Dubai+terrorismi?

Matkaan lähden

Onko Dubaissa kuinka suurta terrorismin riskiä?

Entä onko jollain huonoja kokemuksia paikasta?Olen vain tähän asti lukenut positiivisia juttuja,että onko tämä todella hyvä matkakohde?

Ja jos joku osaa vielä vastailla seuraaviin kysymyksiin:

-Tarkeneeko tammi-helmikuun vaihteessa rannalla?

-Jeeppisafarista:Voiko heikkovatsaiselle tulla huono olo?Jostain luin kun joku vertasi vuoristorataan ja toisaalla taas luki että meno on aika hidasta.

-Onko festifaalien aikainen tungos ihan kamala>jos vertaa johonkin suomen asiaan esim.Stoccan Hulluihin Päiviin?

-Minkälaisia hyviä kauppoja löytyy muita kuin kultaliikkeitä?

-Kun laki on tiukka ja voi saada jopa suutelusta sakot> mitä jos avomiehelleen pusun antaa suulle,halailee ym.pientä julkisesti? Ei siis mitään suurempaa.

9

6501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikka on

on matkustaa. Itse kävin ko. paikassa 4 vuotta sitten ja silloinkin jo puhuttiin, että on vaarallinen etc. Mitään ongelmia ei koko matkan aikana ollut.

Itse olin matkalla helmikuussa ja hyvin tarkeni rannalla. Ko. ranta-alueella on erikseen turisteille tarkoitettu alue. Toinen puoli on paikallisväestölle, jossa mm. naisväki voi käydä "uimassa" mustat kaavut päällä. Uimaranta rauhallinen ja rantavahdit löytyvät (jopa rukouskutsut kuuluvat kuuluttimista turistirannallakin). Nähtävää on paljon. Souk-alueilta löytyy mm. edullisia kankaista silkistä puuvillaan. Ja tietysti tavallista turistitavaraa. Ruokapaikkoja on mistä valita, mm. intialaiset ruokapaikat hyviä. Hintataso kohtalaisesti sama kuin Suomessa. Muutaman kilometrin Dubain keskustasta on todella iso ostoskeskus (mm. Ikea sen sisällä), jossa kaikkea laukuista vaatteisiin ja kultaan, on kahviloita. Kannattaa poikea. Nimeä en nyt vain muista. Ostoskeskuksia on tosin enemmänkin, mutta monessa myyvät merkkituoteita (siis Ralph Lauren etc. johon rahat eivät riitä, vaikka Dubaissa hintataso niissä onkin edullinen Euroopan hintoihin verrattuna).Ostoskeskus poikkesi Suomen vastaavista, että lähes 90 % "ostelijoista" oli miehiä, ei naisia.
      Kultaa ja rihkamaakin löytyy lähes joka nurkan takaa ostoskeskuksien ulkopuolella ja hinnat edullisempia kuin Suomessa. Saatatte kyllä yllättyä siitä kultamäärästä ja korujen "suuruudesta", mitä kauppojen ikkunoissa on mm. kulta-soukeilla. Ei mitään pientä kivaa ja mahtavaa. Kiva oli katsella, mutta ei rahna ihan riittänyt käätyjä ostelemaan. Tahtovat kaupata sitten yleensä jotain isompaa.

Itse kävimme mm. katsomassa sitä maailman kalleinta hotellia, joka on rakennettu merelle, rantaviivasta vähän matkan päähän. Siellä on myös lapsille sopiva ISO vesipuisto. Kameliraveissa käynti oli myös kiva kokemus.

Vaatetuksessa kannattaa huomioida, että hameet ulottuvat polvien alapuolelle ja ei mielellään mitään "mini-toppeja". Niukoista vaatteista saatavat katseet eivät ole ihailevia vaan hieman paheksuvia. Tästä ei matkatoimisto osannut kertoa, vaikka pukeutumiskoodia kyselin. On kunnioittaa toisten kulttuuria pukeutumalla hillitysti.

Festivaaliajasta en osaa sanoa. Enkä safareista, koska en itse uskalla niille mennä, kun maha reagoi aika helposti noihin pomputuksiin eli jo keinussakin meinaa laatta lentää.

Ja huom! Mikäli teillä on lapsia mukana, niin olkaa varovaisia tietä ylittäessä. Autot ajas melkosen lujaa ja eivät kyllä yleensä suojateille pysähtele. Autokanta muuten on vaikuttava; pelkkiä luksusautoja näkyvissä, ei mitään nissaneita ja madzoja.

Menisin kyllä itse heti toisen kerran, koska nähtävää olisi ollut enemmänkin.

• matkaan lähden

Mitenkäs muuten toi yölento,kun ei olla ikinä oltu sellaisella?
        Eli luulen että en saa nukuttua,joten onko lentokoneessa valot himmeellä ja kaikki muut nukkuu ,ei tule esim. tv.stä ohjelmaa ja jne?Onko mitään tarjoilua?

• matkantekoa
        matkaan lähden kirjoitti:

Mitenkäs muuten toi yölento,kun ei olla ikinä oltu sellaisella?
        Eli luulen että en saa nukuttua,joten onko lentokoneessa valot himmeellä ja kaikki muut nukkuu ,ei tule esim. tv.stä ohjelmaa ja jne?Onko mitään tarjoilua?

Yölennon alussa tarjoillaan yleensä illallinen. (Tosin olen kerran lentänyt Saudi-Arabiasta yöllä Amsterdamiin, jolloin "matkustajien toivomuksesta" mitään ruokatarjoilua ei ollut, vaan hiljaisuus laitettiin tupaan heti - se oli reittilento.)
        Illallisen jälkeen alkaa pyöriä elokuva, ja sen jälkeen tulee yleensä 2-3 tunnin (lentoajasta riippuen) hiljainen jakso. Koneessa on silloin himmeät valot, mutta lentoemännät kulkevat silloin tällöin käytävillä katsoen, että kaikki on hyvin, ja tarjoavat vettä juotavaksi, jos joku haluaa.

Jos muuta tarjoilua haluaa, sitä voi käydä itse hakemassa lentoemäntien keittiöstä, siellä on osa emännistä hereillä, elleivät ole juuri kiertämässä käytäviä.
        Jos istumapaikka sattuu olemaan keskellä, ei tietenkään pidä vaivata vieressä nukkuvia muuten kuin pakottavasta syystä.

Lentokoneessa huonosti tai ei lainkaan nukkuvia on paljon. Itse vihaan yölentoja yli kaiken.

• minä

.. onko siellä Dubaissa niin "turvallista" ettei naisen kannata odottaa herraseuraa - ?? ;-))

• siitä lennosta
        matkantekoa kirjoitti:

Yölennon alussa tarjoillaan yleensä illallinen. (Tosin olen kerran lentänyt Saudi-Arabiasta yöllä Amsterdamiin, jolloin "matkustajien toivomuksesta" mitään ruokatarjoilua ei ollut, vaan hiljaisuus laitettiin tupaan heti - se oli reittilento.)
        Illallisen jälkeen alkaa pyöriä elokuva, ja sen jälkeen tulee yleensä 2-3 tunnin (lentoajasta riippuen) hiljainen jakso. Koneessa on silloin himmeät valot, mutta lentoemännät kulkevat silloin tällöin käytävillä katsoen, että kaikki on hyvin, ja tarjoavat vettä juotavaksi, jos joku haluaa.

Jos muuta tarjoilua haluaa, sitä voi käydä itse hakemassa lentoemäntien keittiöstä, siellä on osa emännistä hereillä, elleivät ole juuri kiertämässä käytäviä.
        Jos istumapaikka sattuu olemaan keskellä, ei tietenkään pidä vaivata vieressä nukkuvia muuten kuin pakottavasta syystä.

Lentokoneessa huonosti tai ei lainkaan nukkuvia on paljon. Itse vihaan yölentoja yli kaiken.

Dubaihin lennettäessä on noin puolen tunnin kuluttua lähdöstä juomien jakelu. Sen jälkeen tarjoillaan ruoka. Ja sitten kahvi/tee. Elokuvia/piirrettyjä tulee koko matkan ajan. Ei siis ole mitään hiljaista hetkeä. Ei se matka ole kun sen kuutisen tuntia joten menee ihan mukavasti välillä torkahdellen mennen tullen.

• minnix

Enpä ole huomannut mitään turistialuetta rannalla erikseen. Missä rannalla lienee ollut. Ainakaan yleisellä uimarannalla ei sellasta käytäntöä ollut. Rantavahdit kyllä on näkyvästi esillä samoin jonkun sortin poliisi ajelee maasturilla edes takas. Rukouskutsut kuuluvat vieressä olevasta moskeijasta eikä mistään rannan kaiuttimista.

