Downin Syndrooma

Sari

Hei.
Olemme mieheni kanssa kiinnostuneet olemaan Downin Syndroomaa "sairastavan" lapsen vanhempnina. En voi saada omaa biologista lasta erinnäistä fyysisistä sairauksista johtuen. Olen ammatiltani terveydenhuoltolan ammattilainen ja työskennellyt kehitysvammmaisten parissa.Tiedän siis tarkalleen mihin olemme ryhtymässä. Haavenamme on pikkuinen Down-vauva. Onko liikaa pyydetty?

6

1264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitee +4

olet työskennellyt kehitysvammaisten parissa niin tiedät että downit on lähes 100%sesti kotonaan eikä muille riitä tai ovat todella vaikeavammaisia eli ympärivuorokautisen hoidon tarpeessa..

• ex-sijainen

Aika vaativalta. Jos kuitenkaan et ole ennen ollut sijaisvanhempana, niin varmasti et tiedä mihin ryhdyt, olit sitten ammattilainen tai et.
      Lapseen sitoutuminen on iso asia. Sijoitetut lapset ovat kokeneet moninverroin enemmän asioita, kuin ns. normaalisti eläneet lapset, jos lapsella on lisäksi vielä kehitysvamma tai sairaus, on kaikki vielä monin verroin vaativampaa.
      Varaudu olemaan kotona lasta hoitamassa tulevat vuodet. Onneksi teillä ei ole omia lapsia...

• Sijaisäiti kolmelle

Ottakaa yhteyttä Uudenmaan Erityishuoltopiirin kuntayhtymään, jos asutte entisen Uudenmaan läänin alueella - he järjestävät PRIDEvalmennusta kehitysvammaisten sijaisvanhemmiksi haluaville.
      Itsellämme vanhin sijoitettu on kehitysvammainen ja tullut vauvana ja näitä enemmän tai vähemmän vaikeahoitoisia vauvoja tulee kyllä sijoitukseen aina silloin tällöin. Helsingin kaupunki olisi varmasti myös varteenotettava sijoittajakunta siksi, että se on suurin sijoittaja, joten Down-vauvojakin varmasti silloin tällöin tulee sijoitukseen.
      Lapsen kotihoitoon olet varmasti varautunutkin, kun terveydenhoitoalan ammattilaisena tiedät kohonneen infektioriskin ja näillä lapsilla useimmiten esiintyvät jutut.

• olisi parempi

kun hakisivat kakarat raha sellaset vaikka kiinasta

• nella nalle