Tuo uudenvuoden aatto hitvittää jo nyt...
Mulla on yx koira joka on tosi paniikissa noista
paukuista ja ukkosesta. Tällä koiralla on vielä pennutkin nyt..saas nähä jättääkö pennut imettämättä siinä paukkeessa...
ja jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin täällä paukkuu kyllä aamuunasti.
Uudenvuoden aatto hirvittää
20
1429
Vastaukset
- HoWinaRRi
Vaikkei omaa koirusta olekkaan niin hirvittää silti nuo paukut ja muut. *herkät korvat*
Ja täällähän ne paukuttaa suurin piirtein kaks kuukautta eteenpäin, kun teinipojat vähän näyttää! On tuo nuoruus ihmeellistä aikaa, aina uhotaan ja silleen... Niin no, eiköhän itsekkin ole tullut tehtyä hölmöyksiä... ;)
Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin. Pennuille pusuja! Pennut tuoksuu niiiiiiin ihanilta. - hatam
Musta tuntuu kuin se pauke pitkittyisi vaan vuosi vuodelta. Ennen ne raketit ammuttiin aina siinä puolenyön kieppeillä mutta nykyään, niin kuin sanoitkin, niitä räiskitään aattoaamusta aina uudenvuoden päivään asti.
Onneksi mulla ei ole koskaan ollut sellaista koiraa joka pelkäisi sitä pauketta. Päinvastoin, mä olen aina saanut olla tarkkana ettei koira ampaise ilmaan raketin perään. Ainakin kovasti tämäkin sitä yrittää.- FAU
sakemannien tyyppiominaisuus tuo rakettihulluus.
Meillä kans koko porukka on ihan tohkeissaan, kun paukkuu ja on menoa ja meininkiä,pyydystäähän ne kaikki raketit pitäis, jos noilta kysyttäis :)
Meillä kyllä on ihan pennusta jokainen vartavasten totutettu kaikenmaailman paukkeisiin ja suhahduksiin ja välähdyksiin ja sama on nytkin taas edessä nuorimpien kanssa.
Meillä on ongelmana panikoiva hevonen. Sen mielestä kun uusivuosi on yhtäkuin maailmanloppu ja se loikkii pitkin seiniä tallissa kun ulkona paukkuu. - hatam
FAU kirjoitti:
Meillä kans koko porukka on ihan tohkeissaan, kun paukkuu ja on menoa ja meininkiä,pyydystäähän ne kaikki raketit pitäis, jos noilta kysyttäis :)
Meillä kyllä on ihan pennusta jokainen vartavasten totutettu kaikenmaailman paukkeisiin ja suhahduksiin ja välähdyksiin ja sama on nytkin taas edessä nuorimpien kanssa.
Meillä on ongelmana panikoiva hevonen. Sen mielestä kun uusivuosi on yhtäkuin maailmanloppu ja se loikkii pitkin seiniä tallissa kun ulkona paukkuu.kanssa olet kyllä oikeassa. Juuri tämä rotu minullakin on näiden rakettien kanssa pärjännyt parhaiten vaikka ei mulla mikään koira ole niitä pelännyt.
Sen hevosen kanssa on varmaan muuten todella vaikeeta. Se kun ei pääse sängyn alle piiloon niin kuin pienemmät kotieläimet. - Hömelö
FAU kirjoitti:
Meillä on ongelmana panikoiva hevonen. Sen mielestä kun uusivuosi on yhtäkuin maailmanloppu ja se loikkii pitkin seiniä tallissa kun ulkona paukkuu.Oli se kumma sillon aikoinaan kun muuten arka koira sekosi täysin uutena vuotena ja paineli innoissaan roomalaisten kynttilöiden ja muiden rakettien perään. Kyseessä oli semmoinen perinteinen sheltti joka viis veisasi muista koirista ja räyhäsi vastaantuleville ihmisille jalkojeni takaa..
- FAU
hatam kirjoitti:
kanssa olet kyllä oikeassa. Juuri tämä rotu minullakin on näiden rakettien kanssa pärjännyt parhaiten vaikka ei mulla mikään koira ole niitä pelännyt.
Sen hevosen kanssa on varmaan muuten todella vaikeeta. Se kun ei pääse sängyn alle piiloon niin kuin pienemmät kotieläimet.ja hevonen kun on, niin lajilleen tyypillisesti haluaisi juosta karkuun. Juokse siinä sitten, kun on seinät joka puolella.
Pistetään taas radio päälle talliin ja konille korvat täyteen pumpulia, niin hiukan äänet vaimenee.
sillä olemme sisällä ihan normaaleissa toimissa. Paukuttelu on täällä ainakin tähän asti alkanut aatto-iltana 18:00 ja päättynyt sitten uudenvuoden päivänä kello 6:teen mennessä.
Asumme hieman ns." köyhälistön " alueella ja paukkuja sun muita ei onneksi ole riittänyt loputtomiin. Sitten täällä kloppien joukossa on terve pelko viranomaisiin.- Ex-kukkahattuinen
Kun koira on paukkuarka ja pelkää raketteja ja pauketta, niin se on kyllä juhlamieli vuodenvaihteessa koetuksella.Tunnen partacollien, joka pelkää niin suunnattomasti, että nykyään se joudutaan rauhoittamaan uudenvuoden yöksi.
Samoin tämä koira pelkää ukkosta.
Omissa koirissani ei onneksi ole tuota ilmennyt.
Ne myöskin ottaisivat kiinni taivaalle lentävät raketit jos pystyisivät ja yrittävät "lentää" niiden perään.
Täytyy toivottaa teillepäin Rauhallista vuoden vaihdetta, jotta se emo voisi rauhassa hoidella pentujaan!! - mixeri85
meille suositeltiin tämmöstä... ku toinen koirista paukkuarka... En sitten kylläkään tiedä että saako sitä antaa imettäville nartuille...
Juu en uskalla mihinkään lääkitykseen ryhtyä.
Jotenkin on vaan pärjättävä, tilanne sitte näyttää mitä on tehtävä.
Tää meidä "paukkuarka" koira on muuten luonteeltaan oikea "rämäpää" ei pelkää mitään ja on erittäin vilkas iloinen ihmisystävällinen koira.. mut kun alkaa paukkumaan tai ukkonen jyrisee, niin ollaan piippaamassa mamman jalanvieressä, se on turvallisin paikka..missään pumpuleissa ei meidän koirat asu, normaali elämä meillä on kaikkine äänineen ja tuossa vieressä näkö ja kuuloetäisyydellä on nelostiekin.
Sellastakin olen ajatellut, kun TÄMÄ koira pienenä matkusti meille lentokoneessa, et oisko joku trauma siitä tullut sitte. On mulle muitakin kyllä lentäen tullu, mut ei niillä ole ollut mitään ongelmia.- hupsu
Onhan niitä semmosia mitkä laitetaan piistorasiaan kiinni ja sieltä tulee jotain rauhoittavaa ainetta.En nyt muista nimeä.
hupsu kirjoitti:
Onhan niitä semmosia mitkä laitetaan piistorasiaan kiinni ja sieltä tulee jotain rauhoittavaa ainetta.En nyt muista nimeä.
Sittehän sitä joutuis nuuhkimaan kaikki, ihmiset koirat ja pennut, kun kaikki asutaan samaa taloa.
Sikra kirjoitti:
Sittehän sitä joutuis nuuhkimaan kaikki, ihmiset koirat ja pennut, kun kaikki asutaan samaa taloa.
DAP:tä nää taitaa tarkoittaa. Ihmisen nenää käsittääkseni hajuton? Se on koiraemon erittämää rauhoittavaa feromonia. Mua kyllä hirvitttäis, että noille penikoille tulee joku trauma, jos niitten emo menee paniikkiin.
Meidän kaks belgiä ei oo sit yhtään paukkuarkoja, onneksi. Näitä voi ulkoiluttaa sitten yöllä mihin aikaan vaan eikä oo moksiskaan.
Tiedän yhen tapauksen: tutun koirat oli uudenvuoden aattona vapaina maatalon pihassa noin viiden aikaan illalla. Joku hörhö sit navetan takana paukautti jonkun raketin liika aikasin ja tää koira paineli täysillä pois pihasta.
Tuli aamu eikä koirasta ollut tietoa ja laitettiin ilmoitus paikallisradioon. Pian tulikin soitto, että valkoinen pikkukoira oli jäänyt yöllä auton alle.tänne meille. Paukkuarkuuta ei tullut, mutta kaikki reunalliset loorat ym ovat kauhistus. Olemme yhdistäneet sen lentokoneessa matkustamiseen.
- pelokas hauva
Oliskos jollain antaa neuvoja tähän paukkuarkuuteen?
Ikkunat , ovet tietty kiinni, valot ja radiot päälle, mutta ei tunnu tehoavan.
Koiraa ei höösätä, jottei huolestuisi enempää.
Rauhoittavia on kokeiltu, mm. tota Serene - UM valmistetta, mutta ei auttanut.
Neuvoja otetaan vastaan kiitollisuudella!- Ex-kukkahattuinen
ja varmasti on vaikea elää tuollaisen paukkuaran koiran kanssa. En suosittele yleensä koskaan rauhoittavia, mutta jos sen koiran tila esim. uutena vuotena on aivan mahdoton niin mikäpä estäisi hakemasta sille eläinlääkäriltä jotain rauhoittavia. Yleensä näissä vaikeissa tapauksissa ei auta valot ei radiot.
- tällä hetkellä koiraton
Minulla ei ole tällä hetkellä koiraa,jouduin
reilu vuosi sitten tekemään ikävän ratkaisun ja
vieläkin on kova ikävä :(
Mutta haluan sanoa kaikille kenellä on koira
pitäkää ovet kiinni kun alkaa taas tämä paukut-
telu.Veljeni koira karkasi vuosia sitten uuden-
vuoden aattona lukitsemattomasta ovesta.
Löytyi viikon kuluttua laihana ja nälkiintyneenä.
OIKEIN HYVÄÄ JATURVALLISTA VUOTTA 2006- sari
Kokeilkaa ihmeessä.Tämä auttaa ainakin meillä.Kone laitetaan pistorasiaan ja se erittää hajua,joka rauhoittaa koiraa.Ihmisen nenään haju ei tule.
- Avena sativa
En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta homeopaattista lääkettä voisit kokeilla koirallesi. En tiedä soveltuuko imettävälle.
http://www.terveydenhoitouutiset.fi/rohtokas/10.htm
Vogelin paketissa mainitaan juuri nuo ilotulituspelot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375076- 823606
- 302983
- 612975
- 92886
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411828
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91770- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351629