Tarkoitit varmaan isolla ostoskeskuksella City centreä joka on Deirassa. Valitettavasti Ikea ei ole siellä enää.On muuttanut toiseen paikkaan väljempiin tiloihin. Dubaihin on sen neljän vuoden jälkeen tullut uusia huomattavasti suurempia ostoskeskuksia joiden rinnalla city centre on pieni. Dragon mart kiinalainen ostoskeskus, pituus 1.2 km ja se toinen uusi ihan mahtava paikka jossa on laskettelukeskus sisällä.

Kyllä siellä on uutta nähtävää paljonkin, ensimmäinen palmusaari pitäisi olla pian valmis ja pari uutta tulee myös, samoin maapallosaari. Maailman korkein rakennus etc.

• saaminen
        minä kirjoitti:

.. onko siellä Dubaissa niin "turvallista" ettei naisen kannata odottaa herraseuraa - ?? ;-))

riipuu varmaan omasta aktiivisuudesta. Kukaan ei sun seuraas väkisin tuppaa. En tiedä miten toimivat hotellien ravintoloissa. Ruokaravintoloissa ja kaupungilla saa kyllä olla yksikseen. Menopaikoista en tiedä. Niin että siinä mielessä kyllä on turvallinen paikka. Ei voi verrata Turkkiin siinä suhteessa. (herraseura)

• Lepe

Terrorismin riskiä ei taida kauheasti olla. Jos ajattelee maita, joissa iskuja on ollut, niin niitä on myös yleensä etukäteen uhkailtu. Dubai ei kuulu näihin paikkoihin.

Kyllä tammi-helmikuun vaihteesa pitäisi rannalla tarjeta. Voit tarkistaa aiempien vuosien lämpötiloja osoitteesta www.wunderground.com

Olimme jeeppisafarilla 3 viikkoa sitten. Autot eivät aja kovinkaan kovaa vauhtia, mutta dyynit ovat todella jyrkkiä. Ensimmäinen ajopätkä on senverran pitkä (yli puoli tuntia), että kyllä siinä voi huono olo ennenpitkää tulla. Itse olen aika helposti pahoinvoiva, mutta kyllä matkasta selvisin kunnialla matkapahoinvointilääkkeen avulla. :) Vaikka yhdessä vaiheessa jo alkoi olo huonontua, niin kyllä ruoka maistui leirissä. Kannattaa mennä.

En ole ollut festivaalien aikaan, mutta en usko, etteikö mukaan mahtuisi. Niitä ostoskeskuksia nimittäin on paljon, ja ovat todella tilavia. Ja liikennehän siellä on ruuhkaista muulloinkin.

Kauppoja löyty aivan laidasta laitaan. Kullasta Dubai on kuuluisa, mutta kyllähän sieltä saa lähes mitä vain.

• Dubaissa asuva

Dubai on turvallinen paikka ja ilman terrorismi uhkia. Rikollisuuttakaan ei esiiny kuin nimeksi.

On kuitenkin huomioitava, etta elinkustannukset ovat nousseet hurjasti viimeisen parin vuoden aikan ja koska taalla asuu suuri joukko eri maista tulevaa "halpatyovaoimaa" ei rahapussia kannata vartioimatta jattaa.

Dubaissa tama Intialisten ja Pakistanilaisten suuri tyovoima on lahinna oireillut "itsemurha aalloilla" korkeaan elinkustannusten nousuun (lahinna asumis kustannukset).

Taxit olivat ensimmaista kertaa lakossa Tammikuun alussa 2006 (yhden paivan). Syyna lahinna huonot korvaukset kuskeille ja tiukat saannot - asiakas valitusten suhteen...Yhdesta valituksesta jopa 300 Dirhamin pidatys paivan ajosta.

Dubai on yksi sallivimmista Arabikaupungeista koko Lahi Idan alueella. Se on myos yksi turvallisimmista.

Henkilokohtaisesti olen kokenut lasteni (jo aikuisia) varttuneen paljon turvallisemmin naissa maissa kuin se koskaan olisi ollut mahdollista Suomessa... jossa rikokset (pahoinpitelyt, tapot ja muut ikavat oireilut) kuuluvat joka paivaiseen elamaan.

Turvallista lomaa Dubaihin Tulijoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2779
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2587
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1592
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      30
      1222
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26