Hei.
Olemme mieheni kanssa kiinnostuneet olemaan Downin Syndroomaa "sairastavan" lapsen vanhempnina. En voi saada omaa biologista lasta erinnäistä fyysisistä sairauksista johtuen. Olen ammatiltani terveydenhuoltolan ammattilainen ja työskennellyt kehitysvammmaisten parissa.Tiedän siis tarkalleen mihin olemme ryhtymässä. Haavenamme on pikkuinen Down-vauva. Onko liikaa pyydetty?
Downin Syndrooma
6
1154
Vastaukset
- äitee +4
olet työskennellyt kehitysvammaisten parissa niin tiedät että downit on lähes 100%sesti kotonaan eikä muille riitä tai ovat todella vaikeavammaisia eli ympärivuorokautisen hoidon tarpeessa..
- ex-sijainen
Aika vaativalta. Jos kuitenkaan et ole ennen ollut sijaisvanhempana, niin varmasti et tiedä mihin ryhdyt, olit sitten ammattilainen tai et.
Lapseen sitoutuminen on iso asia. Sijoitetut lapset ovat kokeneet moninverroin enemmän asioita, kuin ns. normaalisti eläneet lapset, jos lapsella on lisäksi vielä kehitysvamma tai sairaus, on kaikki vielä monin verroin vaativampaa.
Varaudu olemaan kotona lasta hoitamassa tulevat vuodet. Onneksi teillä ei ole omia lapsia... - Sijaisäiti kolmelle
Ottakaa yhteyttä Uudenmaan Erityishuoltopiirin kuntayhtymään, jos asutte entisen Uudenmaan läänin alueella - he järjestävät PRIDEvalmennusta kehitysvammaisten sijaisvanhemmiksi haluaville.
Itsellämme vanhin sijoitettu on kehitysvammainen ja tullut vauvana ja näitä enemmän tai vähemmän vaikeahoitoisia vauvoja tulee kyllä sijoitukseen aina silloin tällöin. Helsingin kaupunki olisi varmasti myös varteenotettava sijoittajakunta siksi, että se on suurin sijoittaja, joten Down-vauvojakin varmasti silloin tällöin tulee sijoitukseen.
Lapsen kotihoitoon olet varmasti varautunutkin, kun terveydenhoitoalan ammattilaisena tiedät kohonneen infektioriskin ja näillä lapsilla useimmiten esiintyvät jutut.- olisi parempi
kun hakisivat kakarat raha sellaset vaikka kiinasta
- nella nalle
hei oli mukava lukea että joku ottaisi vapaaehtoisesti down lapsen .minulla on down poika joka on 4 vuotta vanha synnytin hänet 28 vuotiaana jolloin ajattelin että nyt maailmani kaatuu ja että mitä pahaa olen tehny kun sain vammaisen lapsen.
toivotan sinulle onnea että löytäisit itsellesi pienen down vauvan sillä minä en luopuisi pojastani enään mistään hinnasta niin iloinen ja elämänmyönteinen lapsi hän on . - keveakuorma
Up.
Onko palstalla tällä hetkellä vanhempia joilla on sijoituksessa down-lapsi ?
Millaisia kokemuksia ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412785Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4332346Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens222225Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182080Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421786Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1391732Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat231265Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,11174- 741069
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997