Raskas taakka

Tapu

Minulla on vaikeahko kuuovamma. Kuulolaitteista huolimatta keskustelu on monessa tilanteessa vaikeaa. Olen ajatellut että on kuin yrittäisi pitää satakiloista lunkkua auki että ymmärtäisi mitä toiset sanoo. Vähän aikaa sitä jaksaa mutta sitten voimat ehtyy ja lunkku painuu kiinni. Levon jälkeen taas voi hetken pinnistellä. Kun tätä päivän tekee niin on rättiväsynyt ja päässsä humisee.

5

930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syntymäkuuro

Älä sinä hyvä ihminen murehdi! Enemmin tai myöhemmin tulet löytämään selviytymiskeinosi! Tsemppiä! käytä googlea hyväksesi! Hyvää Joulua!

• Tapu

No, empä tuota sen kummemmin murehdi. Ajattelin vain että näin voisi kuvata tilannettani huonokuuloisena. Normaalikuuloiset kun ei oikein ymmärrä sitä että joissakin tilanteissa toimin ihan hyvin mutta sitten esim. väsyneenä en ollenkaan. Olen pompotellut kuuloni kanssa jo 35 vuotta. Joskus panen kuulolaitteet pois ja olen niinkuin olen, välittämättä siitä etten kuule kaikkea.

• -TP-
        Tapu kirjoitti:

No, empä tuota sen kummemmin murehdi. Ajattelin vain että näin voisi kuvata tilannettani huonokuuloisena. Normaalikuuloiset kun ei oikein ymmärrä sitä että joissakin tilanteissa toimin ihan hyvin mutta sitten esim. väsyneenä en ollenkaan. Olen pompotellut kuuloni kanssa jo 35 vuotta. Joskus panen kuulolaitteet pois ja olen niinkuin olen, välittämättä siitä etten kuule kaikkea.

Hei, onko sulla huonokuuloisia ystäviä tai tuttavia,joiden kanssa voisit jakaa samankaltaisia kokemuksiasi/ajatuksiasi?

Jos ei ole, niin sinun kannattaa ehkä ottaa yhteyttä Kuulonhuoltoliittoon ja jos olet nuori ihminen, niin Moottorikorvien nettisivulla kannattaa käydä tutustumassa. Näiden kautta voit saada vertaistukea, ja ehkäpä uusia ystäviä!;)

Teksti-tv:n sivuilta löydät myös kotipaikkakuntasi huonokuuloisten yhdistyksen, jonne olet varmasti tervetullut uutena ihmisenä. :)

Jaksamista ja tsemppiä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1863
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1650
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1225
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1108
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe