Minulla on neljä lasta ja nuorin on kolmevuotias. kaikilla on aina tapana kysellä kamalasti jotain ihan päivän selvääkin asiaa. Jos kuorin vaikka appelsiinia niin saattaavat kysyä että mitä teen vaikka näkevät minun kuorivan appelsiinia. Kaakaoon minulla on tapana sekoittaa maitojauhetta jisäksi ja tykkään kun siihen jää niitä könttejä. Melkein vuosi sitten nuorimman tyttäreni ollessa kaksivuotias sekoitin kaakaota itselleni ja nuorin tytär tuli viereeni seisomaan ja kysyi että mitä teen. Hermostuin tuolloin kun pidin itsestään selvänä että hän tietää minun sekoittavan kaakaota ja vastasin että valmistan (sanoin englannin, ranskan ja saksankielisekoitus mitään tarkoittavan hirvenpitkän sanan jota edes aikuinen ei pystyisi toistamaan). Vanhin lapseni 15-vuotias poika seurasi vierestä ja hymyili että isäpäs pisti nyt pahan, mutta tämä kaksivuotias tyttäreni kysyi että onko se (toisti koko sanan niinkuin olin sen sanonut) hyvää? Oltiin pojan kanssa ihan ällikällä lyötyjä. Ajattelin etten enää keksi mitään sanoja jos ne niin hyvin jäävät mieleen. Kaksi vanhempaa tyttöä 8 ja 6 ymmärtävät englanninkielistä puhetta kun ovat taivaskanavilta tuijotelleet englanniksi puhuttuja piirrossarjoja. Yllätyimme siitäkin.
Mahdoton sana
Isä joka hermostui
2
990
Vastaukset
- provo?!
eihän kukaan voi olla noin tyhmä,voi lapsi raukkoja. Pienet ja varsinkin juuri pari vuotiaat kyselevät paljon ja haluavat toistoja vrt. sama satu kerrasta toiseen aina vaan uudestaan.
Älä ole ilkeä!- ilkeä olet provo itse
toi on totta että lapset pystyvät toistamaan ymmärtämättä vaikka mitä, varokaa siis puheitanne, toivottavasti kiroilijatkin jo ottaisivat opikseen etteivät lapset oppisi rumia sanoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049