Downin Syndrooma

Sari

Hei.
Olemme mieheni kanssa kiinnostuneet olemaan Downin Syndroomaa "sairastavan" lapsen vanhempnina. En voi saada omaa biologista lasta erinnäistä fyysisistä sairauksista johtuen. Olen ammatiltani terveydenhuoltolan ammattilainen ja työskennellyt kehitysvammmaisten parissa.Tiedän siis tarkalleen mihin olemme ryhtymässä. Haavenamme on pikkuinen Down-vauva. Onko liikaa pyydetty?

6

1134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitee +4

      olet työskennellyt kehitysvammaisten parissa niin tiedät että downit on lähes 100%sesti kotonaan eikä muille riitä tai ovat todella vaikeavammaisia eli ympärivuorokautisen hoidon tarpeessa..

    • ex-sijainen

      Aika vaativalta. Jos kuitenkaan et ole ennen ollut sijaisvanhempana, niin varmasti et tiedä mihin ryhdyt, olit sitten ammattilainen tai et.
      Lapseen sitoutuminen on iso asia. Sijoitetut lapset ovat kokeneet moninverroin enemmän asioita, kuin ns. normaalisti eläneet lapset, jos lapsella on lisäksi vielä kehitysvamma tai sairaus, on kaikki vielä monin verroin vaativampaa.
      Varaudu olemaan kotona lasta hoitamassa tulevat vuodet. Onneksi teillä ei ole omia lapsia...

    • Sijaisäiti kolmelle

      Ottakaa yhteyttä Uudenmaan Erityishuoltopiirin kuntayhtymään, jos asutte entisen Uudenmaan läänin alueella - he järjestävät PRIDEvalmennusta kehitysvammaisten sijaisvanhemmiksi haluaville.
      Itsellämme vanhin sijoitettu on kehitysvammainen ja tullut vauvana ja näitä enemmän tai vähemmän vaikeahoitoisia vauvoja tulee kyllä sijoitukseen aina silloin tällöin. Helsingin kaupunki olisi varmasti myös varteenotettava sijoittajakunta siksi, että se on suurin sijoittaja, joten Down-vauvojakin varmasti silloin tällöin tulee sijoitukseen.
      Lapsen kotihoitoon olet varmasti varautunutkin, kun terveydenhoitoalan ammattilaisena tiedät kohonneen infektioriskin ja näillä lapsilla useimmiten esiintyvät jutut.

      • olisi parempi

        kun hakisivat kakarat raha sellaset vaikka kiinasta


    • nella nalle

      hei oli mukava lukea että joku ottaisi vapaaehtoisesti down lapsen .minulla on down poika joka on 4 vuotta vanha synnytin hänet 28 vuotiaana jolloin ajattelin että nyt maailmani kaatuu ja että mitä pahaa olen tehny kun sain vammaisen lapsen.
      toivotan sinulle onnea että löytäisit itsellesi pienen down vauvan sillä minä en luopuisi pojastani enään mistään hinnasta niin iloinen ja elämänmyönteinen lapsi hän on .

    • keveakuorma

      Up.

      Onko palstalla tällä hetkellä vanhempia joilla on sijoituksessa down-lapsi ?
      Millaisia kokemuksia ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe