Vanheneeko virtalähde??

Juzu

Elikkäs mulla on kakkoskoneena P3 650 mhz 128 ram ja tää on jo jonkun vuoden vanha..
Mulla olis uusi 300W atx virtalähde ja ajattelin laittaa sen tähän kiinni.. Vai kuluuko virtalähteet niin olennaisesti että siitä toimenpiteestä olisi vastaavaa hyötyä???
Alunperin tässä P3:ssa on 200W virtalähde..

5

636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkko

Vanhan kansan sanonta on: "Jos se ei ole rikki, älä korjaa!"

Virtalähde, emolevy, muistit, näytönohjain tai prosessori ei kulu. Ne lopettavat toimintansa jossain kohdassa. Kovalevyt ja optiset asemat (en tiedä pitääkö vielä jälkimmäisessä paikkaansa) kuluvat ja heikkenevät hieman ennen kuin lopettavat lopullisesti toimintansa.

• Höpö

Luulen että juuri virittelypalstalaisista moni korjaa ja parantelee jatkuvasti vaikka laitteet olisivat aivan ehjät :)

• heksat
        Höpö kirjoitti:

Luulen että juuri virittelypalstalaisista moni korjaa ja parantelee jatkuvasti vaikka laitteet olisivat aivan ehjät :)

Powerin vaihto ei vaikuta koneeseen sitä eikä tätä..

• Erkko
        Höpö kirjoitti:

Jeps, siihen sopiikin tämä nuoren kansan sanonta: "Jos se ei ole rikki, modaa." =D

• Laskusuhdanne

Mutta että menettääkö se tehoa niin se on toinen asia.Virtalähteen komponentit eivät ole ikuisia.pöly
      esim voi ajankuluessa kertyessään aiheuttaa oikosulun varsinkin jos pölyssä on pieniä metallihiukkasia.Tuulettimen läpivirtaama ilma sisältää aina pölyä mikä ajankuluessa irroittaa suojalakkaa hennonhiekkapuhalluksen tavoin mutta tämä vie aikansa riippuu olosuhteista.Itse virtalähteen lämpövaihtelut voivat ajankuluessa alkaa alkaa irroittelemaan komponentteja tämäkin vieaikansa.erilaiset tärinät myös ajankuluessa voivat myös irroittaa juotoksia.esim jos tuuletin tai joku muulaite koneessa on epätasapainossa mikä tuottaa tärinää.Ja kyllä teho virtalähteessä voi laskea ajankuluessa mutta jos ei mitään vikaa ole ei sitä kannata lähteä vaihtamaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 96
      1549
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1374
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1287
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1188
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      1155
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      955
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      817
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      761
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      744
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      715
    Aihe