Downin Syndrooma

Sari

Hei.
Olemme mieheni kanssa kiinnostuneet olemaan Downin Syndroomaa "sairastavan" lapsen vanhempnina. En voi saada omaa biologista lasta erinnäistä fyysisistä sairauksista johtuen. Olen ammatiltani terveydenhuoltolan ammattilainen ja työskennellyt kehitysvammmaisten parissa.Tiedän siis tarkalleen mihin olemme ryhtymässä. Haavenamme on pikkuinen Down-vauva. Onko liikaa pyydetty?

6

1264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitee +4

olet työskennellyt kehitysvammaisten parissa niin tiedät että downit on lähes 100%sesti kotonaan eikä muille riitä tai ovat todella vaikeavammaisia eli ympärivuorokautisen hoidon tarpeessa..

• ex-sijainen

Aika vaativalta. Jos kuitenkaan et ole ennen ollut sijaisvanhempana, niin varmasti et tiedä mihin ryhdyt, olit sitten ammattilainen tai et.
      Lapseen sitoutuminen on iso asia. Sijoitetut lapset ovat kokeneet moninverroin enemmän asioita, kuin ns. normaalisti eläneet lapset, jos lapsella on lisäksi vielä kehitysvamma tai sairaus, on kaikki vielä monin verroin vaativampaa.
      Varaudu olemaan kotona lasta hoitamassa tulevat vuodet. Onneksi teillä ei ole omia lapsia...

• Sijaisäiti kolmelle

Ottakaa yhteyttä Uudenmaan Erityishuoltopiirin kuntayhtymään, jos asutte entisen Uudenmaan läänin alueella - he järjestävät PRIDEvalmennusta kehitysvammaisten sijaisvanhemmiksi haluaville.
      Itsellämme vanhin sijoitettu on kehitysvammainen ja tullut vauvana ja näitä enemmän tai vähemmän vaikeahoitoisia vauvoja tulee kyllä sijoitukseen aina silloin tällöin. Helsingin kaupunki olisi varmasti myös varteenotettava sijoittajakunta siksi, että se on suurin sijoittaja, joten Down-vauvojakin varmasti silloin tällöin tulee sijoitukseen.
      Lapsen kotihoitoon olet varmasti varautunutkin, kun terveydenhoitoalan ammattilaisena tiedät kohonneen infektioriskin ja näillä lapsilla useimmiten esiintyvät jutut.

• olisi parempi

kun hakisivat kakarat raha sellaset vaikka kiinasta

• nella nalle

hei oli mukava lukea että joku ottaisi vapaaehtoisesti down lapsen .minulla on down poika joka on 4 vuotta vanha synnytin hänet 28 vuotiaana jolloin ajattelin että nyt maailmani kaatuu ja että mitä pahaa olen tehny kun sain vammaisen lapsen.
      toivotan sinulle onnea että löytäisit itsellesi pienen down vauvan sillä minä en luopuisi pojastani enään mistään hinnasta niin iloinen ja elämänmyönteinen lapsi hän on .

• keveakuorma

Up.

Onko palstalla tällä hetkellä vanhempia joilla on sijoituksessa down-lapsi ?
      Millaisia kokemuksia ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      256
      45623
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      44
      11359
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      221
      10961
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      38
      9775
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      90
      8618
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      277
      6664
    7. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      2
      3325
    8. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      13
      2594
    9. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      2
      2583
    10. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      44
      2350
    Aihe