiden pixmanioiden ym. vastaavien kanssa? Minkä arvoista em.kaltainen vaivannäkö loppujenlopuksi on?

      • Keksijä

        Ei kannata yleistää. Huonoa ja hyvää palvelua saa ihan yhtä hyvin läheisestä kodintekniikkaliikkeestäkin kuin postimyynnistä. Lähin kodintekniikkaliikkeeni on 20 km:n päässä. Viimeksi kun tilasin tästä paljon parjatusta Pixmaniasta mukavasti kotonani, aikaani kului 5 minuuttia ja kahden päivän päästä sain tilaamani tuotteen ihan kotiovelle saakka kannettuna. Takuu taas hoituu merkin suomalaisen edustajan kautta ihan siinä kuin Suomestakin ostetun tuotteen kohdalla. Vaivannäköä olisi paljon enemmän ja aikaakin kuluisi siinä, että ajelen sinne lähimmän kodintekniikkaliikkeen tungokseen, odottelen kassajonoissa ja lopulta hoidan itse isompienkien pakettien kuljetuksen kotiin.

        Jos tuotteiden näkeminen ja kokeilu on tärkeää, on tietysti parempi asioida siinä kodintekniikkaliikkeessä. Samoin jos suomenkielinen käyttöohje ja henkilökohtainen opastus on tärkeä, on paras ostaa Suomesta. Jos taas painottaa ajan, vaivan ja rahan säästöä, on nettikauppa parempi vaihtoehto, kunhan ensin tietää mitä tarvitsee.


      • teillika

        Tokihan varmin tapa saada tuote ja hyvä palvelu on asioida liikkeessä, mutta olen käyttänyt todella paljon internet-postimyyntipaikkoja eikä tätä ennen ole valittamisen aihetta juurikaan ollut. Siksipä tilasin luottavaisin mielin ja tilaan kyllä tulevaisuudessakin (en Pixmaniasta) jos tuotteen selvästi halvemmalla näin voi saada.


      • MOK
        teillika kirjoitti:

        Tokihan varmin tapa saada tuote ja hyvä palvelu on asioida liikkeessä, mutta olen käyttänyt todella paljon internet-postimyyntipaikkoja eikä tätä ennen ole valittamisen aihetta juurikaan ollut. Siksipä tilasin luottavaisin mielin ja tilaan kyllä tulevaisuudessakin (en Pixmaniasta) jos tuotteen selvästi halvemmalla näin voi saada.

        ... on tuolla nettikaupoissa aivan omaa luokkaansa. Siellä lähikupassa ei välttämättä ole juuri sitä esim. kameraa, jonka on ajatellut hankkia. Jos tietää tarkalleen mitä haluaa, niin kysymyshän on oikeastaan vain siitä, mistä ko. tavaran saa halvimmalla.

        Totta on sekin, että jos vaikkapa takuu- ja huoltoasiat rupeavat jostakin nettikaupasta ostetussa tuotteessa tökkimään, niin siitä saattaa aiheutua yllättävän paljon lisää kuluja ja harmia.


      • asiakas

        Itse tilasin juuri digijärjestelmäkameran pixmaniasta ihan vaan siitä syystä ettei sitä suomesta mistään enää löytänyt. Nikon d50 piti saada parin viikon sisään ja suomalaiset kaupat myivät vaan eioota eivätkä osanneet sanoa milloin tavaraa tulee lisää jos tulee ollenkaan


    • ymmärrä

      Jos kauppiaalla ei ole kyseistä tuotetta hyllyssä kuin 1 kpl eikä sitä ole maahantuojallakaan niin miten kauppias voi sellaista sinulle myydä kaksin kappalein. Olisit kiitollinen kun palautti rahat että voit ostaa tuotteen muualta.

      • Tepa

        Ensinnäkin... Ei ole mitään maahantuojaa, vaan tuo on ulkomainen firma.

        Ja sitte tuohon kommenttiisi. Et ilmeisestikkään kovin tarkkaan lukenut kirjoittamaani tekstiä!? Tilatessani varastossa piti laitetta olla. Samoin sitä kerrottiin lähetetynkin minulle jo 2 kpl jossain vaiheessa.

        Ja kun ei ollut, niin edelleenkin luvattiin ensin parempaa laitetta tilalle ja sitten myöhemmin (täysin valheellisesti) alunperin tilaamaani laitetta!

        Ja jos nyt sitten olisi alunperin vahinko päässytkin käymään ettei laitetta ollut kuin 1, niin miksei minulle kerrottu mitään vaan väitettiin molempien tulevan?

        Vasta kysyessäni selvisi miten asia oli.


    • Juha

      Itseäni huijasivat pahan kerran palautustilanteessa,
      nyt täytyy alkaa vissiin rikosilmoituksen tekoon.

      ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO PIXMANIASTA MITÄÄN
      jos haluatte että takuut tms. toimivat...

