Mitä tehdä?

????

Meikä otti mennä vuonna itselleen oman webbi-osotteen yhdeltä erittäin edulliselta palveluntarjoajalta. Tuohon sisältyy myös levytilaa, siirtokapasiteettia jne. Toi kyllä toimii ihan kiitettävästi, mutta tajusin vasta nyt, että mikäli mä haluaisin jonain päivänä siirtää tuon osotteeni jollekin muulle firmalle, niin toi ei onnistukaan ihan helposti. Yritin kysyä tuota heiltä, mutta ei sieltä tule mitään vastausta. Googletinkin tuota tuota aihetta ja firmaa, ja sama onglema näyttäs olevan muillakin.
Mahtaako mun olla mahdollista mahdollista muuttaa tuota osotetta halutessani muualle ja miten mun pitäisi tehdä se?

4

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Introite ?

      Introite (www.osoite.com) on yksi niistä harvoista jotka rekisteröivät asiakkaan tilaaman domainin omiin nimiinsä -> siirto muualle on vaikeaa/mahdotonta. Kaikenlisäksi hinta on kovan puoleinen, muualta saa saman paketin huomattavasti edullisemmin.

      Vastaavia web-hotelleja on muutama muukin, yksi tärkeä asia tarkistettavaksi ennen sopimuksen tekoa on tarkistaa että kenen nimiin domaini rekisteröidään !!!!

      Jos saat kaivettua toiminnasta vastaavan yrityksen tiedot ja se sattuu olemaan suomalainen voit koittaa kuluttajansuojaviranomaisten kautta, Introiten tapauksessa ei tietääkseni löydy suomalaista vastuunkantajaa jota vetää vastuuseen. Jos kyseessä on yritys/yhdistys tms. rekisteröity nimi voisi koittaa vedota ICANN:iin http://www.icann.org/ ja perustella domainin hallinnan siirtoa itsellesi väärinkäytöksellä (rekisteröidyn nimen väärinkäyttö tilaamasi domainin rekisteröinti väärälle taholle) mutta tuo on kaikkea muuta kuin helppo tie ja vaatii huolella tehdyn ja perustellun vaatimuksen..... Hyvällä tuurila pelkkä uhkaus viedä asia ICANN käsittelyyn saattaisi tehota jos tapaus on suht selvä.

      • ???

        Ei ole tuo mitä veikkasit vaan on yksi saksalainen yhtiö. Toi osotekin on kyllä mun nimissäni, mutta kun olen tiedustellut noilta tuota siirtoa, niin ei ole tullut mitään vastausta. Ja tosiaan muutkin ovat valitelleet tuosta samasta asiasta muutamilla keskustelupalstoilla.


      • itse tehtynä ?
        ??? kirjoitti:

        Ei ole tuo mitä veikkasit vaan on yksi saksalainen yhtiö. Toi osotekin on kyllä mun nimissäni, mutta kun olen tiedustellut noilta tuota siirtoa, niin ei ole tullut mitään vastausta. Ja tosiaan muutkin ovat valitelleet tuosta samasta asiasta muutamilla keskustelupalstoilla.

        Jos osoite on nimiisi rekisteröity voit siirtää sen itse toiseen webhotelliin, jos et ole saanut hallintatunnuksia sitävarten niin ota yhteyttä rekisteröintiorganisaatioon. Esim. http://www.networksolutions.com/whois/index.jhtml haulla saat selville tuon organisaation, löytyy sivun alaosasta "Current Registrar" kohdasta. Muutat vain domainin nimipalvelimet uudelle webhotellille, ei siinä vanhan rypistely paljoa auta. Moni webhotelli tekee tuon siirron maksutta jos domain on rekisteröity asiakkaalle.


      • ???
        itse tehtynä ? kirjoitti:

        Jos osoite on nimiisi rekisteröity voit siirtää sen itse toiseen webhotelliin, jos et ole saanut hallintatunnuksia sitävarten niin ota yhteyttä rekisteröintiorganisaatioon. Esim. http://www.networksolutions.com/whois/index.jhtml haulla saat selville tuon organisaation, löytyy sivun alaosasta "Current Registrar" kohdasta. Muutat vain domainin nimipalvelimet uudelle webhotellille, ei siinä vanhan rypistely paljoa auta. Moni webhotelli tekee tuon siirron maksutta jos domain on rekisteröity asiakkaalle.

        Nyt on otettu yhteyttä myös tuonne, mutta nekään eivät vastaa! Mä laitoin kyllä vielä tänään uudestaan yhdet mailit kaikille noille, mutta tuskinpa tuo tuosta mihkään muuttuu.
        Lueskelin just joker.comin sivulta siirroista

        https://joker.com/faq/index.php?num=4&f_id=1&s_id=5&q_id=84

        Olenko mä ymmärtänyt oikein, että mä voin siirrättää osotteeni vaikkapa tuonne ihan vaan pyytämällä heitä tekemään tuon siirroon, vastaamalla pariin mailiin ja maksamalla? Onkos tuo joker.com toimiva vaihtoehto vai olisiko parempi käyttää esim yahoota?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      241
      2132
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1378
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1270
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      999
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      649
    Aihe