korvan suhina ym. ongelmat

jenna

Osaisiko joku kertoa mikä tää mun vaiva on, eli mulla on aina välillä oikeassa korvassa semoinen suhina, humina,naksuminen ja semoinen tunne että siellä likuisi jotain ja välillä se on kipeä välilä tuntuu myös toisessa korvassa, se naksuminen tuntuu välillä aika voimakaasti kun puhun. Tää ongelma/vaiva alkoi noin puoli vuotta sitten toukokuun loppulla kun oli korva ja poskiontelontulehdus, sen jälkeen on kerran ollut korvatulehdus lokakuussa. Minä kävin elokuussa korvalääkärillä (siis erikois)eikä löytänyt mitään sanoi vaan että limakalvot poskionteloissa on vähän turvoksissa mutta mulla se voi olla normaalia kun on astma. Eikä keuhkolääkäri ole mitään löytänyt kun hänkin on sinne korvaan katsonut, sanoi vaan muistakseni että voi olla joku "ilmastointi" vika.
Mutta tämä ei voi olla mun mielestä normalia ja kuinka tämönen voi alkaa noin vaan???

Mitä mieltä te muut ollette? Onko teillä ollut samanlaisia ongelmia ja miten olette saanut apua vai oletteko saanut yhtään?

Olen ajatellut että ehkä pitäis mennä uudestaan läääkäriin mutta tällä kertaa jolekin toiselle kun sen kenen luonna kävin elokuussa, mutta toisaalta en haluaisi mennä turhaan kun pitää siinä tapauksessa mennä yksityiselle eli olen TODELLA KIITOLOINEN KAIKISTA VASTAUKSISTA.

23

36873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dr feelgod

      Korkea verenpaine voi aiheuttaa kohinan korvassa.

      • jenna

        ei ainakaan mulla voi toi olla kyseessä koska verenpaine on ihan normaali just viime viikolla multa mitatiin.
        Mutta kiitos kuitenkin vinkistä, olisiko ketään muuta kenellä olisi tietoa, olisin todella kiitolinen jos kertoisitte kanataisiko mun todella mennä udestaan lääkäriin vai hätäilenkö turhaan???


    • Curva Del Grande

      En tiedä onko näistä apua, mutta kerron omista kokemuksistani korvien kanssa. Mulla on ollut aikuisiälläkin aika monta korvatulehdusta, lisäksi harrastelen aktiivisesti musiikkia, tekemistä ja kuuntelua, jopa 8 tuntia päivässä luurit korvilla. Toi naksuminen tuo ekaksi mulle mieleen sen fiiliksen kuin vettä olisi jäänyt korvaan, joka joskus tuntuu molemmissa korvissa esim. uintireissun jälkeen. Tuskinpa siitä on kysymys. Ehkäpä todennäköisempi juttu voisi olla samantyyppinen mitä mulle sattui syksyllä, ja ilmeni tosi kivuliaina vihlomisina eräissä bänditreeneissä tietyillä taajuuksilla, oireet oli hieman samantapaiset. Hommasin ajan terkkarille, josta ohjaus korvalekurille joka kurkkasi korvaan ja voilaa. Paljastui, että tärykalvoani vasten oli kiinnittynyt vaikkua, jota ei millään pumpulipuikolla saa pois. Miedompana hoitona on ruiskuttaa muutama desi lämmintä vettä korvaan, siis korvahuuhtelu, jolloin vaikku lähtee toivottavasti veke, itselläni tämä riitti. Muita toimenpiteitäkin on jos tuo ei toimi, mutta joka tapauksessa ottaisin yhteyttä korvalääkäriin. Toisaalta jos siellä tärykalvossa olisi vaikkua, niin olisi korvalekurin pitänyt se huomata. Korvakivut on muuten tosi viheliäisiä, edes vesirokko ei tuntunut niin karseelta kuin eräs armeijassa sairastettu korvatulehdus. Toivottavasti löydät helpotusta vaivaasi. :)

      • jenna

        kiitos vastauksestasi, toihan voi todellakin olla kyseessä tässäkin tapauksessa sis että tota vaikkua on jotenkin jäänny sinne,pitää kokeilla tota korvahuuhtelua.


      • Curva Del Grande
        jenna kirjoitti:

        kiitos vastauksestasi, toihan voi todellakin olla kyseessä tässäkin tapauksessa sis että tota vaikkua on jotenkin jäänny sinne,pitää kokeilla tota korvahuuhtelua.

        Kiva jos oli apua.


      • Lemonipukki

        Tämä auttoi toivottavasti vielä luet näitä kommentteja


    • Kaikenlaista

      Mullakin oli pitkän aikaa jonkinlaista tunnetta uimisen ja pesujen jälkeen. Niinkuin olis vettä jäänyt korvaan, eikä lähtenyt millään pois. Jotain ihme naksunaakin tuntui.

      Kunnes siten menin muun vaivan tähden lekuriin ja kerroin myös korvastani. Lääkäri katsoi ja sanoi tärykalvollani olevan karvoja, jotka on "liimantuneet" kiinni. Sitten niitä koitettiin liottaa ja jokunen lähtikin. Loput se nyppi jollain (kait) atuloilla pois. Täytyis kuulemma pitää pumpulia tai jotain muuta suojaa korvissa kun hiuksia saksitaan.

      Mutta kait sulta olis joku lekuri noi huomannut, kun ne on kurkkineet. Paitsi jos niitä pitää osata etsiä ja katsoa juuri oikeaan paikkaan oikealla tavalla..Enpä tiedä..Mutta tällain mulla.

      Muutenkin näitä korvavaivoja on tosi paljon. Meidänkin perheessä kolmella neljästä on nyt vaivaa. Itselläni oli nenä aamulla aivan tukossa ja toinen korva kans. Tein aamusta "sarvikuonohuuhtelun" ja pistin perään "Nasoliinia". Nenä nyt auki, korva ei..

    • ongelmia

      Suhina kuuluu vasemmasta korvasta ja syke kuuluu kummastakin kosrvista varsinkin kun on hiljaista. Oon ajatellut käydä terkkarilla, jos se olis vaikka vettä tai jotain muuta, jonka vois hoitaa puhkaisulla tai tipoilla. Kummatkin korvat myös naksuu aina kun nielasee tai haukottelee, ei oo kovin kivaa. Äsken googletin, ja aivan kauhistuin kun lueskelin kaikkea korvien suhinasta, voihan se olla revennyt tärykalvo tai sisä- tai välikorvan ongelmia. Mutta käy nyt vielä kysäisees voisko ne sua auttaa, toivon ettet joudu kärsimään suhinasta koko lopun ikääsi. Itselläni ei vielä kovin paha, mutta niin että sen aina huomaa.

      • TeG-C

        Mikä aiheuttaa tämän Korvan naksumisen aina kun haukottelee tai nielaisee, itse olen raivohulluuden partaalla tämän naksumisen kanssa.. mitä se voisi olla ? lekuriin en haluisi lähteä kun hintaa ottavat niin kovasti nuo yksityiset.

        jos tiedätte niin kertokaa ihmeessä ! :)


      • ..olisin..
        TeG-C kirjoitti:

        Mikä aiheuttaa tämän Korvan naksumisen aina kun haukottelee tai nielaisee, itse olen raivohulluuden partaalla tämän naksumisen kanssa.. mitä se voisi olla ? lekuriin en haluisi lähteä kun hintaa ottavat niin kovasti nuo yksityiset.

        jos tiedätte niin kertokaa ihmeessä ! :)

        ..kiinnostunut tuosta naksumisen syystä


      • On olemassa myös magneettik...
        ..olisin.. kirjoitti:

        ..kiinnostunut tuosta naksumisen syystä

        Hei.
        Olen kärsinyt korvien naksumisesta ja suhinasta vuosia, lääkärit ovat katsoneet korviini ja todenneet, että on ollut paljon tulehduksia. (ei yhtään). Kuuloni huononi pikkuhiljaa oikeasta korvasta ja viimein sain lähetteen korvapolille. Muutaman minuutin tutkimuksen jälkee lääkäri totesi, jotta pitää opetella kuuntelemaan yhdellä korvalla. Sain kuitenkin lähetteen kuvauksiin kun kimpaannuin, että nyt riitti. Kuvauksissa paljastui vaivani ja sain avun vaivaani.


    • verissss

      mulle sanottiin että siellä korvassa voi olla joku verisuoni hieman hankalassa paikassa joten pulssi siellä suhisee

    • Toivossa elävä

      Hei. Luin näitä viestejä nyt kun itselläni on vaivaa ja kärsimystä. Olen huomannut, että mitä äkäisempi olen niin sitä vakavammin minut otetaan vaivoja valittaessani. Toisessa korvassa on alentunut kuulo ja oottelen kuvauksiin aikaa. Sain nenäsuihkeen jonka pitäisi vähän auttaa korvan tukkoisuuteen, saas nähdä. Ilmoittelen kuinka minun käy.

    • tohiseva korva

      Minulla on korvassa samanlainen vaiva kuin tuo sinun kuvaus,lisäksi kuuluu sellaista kilinaa.Kävin juuri lääkärissä vaivani kanssa ja en saanut mitään selvyyttä asiaan.Lääkäri arveli että olisikohan tuo tinnitystä,en osannut hänelle sanoa siihen mitään.Kertoi vain ettei siihen ole mitään hoitoa eikä taplettia ja asia selvä.En tiedä,on kai otettava selvää miltä sektorilta tuohon saisin vastauksen.

