Meille tulee hieman harmaaseen taittuva valkoinen/vaaleanharmaa rapattu talo. KAtto ja rännit ovat tummanharmaita. Arkkitehdin mielestä ikkunanpokat kannattaisi laittaa ulospäin tumman harmaiksi, kuten kattokin. Itse olimme ajatelleet valkoisia tai vaaleanharmaita pokia. Mitä mieltä olette, meneekö tumman harmaa - jota nyt on uusissa taloissa jonnin verran - pian pois muodista ja meneekö tumma alumiinopoka helposti huonoksi auringossa? Toi tummanharmaa tuntuu minusta hieman oudolta väriltä, tuleeko liikaa vaaleasta talosta esiin?
Ikkunanpokan värityksestä:
12
6199
Vastaukset
- ........
Älä laita liian pliisuja. Valkoinen on sama kun ei olisi ikkunoita ollenkaan.
- Rakentaja myös
erottuu mielestäni hölmösti jos itse talo on tummempi. Tumma harmaa on ihan nätti. Pokat kannattaa värittää katon sävyyn. Kyse ei ole muodista vaan kokonaiskuvasta.
- 98769876
Nykyisellä tietokonetekniikalla saat varmasti aika helpolla tehtyä koekuvat eri vaihtoehdoista, niin näet mikä vastaa omaa makuasi. Ei taida paljon auttaa, jos netissä yksi sanoo yhtä ja toinen toista...
Keston kannalta värillä ei ole merkitystä, jos ikkunat ovat polttomaalattua alumiinia. Puuikkunassa taas vaaleat sävyt kestävät paremmin.- Harmittaa, kun
arkkitehdillamme ei ole semmoisia ohjelmia, millä voisi nähdä luonnoskuvia väreissä ja kolmiuloitteisina. Emme tämän vuoksi välttämättä hahmota mittasuhteitakaan oikein. Saamme vain piirustuksia. Täytyy ajella vielä ympäriinsä eri asuinalueita ja katsella, miltä erilaiset pokat näyttävät. Tumma olisi kyllä ilmeikkäämpi.
- värisuunnitteluohjelma
Harmittaa, kun kirjoitti:
arkkitehdillamme ei ole semmoisia ohjelmia, millä voisi nähdä luonnoskuvia väreissä ja kolmiuloitteisina. Emme tämän vuoksi välttämättä hahmota mittasuhteitakaan oikein. Saamme vain piirustuksia. Täytyy ajella vielä ympäriinsä eri asuinalueita ja katsella, miltä erilaiset pokat näyttävät. Tumma olisi kyllä ilmeikkäämpi.
Senkun googletat Tikkurila.....
- siellä
talokirjan kannessa näyttäisi olevan harmaaksi rapattu valkoisilla pokilla oleva talo. Ja ei yhtään hullumman näköinen. Tummilla pokilla talo näyttäisi mielestäni huonommalta (tai ehkei sittenkään... =)
http://www.maxit.fi/index.asp?id=5AC439349B55401C9BA827C4E567CB50- siellä
sivuilla. Katso vaikka yksikerroksisten talojen mallista Kurjenkello (valkea rappaus, mustat ikkunanpokat ja katto) tai Ahomansikka (kuten edellinen paitsi valkoisilla pokilla).
- Suurin osa
siellä kirjoitti:
sivuilla. Katso vaikka yksikerroksisten talojen mallista Kurjenkello (valkea rappaus, mustat ikkunanpokat ja katto) tai Ahomansikka (kuten edellinen paitsi valkoisilla pokilla).
uusista malleista näyttää olevan valkeita/vaaleanharmaita tummilla pokilla. EHkä sitten otamme tummat. VOi jessus, kun on tuhat ja sata asiaa päätettävänä!
- aurinko tarttuu
Suurin osa kirjoitti:
uusista malleista näyttää olevan valkeita/vaaleanharmaita tummilla pokilla. EHkä sitten otamme tummat. VOi jessus, kun on tuhat ja sata asiaa päätettävänä!
paremmin, haalistuttaa maalin/polttaa puun karrelle
- puupää
aurinko tarttuu kirjoitti:
paremmin, haalistuttaa maalin/polttaa puun karrelle
Olemme kans samassa vaiheessa eli pitäisi päättää talon värit.
Meille tulee valkoinen rappaus, tumma harmaa lähes tasainen katto (katosta ei näy käytännössä kuin räystäät).
Olin alkuun vahvasti sitä mieltä että ikkunat tulisi samalla sävyllä kuin katto. Talo on semmoinen funkis-tyylinen. Arkkitehdin ehdotuksesta olemme alkaneet miettiä ihan "puun värisiä" ikkunoita. Katso esim Alvar Aallon Villa Mairea, siinä olisi sama värimaailma: tumman harmaat räystäät ja ikkunapellit. Karmit aika vaaleata puuta. Puuikkunat olisi lämminsävyiset ja ikään kuin pehmentäisivät mielestäni julkisivua.
Nyt en oikeen tiedä onko rohkeutta laittaa puuikkunoita taloon, siis ei alu-pintaisia. - Rakentajanainen
puupää kirjoitti:
Olemme kans samassa vaiheessa eli pitäisi päättää talon värit.
Meille tulee valkoinen rappaus, tumma harmaa lähes tasainen katto (katosta ei näy käytännössä kuin räystäät).
Olin alkuun vahvasti sitä mieltä että ikkunat tulisi samalla sävyllä kuin katto. Talo on semmoinen funkis-tyylinen. Arkkitehdin ehdotuksesta olemme alkaneet miettiä ihan "puun värisiä" ikkunoita. Katso esim Alvar Aallon Villa Mairea, siinä olisi sama värimaailma: tumman harmaat räystäät ja ikkunapellit. Karmit aika vaaleata puuta. Puuikkunat olisi lämminsävyiset ja ikään kuin pehmentäisivät mielestäni julkisivua.
Nyt en oikeen tiedä onko rohkeutta laittaa puuikkunoita taloon, siis ei alu-pintaisia.Hei puupää,
Kuullostaa siltä, että meidän arkkitehdit ovat molemmat samoilla linjoilla. Itse olen ajatellut, että meille tulisi katon väriset harmaan ulkopokat ja sisäkarmit valkoiset. Arkkitehti ehdotti, että sisäkarmit olisivat puun väriset. Itseä ne vaan hirvittää kun on liian tuoreessa muistissa 80-luvun tummanruskeat ikkunanpokat, jotka on aivan kamalat. Täytyypä katsella Villa Mairean kuvia taas uudelleen. Oletko muuten päättänyt mikä vaalea sävy taloon on hyvä?
T: rakentajanainen - puupää
Rakentajanainen kirjoitti:
Hei puupää,
Kuullostaa siltä, että meidän arkkitehdit ovat molemmat samoilla linjoilla. Itse olen ajatellut, että meille tulisi katon väriset harmaan ulkopokat ja sisäkarmit valkoiset. Arkkitehti ehdotti, että sisäkarmit olisivat puun väriset. Itseä ne vaan hirvittää kun on liian tuoreessa muistissa 80-luvun tummanruskeat ikkunanpokat, jotka on aivan kamalat. Täytyypä katsella Villa Mairean kuvia taas uudelleen. Oletko muuten päättänyt mikä vaalea sävy taloon on hyvä?
T: rakentajanainenKopioin tuohon alle arkktehdin meille ehdottamat sävyt. Rappaus on aika puhdas valkoinen ts. ei taitettu juurikaan. Meille tulee 2 aika isoa parveketta joihin tulee myös tuota puupintaa aika paljon.
.....
Puosat Tikkurilan kuultovärikoodi: 5055 "mänty". Katto, syöksytorvet, vesipellit ja -kourut: Tummanharmaat, RR 23.
Rappaus: Fescon värikoodi: 235 tai Vetonit- ja Serpo-tuotteiden värimallisto: T001(NCS 0500), ja sokkeli: Y004(NCS 2502-Y)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997823- 1075607
- 2754861
- 494823
- 753584
- 502838
- 622564
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284