Miten vhs muutetaan dvd:ksi?
vhs--->dvd
3
485
Vastaukset
- tarvitset
jonkun millä digitoida. Joku varmaan ehdottelee telkkakorttia. Noilla paljon leikkineenä kehoitan unohtamaan ne. Hommaa vaikkapa Pinnaclen moviebox. Maksaa enemmän mutta on hintansa väärtti. Sitten tarvitset editointisoftan. Pinnaclen Studio on ihan hyvä. Maksaa jotain 100e mutta taitaa tulla tuon movieboxin mukana. Java-pohjainen Projectx osaa demuxata videon tarvittaviin video ja ääniraitoihin. Projectx on ilmainen. Tarvitset vielä authorisointi softan. Uleadin DVD factory on hyvä mutta myös kaupallinen. DVD factoryn kanssa et tarvitse mitään demuxaus-softaa. Jos et tarvitse hienoja menuja niin ilmainen Rejig on hyvä. Lyhyesti siis
digitoi -> editoi -> demuxaa -> authorisoi kun hommaat tallentavan DVD-pöytäsoittimen. Itse ostin, maksoi 300€. Olen jo laittanut likimain 20kpl 3 tunnin VHS-nauhaa DVD-levylle noin kuukauden aikana. Toisesta toisto ja toisesta nauhoitus, helppoa eikö?
Harrastan myöskin video-editointia (Jota periaatteessa voisi verrata VHS:n lattamista DVD:lle) Pinnacle-tuotteilla, homma käy kyllä niilläkin, mutta koneessa tarvitsisi olla reippaasti puhtia ja itsellä rutkasti kärsivällisyyttä ja viitseliäisyyttä sekä mielenkiintoa. Vaikeaa se ei todellakaan ole, mutta on siinä semmoinen vähti, kun ensin kaappaat sen nauhan, sitten kenties editoit ja sen jälkeen renderöidään (joka voi koneesta riippuen viedä todella kauan, pahimmassa tapaukseesa voi jopa epäonnistua, joten renderöinti uuusiks) ja poltetaan DVD-levylle. Eli ei ihan pieni prosessi, mutta kuten sanottu, se kyllä käy noinkin.
Itsellä kokoonpano:
XP Pro
Pentium 4, 3,2Ghz
2Gigaa muistia
Näyttis AX850 XT
Jolla tuo video-editointi käy sutjakkaasti, mutta siltikään ei kärsivällisyys ja viitseliäisyys riittänyt mulla, jotta olisin viitsinyt Pinnaclella ruveta laittamaan nauhoja DVD:lle.
Mutta, jos joka tapauksessa joutuu laittamaan rahaa, jotta saisi homman onnistumaan, suosittelen tuota ekaa vaihtoehtoa.- Pinnaclen
ohjelmalla muokkaamaan mainitsemaallasi tavalla poltettua DVD:tä, tarkoitan lähinnä kuvalaadun korjailua. Minulla on läjä itse kuvaamia videonauhoja, sekä kaitafilmiltä videolle siirrettyä materiaalia. Kärsiikö niiden ennestäänkin huonohko laatu kopioitessa suoraan DVD-pöytäsoittimella?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483