    • Kuin nyrkkkeilijä

      Suosittelisin hammaslääkärillä käyntiä. Itselläni ja lähimmäiselläni on ollut sama vaiva joka hoitui oikeanlaisilla yöllisillä purentakiskoilla.

    • MK

      Itsellänikin on jotain kummaa vaivaa korvassa. Sulkiessani vähän oikean korvani aukkoa sieltä kuuluu melko hiljaista outoa suhinaa, joka kuulostaa virtaavalta vesihanalta. Johtuukohan jotenkin siitä, että päivemmällä putsasin pumpulipuikolla korvavaikkuani?

    • Sir91

      Mullakin on ihan samanlaisia ongelmia vasemmassa korvassani. Sieltä kuuluu suhinaa/tunnen myös sykkeen korvassa...Tarviin apua? Kävin eilen lääkärissä ja hän määräs mulle tippoja. Lääkäri ei voinut vielä huuhtoa korvaani kun totes että korvakäytävä punoitti/veresti...Ja sattu hitsisti, niin ei hän voinu viel sit puhdistaa. Kuulemma ens.ma mennes jos tipat ei tepsi huomiseen mennees sit ma lekuriin uudestaan ja sit puhdistetaan. Mistä tämä voisi johtua ja tarkoittaa? En halua olla kuuro :/

      • Sir91

        Ja ainiin siinä myös on kipua kun nielen tms...Ja en kuule sillä oiekin mitään ääniä kun suhisee koko aika...ei milloinkaan lakkaa


    • Ja se soi ja se soi.

      Minulla alkoi vasemman korvan oireilu vuosia sitten,ensin oli kuin vettä korvassa,jonkin kuukauden kulutttua alkoi kuulua kaiku varsinkin korkeiden äänien kohdalla,sitten alkoi suhina sihinä eri tasoisina.keväällä alkoi sirinä sekin vaihtelee joskus toinen puoli päätä humisee ja sirisee,esim.nyt sirinä kuuluu vasemmassa korvassa ja kuulokin on alentunut.
      Epäilen että lapsena saatu melualtistus maatalon töissä esim.puiden sirkkelöinti,puimakoneella työskentely ja perunapuimurin ääni oli korvii ottava.
      nainen 60v
      Onko kohtalotovereita

      • JP

        Mulla on kans hiukan samanlaisia oireita kuin täällä on kuvailtu. osaisikos joku sanoa/kertoa mistä voisi johtu sellainen vaiva kuin aina päätä kääntäessä toinen korva rutisee kuin olisi vettä ? Vaikkua tai muuta ei ole korvassa.


    • Isku korvalle

      Itse sain iskun korvalleni jonka johdosta tärykalvo puhkesi. Se tapahtui noin viikko sitten. Kävin lääkärissä ja lekuri sanoi että paranee itsestään ja kuukauden päähän kontrolliaika. Kuuloni kuitenkin alentui, kuulostaa siltä kuin korva olisi "lukossa" . Lääkäri sanoi että kuulokin palautuu täysin normaaliksi. Olisin kiitollinen jos kertoisitte omista kokemuksistanne, eli kuinka nopeasti teillä on kuulo palautunut? Olen 15 v poika ja tämä on todella rasittavaa, kun ei kuule kunnolla. Kiitoksia jo etukäteen :)

    • Hurp

      Mulla on täs jotai 4 kk sitte ollu korvatulehdus ja siitä lähtien oikee korva on mm. suhissut, naksunut nieltäessä, ollut tukkoisen oloinen sekä kipeä. Kävin eilen lääkärillä (taas kerran) ja nyt syön Duactia ja käytän jotai nenäsumutetta koska lääkäri sano että ne korvasta nieluun menevät putket on turvonneet ja siel on painetta, siksi naksuu.

      • hänäh

        Itsellänikin on nyt alkanut ilmetä ongelmia korvien kanssa. Viime yönä heräsin siihen, että vasempaan korvaami koski ja välillä vihloi. Tuntui myös outoa painetta, ihan kuin olis ollut lentokoneessa (laskun aikana) meni sit ohi kun otin särkylääkkeen. Tätä on ollu useammin kuin muutaman kerran nyt syksyn aikana, välillä myös oikeassa korvassa. Kerroin asiasta äidilleni ja hän soittaa lääkärille. Myös hänellä ja ukillani on korva ongelmia, heillä molemmilla on Menieren tauti, johon liittyy korvan huminaa, huimausta, pahoinvointi kohtauksia, kuulo heikkenemistä yms. (google jos kiinnostaa) :) mistä muuten voisi johtua se että vaikku on muuttunut nestemäiseksi?? Ainiin olen pian 16v tyttö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe