Mitä maksaa semmonen perus talonpohja johan tulee esim joku talopaketti/m2.Jos maapohja en helppo, eli ei maanvaihtoa eikä pallutusta yms. Aatteli vaan lakeskella että kuinka paljon siinä säästäis kun pohjan sais tehtyä itse tarvikkeiden hinnalla.
mitä maksaa
8
2902
Vastaukset
- 10000
voi riittää tarpeisiin, mutta koneitahan kaikki tarvitsee ja maa-ainekset maksaa paljon.
Ja halvin perustus on harvoin paras ja tontti on harvoin tasainen.- maksaa
joo, just sitä aattelin kun koneet ja traktorikäyttönen betonimylly ois saatavilla et niihin ei taevii laskea kuluja
- tehdä
maksaa kirjoitti:
joo, just sitä aattelin kun koneet ja traktorikäyttönen betonimylly ois saatavilla et niihin ei taevii laskea kuluja
kokonaiskustannusarvio pankin laskurilla ja laittaa sinne oman työn osuudeksi 15 - 20 % jos aikoo itse tehdä perustukset, siivoukset ja muut pikku hommelit sisäpintoihin.
Silloin ne todelliset perustuskulut hautautuu sopivasti sinne kaiken muun joukkoon maksoipa ne 10 tai 25 tuhatta.
- noin
4000 euroa kun teet itse anturanvalut ja harkkoperustukset
jos kohde yksinkertainen ei monikulmainen, kulmat ja porrastukset lisäävat työn osuutta
ammattimiehellä apulaisenkanssa 2-3 päivän homma. - Rakennustarkastaja
Aika tarkkaan 3,15 €/tontti m2
- kallista
kun mulla ois 12hehtaarin tontti.
- pääsuunnittelija
koska olet onnenpekka ja pallutusta ei tarvitse laskea maksaa perustukset 500€/m2.
- aika kallista
meinaatko että jos tekee perustukset 150m2 talolle maksaa se 75000eur??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645240Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti692485- 2682406
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362359Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191694Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191488Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai521084Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131043- 891016
- 66947