      Halvat hinnat houkuttivat itsenikin huijatuksi,
      mutta käytännössä homma toimii paremmin
      kotimaisten tai vaikkapa saksalaisten
      verkkokauppojen kanssa

      • Lapin tyttö

        Minulla on myös huonoja kokemuksia kyseisen firman toiminnasta. Erehdyin tilaamaan monitoimitulostimen edullisen hinnan vuoksi. Ja sitten kun olin maksanut, siihen olikin lisätty tämä ihmeellinen huolettoman kaupanteon palvelu. En sellaista edes tarkoittanut. Sitten tulin katumapäälle, kun ajattelin, että parempi sittenkin ostaa Suomesta. No, paketti ehti lähteä ja tuli melkein kotiin asti,jolloin ilmoitin postiin, että kun se tulee, sen voi samantien laittaa takaisin, enkä halua ottaa vastaan pakettia. Nyt olen kuukauden päivät odotellut palautusrahoja. Ei vaan ole kuulunut. Viestejä olen laittanut jo useita ja vastauksena tulee, että vastaus tulee 24 tunnin kuluessa. Eipä vaan ole kuulunut vastausta.Olen kysellyt pitääkö ilmoittaa tilinumero vaan miten palautus tapahtuu. Olen jo uhannut tehdä rikosilmoituksen. Sitten vielä asiakaspalvelusta; kun soitin, siellä vastaa englanninkielellä virkailija, mä suljen puhelimen, kun en osaa kertoa asiaa englanninkielellä. Tässä nyt odotellaan saanko rahoja pois. Tällainen ei ole mitään hyvää palvelua. Minäkin suosittelen pysymään kaukana kyseisestä firmasta. Kyllä tunnen tulleeni huijatuksi. Tästä lähtien olen päättänyt pysyä suomalaisten kauppiaiden sivuilla!


      • Eriskerkki
        Lapin tyttö kirjoitti:

        Minulla on myös huonoja kokemuksia kyseisen firman toiminnasta. Erehdyin tilaamaan monitoimitulostimen edullisen hinnan vuoksi. Ja sitten kun olin maksanut, siihen olikin lisätty tämä ihmeellinen huolettoman kaupanteon palvelu. En sellaista edes tarkoittanut. Sitten tulin katumapäälle, kun ajattelin, että parempi sittenkin ostaa Suomesta. No, paketti ehti lähteä ja tuli melkein kotiin asti,jolloin ilmoitin postiin, että kun se tulee, sen voi samantien laittaa takaisin, enkä halua ottaa vastaan pakettia. Nyt olen kuukauden päivät odotellut palautusrahoja. Ei vaan ole kuulunut. Viestejä olen laittanut jo useita ja vastauksena tulee, että vastaus tulee 24 tunnin kuluessa. Eipä vaan ole kuulunut vastausta.Olen kysellyt pitääkö ilmoittaa tilinumero vaan miten palautus tapahtuu. Olen jo uhannut tehdä rikosilmoituksen. Sitten vielä asiakaspalvelusta; kun soitin, siellä vastaa englanninkielellä virkailija, mä suljen puhelimen, kun en osaa kertoa asiaa englanninkielellä. Tässä nyt odotellaan saanko rahoja pois. Tällainen ei ole mitään hyvää palvelua. Minäkin suosittelen pysymään kaukana kyseisestä firmasta. Kyllä tunnen tulleeni huijatuksi. Tästä lähtien olen päättänyt pysyä suomalaisten kauppiaiden sivuilla!

        Pixmanian "Huolettoman kaupanteon palvelun" voi ottaa pois käytöstä:

        1. Klikkaa tilausvahvistuksessa näkyvän "huolettoman kaupanteon palvelun" kohtaa "lisätiedot".

        2. Kliksuttele "huoleton kaupanteko" pois kaikista tuotteista.

        3. Klikkaa "OK"



        Mullakin meinas jäädä tuotteet ostamatta, kun en meinannu millään keksiä, miten tuon saa pois...


      • vinkistä
        Eriskerkki kirjoitti:

        Pixmanian "Huolettoman kaupanteon palvelun" voi ottaa pois käytöstä:

        1. Klikkaa tilausvahvistuksessa näkyvän "huolettoman kaupanteon palvelun" kohtaa "lisätiedot".

        2. Kliksuttele "huoleton kaupanteko" pois kaikista tuotteista.

        3. Klikkaa "OK"



        Mullakin meinas jäädä tuotteet ostamatta, kun en meinannu millään keksiä, miten tuon saa pois...

        itsekin ihmettelin että onko se pakko muka siihen ottaa. Onneksi on google ja täältä löytyi vastaus :)


      • 356
        vinkistä kirjoitti:

        itsekin ihmettelin että onko se pakko muka siihen ottaa. Onneksi on google ja täältä löytyi vastaus :)

        kiitoksia tästäkin tiedon jyvästä :)


      • Pekkaas32313
        356 kirjoitti:

        kiitoksia tästäkin tiedon jyvästä :)

        Oli kyllä hyvä tietää. En mitenkään itsekään keksinyt miten tuon 20euroa tähän tilauskeen maksavan turhan palvelun olis pois saanu... koitin jopa eri selaimella


    • omia sivustoja
    • Tab-tilaaja88

      Minulla ei ole kyllä Pixmaniasta huonoa sanottavaa, paremminkin hyvää. Kun tilausvahvistus oli tullut maksutapahtumasta 3 pv., siinä kerrottiin, että tuote tulee tilauksen lähettämisestä 5-6 arkipäivää. Kun näkyi, että paketti oli lähetetty, eli pian tilausvahvistuksen jälkeen, niin paketti tuli 3 arkipäivän kuluessa. Eli todella nopea palvelu, vaikka paketti tulikin Tanskasta. 2 vuoden takuu lisäksi laitteilla on erittäin harvinaista. En ole nähnyt missään muualla sellaista Takuuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe