lapsiperheen koira

springeri?

Hei.
Olemme muuttaneet omakotitaloon ja olemme ajatelleet koiraa, kokemusta on yli 10 v ajalta.
Kannattaako tässä vaiheessa ottaa koiraa kun lapsemme lähtee kouluun syksyllä ja pitäisi tulla toimeen yksin kotona koiran kanssa. Mikä rotu? Seurakoiraksi ja lenkkikaveriksi, vähän haukkuva.
Springerspanieli?

15

1092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • typeriä kysymyksiä

Kyllä teidän kuules täytyy ihan itse se tietää, voitteko ottaa koiran ja milloin voitte. Varsinkin kun sanot olevan 10v kokemus.
      Miten luulet, että täällä vieraat ihmiset tietävät paremmin tilanteenne, jos et sitä itsekkään tiedä.
      Hei vaan ja haloo.

• Ope11

Lapsi ei pärjää yksinään kotona koulupäivien jälkeen vielä ekaluokalla, eikä tokallakaan!
      Koira ei korvaa aikuista.
      Tiedän, etä joissakin kodeissa pidetään pieniä yksin koulun jälkeen, mutta turvattomuus on suurta, vaikka vanhemmat eivät sitä näkisikään.
      Lapsi iltapäivähoitoon tai mieluiten oma vanhempi kotiin iltapäiviksi.
      Koiranpentu on myös pieni, joka ei pärjää yksinään pitikiä työpäiviä.
      Tämä ei kuullosta ystävälliseltä, mutta on ehdottomasti parasta lapselle.

• hauweli

Puhut asiaa! Koira vaatii lapselta lisäksi turhan paljon vastuuta. Springeri on aktiivinen metsästyskoira, joten tuon ikäisen lapsen kaveriksi liian vaativa kaveri.

• hauweli kirjoitti:

Puhut asiaa! Koira vaatii lapselta lisäksi turhan paljon vastuuta. Springeri on aktiivinen metsästyskoira, joten tuon ikäisen lapsen kaveriksi liian vaativa kaveri.

Mä olin kahdeksanvuotias, kun meille tuli eka koira. Ja se oli ja on vieläkin belgianpaimenkoira eli ei mikään ihan ekana mieleen tuleva lapsiperheen rotu ja hyvä niin. En siis suosittele ainakaan belgiä perheeseen, kun on tapauksia, että belgi on napannut lasta tai lapsen kaveria hampaillaan.

Mun mielestä se, että lapsi on yksin kotona koiran kaa pari tuntia päivässä, ei oo sen koiran kannalta paha, jos lapselle on selvää että koira ei ole lelu ja koira on huolellisesti opetettu. Ja eikö pihaa voisi aidata huolella, niin että koiran voisi päästää hädälle ulos ja sitten, kun aikuiset tulevat kotiin, koira kunnon lenkille.

Kyllä se on aina aikuisen vastuulla. Noin pieni ei pysty vielä ulkoiluttamaan koiraa, etenkään yksin. Eli aikuiset ottavat koiran ja hoitavat koiran, lapsi voi sitten mahdollisuuksien mukaan auttaa vanhempia koiran hoidossa.

Muistan itse aikanani ulkoilutelleeni meidän vanhempaa koiraa. Kunnolla koiriin hurahdin toisen koiramme myötä joskus 12-vuotiaana, sitä ennen olin kissapöpi. Nyt koirat ja etenkin niiden koulutus kiehtoo tosi paljon. Ihan yksin en tainnut koskaan olla, samassa rivitaloyhtiössä oli paras kaveri ja hänen kanssaan muistaisin koiraa myöskin kävelyttäneeni.

• kasvattajan kanssa. Hän tuntee oman narttulinjansa koirat vuosien takaa ja on tutustunut käyttämiensä urosten taustoihin ja luonteisiin kiitettävästi. Parhaat ja ainoat oikeat vastaukset saat kasvattajalta, et täältä.

• Mimm.u

Typeriä kysymyksiä ei olekkaan :). Meillä on vanhemmillani vieläkin englannin springerspanieli joka tuli meille kun olin pieni. Ilona on sellainen koira joka tulee toimeen lasten ja villien koiranpentujen tms. kanssa. On hyvin kärsivällinen rotu. Olen kuullut muiltakin vastaavaa. On sisätiloissa rauhallinen eikä ole ikinä tehnyt tuhoja vaikka ei ensimmäisenä aamulla ulos pääsekkään. Ulkona riehaantuu ja on kuin nuoret tytöt vielä vanhanakin.

Olin hyvin onnellinen, että juuri Ilona, englannin springerspanielimme odotti minua kotona kun tulin koulusta.

• tosivanhus koiraksi

Jos tullut teille ollessasi pieni, ja nyt olet 22 ?

Perusmatematiikan mukaan lähes mahdotonta !

Voitko noin yleistää. Koiran luonne on hyvin pitkälti perittyä ja opetettua/opittua. Ei kaikki ole samanlaisia. Ethän luo liian helppoa kuvaa koiranpidosta ?

• tosivanhus koiraksi kirjoitti:

Voitko noin yleistää. Koiran luonne on hyvin pitkälti perittyä ja opetettua/opittua. Ei kaikki ole samanlaisia. Ethän luo liian helppoa kuvaa koiranpidosta ?

ainakin omistajien mukaan ja erään tunnetun kasvattajankin, ovat juuri tuollaisia kuin Mimmu kuvaili. Toki aina jokaisessa koirassa on eroja, yksilöitähän jokainen on ja ainutlaatuisia.

• Mimm.u
        tosivanhus koiraksi kirjoitti:

Olin pieni ihminen silloin. Ilona on nyt 11 v. Laske siitä matemaatikko ;)

• ihminen-11 v-
        Mimm.u kirjoitti:

Olin pieni ihminen silloin. Ilona on nyt 11 v. Laske siitä matemaatikko ;)

Kyselijähän tiedusteli, ns.. päiväkaveria6-7 v -koululaiselle!!! - Mimmu - hei-- luetun ymmärrys ko va sana !!!!

• aaaargggghghg
        ihminen-11 v- kirjoitti:

Kyselijähän tiedusteli, ns.. päiväkaveria6-7 v -koululaiselle!!! - Mimmu - hei-- luetun ymmärrys ko va sana !!!!

ei jaksettais takertua pikku yksityiskohtiin...
        Voi taivas mitä nipottamista!

• lellu1960

..että tämä on koirapalsta,eikä lastenkasvatuspalsta.Kukin tuumii itse,miten järjestää lapsensa iltapäivät koulun jälkeen,voihan olla, että yksinoloaika jää hyvinkin lyhyeksi.Jos keväällä ottaa pennun,on se syksyllä jo hiukan isompi.Jos on tarkoitus,että lapsi pystyy käyttämään sitä itsenäisesti ulkona koulun jälkeen,on sprinkku vähän turhan suuri ja voimakas koira.Suosittelen siinä tapauksessa jotain pienempää.Kyllä lapselle on kiva,että kotona on edes joku vastassa,edes koira,kun tulee koulusta,vaikka ei tarvitsisi kauan yksin ollakaan.

• Hyvä oli

Spingeristä on meilläkin kokemusta.Poikamme oli 2 vuotias kun otimme englanninspringerspanielin perheeseen se rakasti lapsia,oli tottunut lapsiin kasvattajalla.

Kun meille syntyi tyttö ei parempaa vahtia ollut ei kenelläkään vieraalla ollut asiaa mennä ulkona lapsen vaunun luo. Murmatti ettei ole sinne asiaa,samoin vahti autoa,kun oli siellä sisällä.

Oppivainen ja viisaskin kyllä oli,kun tyttö kasvoi ja ulkoilutti sitä koira kulki vieressä,vetämättä mäkeä ylös ja mäkeä alas,oli hyvä seuralainen eikä reagoinut toisiin koiriin kulki vain vieressä.

Maalla nouti kanan munat kun kuuli että kana kotkotti,tiesi että siellä on tullut muna,toi sisälle,ei särkenyt,niillä on pehmeä nouto ote.

Kai meillä on käynyt hyvä tuuri kun on aina niin mieleiset koirat sattuneet meille, Minäkin olin paljon kotona joten ei tarvinnut koiraa lapsen hoitajaksi ottaa ja sai olla muutenkin tukena ja kasvattajana koiralle ja lapsille.

• kerro sinäki juttujasi
        Hyvä oli kirjoitti:

Spingeristä on meilläkin kokemusta.Poikamme oli 2 vuotias kun otimme englanninspringerspanielin perheeseen se rakasti lapsia,oli tottunut lapsiin kasvattajalla.

Kun meille syntyi tyttö ei parempaa vahtia ollut ei kenelläkään vieraalla ollut asiaa mennä ulkona lapsen vaunun luo. Murmatti ettei ole sinne asiaa,samoin vahti autoa,kun oli siellä sisällä.

Oppivainen ja viisaskin kyllä oli,kun tyttö kasvoi ja ulkoilutti sitä koira kulki vieressä,vetämättä mäkeä ylös ja mäkeä alas,oli hyvä seuralainen eikä reagoinut toisiin koiriin kulki vain vieressä.

Maalla nouti kanan munat kun kuuli että kana kotkotti,tiesi että siellä on tullut muna,toi sisälle,ei särkenyt,niillä on pehmeä nouto ote.

Kai meillä on käynyt hyvä tuuri kun on aina niin mieleiset koirat sattuneet meille, Minäkin olin paljon kotona joten ei tarvinnut koiraa lapsen hoitajaksi ottaa ja sai olla muutenkin tukena ja kasvattajana koiralle ja lapsille.

Voisin lyödä vetoa, että viimeistään loka-marraskuussa-2006 tulee ilmoitus , että pito-ongelmien tai allergian vuoksi luovutaan springeristä !
        Kyllä se koira tarvii muutakin, kun osoitteen. Koira tarvii ehdottomasti opetusta.!
        Meinaatteko, että osaa toimia omistajan mielien ja halujen mukaan, ihan tosta vaan ? Olette uskomattoman tyhmiä !!

• kirjoittelet

Jotenkin tuntuu, että Perun karvaton koira tai lk. chicucua - sopisivat lapsenvahdiksi paremmin. Joten se siitä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5268
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3762
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      50
      3170
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3045
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3035
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2393
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1878
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      146
      1867
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1825
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1751
    Aihe