Mahdoton sana

Isä joka hermostui

Minulla on neljä lasta ja nuorin on kolmevuotias. kaikilla on aina tapana kysellä kamalasti jotain ihan päivän selvääkin asiaa. Jos kuorin vaikka appelsiinia niin saattaavat kysyä että mitä teen vaikka näkevät minun kuorivan appelsiinia. Kaakaoon minulla on tapana sekoittaa maitojauhetta jisäksi ja tykkään kun siihen jää niitä könttejä. Melkein vuosi sitten nuorimman tyttäreni ollessa kaksivuotias sekoitin kaakaota itselleni ja nuorin tytär tuli viereeni seisomaan ja kysyi että mitä teen. Hermostuin tuolloin kun pidin itsestään selvänä että hän tietää minun sekoittavan kaakaota ja vastasin että valmistan (sanoin englannin, ranskan ja saksankielisekoitus mitään tarkoittavan hirvenpitkän sanan jota edes aikuinen ei pystyisi toistamaan). Vanhin lapseni 15-vuotias poika seurasi vierestä ja hymyili että isäpäs pisti nyt pahan, mutta tämä kaksivuotias tyttäreni kysyi että onko se (toisti koko sanan niinkuin olin sen sanonut) hyvää? Oltiin pojan kanssa ihan ällikällä lyötyjä. Ajattelin etten enää keksi mitään sanoja jos ne niin hyvin jäävät mieleen. Kaksi vanhempaa tyttöä 8 ja 6 ymmärtävät englanninkielistä puhetta kun ovat taivaskanavilta tuijotelleet englanniksi puhuttuja piirrossarjoja. Yllätyimme siitäkin.

2

990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • provo?!

eihän kukaan voi olla noin tyhmä,voi lapsi raukkoja. Pienet ja varsinkin juuri pari vuotiaat kyselevät paljon ja haluavat toistoja vrt. sama satu kerrasta toiseen aina vaan uudestaan.
      Älä ole ilkeä!

• ilkeä olet provo itse

toi on totta että lapset pystyvät toistamaan ymmärtämättä vaikka mitä, varokaa siis puheitanne, toivottavasti kiroilijatkin jo ottaisivat opikseen etteivät lapset oppisi rumia sanoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4494
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3737
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3098
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2642
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2576
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2276
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe