Downin Syndrooma

Sari

Hei.
Olemme mieheni kanssa kiinnostuneet olemaan Downin Syndroomaa "sairastavan" lapsen vanhempnina. En voi saada omaa biologista lasta erinnäistä fyysisistä sairauksista johtuen. Olen ammatiltani terveydenhuoltolan ammattilainen ja työskennellyt kehitysvammmaisten parissa.Tiedän siis tarkalleen mihin olemme ryhtymässä. Haavenamme on pikkuinen Down-vauva. Onko liikaa pyydetty?

6

1154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitee +4

olet työskennellyt kehitysvammaisten parissa niin tiedät että downit on lähes 100%sesti kotonaan eikä muille riitä tai ovat todella vaikeavammaisia eli ympärivuorokautisen hoidon tarpeessa..

• ex-sijainen

Aika vaativalta. Jos kuitenkaan et ole ennen ollut sijaisvanhempana, niin varmasti et tiedä mihin ryhdyt, olit sitten ammattilainen tai et.
      Lapseen sitoutuminen on iso asia. Sijoitetut lapset ovat kokeneet moninverroin enemmän asioita, kuin ns. normaalisti eläneet lapset, jos lapsella on lisäksi vielä kehitysvamma tai sairaus, on kaikki vielä monin verroin vaativampaa.
      Varaudu olemaan kotona lasta hoitamassa tulevat vuodet. Onneksi teillä ei ole omia lapsia...

• Sijaisäiti kolmelle

Ottakaa yhteyttä Uudenmaan Erityishuoltopiirin kuntayhtymään, jos asutte entisen Uudenmaan läänin alueella - he järjestävät PRIDEvalmennusta kehitysvammaisten sijaisvanhemmiksi haluaville.
      Itsellämme vanhin sijoitettu on kehitysvammainen ja tullut vauvana ja näitä enemmän tai vähemmän vaikeahoitoisia vauvoja tulee kyllä sijoitukseen aina silloin tällöin. Helsingin kaupunki olisi varmasti myös varteenotettava sijoittajakunta siksi, että se on suurin sijoittaja, joten Down-vauvojakin varmasti silloin tällöin tulee sijoitukseen.
      Lapsen kotihoitoon olet varmasti varautunutkin, kun terveydenhoitoalan ammattilaisena tiedät kohonneen infektioriskin ja näillä lapsilla useimmiten esiintyvät jutut.

• olisi parempi

kun hakisivat kakarat raha sellaset vaikka kiinasta

• nella nalle

hei oli mukava lukea että joku ottaisi vapaaehtoisesti down lapsen .minulla on down poika joka on 4 vuotta vanha synnytin hänet 28 vuotiaana jolloin ajattelin että nyt maailmani kaatuu ja että mitä pahaa olen tehny kun sain vammaisen lapsen.
      toivotan sinulle onnea että löytäisit itsellesi pienen down vauvan sillä minä en luopuisi pojastani enään mistään hinnasta niin iloinen ja elämänmyönteinen lapsi hän on .

• keveakuorma

Up.

Onko palstalla tällä hetkellä vanhempia joilla on sijoituksessa down-lapsi ?
      Millaisia kokemuksia ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2785
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      433
      2346
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      22
      2225
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2080
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      142
      1786
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      139
      1732
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      23
      1265
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      1
      1174
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1069
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      997
    Aihe